7 قانون آبیاری صحیح گل و گیاه

گیاهانی هستند که نیازی به نور خورشید ندارند و گیاهانی هستند که تقریباً نیازی به مراقبت ندارند، اما همه آنها هرازگاهی حداقل به کمی آب نیاز دارند. در این مقاله آنچه برای رشد گلهای سالم در خانه باید به آن توجه کنیم را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

آبیاری مناسب یکی از اولین مهارتهایی است که هر باغبان تازه کار باید بیاموزد. آبیاری بیش از حد به گیاهان آسیب می زند. به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه (و چند بار) باید گیاهان را آبیاری کنید. کاری فریبنده و آسان که در واقع صبر و تلاش زیادی می‌طلبد. هر گیاهی مانند هر محیط و اقلیم گیاهی متفاوت است. اگر همان گیاه در مکان آفتابی قرار گیرد به آب بیشتری نیاز دارد تا در صورتی که در مکان سایه قرار داشته باشد. گیاهان بزرگتر نسبت به گیاهان کوچکتر تشنه‌تر خواهند بود.

برای توضیح راز آبیاری مناسب، ما قوانینی را که باغبانان باتجربه دنبال می‌کنند به هفت دستورالعمل آسان که می‌توان آنها را دنبال کرد تبدیل کرده ایم. این قوانین را برای آبیاری گیاهان دنبال کنید و به نحوه واکنش هر یک از آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که روش مناسب را پیدا کرده‌اید.

اگر این قوانین را رعایت کنید گیاهانتان همیشه شاداب باقی خواهند ماند درست مثل گیاهان داخل بازار گل. در بازار گل هر فروشنده خود یک متخصص نگهداری از گل و گیاه است که با رعایت تمام موارد، گل ها و گیاهانشان همیشه سلامت و شاداب باقی میماند و شما میتوانید با مراجعه به بازار گل این گیاهان را خریداری کنید.

اما اگر وقت آن را ندارید که به بازار گل مراجعه کنید، میتوانید سفارش گل و گیاه خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و با همان کیفیت فوق العاده درب منزل تحویل بگیرید. برای یادگیری لوکیشن بازار گل های تهران و همچنین خرید انواع گل و گیاه آپارتمانی زیبا با مناسب ترین قیمت به صورت آنلاین بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین شیوه آبیاری گیاهان

1) با توجه به ویژگی‌های فصل آبیاری کنید

در آب و هوای معتدل (به خصوص در بهار) می‌توانید هفته‌ای یکبار برای آبیاری گیاهان در گلدان برنامه ریزی کنید. با افزایش دما در اواخر بهار و تابستان گیاهان به آب بیشتری احتیاج خواهند داشت، زیرا هوای گرمتر باعث تبخیر رطوبت می‌شود تا گیاه بتواند آنچه را که نیاز دارد جذب کند.

2) مقدار آب مورد نیاز را با توجه به اندازه گیاه تخمین بزنید

گیاهان بزرگتر به آب بیشتر و گیاهان کوچکتر به آب کمتری نیاز دارند. همچنین گلدان‌های بزرگ حاوی گیاهان کوچک می‌توانند رطوبت زیادی را در خود نگه دارند، بنابراین مقدار آب را با توجه به ویژگی‌های گیاهان تنظیم کنید. گلدان‌های کوچک یا گیاهان آویزان ممکن است دو بار در روز به آبیاری نیاز داشته باشند، در حالی که گلدانهای بزرگ را می‌توان یکبار آبیاری کرد.

3) از بهترین زمان آبیاری در طول روز استفاده کنید

اگر گیاهان دو بار در روز نیاز به آبیاری دارند، سعی کنید این کار را صبح و عصر انجام دهید. برای گیاهانی که نیاز به آبیاری یک بار در روز دارند، سعی کنید این کار را صبح یا عصر انجام دهید. در ابتدا و انتهای روز، گیاهان می‌توانند آب جذب شده را به بهترین نحو جذب کنند. علاوه بر این، در طول ماه‌های تابستان آبیاری در وسط روز می‌تواند گل‌ها را بسوزاند.

4) آب کافی به گیاه بدهید

آب را درون گلدان‌ها بریزید تا زمانی که شروع به تخلیه از سوراخ‌های زهکشی در پایین کند. به این ترتیب می دانید که خاک و ریشه‌ها به رطوبت گلدان دسترسی دارند. از آبیاری زیاد خودداری کنید، زیرا بیش از حد آن می‌تواند به گیاه آسیب برساند.

5) گیاه را به درستی آب دهید

آب باید روی خاک ریخته شود، نه برگها و گلهای گیاهان. ریختن آب روی خود گیاه می‌تواند منجر به بیماری‌های قارچی و حتی سوختگی برگ‌ها شود.

6) صبور باشید

برخی از گلها و گیاهان به ویژه گیاهان گلدانی در فضای باز، ممکن است در گرم‌ترین ساعات روز پژمرده به نظر برسند. وحشت نکنید و به آنها آب ندهید. گیاهان به منظور دفاع از خود پژمرده می‌شوند تا ریشه‌های خود را در برابر از دست دادن رطوبت بیش از حد حفظ کنند. صبر کنید تا ببینید آیا گیاهان در پایان روز دوباره ایستاده‌اند یا خیر. اگر این کار را نکنند، ممکن است به کمی آب بیشتر یا آبیاری مکرر نیاز داشته باشند.

7) گلدان‌ها را خشک نگه دارید

اگر اجازه دهید گلدان‌ها در آب خیس شوند (یا اگر آبیاری آنها زیاد باشد)، ممکن است پوسیدگی ریشه ایجاد شود و یا بمیرند. اگر از نعلبکی زیر گلدان برای جمع آوری آب و خاک اضافی استفاده می‌کنید، آن‌ها را بعد از آبیاری و بعد از باران خالی کنید تا ریشه‌ها و خاک مرطوب بماند نه خیس.

خروج از نسخه موبایل