ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب

چگونه باید عکس تبلیغاتی خوب بگیریم؟ جواب سوال شما در این مقاله نهفته است. یک جمله معروف وجود دارد که می گوید، احتمالا بیش از 90 درصد بازار از حضور شما بی اطلاع است. مهم ترین عامل برای پیشرفت هر کسب و کاری تبلیغات و جذب مشتریان بیشتر است.

تبلیغات

یکی از مهم ترین کانال های جذب مخاطبان جدید و تبدیل آن ها به مشتری، تبلیغات به شیوه عکس است. با این حال کسب و کارهای بسیار زیادی در حال انجام تبلیغات گوناگون از جمله روش عکاسی تبلیغاتی هستند که احتمالا تعداد نسبت اندکی از آن ها به موفقیت می رسند.

به چه علت؟ در حال حاضر، شما هر کسب و کاری داشته باشید، حداقل 500 رقیب دارید. مهم نیست که کسب و کار شما سنتی است یا آنلاین. باید مقابل این رقبا دوام بیاورید و سهم بیشتری از بازار را کسب کنید.

رقبای قدرتر، بودجه های زیادی را برای تبلیغات به شیوه های گوناگون صرف می کنند. به احتمال زیاد ما توان تامین بودجه های هنگفت جهت تبلیغات نداریم. پس باید با استفاده از روش های خلاق و استراتژی های بهتر، از بودجه ای که در اختیار داریم نهایت استفاده را برده و خود را پیروز میدان کنیم.

یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی، است و البته گرفتن عکس های تبلیغاتی خوب. تلفیقی از علم بازاریابی و مهارت عکاسی که به ما در بهبود نتایج تجاری و اهدافی که داریم کمک خواهد کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد عکاسی تبلیغاتی صحبت کرده و ویژگی عکس تبلیغاتی خوب را بیان کنیم. ما به هفت نکته مهم اشاره می کنیم که به کار بردن آن ها باعث موفقیت شما خواهد شد.

برای گرفتن عکس تبلیغاتی خوب سراغ متخصص ها بروید!

عکاسی تبلیغاتی یکی از پرطرفدارترین زیرمجموعه های عکاسی در دنیاست. شاید بتوانید عکاسان تبلیغاتی بسیاری را پیدا کنید، اما باید این نکته را مد نظر خود داشته باشید، که احتمالا هر کسی نمی تواند یک متخصص تمام عیار باشد و عکس تبلیغاتی خوب بگیرد.

عکاسی تبلیغاتی تلفیقی از هنر، مهارت و استراتژی است و کسی که می خواهد این کار را انجام دهد می بایست کاملا به زیر و بم این تخصص واقف باشد و تمامی نکات تکنیکال را به خوبی از بر باشد. همچنین یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای، خلاقیت بالایی دارد. چرا که در حال حاضر، مخاطب چه در فضای محلی و چه در فضای آنلاین، به هر کجا سرک می کشد، مطمئنا تبلیغاتی را مشاهده خواهد کرد.
در نتیجه عکس تبلیغاتی شما باید به شکلی حرفه ای و خلاقانه گرفته شود که از بین بسیار تبلیغاتی که مخاطب به آن ها برخورد می کند، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

چیدمان راز گرفتن عکس های تبلیغاتی خوب

قبل از آن که عکسبرداری آغاز شود، یکی از مهم ترین عواملی که بسیاری از متخصصین این حوزه در نظر می گیرند آن است که در نهایت، نتیجه مورد نظر می بایست چگونه باشد.

بسیاری از عکاسان تبلیغاتی مجرب هستند و برای برندهای بسیار و طیف وسیعی از مشتریان حقیقی و حقوقی در صنایع گوناگون عکاسی تبلیغاتی انجام داده اند. در نتیجه یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای کاملا این موضوع را می داند که شفافیت هر چه بیشتر عکس و عناصر موجود در عکس، برای رساندن پیام تبلیغاتی یک عامل کلیدی و بسیار موثر خواهد بود.

به عنوان مثال، یک هتل زنجیره ای قصد راه اندازی یک پروژه عکاسی تبلیغاتی دارد. برای این پروژه به عکس هایی نیاز است که اتاق های هتل، امکانات هتل و مزایای هتل را به طور هوشمندانه و اغواکننده ای به نمایش بگذارد. از طرف دیگر شات های گرفته شده باید کیفیت و ویژگی های برتر کالا یا خدمات را به نمایش گذاشت. بدین شکل از همان ابتدا، مطمئن می شوید که نتایج به دست آمده همان چیزی است که مدنظر شما بود. با ترکیب خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی و استراتژی می توان به اهداف تبلیغاتی دست یافت.

با درک این مورد که یکی از مهم ترین نکات برای گرفتن عکس تبلیغاتی خوب است، نیازی نیست که عکس های تبلیغاتی بیشماری بگیرید که انتخاب بهترین عکس را برای خود سخت تر کنید. می توانید پالایش های لازم را انجام داد و از همان ابتدا عکس هایی گرفت که هدفمندتر و محدودتر هستند.

نقش مهم نور پردازی در عکس های تبلیغاتی خوب

نورپردازی اگر مهم ترین عنصر هم نباشد، قطعا یکی از 5 مورد پراهمیت است. می بایست حرفه ای، جذاب و مطابق با اهداف تجاری شما باشد. به عنوان مثال، محصولات لوکس را با رنگ های تیره و طلایی درمی آمیزند و محصولات بچگانه رنگ هایی شاد دارند.

باید پرسونای مخاطبان خود را در نظر بگیرید و از تکنیک های نورپردازی استفاده کنید که بیشترین تاثیر را در مخاطبان داشته باشد. به عنوان مثال اگر برای یک پروژه تبلیغاتی مربوط به محصولات بچگانه از نور و پس زمینه تیره استفاده کنید، احتمالا تاثیر خیلی خوبی نخواهد داشت.

رنگ شناسی، عامل جذابیت بصری

رنگ شناسی در گرفتن عکس تبلیغاتی خوب اهمیت بسیار بالایی دارد. باید رنگ های مختلف را در عکس های خود به کار ببرید. این کار باعث ایجاد تفاوت المان های تصاویر تبلیغاتی خواهد شد و شناخت عناصر درونی عکس را ساده تر می کند. وقتی که عناصر تصویر واضح تر بوده و نسبت به یکدیگر تفاوت داشته باشند، درک پیام تبلیغاتی عکس برای مخاطبان ساده تر خواهد شد.

از دیگر کارهایی که در رنگ شناسی تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد، می توان به رنگ های مکمل اشاره کرد. می توانید از رنگ های مکملی که در کنار هم تصویری زیبا و پیامی رساتر ایجاد می کنند استفاده کنید. در ادامه به برخی از رنگ ها اشاره می کنیم که ترکیب آن ها می تواند ضمن ایجاد نمایی زیبا، به تفکیک سازی و رساندن پیام تبلیغاتی شما کمک کند.

