ورزشی

مدیریت به سبک فدراسیون بسکتبال/ پول بدی می‌بخشیم!

فدراسیون بسکتبال ایران در اقدامی عجیب از محمد جمشیدی جریمه نقدی گرفت که بازیکنان را ناامید کرده و باشگاه شیمیدر را ناامید کرده است و در این بین باشگاهی که آسیب دیده از تصمیم کمیته انضباطی بی بهره است. .

به گزارش اخبار ورزشی، در آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ بسکتبال و پیش از اعزام تیم ملی به المپیک، محمد جمشیدی بسکتبالیست سرشناس ایرانی با عقد قراردادی یک ساله به تیم شیمیدر قم پیوست. فصل جاری با این باشگاه خصوصی. ترک کردن.

اما با ادامه فصل نقل و انتقالات و الحاق مهران شاهین طبع به جمع شیمیدان ها، شایعاتی مبنی بر اختلاف جمشیدی و شاهین به وجود آمد و در نهایت جمشیدی به شهرداری گرگان پیوست.

البته با پیوستن جمشیدی به شهرک گرگان، مسئولان باشگاه شیمیدر قم به اقدامات جمشیدی پاسخ دادند و از این ملی گرایی به کمیته انضباطی فدرال شکایت کردند تا اهالی این رشته شاهد یکی از عجیب ترین اتفاقات مدیریتی بسکتبال در سال های اخیر باشند. موضوعی که به نقل از باشگاه شیمیدر، با تصمیم عجیب فدراسیون همراه شد.

هنریک دار قوکاسیان، مدیرعامل شیمیدر قم در این باره به اخبار ورزشی گفت: “با توصیه و میانجیگری فدرال، ما اولین رای، یعنی محرومیت دو ماهه، جریمه نقدی و عذرخواهی رسمی باشگاه Schimider را دریافت کردیم. آنها گفتند که ما در این مورد به نتیجه رسیده ایم و رای بدون تغییر باقی می ماند.” تغییر کرد و این کمبود را کاهش داد. او به دلیل واریز پول به حساب فدرال 200 میلیون دلار جریمه شد. در نهایت آنها نامه عذرخواهی خود را به فدراسیون ارسال کردند تا موضوع پایان یابد.»

بنابراین به گفته مدیرعامل باشگاه شیمیدر قم، اگر محمد جمشیدی تخلفی انجام دهد ضررش متوجه باشگاه شیمیدر است و این جریمه در صورت اعتبار باید به حساب باشگاه واریز می شد، حالا چرا فدراسیون این پول را خودش دریافت کرده و بدون آن. اطلاع رسانی به باشگاه شاکی ممنوعیتی داده است یعنی اینکه از نظر رئیس جمهور فدرال باید در این مورد پاسخگو باشد جای سوال دارد.

شیمیدر قم، مدیرعامل قم نیز در این خصوص به اخبار ورزشی گفت: “طبق قانون، اگر او در شبکه های اجتماعی به ما تهمت و توهین کرده است، باید آنجا عذرخواهی کند، زیرا قانونی است. او گفت که باشگاه شیمیدر دروغ گفته است، بنابراین باید رسما عذرخواهی کند. آنها ما را میلیون ها جریمه کردند، اما ما انجام دادیم. نمی دانم جریمه چگونه تعیین شده و از کجا آمده است، او را هم به دلیل پرداخت جریمه 200 میلیونی خودش به فدراسیون دو ماه محروم کردند. اصلا چرا این جریمه ها و پول ها به حساب های فدرال واریز می شود؟ باید به حساب ما واریز شود زیرا باشگاه شیمدر آسیب دیده است.”

در فضای ورزش ملی امروز، ضعف حضور سازمان‌های خصوصی در این عرصه بسیار چشمگیر است، از این رو بسیار مهم است که هر فدراسیونی مدیریت اصولی داشته باشد و برای حفظ سرمایه موجود، فدراسیون بسکتبال و فدراسیون تلاش کند. به نظر می رسد مسئولان از این موضوع اطلاعی ندارند.

به گفته مسئولان باشگاه شیمیدر، به نظر می رسد فدراسیون بسکتبال در پی شرایط کنونی نسبت به رفع مشکلات مالی خود اقدامی غیراصولی انجام داده و مسئولان مربوطه باید در این زمینه پاسخگوی سوالات بودند. اینکه یک باشگاه از رفتار غیرحرفه ای ورزشکاران آسیب ببیند و فدراسیون از این وضعیت سوء استفاده کند غیراصولی است.

پیام به پایان رسید

دکمه بازگشت به بالا