دستگاه‌هایی که هنر و تکنولوژی را پیوند می‌دهند |‌ دستگاهی خاص به نام دستگاه حکاکی خانگی

مختصری در مورد دستگاه لیزر حکاکی خانگی

در زمان‌های دور حکاکی فقط به سنگ و دیوارنگاره‌ها محدود بود، اما در دنیایی امروزی می‌توان روی لطیف‌ترین سطوح مانند پارچه و چرم هم حکاکی کرد. البته که برای انجام این کار نیاز به کارگاه، دانش یا زیرساخت و پیش‌نیاز خاصی نیست، بلکه یک دستگاه لیزر حکاکی خانگی این کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌دهد. دستگاه‌هایی که به افراد کمک می‌کنند در کمترین فضا به کسب و کار منحصر به فرد و سودآوری برسند. اگر شما هم به دنبال این هستید که طرح‌های سه بعدی را روی سطوح گوناگون حکاکی کنید، اندکی صبور باشید تا بیشتر با این دستگاه‌ها و راه مطمئن خریدشان آشنا شوید.

کاربردهای ارزشمند لیزرهای حکاکی را می‌دانید؟

اول از همه باید بدانید که دستگاه‌های لیزر حکاکی خانگی دارای طیف گسترده‌ای از کاربردهای گوناگون هستند. به طوری که از این دستگاه‌ها در مشاغل مختلف با اهداف متفاوت استفاده می‌شوند. همچنین رایج‌ترین کاربردها عبارت‌اند از:

موارد بالا تنها بخش کوچکی از کاربردهایی هستند که می‌توان از دستگاه‌های لیزر حکاکی خانگی انتظار داشت. با اینکه چنین دستگاه‌هایی نام خانگی را یدک می‌کشند، اما توانایی کار در محیط‌های کارگاهی را به سادگی دارند و به وظایف خود نه نمی‌گویند.

برای اطلاع از قیمت دستگاه برش لیزری خانگی روی لینک کلیک کنید.

مزایای طلایی دستگاه لیزر خانگی

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که در دستگاه‌های لیزر حکاکی خانگی وجود دارد، عدم تماس مستقیم متریال مورد نظر با لیزر است. بلکه کلیه عملیات حکاکی صرفا با کمک حرارت لیزرها انجام خواهد شد که اصطلاحا به این روش Non-Connect‌ گفته می‌شود. با وجود این مزیت بزرگ دیگر متریال به خاطر تماس مستقیم آسیب نمی‌بیند و تغییر شکل نمی‌دهد.

در هنگام استفاده از دستگاه‌های لیزر حکاکی خانگی خطری مصرف کننده را تهدید نخواهد کرد. توجه داشته باشید که دستگاه با استفاده از کامپیوتر برنامه‌ریزی شده و نیازی به حضور دائم اپراتور ندارد. به همین دلیل نیاز نیست که فرد هنگام کار در کنار دستگاه حضور داشته باشد. البته که دستگاه‌های لیزر حکاکی در هنگام به هیچ ماده شیمیایی یا مصرف برق چندانی نیاز ندارند. با وجود این ویژگی نیز می‌توان گفت که این دستگاه‌ها دوست‌دار محیط زیست هستند. همچنین راندمان دستگاه به شدت بالا بوده و تمامی وظایف در به‌صرفه‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود.

مشخصات فنی، ویژگی‌ها و مزایای دستگاه لیزر حکاکی خانگی در لینک زیر است:

https://rotecgroup.com/product/laser-machine/nonmetal/engraving-cutting/rt6040/

دانستنی‌های خرید دستگاه‌های لیزر حکاکی

اگر به مزایا و کاربردهای ارزشمند دستگاه‌های لیزر حکاکی خانگی نیاز دارید و به فکر خرید این دستگاه‌ها دارید، باید در خریدتان دقت بیشتری به خرج دهید. توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها دارای ماهیت صنعتی هستند و عملکرد منحصر به فردی دارند. به همین دلیل نیز صرفا تحت شرایط خاصی به درستی کار خواهند کرد و نیازهای شما را پاسخ می‌دهند. البته که رسیدن به بهترین دستگاه حکاکی لیزری کار چندان دشواری نیست و نیاز به رعایت چند نکته بسیار ساده دارد.

متریال مناسب برای حکاکی

اولین عاملی که برای خرید دستگاه‌های حکاکی لیزری باید مورد بررسی قرار دهید، متریالی است که قصد حکاکی روی آن را دارید. به طور کلی این دستگاه‌ها را سطوح با اجناس گوناگون مانند فلز، پلاستیک، کاغذ و مقوا، پلاستیک، چوب، چرم، شیشه، پارچه، نمد، استیل، پلکسی، سنگ و… را دارند. بدیهی است که باید دستگاهی را خریداری کنید که متناسب حکاکی با متریال مورد نظر شما ساخته شده است. همچنین باید به شرایط عملکرد دستگاه با خانه خود نیز توجه کنید؛ ‌ زیرا برخی دستگاه‌ها در محیط‌ها خاصی کار می‌کنند.

سطح دقت و ظرافت کار

قطعا دوست دارید که پس از پایان حکاکی طرحی ظریف و زیبا را روی سطح ببینید. به همین دلیل باید به سطح دقت دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید. اول از همه باید بدانید که دستگاه‌های با مکانیزم مربعی دقیق‌تر از مدل‌های قطب نمایی کار می‌کنند. همچنین هرچقدر که دستگاه اسپیندل (Spindle)‌ قوی‌تری داشته باشد قوی‌تر عمل خواهد کرد. در نهایت باید نوع درایو را بررسی کنید؛ ‌ زیرا دستگاه‌ها با دو نوع درایو رک و پیچی ساخته شده که مدل‌های درایو پیچی دقیق‌تر محسوب می‌شوند.

شرایط نگهداری و استفاده

شرایط نگهداری و استفاده از دیگر نکات مهمی است که باید در هنگام خرید دستگاه‌های لیزر حکاکی مورد بررسی دقیق قرار دهید. بهتر است در هنگام خرید بدانید که دستگاه در چه بازه‌های زمانی نیاز به سرویس یا دیگر اقدامات لازم برای نگهداری بهتر دارد. همچنین روش‌های انجام سرویس نیز مهم هستند؛‌ زیرا دستگاه‌هایی که توسط شما سرویس می‌شوند و نیازمند تکنسین نیستند هزینه نگهداری کمتری دارند.

قطعات قابل تعویض

اگر باکیفیت‌ترین و بهترین دستگاه حکاکی لیزر را هم که خریداری کرده باشید، باز هم از خطر خرابی‌های احتمالی دستگاه در امان نیستید. به همین دلیل در هنگام خرید به سراغ دستگاهی بروید که دارای قطعات یدکی فراوان‌تر و ارزان‌تر است. با رعایت این نکته در صورتی که روزی دستگاه شما آسیب ببیند دیگر نگران هزینه تعمیرات و پیدا کردن قطعه نخواهید بود. البته که با عدم رعایت همین نکته ساده هنگام خرابی باید به دنبال خرید دستگاه جدید بروید که هزینه سنگینی را روی دستتان می‌گذارد.

بودجه شما

بودجه شما اصلی‌ترین عامل تعیین کننده نوع ماشینی است که خریداری می‌کنید، اما باید بدانید که این عامل نباید روی کیفیت دستگاه لیزر حکاکی خانگی مورد نظرتان تاثیر منفی بگذارد. پس از قابلیت‌های غیر ضروری چشم پوشی کرده و دستگاهی را بخرید که کیفیت کار بالا دارد. برای مثال دستگاه‌هایی که روی چند متریال حکاکی می‌کنند خرج بیشتری روی دستتان می‌گذارند. به همین دلیل باید دستگاهی را برای خرید انتخاب کنید که برای متریال مورد نظر شما مناسب بوده و این کار را با نهایت دقت انجام می‌دهد.

با هر بودجه و نیازی از شرکت روتک کمک بگیرید

مهم نیست که چه بودجه‌ یا نیازی برای خرید دستگاه لیزر حکاکی خانگی دارید؛‌ زیرا با روتک می‌توانید از امن‌ترین مسیر ممکن به این دستگاه‌های کارآمد برسید. کافیست به سایت روتک سر بزنید و تنوع شگفت انگیزی از دستگاه‌های حکاکی لیزری را ببینید. همچنین در این مجموعه به کامل‌ترین بانک قطعات یدکی، تضمین اصالت کالا، خدمات پس از فروش ایده‌آل و بهترین قیمت‌ها دسترسی دارید.

خروج از نسخه موبایل