تفاوت بایننس اسمارت چین با بایننس کوین

تفاوت ویژگی‌های بایننس چین و بایننس اسمارت چین

صرافی بایننس در سال 2017 توسط تیمی متشکل از توسعه‌دهندگان، به رهبری چانگ پنگ ژائو تاسیس شد. این پلتفرم امروزه بزرگترین صرافی از نظر حجم معاملات شناخته می‌شود و از دو شبکه به نام‌های بایننس چین و بایننس اسمارت چین و توکن بومی به نام بایننس کوین (BNB) استفاده می‌کند.

بایننس چین (BC) چیست؟

پس از محبوبیت صرافی بایننس در سال 2017، این پلتفرم توکن بومی خود به نام قیمت BNBبه دلار  را با روی شبکه اتریوم عرضه کرد. در ابتدا از بایننس کوین برای پرداخت کارمزد معاملات استفاده و درصدی از عرضه آن نیز هر 3 ماه یکبار سوزانده می‌شد. در سال 2019، این توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 با توکن محلی شبکه اصلی این پلتفرم روی بایننس چین جایگزین شد.

بایننس اسمارت چین (BSC)‌ چیست؟

در سپتامبر 2020 این صرافی تصمیم گرفت که بلاک چین دیگری به نام بایننس اسمارت چین را عرضه کند. این شبکه جایگزینی برای شبکه اصلی این صرافی یعنی BC و حتی یک راه‌حل لایه 2 هم محسوب نمی‌شود،‌ بلکه یک شبکه موازی آن است که در کنار آن به فعالیت ادامه می‌دهد. از آنجایی که BC از برنامه‌های ساخته‌شده روی شبکه اتریوم پشتیبانی نمی‌کرد، توسعه‌دهندگان تصمیم به ارائه یک راه‌حل سازگارتر گرفتند. شبکه BSC دارای سازگاری برنامه‌نویسی با ماشین مجازی اتریوم (EVM)‌ است.

از جمله تفاوت های BC با BSC این است که اپلیکیشن‌های ساخته‌شده روی اتریوم قادر به مهاجرت به بایننس اسمارت چین هستند. نه تنها این امر، بلکه امکان ساخت قراردادهای هوشمند روی زنجیره هوشمند بایننس نیز فعال شده است. این قراردادها کارمزدهای بسیار کمتری را برای ساخت و توسعه توافقنامه‌های دیجیتال برای کاربران فراهم کرده‌اند.

تفاوت BC و BSC

در الگوی DPos، مکانیزم رای‌دهی و نمایندگی به الگوریتم اثبات سهام افزوده شده است. در این مکانیسم، کاربران با پیشنهاددهی یک بلاک معتبر، به یک اعتبارسنج یا همان ولیدیتور تبدیل خواهند شد.

 

دکمه بازگشت به بالا