ورزشی

اگر اسکوچیچ برکنار شود، دنیا چه می‌گوید؟

یک کارشناس فوتبال معتقد است با توجه به نتایج و عملکرد موفق دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران، اخراج او تاثیر مثبتی بر جهان نخواهد داشت.

بهتاش فریبا در گفت وگو با اخبار ورزشی، درباره بازی تیم ملی ایران مقابل سوریه و عملکرد بهتر این تیم نسبت به دیدار مقابل لبنان، اظهار کرد: به نظر من بازی با سوریه سخت تر است. بازیکنان این تیم دونده و پدر هستند و یکی دو بازیکن در خط حمله سرعت دارند. البته خربین در این دیدار حضور ندارد اما سوریه تیم فنی و فیزیکی بیشتری نسبت به گذشته دارد. مقابل سوریه خوب بازی کردیم و در بازی با لبنان هم کارمان مساوی بود و توپمان تبدیل به گل نشد.

ملی پوش سابق با بیان اینکه ایران اکنون خارج از فوتبال غرب آسیا است، گفت: به جایی رسیده ایم که نباید به سوریه، لبنان، بحرین و عراق فکر می کردیم. فوتبال ما آنقدر پیشرفته است که مجبور نیستیم به این بازی فکر کنیم. ما باید نگران کره، ژاپن، عربستان سعودی و استرالیا باشیم، اما لبنان و سوریه باید زنگ خطر باشند و واقعاً این اتفاق افتاد.

او گفت: «انتقاد از دراگان اسکوچیچ ناعادلانه است. اسکوچیچ به راحتی با سه گل بحرین را شکست داد. ما عراق را به این راحتی نگرفتیم. به بحرین، عراق و سوریه 3 گل زدیم اما منتقدان می گفتند تیم ضعیف است. امروزه برای تعیین عملکرد هرکسی در فوتبال می توان به آمار آن فرد مراجعه کرد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه برد در 12 مسابقه از 13 مسابقه نشان از موفقیت اسکوچیچ است، گفت: کدام مربی بزرگ قادر به کسب این موفقیت در تیم ملی است؟ کیروش به خاطر تماشا نکردن بازی های باشگاهی و باعث کوچک شدن ما شده است مورد انتقاد قرار گرفته است، اما اسکوچیچ این کار را کرد و هنوز هم می گویند چرا. بالاخره کار مربی تیم ملی تماشای مسابقات باشگاهی و انتخاب بازیکن است. فکر می کردم کمی بی انصافی باشد. این بازیکنان در دست مربیان دیگر هم هستند و ما نتایج را به یاد داریم.

وی در پاسخ به این سوال که جدای از انتقادات ناعادلانه، به نظر می رسد تیم ملی همچنان با مشکلات فنی مواجه است و باید این مسائل برای جام جهانی حل شود و به عنوان مثال به چرخش تیمی نه چندان سریع اشاره کرد. موضوع به عوامل موجود در زمین بستگی دارد. ما هیچ بازیکنی نداریم اکنون این وظیفه بر عهده نوراللهی و عزت اللهی است. عزت اللهی خوب کار می کند. او همچنین در دفاع، تطبیق و قطع توپ و همچنین ارسال پاس های بلند موفق بود. به قول قدیمی ها، وقتی نمی توانیم تیکی تاکا بازی کنیم، باید بازیکنی داشته باشیم که قدرت ارسال یک پاس 60 متری را داشته باشد. عزت اللهی این کار را به خوبی انجام می دهد.

او درباره عدم تنوع بازیکنان در مسابقات و تعویض دیرهنگام بازیکنان گفت: ما بازیکنان مختلفی داریم. در عوض، من از استفاده از بازیکن و رد و بدل شدن انتقاد می کنم. برخی از مربیان خواستار تعویض دیرهنگام شدند. اسکوچیچ نیز از جمله مربیانی بود که به کندی جایگزین او شد. در روز بازی با لبنان که بازی مساوی است و هفت بازیکن این تیم در محوطه جریمه حضور دارند، یکی از اصول حضور بازیکنان در زمین با استفاده از فضای کم است. قائدی هم مانند قائدی می تواند در فضاهای کوچک حرکت کند و پنالتی بگیرد. این نظر منتقدان است اما به هر حال هیچکس به اندازه سرمربی تیم ملی در جریان موضوع نیست. ما نمی دانیم کدام بازیکنان از نظر روحی و جسمی آماده تمرین هستند. البته می توانیم انتقاد کنیم اما باید به مربی احترام بگذاریم. به نظر من اسکوچیچ در شرایط خوبی قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه برخی از منتقدان معتقدند تیم ملی با مربی بزرگتر می تواند پنج دوره ناکامی را در مرحله گروهی جام جهانی به پایان برساند و از گروه خود صعود کند، گفت: از این پس نمی توان درباره این موضوع صحبت کرد. موضوع باید مربی عوض شود یا نه بیایید مجوز سنگنوردی بگیریم بعد حرف زدن راحت تر است باید عملکرد تیم ملی را در این چهار بازی ببینیم باید عملکرد او را ببینیم اگر اسکوچیچ همه مسابقات را برد و ما برو پیش مربی دیگه، در سطح بین المللی و جهانی به ما چه می گویند؟

وی تاکید کرد: قطعا صعود خواهیم کرد اما زمان صعود از مرحله گروهی در جام جهانی فرا رسیده است و باید به مرحله دوم برویم. البته گروه ما در جام جهانی هم مهم است. با این حال در جام جهانی گذشته در سخت ترین گروه قرار داشتیم و اگر طارمی گل بزند، تیم اول می شویم. جریان این فوتبال زیباست.

پیام به پایان رسید

دکمه بازگشت به بالا