اقتصادی

50 پرواز شناسایی انگلیس برای کمک به اسرائیل در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، روزنامه انگلیسی «دکلاسفاید یو کی» (Declassified UK) متخصص سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی نوشت که نیروی هوایی انگلیس از ابتدای ماه دسامبر سال گذشته تاکنون ۵۰ پرواز شناسایی بر فراز غزه جهت کمک به اسرائیل انجام داده است.

به نوشته این روزنامه، هواپیماهای شناسایی انگلیس از پایگاه هوایی این کشور به نام «اکروتیری» در قبرس جنوبی به پرواز در آمده و خود را به غزه می‌رسانند، روزانه یک پرواز انجام می‌شود و اطلاعات جمع‌آوری شده در اختیار اسرائیل قرار داده می‌شود.

«دکلاسفاید یو کی» نوشت که ارتش انگلیس در این پروازها از هواپیماهای شناسایی «Shadow R۱» بهره می‌برد، هواپیماهایی که می‌توانند ب سرعت ۴۵۳ کیلومتر تا ارتفاع ۱۰۶۶۸ متری پرواز کنند.

به نوشته این روزنامه در یک مورد این هواپیماهای در سوم دسامبر سه بار برای کار شناسایی در غزه به پرواز در آمدند که هر پرواز ۶ ساعت به طول انجامید.

وزارت دفاع انگلیس در سوم دسامبر سال گذشته اعلام کرد که «به منظور ارائه اطلاعات به اسرائیل با هدف نجات گروگان‌ها در غزه» بر فراز غزه پروازهای شناسایی انجام خواهد داد که این تصمیم با واکنش حماس مواجه شد و این گروه مقاومت، اقدام لندن را «همدستی مستقیم انگلیس در نسل‌کشی رژیم اشغالگر» خواند.

حمایت اطلاعاتی انگلیس از رژیم اسرائیل در غزه در حالی است که لندن به همراه واشنگتن در دریای سرخ نیز به کمک اسرائیل آمده است تا مانع محاصره اقتصادی این رژیم از سوی یمنی‌ها شود. جنگنده‌های انگلیسی تاکنون در چندین نوبت به همراه جنگنده‌های آمریکایی خاک یمن را بمباران کرده‌اند.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا