ورزشی

AFC درخواستی برای ورزشگاه آزادی نداشته است/شرکت توسعه منحل نمیشود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا عاصم یوسفی که با حکم سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان روز شنبه در اولین نشست خبری خود در خصوص مسائل مختلف پیرامون این شرکت به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب شد. برنامه ها و فعالیت های آتی را توضیح دهد و به سوالات نمایندگان رسانه ها پاسخ دهد.

وی در ابتدای نشست خبری خود گفت: 43 سال از انقلاب اسلامی می گذرد که در مدتی با تلاش مدافعان انقلاب این انقلاب موفق بوده و در موارد دیگر موفق نشده است؛ به سوی در این راستا دولت خدمتگزار و شرکت های وزارت ورزش و توسعه عزم خود را برای جلب رضایت ما به کار گرفته اند.

پروژه افتتاحیه دهه فجر

وی به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: 211 پروژه از محل اعتبارات کشوری با تفکیک 59 پروژه شهری و 152 پروژه روستایی شامل 34 سالن ورزشی، 2 زمین فوتبال، 12 زمین چمن مصنوعی، 140 پروژه آماده افتتاح است. میدان های کوچک یک فوتبال مصنوعی، 5 استخر سرپوشیده، یک خانه جوان و 17 تأسیسات، اداره و ورزش باستانی داریم که 409 میلیارد تومان هزینه دارد. همچنین 15 پروژه به مساحت 201000 متر مربع فضای باز و 38000 متر مربع فضای داخلی شامل 6 استادیوم فوتبال، 2 سالن ورزشی، 6 زمین مصنوعی فوتبال و یک ساختمان اداری در مجموع آماده افتتاح است. هزینه 240000 متر مربع با هزینه 213 میلیارد. تومان به چرخه اماکن ورزشی اضافه می شود.

بدهی فدرال 110 میلیارد به شرکت های توسعه

عاصم یوسفی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در ابتدای این بخش درباره بدهی فدرال گفت: بدهی فدرال در سال های اخیر آنلاین بوده و به 110 میلیارد تومان رسیده است. شرکت توسعه تماماً متعلق به دولت و تحت نظارت یک نهاد ناظر است و باید نسبت به مبالغ و بدهی ها پاسخگو باشد. تسلیم این بدهی به نفع دو طرف است، به ویژه اینکه در چند سال گذشته مالیات بر این بدهی پرداخت شده است.

مورای هم بدهی دارد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره بدهی پرسپولیس و استقلال گفت: این دو تیم متعلق به وزارت ورزش هستند، انشالله بدهی دارند که باید پرداخت شود. مشکلی نیست

کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ مکاتبه ای در مورد ورزشگاه 100 هزار نفری به ما ارائه نکرد

عاصم یوسفی در پاسخ به سوال خبرنگار آنلاین مبنی بر اینکه ورزشگاه آزادی و اصرار کنفدراسیون آسیا بر بازسازی و استانداردسازی آن است، اظهار داشت: از AFC چیزی مکتوب دریافت نکرده ایم اما مجموعه آزادی فرسوده است و مشکلاتی دارد. ” بسیاری در چهار سال گذشته به سمت اصلاحات حرکت کرده اند.

تعمیر رایگان سقف سالن 12000 نفری

وی تاکید کرد: سالن 12 هزار نفری را که سقف آن 15 سال نشتی داشت، بازسازی کردیم. 60 میلیارد برای آن در نظر گرفته شده بود که در عرض 5 روز به صورت رایگان درستش کردیم. در حال حاضر تعمیر استخر نیز در دستور کار است. هنوز نامه کتبی در مورد استادیوم 100000 نفری دریافت نکرده ایم، اما قرار است آن را بازسازی و بهسازی کنیم.

ما در آزادی یک برج فدرال می سازیم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به برخی از پروژه های ناتمام و برنامه های شرکت توسعه برای این مناطق گفت: امروز چندین پروژه افتتاح شده و تعدادی از آنها در هفته دولت 1401 آغاز به کار خواهند کرد. در مورد زمین فدرال در مجتمع آزادی با دوستانمان جلسه ای داشتیم. زمین را به نفع شرکت پس دادیم و در آزادی زمین فدراسیونی وجود نداشت. ما سعی کردیم با طراحی برج ها همه اتحادها را یکپارچه کنیم.

پروژه واگذاری 40000 زن در آزادی تا سال آینده

عاصم یوسفی در پاسخ به سوالی درباره زمین بانوان ورزشگاه آزادی که سال ها ساخت آن می گذرد، گفت: این پروژه 13 سال پیش شروع شد اما پس از سه سال به دلیل مشکلاتی متوقف شد.

زمین تمرین فوتبال در تهران مشکلی ندارد

عاصم یوسفی درباره زمین فوتبال که برای تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال هم مشکل دارد و این موضوع انتقاد مربیان پرسپولیس را به همراه داشته است، گفت: هر دو تیم الان زمین دارند، نمی دانم سرمربی پرسپولیس انتقاد کرده است. “هفته گذشته با سرمربی تیم صحبت کردم و او تاکید کرد مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ما با زمین فوتبال تهران مشکلی نداریم.

مالکیت پیست سوارکاری گنبد برای شرکت

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد وضعیت پیست سوارکاری گنبد تاکید کرد: مالکیت پیست متعلق به شرکت توسعه و مجری خدمات رسانی هیئت سوارکاری استان است. تمام مسئولیت ها در دست آنهاست و شرکت توسعه تنها طرف قرارداد است.

امکان سازندگی در انقلاب باید با اذن آستان قدس باشد

مدیریت دو دوره قبل از ساخت ساختمان فدرال در زمینی در کنار کمیته ملی المپیک صحبت کرد. مدیریت دوره قبل هم روی این موضوع تاکید داشت که عملا اجرا نشد و الان صحبت از ساخت برج فدرال در ورزشگاه آزادی است. “قیمت این چقدر است؟” عاصم یوسفی در پاسخ به این سوال گفت: برای ساخت و ایجاد ساختمان نیاز به زیرساخت است، مجموعه انقلاب متعلق به آستان قدس است، حتی ساخت و ساز در این مجموعه نیاز به مجوز از مالک دارد. عزیزانی که در آن سال قصد انجام این کار را دارند ممکن است ندانند. من نه از کسی انتقاد می کنم و نه از گذشته صحبت می کنم، اما صفر تا صد آزادی در دست وزارت ورزش و شرکت های توسعه است. ساخت برج آزادی تمام هزینه ما نخواهد بود، با اتاق فکر و نقشه راه پیش می رویم.

هزینه هر بازی در آزادی برای سرخابی ها 239 میلیون تومان است

مشاور وزیر ورزش در مورد اینکه چرا استقلال و پرسپولیس برای بازی در ورزشگاه آزادی باید هزینه تبلیغات را پرداخت کنند و این پول در کجا هزینه می شود، یادآور شد: ورزشگاه آزادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب به حدود 700 میلیارد اعتبار نیاز دارد. تیم ها برای هر مسابقه یک میلیارد پرداخت نمی کنند، هزینه هر مسابقه 239 میلیون است و آن یک میلیارد برای توافقات بین تیم ها، سازمان های لیگ، شرکت های توسعه کنار گذاشته شده است. هزینه ترخیص مسابقات لیگ 10 میلیارد و رقم جذب شده برای 30 بازی 300 میلیارد است. آنجا بود که گفتیم استقلال و پرسپولیس باید این هزینه ها را جبران کنند. سازمان لیگ آسیبی ندید و تعداد آنها بیشتر از قبل بود. 10 درصد از این مبلغ توسط شرکت توسعه جمع آوری می شود که صرف حفظ استقلال و توسعه ورزش می شود.

وقتی وارد شرکت شدم 50 میلیون تومان در حساب بود

وی درباره اینکه می گوید مشکلاتی به جا مانده از گذشته به ارث رسیده است، گفت: قرار است شرکت های توسعه در اولین روز ورود به کشور از ورزش و ورزشکار حمایت کنند و تا من بیایم کارکنان 6 ماه حقوق معوقه دارند. و 50 میلیون حساب. بعد از 27 روز 60 درصد بدهی بدون وام پرداخت شد. ما فقط موفق شدیم. ما شبانه روز کار کردیم، امروز شرکت در مسیر درستی قرار دارد. تورم آن زمان

تمام تیم های دنیا در زمین های اجاره ای مانند سرخابی ها تمرین می کنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمین تمرین سرخابی ها اجاره ای بوده است، گفت: کدام تیم در دنیا زمین اجاره نمی کند؟ هر دوی این تیم ها درآمدهایی دارند که باید مدیریت کنند!

راهکار تامین 580 میلیارد تومان برای بازسازی آزادی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران آنلاین مبنی بر اینکه احمد مددی مدیر ورزشگاه آزادی بودجه 580 میلیارد تومانی را برای بازسازی آزادی پیش بینی کرده است و آیا برنامه ای برای تهیه این بودجه دارید؟” وی گفت: بخشی از تبلیغات تامین می شود و بقیه را با سرمایه گذاران در میان می گذاریم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

شرکت توسعه منحل نخواهد شد

عاصم یوسفی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران آنلاین در خصوص گمانه زنی های مطرح شده درباره انحلال شرکت توسعه، تاکید کرد: من به عنوان مدیرعامل این شرکت خبری در این زمینه نشنیده ام. شرکت منحل نخواهد شد.

برای سریال انقلاب برنامه های خوبی داریم

وی در پایان در رابطه با مجموعه انقلاب و وضعیت این مجموعه گفت: برای هر ساخت و ساز باید از آستان قدس مجوز بگیریم، نمی توانیم خودمان را در این مجموعه بسازیم. ما برای این مجموعه برنامه های خوبی داریم.

دکمه بازگشت به بالا