  • سیاه و خاکستری با زرد، نارنجی، قرمز و آبی
  • بنفش با زرد، طلایی و سبز
  • زرد و آبی
  • قرمز و آبی
  • سرمه ای با زرد، آبی، سبز و قرمز روشن

کنتراست بالا و تفکیک عناصر

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت، کنتراست بین عناصر در تصاویر است. تصاویر شما باید کنتراست بالایی داشته باشند. کنتراست بالا موجب بهبود تفکیک عناصر محتوای تبلیغاتی شما و کمک به ادراک بیشتر آن برای مخاطب می شود.

وقتی عناصر موجود در عکس کنتراست بالایی داشته باشند، جذاب تر به چشم آمده و همچنین پیام تبلیغاتی شما به صورت بسیار واضح تری ارائه می شود. معمولا تبلیغاتی که از کنتراست بالا استفاده می کنند می توانند بسیار مفید واقع شوند. پیشنهاد می شود از رنگ ها و عناصری در عکاسی تبلیغاتی خود استفاده داشته باشید که کنتراست بالایی دارند.

به عنوان مثال ترکیب دو عنصر با رنگ های متفاوت سیاه و زرد یا بنفش و سبز، کنتراست بالایی ایجاد می کند. ضمن ایجاد یک پارادوکس جذاب و دوست داشتنی، پیام تبلیغاتی شما به صورت بهتر و واضح تر منتقل خواهد شد.

برای عکس های تبلیغاتی خوب خطر کنید

یکی از مهم ترین ارکان تبلیغات و گرفتن عکس تبلیغاتی خوب که همواره افراد پیشرو در علم تبلیغات و بازاریابی به آن اشاره داشته اند آن است که انواع و روش های مختلف را در تبلیغات تست و بررسی کنید. اینطور است که می توانید بهترین راهکار تبلیغاتی برای برند خود را یافته و بهترین تبلیغات ممکن را انجام دهید.

باید در نظر داشته باشید که این جهان روزانه با میلیاردها تصویر بمباران می شود. کاربران در طی روز به عکس های خیلی زیادی برخورد می کنند. به نوعی که دیگر مانند گذشته باعث برانگیخته شدن هیجان آن ها و ایجاد بازخورد عالی نمی شود. پس تغییر دادن روندهای عکاسی تبلیغاتی و به کار بردن روش های مبتکرانه برای عکاسی تبلیغاتی باعث توقف نگاه مخاطبان بر روی تبلیغات شما و برانگیخته شدن احساسات آن ها می شود.

یکی از استراتژی های جالب آن است که عکاسی تبلیغاتی خود را بر عکاسی از زوایای دیگر که معمولا نامرسوم هستند متمرکز کنید. بیشتر مردم و برندها از عکس هایی استفاده می کنند که از جلوی سوژه گرفته شده است. اما به عنوان مثال یکی از راه هایی که باعث برجسته تر شدن عکاسی تبلیغاتی شما می شود، عکاسی از پشت سر، زوایه 45 درجه یا حتی عکاسی خیلی نزدیک است. شما باید از فرمالیته های موجود فاصله بگیرید.

زاویه های دیگر باعث ایجاد نوعی درام و جذابیت بیشتر برای عکس تبلیغاتی شما خواهند شد. همچنین فوکوس نیز می تواند به شما کمک کند تا با کم رنگ کردن تاثیر عناصر غیرضروری در عکس، بر موارد مهم تاکید داشته باشید.

بر می گردیم به ایده عکاسی از زوایای دیگر. اگر بخواهیم چند مثال دیگر بزنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
ممکن است برای یک عکس تبلیغاتی مثلا مربوط به کالای خواب، سوژه دراز بکشد. یا اگر در مورد محصولی در آسمان عکاسی می کنید بهتر است یک عکس از پایین به آسمان داشته باشید. می توانید با استفاده از ابزارهای عکاسی حرفه ای، یک عکس تبلیغاتی از آسمان بگیرید، به نحوی که انگار همه چیز از دید یک پرنده مشاهده می شود.

اگر یک عکس از زاویه دید پایین رو به بالا بگیرید، این امکان را دارید که عناصر پس زمینه بیشتری را در آن بگنجانید. زاویه بالا به پایین برای ایجاد برتری، بزرگ نشان دادن یک محصول یا شخص استفاده می شود و برای تایید قدرت آن ها عالی عمل می کند.

بهترین راهکار پیشنهادی این است که مدتی را صرف امتحان عکاسی تبلیغاتی از زوایای مختلف کنید و ببینید کدام یک برای سبک عکاسی شما مناسب تر است و کدام یک را می توانید در نظر نگیرید. هر چه عکاسی از زوایای غیرمعمول را برای پروژه های تبلیغاتی خود ساده تر کنید، در پروژه های عکاسی تبلیغاتی بعدی جسورتر خواهید بود. آزمون و خطا باعث می شود که به خوبی شرایط را درک کنید و قدم های بعدی را با جسارت بیشتری بردارید.

ویژگی عکس تبلیغاتی خوب چیست؟

در این بخش به صورت گذرا به چند مورد از ویژگی های عکس تبلیغاتی خوب اشاره می کنیم:

  1. خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی وجود دارد.
  2. هدف داشته و از قبل بر روی آن برنامه ریزی شده است.
  3. برای عکاسی تبلیغاتی خلاقانه از متخصصین استفاده شده است.
  4. آزمون و خطا دارد.
  5. از زوایای جدید عکسبرداری می شود.
  6. رنگ‌بندی در آن رعایت شده است.
  7. نورپردازی مناسب با اهداف است.
  8. کنتراست عناصر بالا است.

