اقتصادی

12 نیاز فناورانه صنایع قطعه‌سازی خودرو در کردستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از سنندج، رویداد Reverse Pitch(چالش معکوس) به همت شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از فناوران و واحدهای تولیدی حوزه صنایع قطعه سازی خودرو مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان بیجار برگزار شد.

در این رویداد 12 نیاز فناورانه هفت واحد صنعتی تولیدکننده قطعات خودرو شناسایی شد و 12 فناور هم برای رفع این نیازها اعلام آمادگی کردند و در این برنامه حضور یافتند.

برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری رویداد اتصال، همرسانی صنعت و فناوری، دستیابی به نتیجه ای است که منجر به رفع نیاز واحدهای تولیدی شود.

حمیدرضا امانی ادامه داد: در راستای تثبیت و حفظ اشتغال و رقابت پذیر کردن فعالیت واحدهای تولیدی اقدام به شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان می کنیم.

وی بیان کرد: این رسالت را با شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولید قطعات خودرو در شهرستان بیجار آغاز کردیم و در این مسیر 12 نیاز این واحدها احصا و مورد تایید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قرار گرفت.

سرپرست معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه رویداد امروز نتیجه تلاشی پنج ماهه است، اظهار کرد: در این مدت دوره های آموزشی تخصصی با همکاری دانشگاه کردستان در راستای افزایش ظرفیت مشاوران صنعتی برگزار و از واحدهای صنعتی شهرستان بیجار هم بازدید کردیم.
علی رجبی بیان کرد: با اقدامات انجام شده 14 نیاز فناورانه واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی بیجار شناسایی شد که بعد از پایش مجدد از این تعداد 12 نیاز مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیازهای فناورانه این واحدها در شبکه ملی فن بازار مطرح شد، ادامه داد: در نهایت 12 فناور در رویداد Reverse Pitch استان حضور یافتند تا با ایده هایشان نیاز فناورانه هفت واحد صنعتی را برطرف کنند.

ضرورت تشکل بانک ایده‌های صنعتی و کارآفرینی در کردستان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان هم در این رویداد اظهار کرد: می طلبد برگزاری چنین رویدادهایی در استان تداوم داشته باشد تا شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات ونیازهای موجود درواحدهای تولیدی باشیم.

مهدی رمضانی با بیان اینکه کردستان استان صنعتی نیست و به این عنوان هم شناخته نشده است، افزود: با این وجود واحدهای صنعتی در این استان به ویژه شهرستان بیجار فعالیت می کنند که محصولات آنها توسط صنایع بزرگ کشور خریداری می شود.

وی بیان کرد: مجموعه مسئولان استان حامی واحدهای صنعتی هستند و برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و پیش رفتن در مسیر صنعتی شدن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان بر ایجاد زنجیره ارزش راهبردی در غرب کشور تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای استان تشکل بانک ایده‌های صنعتی و کارآفرینی در استان است از این طریق در کمترین زمان ممکن نیازهای واحدهای تولیدی برآورده شود.
دولت سیزدهم حامی شرکت های دانش بنیان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری کردستان یکی از دغدغه‌های مسئولان استان را اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواند و اظهار کرد: انتظار می رود با تدوین برنامه ای منسجم زمینه کار دانش آموختگان دانشگاهی در استان فراهم شود.

سیدکمال حسینی ادامه داد: سیستم آموزشی ما به گونه ای است که دانشجویان مهارت تجربی و حضور در بازار کار را کسب نمی کنند لذا برگزاری رویدادها و برنامه های مهارت آموزی می تواند زمینه اشتغال این افراد را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه تحقیقات و پژوهش های زیادی در دانشگاه های انجام می شود که بیشتر آنها هم در کتابخانه ها بایگانی می شوند، بیان کرد: بخشی از حلقه مفقوده این مسئله به پیوند دانشگاه و صنعت بر می گردد که با برقراری ارتباط بین این دو می توان تحقیقات و نتایج پایان نامه ها را دربخش صنعت مورد استفاده قرار داد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: تحریم های ظالمانه علیه کشورمان موجب شده تولید در شرایط سختی انجام شود و برخی از واحدها مدتی به دلیل خرابی قطعه ای خط تولیدشان را متوقف کنند.

حسینی ادامه داد: بی شک هر مشکلی راه حلی دارد و حال با استفاده از ایده و فکر جوانان توانمند زمینه رفع مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی فراهم شده است و باید این ظرفیت نهایت بهره برداری را کنیم.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم تسهیلات ویژه ای برای فعالان در عرصه شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است و از ایده های جدید حمایت می کند.

در راستای برگزاری این رویداد شامگاه چهارشنبه نشست تخصصB۲)B تجارت شرکت با شرکت یا بازرگان با بازرگان( بین واحدهای صنعتی و فناوران و با حضور استاندار برگزار شد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا