آیا می توان دستکش های جوشکاری را شست؟

جوشکاری حرفه تمیزی نیست. لباس ها و تجهیزات کثیف می شوند، پاره می شوند و می سوزند. این نشان از سخت کوشی است که مانند نشان افتخار بر سر گذاشته می شود. دستکش‌های شما احتمالاً گران‌ترین وسیله‌ای نیستند که دارید، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید برای حفظ آنها قدمی بردارید. درست مانند وسایل جوشکاری و سایر ابزارها، هر چه بهتر از دستکش جوشکاری مراقبت کنید، ماندگاری بیشتری دارند. دستکش های جوشکاری را می توان شست، اما مهم است که نوع موادی که دستکش موجود از آن ساخته شده است را درک کنید زیرا بهترین روش برای تمیز کردن را تعیین می کند. برخی از مواد را می توان در ماشین لباسشویی شست، در حالی که برخی دیگر بهتر است با شستشوی دستی یا خشک شویی تمیز شوند.

اگر دستکش‌های جوشکاری شما کثیف هستند یا دارای مقادیر زیادی زباله قابل مشاهده هستند مانند (فلز، پاک کننده‌ها و غیره)، بهتر است قبل از قرار دادن آنها در محلول تمیزکننده، آنها از آن مواد پاک نمایید.

یکی از گزینه‌ها این است که دستکش‌های خود را با یک پارچه خشک پاک کنید، و این کار را می‌توان در حالی که آن‌ها را می‌پوشید یا پس از برداشتن آن‌ها انجام داد. گزینه دیگر این است که از یک برس مانند مسواک یا برس سیمی نرم استفاده کنید تا مقداری از تکه های بزرگتر زباله از دستکش پاک شود. این کار باعث می شود که قطعات بزرگتر جدا شوند و تمیزی کامل تری خواهید داشت.

چرا تمیز کردن دستکش مهم است؟

دستکش های جوشکاری را می توان با مواد مختلفی ساخت و مراقبت از دستکش برای اطمینان از حفظ خواص محافظتی شما مهم است. مهم نیست که از چه نوع ماده ای استفاده می شود، همه دستکش ها پتانسیل ایجاد آلودگی هایی را دارند که اگر حذف نشوند، در نهایت می توانند باعث فرسودگی سریع دستکش شوند. همچنین اطمینان از تمیز بودن دستکش باعث کاهش میزان باکتری های موجود در داخل دستکش می شود. دستکش های کثیف در نهایت سخت می شوند و می توانند بر مهارت و توانایی شما در دستکاری اشیاء تأثیر بگذارند. تمیز کردن دستکش آنقدرها هم سخت نیست. در اینجا چند توصیه بر اساس نوع دستکش ارائه شده است.

نحوه تمیز کردن دستکش های جوشکاری

قبل از شروع هر فرآیند تمیز کردن، مطمئن شوید که از چه موادی ساخته شده است. پس از تعیین اینکه دستکش از چه نوع ماده ای ساخته شده است، در مرحله بعدی باید تصمیم بگیرید که دقیقاً از کجا شروع کنید. سه ناحیه اصلی در دستکش وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد: نوک انگشتان، کف دست و ناحیه مچ دست.

لطفاً توجه داشته باشید که دستکش های جوشکاری چرمی نیاز به رویکرد کمی متفاوت دارند.

چگونه دستکش های جوشکاری چرمی را تمیز کنیم؟

شکی نیست که دستکش های جوشکاری ابزار حفاظتی ضروری هستند. اما برای ماندگاری طولانی و کارآمد این دستکش ها باید مرتباً آن ها را تمیز کنید. تمیز کردن دستکش های جوشکاری یک روش آسان است، اما مهم است که برای حفظ حفاظت به درستی انجام شود.  دستکش های جوشکاری چرمی را می توان با آب گرم و صابون ملایم شستشو داد. صابون زین یا صابون مارسی گزینه های خوبی هستند. از صابون خشن یا سفید کننده استفاده نکنید. پس از شستن کامل با مواد تمیز کننده معمولی ، آن را با آب سرد بشویید. دستکش های چرمی خود را در خشک کن قرار ندهید. آنها را هم له نکنید. این می تواند به شکل آنها در زمانی که در نهایت خشک شوند آسیب برساند.

آنها را صاف و در هوا خشک کنید. توجه داشته باشید که وقتی چرم را به این روش می شویید، مقداری از روغن های محافظ چرم را از بین می برید. بنابرای می توانید با استفاده از روغن های نرم کننده چرم پس از خشک شدن آنها از این ضایعات جلوگیری کنید. حالت دادن به دستکش ها نیز به کاهش سفتی کمک می کند. یکی دیگر از گزینه های دستکش چرمی این است که آنها را خشک کنید. بدیهی است که این کار هزینه بیشتری خواهد داشت، اما فرآیند خشکشویی به حفظ برخی از روغن های موجود در چرم کمک می کند.

نحوه شستن دستکش های جوشکاری کولار

دستکش های جوشکاری کولار را می توان بدون تاثیر بر مقاومت برش یا جنبه های حرارتی دستکش شست. مانند دستکش های چرمی، از صابون ملایم استفاده کنید و از سفید کننده استفاده نکنید. می توانید آنها را در ماشین لباسشویی با آب گرمتر از 170 درجه فارنهایت بشویید. آنها را در این دما حدود 20 دقیقه بشویید، سپس در آب داغ بشویید. آنها را از ماشین لباسشویی خارج کرده و دوباره با آب سرد بشویید. تفاوت بین دستکش کولار و دستکش چرمی این است که کولار می تواند در خشک کن قرار بگیرد.  کولار را می توان مانند دستکش های جوشکاری چرمی نیز به صورت خشک تمیز کرد.

نحوه شستن دستکش های مقاوم در برابر آتش

دستکش های مقاوم در برابر آتش قابل شستشو هستند، با این حال باید به دستورالعمل های تعیین شده توسط سازنده توجه کنید. روش‌های مختلفی برای مقاوم‌سازی دستکش‌ها و سایر لباس‌ها در برابر آتش وجود دارد. اگر مطمئن نیستید یا نمی توانید توصیه های تولیدکننده دستکش را بیابید، باید دستکش خود را با دست و در آب گرم با صابون ملایم بشویید. از سفید کننده استفاده نکنید و آنها را در خشک کن قرار ندهید.

شستن دستکش های مقاوم در برابر آتش را تنها با دست انجام دهید و آن را در هوا خشک کنید باید این کار را انجام دهد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید اسپری ضد لک است که می تواند روی دستکش استفاده شود که به جلوگیری از تجمع اولیه کثیفی و زباله روی دستکش شما کمک می کند. همچنین می‌توانید از آن برای خلاص شدن از شر تجمع باکتری‌هایی که از تعریق دائمی داخل دستکش‌هایتان می‌آیند استفاده کنید.

در پایان

به نظر می رسد مهم نیست که چه نوع دستکش جوشکاری دارید، شستن دستکش با دست در آب گرم و صابون ملایم بهترین روش تمیز کردن به نظر می رسد. فقط مطمئن شوید که دستکش‌هایتان را کاملاً بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند. برای دستکش های چرمی، ممکن است به نرم کننده اضافی نیاز داشته باشید زیرا شستشو ممکن است برخی از روغن های مورد نیاز برای نرم نگه داشتن آنها را از بین ببرد. به دستکش های چرمی خود روغن اضافه نکنید  مخصوصاً دستکش هایی که در آنها جوش می زنید. همچنین به خاطر داشته باشید که گزارش هایی از تاثیر آب سخت بر خواص مقاوم در برابر شعله برخی از دستکش های جوشکاری وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل