راهنمای کامل خرابی خودرو در جاده یا خیابان

ایراد فنی خودرو یا تصادف و در پی آن ماندن در مسیر اتفاقی است که برای همه ما رخ داده است اما در چنین شرایطی بهترین راه کار چیست؟

تلاش برای باز کردن مسیر عبور و مرور و پرهیز از ایجاد ترافیک

امن کردن محیط اطراف خودرو بوسیله علائم هشدار دهنده

بررسی چراغ های هشدار خودرو

عدم تلاش برای روشن کردن مجدد یا جابجایی غیر اصولی خودرو

تماس با امداد خودرو

استفاده از مکانیک سیار

گاهی اوقات ایراد به وجود آمده جزئی بوده و در محل قابل رفع می باشد، در این شرایط ضمن تماس با مکانیک سیار با صرفه جویی در هزینه ها و در اسرع وقت به رفع ایراد خودرو بپردازید.

تعویض لاستیک و پنچرگیری، تعویض باتری، تعویض فیوز، درخواست بنزین یا روغن خودرو، تعویض شمع یا مواردی از این قبیل را میتوانید به سادگی و توسط یک مکانیک سیار برطرف نمایید.

چه زمانی به حمل خودرو نیاز دارم؟

در برخی موارد تصادف یا خرابی خودرو به گونه ای است که امکان رفع ایراد در محل امکان نداشته و نیازمند دستگاه ها و وسایل خاصی است که تنها در تعمیرگاه موجود می باشد، در چنین شرایطی می بایست با استفاده از خودرو بر اقدام به حمل خودرو نمایید.

شماره امداد خودرو

از آنجا که ایرادات خودرو یا تصادفات امری بسیار محتمل و غیر قابل پیشگیری است بهتر است شماره تماس یک امداد خودرو معتبر را در گوشی خود ذخیره نمایید تا درصورت لزوم بتوانید به سرعت از کمک یک کارشناس استفاده نمایید.

خودرو بر یا یدک کش؟

اگر اشکال فنی خودرو یا شدت تصادف به نحوی بود که لاستیک های خودرو قابل حرکت نبودند یا حمل خودرو بوسیله بلند کردم چرخ های آن و بکسل کردن آن ممکن نبود می بایست با استفاده از یدک کش اقدام به جابجایی ایمن خودرو به تعمیرگاه نمود.

پیشگیری از خرابی خودرو

قبل از شروع سفر از یک متخصص بخواهید تا خودروی شما را بررسی کنید. چک کردن لاستیک های خودرو، روغن ترمز و روغن موتور، آب رادیاتور، چراغ ها، باتری، لنت ترمز و مواردی از این قبیل بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد اما نقش موثری در پیشگیری از خرابی خودروی شما خواهد داشت.

نکات ضروری

اگر خودرو شما در یکی از خیابان های شلوغ یا بزرگراه متوقف شد سعی کنید خودرو را به نزدیکترین محل پارک هدایت کنید و یا اگر در اطراف خود پلیس راهنمایی و رانندگی می بینید از او کمک بخواهید تا مانع از ازدحام و بسته شدن خیابان گردد.

اگر این اتفاق در جاده های بین راهی رخ داد حتما خودرو را به حاشیه جاده هدایت کنید تا از بروز تصادف جلوگیری کنید.

درصورتی که هوا تاریک بود حتما با روشن کردن چراغ های خطر و فلاشر خودروی خود، رانندگان دیگر را مطلع سازید.

خروج از نسخه موبایل