عکس تبلیغاتی خوب را از ایران مایند بخواهید

به عنوان یک آژانس تبلیغاتی پیشرو، با به کارگیری طیف بزرگی از متخصصان عکاسی تبلیغاتی به شما کمک می کند تا بهترین نتایج را از کمپین تبلیغاتی خود و یک عکس تبلیغاتی خوب داشته باشید.
همکاران ما در بخش مشاوره رایگان آماده هستند تا در زمینه های مرتبط با عکاسی صنعتی به شما مشاوره داده و پس از بررسی و سنجش نیازهای شما، بهترین و ایده آل ترین راهکار را به شما ارائه دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

این مطالب را هم حتما بخوانید:

سلام به همراهان و هنردوستان سایت بانو تی وی .در این پست می خواهیم در مورد ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب صحبت کنیم.چه عکسی بگیرید که بتوان گفت این عکس می تواند مخاطب را جذب کند و مشتری برای آن کالا ایجاد کند.صنعت تبلیغات امروزه بیشتر از قبل رونق پیدا کرده و یک عکس خوب و تاثیرگذار از هرچیزی مهم تر است . شما باید مخاطب هدف را بشناسید باید محصول را بشناسید اما اینها کافی نیست و بهتر است بدانید چگونه می توانید یک عکس خوب با توجه به مخاطب و هدفتان ثبت کنید .پس حتما تا انتهای این پست مهم همراه ما باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

زمانی که یک آگهی تبلیغاتی را میبینید اولین چیزی که چشم شما را می گیرد و با شما سخن می گوید عکس های آن می باشد .عکس خوب با شما حرف می زند و تمام ن

سلام به همراهان و هنردوستان سایت بانو تی وی .در این پست می خواهیم در مورد ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب صحبت کنیم.چه عکسی بگیرید که بتوان گفت این عکس می تواند مخاطب را جذب کند و مشتری برای آن کالا ایجاد کند.صنعت تبلیغات امروزه بیشتر از قبل رونق پیدا کرده و یک عکس خوب و تاثیرگذار از هرچیزی مهم تر است . شما باید مخاطب هدف را بشناسید باید محصول را بشناسید اما اینها کافی نیست و بهتر است بدانید چگونه می توانید یک عکس خوب با توجه به مخاطب و هدفتان ثبت کنید .پس حتما تا انتهای این پست مهم همراه ما باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

زمانی که یک آگهی تبلیغاتی را میبینید اولین چیزی که چشم شما را می گیرد و با شما سخن می گوید عکس های آن می باشد .عکس خوب با شما حرف می زند و تمام ناگفته های را با زبان بی زبانی به شما می گوید.عکس خوب در یک تبلیغ می تواند مشتری را جذب کند تا بقیه ی نوشته های تبلیغ را بخواند .
عکاسی تبلیغاتی عکس گرفتن از محصولات و کالا و خدمات یک شرکت و یا برند می باشد و هدف جذب مشتری برای خرید و استفاده از خدمات آن شرکت می باشد.

این عکس ها باید بسیار جذاب و با کیفیت باشند تا علاوه بر معرفی محصول مشتری را به راحتی جذب کند.

1.توجه به اجتماع  و فرهنگ

یک عکس تبلیغاتی خوب باید به فرهنگ آن جامعه توجه کرده باشد .نمی شود بودن توجه به باورها ، اعتقادات و فرهنگ یک شهر و کشور کار تبلیغاتی کرد .
و این یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در عکاسی از محصول و کالا و خدمات مورد توجه قرار بگیرد ، توجه به فرهنگ و شناخت محیط اجتماعی ای است که تبلیغات می خواهد در آن صورت بگیرد.اعتقادات ، باورها و فرهنگ افراد یک جامعه در عکاسی تبلیغاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.مثلا در جامعه ای که پوشش می تواند در دید انظار تاثیر بگذارد بهتر است پوشش مدل به درستی انتخاب شود.

2.شناخت خصوصیات روانشناسی افراد

شناخت خصوصیات روانشناسی افراد هم بسیار مهم است .در واقع یک عکاس باید بتواند عکسی را بگیرد که روی ذهن مخاطب اثر بگذارد و هرچقدر خصوصیات مخاطب خود را بیشتر و بهتر بشناسد عکس بهتری می تواند بگیرد و تاثیر بهتری می تواند بگذارد.هدف از این قسمت پیدا کردن مفاهیمی است که بر ذهن مخاطبان اثرات مثبتی داشته باشد و آنها را به محصول علاقه مند سازد.

3.باید یک ترکیببندی بی نظیر داشته باشد

یک ترکیب بندی خوب می تواند موجب تاثیرگذاری روی مخاطب شود.در هنر نقاشی هم همین است بسیاری از نقاشی های مشهور دنیا یا عکس های مشهور و تاثیر گذار به خاطر یک ترکیب بندی خوب ، در ذهن ها باقی مانده اند.حتما یک ترکیب زیبا و اصولی برای عکس تبلیغاتی خود در نظر بگیرید و این مهم را حرفه ای یاد بگیرید .اثر یک ترکیب بندی خوب در ذهن مخاطب را نادیده نگیرید.

4.تحریک عواطف

در هر حوزه ای اگر بتوانید عواطف مشتری را تحریک کنید می توانید مطمین شوید که مشتری به سمت شما جذب می شود.انسان ها همه احساس و عاطفه دارند و شاید یک نقطه ضعف برای هر انسانی باشد.
در حوزه عکاسی تبلیغاتی تحریک عواطف مخاطب برای ترغیب او به خرید بسیار مهم است. تصاویری که عواطف را تحریک می‎کنند در ذهن مشتری بالقوه بهتر ثبت می‎شوند و او برای خرید یک دلیل عاطفی پیدا می‎کند.

5.داستان گویی

داستان سرایی در مورد یک محصول می تواند بسیار در ذهن مخاطب اثر بگذارد .اینکه مخاطب در جربان جزییات کار باشد می تواند او را برای خرید ترغیب کند.

6.تخیل مشتری را به حرکت وادار می کند

یک عکس خوب و یاک داستان گویی خوب می تواند در جذب مشتری خیلی اثر مثبتی بگذارد.اما اگر بتوانید تخیل مشتری را فعال کنید می توانید اثر بیشتری بگیرید.اینکه یک مشتری به یک عکس تبلیغاتی مواد غذایی جذب شود بسیار خوب است اما اگر عکس طوری باشد که تخیل او را تحریک کند و خودش را در حال خوردن آن تصور کند می تواند اثر بسیار بیشتری داشته باشد .پس روی تخیل مشتری کار کنید.

7.یک لحظه خاص را ثبت میکند

لحظات خاص، لحظاتی هستند که به منظور خلق یک خاطره ایجاد می‎شود. عکس‎های صنعتی که یک لحظه خاص را در خود ثبت می‎کنند مانند شیوه راه رفتن یک فرد مشهور در یک عکس تبلیغاتی و عکاس مد، باعث می‎شوند مخاطب از نظر احساسی با لحظه ثبت شده ارتباط برقرار کند.

8.استفاده از نورپردازی و رنگ بیهمتا

نور و رنگ در یک عکس تبلیغاتی بسیار مهم است و می تواند تاثر زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد.یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای همیشه نور را الویت قرار می دهد نور خوب ، عکس خوب می دهد ، نشاط را وارد عکس می کند.

9.نشان دادن جزئیات نادیده گرفته شده

جزییات زیبا در عکی می تواند با چشم مخاطب بازی کند و او را وادار کند عکس را با دقت بیشتری ببیند.امروزه وجود فضای مجازی باعث شده افراد به جزییات بیشتر توجه کنند .در عکس های تبلیغاتی جزییات مربوط به محصول می تواند مخاطب را زمان بیشتری به عکس جذب کند.

10.استفاده از یک دیدگاه بیهمتا

همه ی عکس ها تکراری شده اند اگر بتوانید عکسی متفاوت با دیدی متفاوت بگیرید همین عکس می تواند نقطه ی پرتاب شما باشد.
استفاده از زوایا و پرسپکتیوهای مختلف باعث می‎شود یک عکس تبلیغاتی جالب‎تر و بی‎مانندتر به وجود آید و به نظر برسد و به شکلی متفاوت از رقبایش مشتری را جذب کند.

  1. توجه به نورپردازی و لنز در عکاسی تبلیغاتی

در هر عکسی نور موضوع مهمی است و تاثیرگذاری عکس را بیشتر می کند.استانداردها در عکاسی مخصوصا عکاسی تبلیغاتی باید رعایت شود.هدف از عکس های تبلیغاتی جذب مخاطب و مشتری است به همین دلیل بیشتر از عکس های دیگر باید به نورپردازی در این عکس ها توجه شود.برای عکاسی تبلیغاتی به ابزار و وسایل مخصوص و حرفه ای نیاز دارید .

همچنین لنز های گوناگونی برای عکاسی اصولی از محصولات مختلف وجود دارد که با توجه به دانش عکاس شما و اصول مختلف انتخاب می شود.

12.عمق میدان

این موضوع هم یکی از مهمترین اجزای یک عکس تبلیغاتی خوب است .عکاس باید بتواند عمق میدان را تغییر دهد تا بتواند عکس های مناسبی با توجه به موضوع بگیرد. گر عکاس بخواهد به کلِ تصویر تاکید کند، به عمیق میدان بیشتری نیاز دارد. نورپردازی، بر عمق میدان تاثیر می ‌گذارد؛ اما مشکل خاصی ایجاد نمی ‌کند.

13.استفاده صحیح از سایه ها

گاهی سایه ها می توانند یکی از المان ها در ترکیب بندی خوب باشند و در ذهن مخاطب اثر مثبتی بگذارد .اگر سایه ها با هدفی استفاده شوند می توانند اثر گذار باشند و در ترکیب بندی به درستی تعبیه شده باشند اما کلا وجود سایه های اشتباه در کار می تواند زیبایی و شفافیت عکس را بگیرد .

نکاتی برای خلقِ یک عکسِ تبلیغاتی عالی

به طور کلی عکاسی قوانینی دارد و برای اینکه بتوانید یک عکس خوب و تاثیر گذار بگیرید باید نکاتی را رعایت کنید اما عکس های تبلبغاتی بیشتر از هرعکس دیگری با مخاطب ارتباط دارند و باید تاثیر حداکثری روی مخاطب و جذب مشتری داشته باشند به همین دلیل بسیار بیشتر از عکس های دیگر باید به استانداردها توجه شود.

منبع نور را جدی بگیرید

می توانید عکاسی را با یک منبع نور شروع کنید .نور تنگستن (tungsten)، یکی از راه‌ های ایده‌ آل برای شروع است؛ چراکه این کار بسیار مقرون به صرفه است و هنگام تنظیمِ نور برای تنگستن، می ‌توانید آنچه را انجام می ‌دهید، ببینید.

 نور را کنترل کنید

می توانید از راه های مختلفی برای کنترل نور استفاده کنید و نیازی نیست وسایل مخصوص و یا گران قیمتی بخرید.شما می توانید با استفاده از مقواهای ارزان قیمت به رنگ سفید و یا رنگ های تیره نور را کنترل کنید و نور مورد نظرتان را در کار ایجاد کنید.

 از لنزهای استاندارد استفاده کنید

بله لنز در دوربین حرف اول را می زند یک لنز خوب می تواند یک عکس حرفه ای به شما بدهد و شما باید  بدانید چه موقع باید از چه لنزی استفاده کنید.

دید مخاطب را بشناسید

می خواهید مخاطب از عکس تبلیغاتی شما چه برداشت کند ؟ باید همان را در عکستان ایجاد کنید .برای این کار اول باید هدفتان از این عکس را بدانید تا بتوانید آن چیزی را که می خواید به مخاطب و مشتری منتقل کنید.برای ابن کار می توانید با مشتری ها صحبتن کنید تا درک درستی از انتظارات مشتری به دست بیاورید.

برقراری ارتباط درست با مشتری و شناختنِ دیدگاه‌ ها و خواسته‌ های او، به خلقِ عکس‌ های موفقی خواهد انجامید.

بازار کار عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی بازاری بسیار رقابتی دارد و افراد بزرگ و خبره ای در این حوزه فعالیت می کنند .به همین دلیل حتما باید قبل از ورود به بازار کار عکاسی تبلیغاتی اموزش لازم را دیده باشید .

داشتن مدرک عکاسی تبلیغاتی از یک آموزشگاه، آموزش عکاسی در اصفهان یکی از بهترین راه‌ها برای شروع حرفه عکاسی تبلیغاتی است. با کسب چنین مدرکی شما مهارت‌ها و تجربه خودتان را افزایش می‌دهد و می‌توانید نسبت به رقبا یک گام جلوتر باشید.

اگفته های را با زبان بی زبانی به شما می گوید.عکس خوب در یک تبلیغ می تواند مشتری را جذب کند تا بقیه ی نوشته های تبلیغ را بخواند .
عکاسی تبلیغاتی عکس گرفتن از محصولات و کالا و خدمات یک شرکت و یا برند می باشد و هدف جذب مشتری برای خرید و استفاده از خدمات آن شرکت می باشد.

این عکس ها باید بسیار جذاب و با کیفیت باشند تا علاوه بر معرفی محصول مشتری را به راحتی جذب کند.

1.توجه به اجتماع  و فرهنگ

یک عکس تبلیغاتی خوب باید به فرهنگ آن جامعه توجه کرده باشد .نمی شود بودن توجه به باورها ، اعتقادات و فرهنگ یک شهر و کشور کار تبلیغاتی کرد .
و این یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در عکاسی از محصول و کالا و خدمات مورد توجه قرار بگیرد ، توجه به فرهنگ و شناخت محیط اجتماعی ای است که تبلیغات می خواهد در آن صورت بگیرد.اعتقادات ، باورها و فرهنگ افراد یک جامعه در عکاسی تبلیغاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.مثلا در جامعه ای که پوشش می تواند در دید انظار تاثیر بگذارد بهتر است پوشش مدل به درستی انتخاب شود.

2.شناخت خصوصیات روانشناسی افراد

شناخت خصوصیات روانشناسی افراد هم بسیار مهم است .در واقع یک عکاس باید بتواند عکسی را بگیرد که روی ذهن مخاطب اثر بگذارد و هرچقدر خصوصیات مخاطب خود را بیشتر و بهتر بشناسد عکس بهتری می تواند بگیرد و تاثیر بهتری می تواند بگذارد.هدف از این قسمت پیدا کردن مفاهیمی است که بر ذهن مخاطبان اثرات مثبتی داشته باشد و آنها را به محصول علاقه مند سازد.

3.باید یک ترکیببندی بی نظیر داشته باشد

یک ترکیب بندی خوب می تواند موجب تاثیرگذاری روی مخاطب شود.در هنر نقاشی هم همین است بسیاری از نقاشی های مشهور دنیا یا عکس های مشهور و تاثیر گذار به خاطر یک ترکیب بندی خوب ، در ذهن ها باقی مانده اند.حتما یک ترکیب زیبا و اصولی برای عکس تبلیغاتی خود در نظر بگیرید و این مهم را حرفه ای یاد بگیرید .اثر یک ترکیب بندی خوب در ذهن مخاطب را نادیده نگیرید.

4.تحریک عواطف

در هر حوزه ای اگر بتوانید عواطف مشتری را تحریک کنید می توانید مطمین شوید که مشتری به سمت شما جذب می شود.انسان ها همه احساس و عاطفه دارند و شاید یک نقطه ضعف برای هر انسانی باشد.
در حوزه عکاسی تبلیغاتی تحریک عواطف مخاطب برای ترغیب او به خرید بسیار مهم است. تصاویری که عواطف را تحریک می‎کنند در ذهن مشتری بالقوه بهتر ثبت می‎شوند و او برای خرید یک دلیل عاطفی پیدا می‎کند.

5.داستان گویی

داستان سرایی در مورد یک محصول می تواند بسیار در ذهن مخاطب اثر بگذارد .اینکه مخاطب در جربان جزییات کار باشد می تواند او را برای خرید ترغیب کند.

6.تخیل مشتری را به حرکت وادار می کند

یک عکس خوب و یاک داستان گویی خوب می تواند در جذب مشتری خیلی اثر مثبتی بگذارد.اما اگر بتوانید تخیل مشتری را فعال کنید می توانید اثر بیشتری بگیرید.اینکه یک مشتری به یک عکس تبلیغاتی مواد غذایی جذب شود بسیار خوب است اما اگر عکس طوری باشد که تخیل او را تحریک کند و خودش را در حال خوردن آن تصور کند می تواند اثر بسیار بیشتری داشته باشد .پس روی تخیل مشتری کار کنید.

7.یک لحظه خاص را ثبت میکند

لحظات خاص، لحظاتی هستند که به منظور خلق یک خاطره ایجاد می‎شود. عکس‎های صنعتی که یک لحظه خاص را در خود ثبت می‎کنند مانند شیوه راه رفتن یک فرد مشهور در یک عکس تبلیغاتی و عکاس مد، باعث می‎شوند مخاطب از نظر احساسی با لحظه ثبت شده ارتباط برقرار کند.

8.استفاده از نورپردازی و رنگ بیهمتا

نور و رنگ در یک عکس تبلیغاتی بسیار مهم است و می تواند تاثر زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد.یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای همیشه نور را الویت قرار می دهد نور خوب ، عکس خوب می دهد ، نشاط را وارد عکس می کند.

9.نشان دادن جزئیات نادیده گرفته شده

جزییات زیبا در عکی می تواند با چشم مخاطب بازی کند و او را وادار کند عکس را با دقت بیشتری ببیند.امروزه وجود فضای مجازی باعث شده افراد به جزییات بیشتر توجه کنند .در عکس های تبلیغاتی جزییات مربوط به محصول می تواند مخاطب را زمان بیشتری به عکس جذب کند.

10.استفاده از یک دیدگاه بیهمتا

همه ی عکس ها تکراری شده اند اگر بتوانید عکسی متفاوت با دیدی متفاوت بگیرید همین عکس می تواند نقطه ی پرتاب شما باشد.
استفاده از زوایا و پرسپکتیوهای مختلف باعث می‎شود یک عکس تبلیغاتی جالب‎تر و بی‎مانندتر به وجود آید و به نظر برسد و به شکلی متفاوت از رقبایش مشتری را جذب کند.

  1. توجه به نورپردازی و لنز در عکاسی تبلیغاتی

در هر عکسی نور موضوع مهمی است و تاثیرگذاری عکس را بیشتر می کند.استانداردها در عکاسی مخصوصا عکاسی تبلیغاتی باید رعایت شود.هدف از عکس های تبلیغاتی جذب مخاطب و مشتری است به همین دلیل بیشتر از عکس های دیگر باید به نورپردازی در این عکس ها توجه شود.برای عکاسی تبلیغاتی به ابزار و وسایل مخصوص و حرفه ای نیاز دارید .

همچنین لنز های گوناگونی برای عکاسی اصولی از محصولات مختلف وجود دارد که با توجه به دانش عکاس شما و اصول مختلف انتخاب می شود.

12.عمق میدان

این موضوع هم یکی از مهمترین اجزای یک عکس تبلیغاتی خوب است .عکاس باید بتواند عمق میدان را تغییر دهد تا بتواند عکس های مناسبی با توجه به موضوع بگیرد. گر عکاس بخواهد به کلِ تصویر تاکید کند، به عمیق میدان بیشتری نیاز دارد. نورپردازی، بر عمق میدان تاثیر می ‌گذارد؛ اما مشکل خاصی ایجاد نمی ‌کند.

13.استفاده صحیح از سایه ها

گاهی سایه ها می توانند یکی از المان ها در ترکیب بندی خوب باشند و در ذهن مخاطب اثر مثبتی بگذارد .اگر سایه ها با هدفی استفاده شوند می توانند اثر گذار باشند و در ترکیب بندی به درستی تعبیه شده باشند اما کلا وجود سایه های اشتباه در کار می تواند زیبایی و شفافیت عکس را بگیرد .

نکاتی برای خلقِ یک عکسِ تبلیغاتی عالی

به طور کلی عکاسی قوانینی دارد و برای اینکه بتوانید یک عکس خوب و تاثیر گذار بگیرید باید نکاتی را رعایت کنید اما عکس های تبلبغاتی بیشتر از هرعکس دیگری با مخاطب ارتباط دارند و باید تاثیر حداکثری روی مخاطب و جذب مشتری داشته باشند به همین دلیل بسیار بیشتر از عکس های دیگر باید به استانداردها توجه شود.

منبع نور را جدی بگیرید

می توانید عکاسی را با یک منبع نور شروع کنید .نور تنگستن (tungsten)، یکی از راه‌ های ایده‌ آل برای شروع است؛ چراکه این کار بسیار مقرون به صرفه است و هنگام تنظیمِ نور برای تنگستن، می ‌توانید آنچه را انجام می ‌دهید، ببینید.

 نور را کنترل کنید

می توانید از راه های مختلفی برای کنترل نور استفاده کنید و نیازی نیست وسایل مخصوص و یا گران قیمتی بخرید.شما می توانید با استفاده از مقواهای ارزان قیمت به رنگ سفید و یا رنگ های تیره نور را کنترل کنید و نور مورد نظرتان را در کار ایجاد کنید.

 از لنزهای استاندارد استفاده کنید

بله لنز در دوربین حرف اول را می زند یک لنز خوب می تواند یک عکس حرفه ای به شما بدهد و شما باید  بدانید چه موقع باید از چه لنزی استفاده کنید.

دید مخاطب را بشناسید

می خواهید مخاطب از عکس تبلیغاتی شما چه برداشت کند ؟ باید همان را در عکستان ایجاد کنید .برای این کار اول باید هدفتان از این عکس را بدانید تا بتوانید آن چیزی را که می خواید به مخاطب و مشتری منتقل کنید.برای ابن کار می توانید با مشتری ها صحبتن کنید تا درک درستی از انتظارات مشتری به دست بیاورید.

برقراری ارتباط درست با مشتری و شناختنِ دیدگاه‌ ها و خواسته‌ های او، به خلقِ عکس‌ های موفقی خواهد انجامید.

بازار کار عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی بازاری بسیار رقابتی دارد و افراد بزرگ و خبره ای در این حوزه فعالیت می کنند .به همین دلیل حتما باید قبل از ورود به بازار کار عکاسی تبلیغاتی اموزش لازم را دیده باشید .

کلیه دوره های بهترین کلاس آموزش عکاسی در اصفهان به صورت صد در صد عملی و مطابق با نیازهای بازار کار است.

داشتن مدرک عکاسی تبلیغاتی از یک آموزشگاه معتبر یکی از بهترین راه‌ها برای شروع حرفه عکاسی تبلیغاتی است. با کسب چنین مدرکی شما مهارت‌ها و تجربه خودتان را افزایش می‌دهد و می‌توانید نسبت به رقبا یک گام جلوتر باشید.

سلام به همراهان و هنردوستان سایت بانو تی وی .در این پست می خواهیم در مورد ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب صحبت کنیم.چه عکسی بگیرید که بتوان گفت این عکس می تواند مخاطب را جذب کند و مشتری برای آن کالا ایجاد کند.صنعت تبلیغات امروزه بیشتر از قبل رونق پیدا کرده و یک عکس خوب و تاثیرگذار از هرچیزی مهم تر است . شما باید مخاطب هدف را بشناسید باید محصول را بشناسید اما اینها کافی نیست و بهتر است بدانید چگونه می توانید یک عکس خوب با توجه به مخاطب و هدفتان ثبت کنید .پس حتما تا انتهای این پست مهم همراه ما باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

زمانی که یک آگهی تبلیغاتی را میبینید اولین چیزی که چشم شما را می گیرد و با شما سخن می گوید عکس های آن می باشد .عکس خوب با شما حرف می زند و تمام ناگفته های را با زبان بی زبانی به شما می گوید.عکس خوب در یک تبلیغ می تواند مشتری را جذب کند تا بقیه ی نوشته های تبلیغ را بخواند .
عکاسی تبلیغاتی عکس گرفتن از محصولات و کالا و خدمات یک شرکت و یا برند می باشد و هدف جذب مشتری برای خرید و استفاده از خدمات آن شرکت می باشد.

این عکس ها باید بسیار جذاب و با کیفیت باشند تا علاوه بر معرفی محصول مشتری را به راحتی جذب کند.

1.توجه به اجتماع  و فرهنگ

یک عکس تبلیغاتی خوب باید به فرهنگ آن جامعه توجه کرده باشد .نمی شود بودن توجه به باورها ، اعتقادات و فرهنگ یک شهر و کشور کار تبلیغاتی کرد .
و این یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در عکاسی از محصول و کالا و خدمات مورد توجه قرار بگیرد ، توجه به فرهنگ و شناخت محیط اجتماعی ای است که تبلیغات می خواهد در آن صورت بگیرد.اعتقادات ، باورها و فرهنگ افراد یک جامعه در عکاسی تبلیغاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.مثلا در جامعه ای که پوشش می تواند در دید انظار تاثیر بگذارد بهتر است پوشش مدل به درستی انتخاب شود.

2.شناخت خصوصیات روانشناسی افراد

شناخت خصوصیات روانشناسی افراد هم بسیار مهم است .در واقع یک عکاس باید بتواند عکسی را بگیرد که روی ذهن مخاطب اثر بگذارد و هرچقدر خصوصیات مخاطب خود را بیشتر و بهتر بشناسد عکس بهتری می تواند بگیرد و تاثیر بهتری می تواند بگذارد.هدف از این قسمت پیدا کردن مفاهیمی است که بر ذهن مخاطبان اثرات مثبتی داشته باشد و آنها را به محصول علاقه مند سازد.

3.باید یک ترکیببندی بی نظیر داشته باشد

یک ترکیب بندی خوب می تواند موجب تاثیرگذاری روی مخاطب شود.در هنر نقاشی هم همین است بسیاری از نقاشی های مشهور دنیا یا عکس های مشهور و تاثیر گذار به خاطر یک ترکیب بندی خوب ، در ذهن ها باقی مانده اند.حتما یک ترکیب زیبا و اصولی برای عکس تبلیغاتی خود در نظر بگیرید و این مهم را حرفه ای یاد بگیرید .اثر یک ترکیب بندی خوب در ذهن مخاطب را نادیده نگیرید.

4.تحریک عواطف

در هر حوزه ای اگر بتوانید عواطف مشتری را تحریک کنید می توانید مطمین شوید که مشتری به سمت شما جذب می شود.انسان ها همه احساس و عاطفه دارند و شاید یک نقطه ضعف برای هر انسانی باشد.
در حوزه عکاسی تبلیغاتی تحریک عواطف مخاطب برای ترغیب او به خرید بسیار مهم است. تصاویری که عواطف را تحریک می‎کنند در ذهن مشتری بالقوه بهتر ثبت می‎شوند و او برای خرید یک دلیل عاطفی پیدا می‎کند.

5.داستان گویی

داستان سرایی در مورد یک محصول می تواند بسیار در ذهن مخاطب اثر بگذارد .اینکه مخاطب در جربان جزییات کار باشد می تواند او را برای خرید ترغیب کند.

6.تخیل مشتری را به حرکت وادار می کند

یک عکس خوب و یاک داستان گویی خوب می تواند در جذب مشتری خیلی اثر مثبتی بگذارد.اما اگر بتوانید تخیل مشتری را فعال کنید می توانید اثر بیشتری بگیرید.اینکه یک مشتری به یک عکس تبلیغاتی مواد غذایی جذب شود بسیار خوب است اما اگر عکس طوری باشد که تخیل او را تحریک کند و خودش را در حال خوردن آن تصور کند می تواند اثر بسیار بیشتری داشته باشد .پس روی تخیل مشتری کار کنید.

7.یک لحظه خاص را ثبت میکند

لحظات خاص، لحظاتی هستند که به منظور خلق یک خاطره ایجاد می‎شود. عکس‎های صنعتی که یک لحظه خاص را در خود ثبت می‎کنند مانند شیوه راه رفتن یک فرد مشهور در یک عکس تبلیغاتی و عکاس مد، باعث می‎شوند مخاطب از نظر احساسی با لحظه ثبت شده ارتباط برقرار کند.

8.استفاده از نورپردازی و رنگ بیهمتا

نور و رنگ در یک عکس تبلیغاتی بسیار مهم است و می تواند تاثر زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد.یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای همیشه نور را الویت قرار می دهد نور خوب ، عکس خوب می دهد ، نشاط را وارد عکس می کند.

9.نشان دادن جزئیات نادیده گرفته شده

جزییات زیبا در عکی می تواند با چشم مخاطب بازی کند و او را وادار کند عکس را با دقت بیشتری ببیند.امروزه وجود فضای مجازی باعث شده افراد به جزییات بیشتر توجه کنند .در عکس های تبلیغاتی جزییات مربوط به محصول می تواند مخاطب را زمان بیشتری به عکس جذب کند.

10.استفاده از یک دیدگاه بیهمتا

همه ی عکس ها تکراری شده اند اگر بتوانید عکسی متفاوت با دیدی متفاوت بگیرید همین عکس می تواند نقطه ی پرتاب شما باشد.
استفاده از زوایا و پرسپکتیوهای مختلف باعث می‎شود یک عکس تبلیغاتی جالب‎تر و بی‎مانندتر به وجود آید و به نظر برسد و به شکلی متفاوت از رقبایش مشتری را جذب کند.

  1. توجه به نورپردازی و لنز در عکاسی تبلیغاتی

در هر عکسی نور موضوع مهمی است و تاثیرگذاری عکس را بیشتر می کند.استانداردها در عکاسی مخصوصا عکاسی تبلیغاتی باید رعایت شود.هدف از عکس های تبلیغاتی جذب مخاطب و مشتری است به همین دلیل بیشتر از عکس های دیگر باید به نورپردازی در این عکس ها توجه شود.برای عکاسی تبلیغاتی به ابزار و وسایل مخصوص و حرفه ای نیاز دارید .

همچنین لنز های گوناگونی برای عکاسی اصولی از محصولات مختلف وجود دارد که با توجه به دانش عکاس شما و اصول مختلف انتخاب می شود.

12.عمق میدان

این موضوع هم یکی از مهمترین اجزای یک عکس تبلیغاتی خوب است .عکاس باید بتواند عمق میدان را تغییر دهد تا بتواند عکس های مناسبی با توجه به موضوع بگیرد. گر عکاس بخواهد به کلِ تصویر تاکید کند، به عمیق میدان بیشتری نیاز دارد. نورپردازی، بر عمق میدان تاثیر می ‌گذارد؛ اما مشکل خاصی ایجاد نمی ‌کند.

13.استفاده صحیح از سایه ها

گاهی سایه ها می توانند یکی از المان ها در ترکیب بندی خوب باشند و در ذهن مخاطب اثر مثبتی بگذارد .اگر سایه ها با هدفی استفاده شوند می توانند اثر گذار باشند و در ترکیب بندی به درستی تعبیه شده باشند اما کلا وجود سایه های اشتباه در کار می تواند زیبایی و شفافیت عکس را بگیرد .

نکاتی برای خلقِ یک عکسِ تبلیغاتی عالی

به طور کلی عکاسی قوانینی دارد و برای اینکه بتوانید یک عکس خوب و تاثیر گذار بگیرید باید نکاتی را رعایت کنید اما عکس های تبلبغاتی بیشتر از هرعکس دیگری با مخاطب ارتباط دارند و باید تاثیر حداکثری روی مخاطب و جذب مشتری داشته باشند به همین دلیل بسیار بیشتر از عکس های دیگر باید به استانداردها توجه شود.

منبع نور را جدی بگیرید

می توانید عکاسی را با یک منبع نور شروع کنید .نور تنگستن (tungsten)، یکی از راه‌ های ایده‌ آل برای شروع است؛ چراکه این کار بسیار مقرون به صرفه است و هنگام تنظیمِ نور برای تنگستن، می ‌توانید آنچه را انجام می ‌دهید، ببینید.

 نور را کنترل کنید

می توانید از راه های مختلفی برای کنترل نور استفاده کنید و نیازی نیست وسایل مخصوص و یا گران قیمتی بخرید.شما می توانید با استفاده از مقواهای ارزان قیمت به رنگ سفید و یا رنگ های تیره نور را کنترل کنید و نور مورد نظرتان را در کار ایجاد کنید.

 از لنزهای استاندارد استفاده کنید

بله لنز در دوربین حرف اول را می زند یک لنز خوب می تواند یک عکس حرفه ای به شما بدهد و شما باید  بدانید چه موقع باید از چه لنزی استفاده کنید.

دید مخاطب را بشناسید

می خواهید مخاطب از عکس تبلیغاتی شما چه برداشت کند ؟ باید همان را در عکستان ایجاد کنید .برای این کار اول باید هدفتان از این عکس را بدانید تا بتوانید آن چیزی را که می خواید به مخاطب و مشتری منتقل کنید.برای ابن کار می توانید با مشتری ها صحبتن کنید تا درک درستی از انتظارات مشتری به دست بیاورید.

برقراری ارتباط درست با مشتری و شناختنِ دیدگاه‌ ها و خواسته‌ های او، به خلقِ عکس‌ های موفقی خواهد انجامید.

بازار کار عکاسی تبلیغاتیعکاسی صنعتی شاخه‎ای از عکاسی بوده که هدف آن ایجاد علاقه در کاربر نهایی و ترغیب او به خرید است در نتیجه می‎توان گفت این نوع عکاسی برای کسب و کارها و حوزه‎های تجاری است. اکثر عکاسان تجاری به حرفه تبلیغات رو می‎‌آورند ولی عکاسی صنعتی در واقع قابلیت فروختن چیزی است که عکس صنعتی خوب در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند.

این نوع عکاسی از برندی به برند دیگر و از مشتری به مشتری دیگر با نیازهای مختلفی روبرو می‎شود. در حقیقت هنر این عکاسی ایجاد تصویری است که توسط کسب و کارها برای فروش یا تبلیغ برندشان استفاده می‎شود. یک قصد دارد به واسطه یکسری تصویر یا تک تصویر یک برند را در ذهن بینندگان حک کند. یک عکس صنعتی عالی عکسی به یاد ماندنی، با جذابیت کلی و پیامی شفاف است.

اغلب اوقات از ما پرسیده می‎شود چطور یک “عکس صنعتی خوب” بگیریم. ما براساس سال‎ها تجربه در این حوزه و تحقیق‎های فراوانی که انجام داده‎ایم ویژگی‎های برتر یک عکس صنعتی خوب را برای شما بیان می‎کنیم که باعث می‎شوند تصویر نهایی بهترین شاخصه‎های یک عکس خوب را داشته باشد.

قبل از بیان این ویژگی‎ها خصوصیتی که در هر عکسی باید رعایت شود این است که هر تصویر باید هدفی داشته باشد. هر تصویر باید به دلیلی گرفته شود به عنوان مثال نشان دادن چیزی زیبا، بیان یک داستان یا ثبت یک لحظه به یادماندنی. پس با این پیش‎زمینه ذهنی با ما همراه شوید.

1- یک عکس صنعتی خوب ترکیببندی بینظیری دارد (باید داشته باشد)

قوانین و روش‎های بسیار متفاوتی برای ایجاد یک ترکیب‎بندی عالی وجود دارد. از بین این تکنیک‎ها و قوانین مرسوم می‎توان به قانون یک سوم و قوانین تقارن و هم‎چنین تکنیک‎های نه چندان متداول اشاره کرد از جمله ترکیب‎بندی غیرمتقارن با استفاده از خطوط هدایتی و قاب‎بندی. ما این قانون را به این دلیل زودتر از همه بیان کردیم به این علت که مهم نیست در چه حوزه‎ای از عکاسی صنعتی فعالیت می‎کنید، چون هر تصویر باید یک ترکیب‎بندی بی‎نظیر داشته باشد.

2- تحریک عواطف

ما به عنوان انسان به سمت عواطف کشیده می‎شویم. عواطف چه باعث خنده یا گریه ما شود، به هر حال چیزی است که ما را در کنار هم قرار می‎دهد. در حوزه عکاسی صنعتی تحریک عواطف مخاطب برای ترغیب او به خرید بسیار مهم است. تصاویری که عواطف را تحریک می‎کنند در ذهن مشتری بالقوه بهتر ثبت می‎شوند و او برای خرید یک دلیل عاطفی پیدا می‎کند.

3- داستان گویی

بعضی از تصاویر کاری جز داستان گویی ندارند. آن ها ممکن است چیزی بی همتا یا ترکیب بندی عالی در خود نداشته باشند ولی به عنوان مثال را در نظر بگیرید که یکی از شاخه‎های عکاسی صنعتی است. تصویری از محصول که داستان آن را به خوبی بیان کند باعث می‎شود بیننده با جزئیات محصول بهتر آشنا شده و برای خرید ترغیب شود.

4- تخیل را به فعالیت وا میدارد

بدون شک تصویری که داستان‎گو است به یاد ماندنی بوده ولی تصاویری که تخیل را به فعالیت وا می‎دارند یک گام فراتر از این قضیه بر می‎دارند. به عنوان مثال نگاهی به عکاسی مواد غذایی می‎اندازیم، بدون شک یک عکس جذاب تاثیر زیادی به همراه می‎آورد ولی حال تصور کنید بیننده خود را در حال خوردن آن غذا متصور شود. چنین فردی یقینا چند دقیقه بعد به رستوران مورد نظر رفته و در حال خوردن همان غذا است.

5- یک لحظه خاص را ثبت میکند

لحظات خاص، لحظاتی هستند که به منظور خلق یک خاطره ایجاد می‎شود. عکس‎های صنعتی که یک لحظه خاص را در خود ثبت می‎کنند مانند شیوه راه رفتن یک فرد مشهور در یک عکس تبلیغاتی و عکاس مد، باعث می‎شوند مخاطب از نظر احساسی با لحظه ثبت شده ارتباط برقرار کند.

6- استفاده از نورپردازی و رنگ بیهمتا

نورپردازی و رنگ در عکاسی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است چون باعث درخشش تصویر نهایی می‎شود. نورپردازی عالی می‎تواند یک صحنه متوسط را به یک صحنه رنگی شگفت‎انگیز پر از بافت و زندگی تبدیل کند. یک عکاس صنعتی همیشه بر روی نورپردازی کنترل دارد و در زمان استفاده از منبع نور طبیعی صبر می‎کند تا لحظه مناسب برای ثبت عکس فرا برسد.

7- نشان دادن جزئیات نادیده گرفته شده

جزئیات بیشترین اهمیت را در یک عکس دارند. دنیای امروز باعث شده است افراد از سطح دقت بالایی برخوردار شوند و به عنوان مثال عکس یک محصول را به طور کامل بررسی کنند. تصاویری که جزئیات دیده نشده و بی‎همتایی را در خود دارند باعث می‎شوند مخاطب واکنش متفاوتی نسبت به آن نشان دهد.

8- استفاده از یک دیدگاه بیهمتا

اکثر ما در دوران حیاتمان به جهان از تقریبا یک دیدگاه نگریسته‎ایم. بنابراین مخاطبین یک عکس اگر با دیدگاه متفاوتی روبرو شوند یقینا نسبت به آن واکنش متفاوتی نشان می‎دهند. استفاده از زوایا و پرسپکتیوهای مختلف باعث می‎شود یک عکس صنعتی جالب‎تر و بی‎مانندتر به وجود آید.

سخن آخر

تمام مطالب بالا برای این گفته شد که شما بدانید اگر مجموعه ای را برای گرفتن عکس های محصولاتتان انتخاب کردید باید منتظر چه خروجی از طرف آنها باشید . ما در با داشتن تجربه و دانش در زمینه های متنفاوت عکاسی صنعتی بهترین ها را برای استراتژی تبلیغاتی شما تحویل می دهیم. سرمایه گذاری در تبلیغات مخصوصا در زمینه عکاسی باعث آگاهی هرچه بیشتر مردم از برند شما و بازگشت چند برابری سرمایه شما می شود.

 جهت آموزش ۸۰ درصد عکاسی در ده دقیقه به سایت ما مراجعه کنید

عکاسی تبلیغاتی بازاری بسیار رقابتی دارد و افراد بزرگ و خبره ای در این حوزه فعالیت می کنند .به همین دلیل حتما باید قبل از ورود به بازار کار عکاسی تبلیغاتی اموزش لازم را دیده باشید .

داشتن مدرک عکاسی تبلیغاتی از یک آموزشگاه معتبر یکی از بهترین راه‌ها برای شروع حرفه عکاسی تبلیغاتی است. با کسب چنین مدرکی شما مهارت‌ها و تجربه خودتان را افزایش می‌دهد و می‌توانید نسبت به رقبا یک گام جلوتر باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا