تمام آنچه که برای زندگی شهر جدید اندیشه تهران باید بدانید

اندیشه یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری و خرید خانه ارزان در سراسر تهران است. تمامی مراحل دارای امکانات رفاهی و زیرساخت های شهری مناسب بوده و اکثراً جمعیت آن گروه های فرهنگی و کارگران کارخانه هستند.فاز اول اول نسبت به مراحل دیگر گزینه خوبی برای سرمایه گذاری و خرید خانه در شهرک اندیشه  است.

اگر قصد سرمایه گذاری در واحدهای مسکونی با متراژ بیش از 150 متر را دارید، در مرحله دوم به شهر راه آهن بروید. این منطقه پتانسیل بالایی برای توسعه دارد و رشد قیمت مسکن در آن دور از انتظار نیست.

اگر به فکر خرید ویلای لوکس با قیمت بالاتر هستید به مرحله سوم بروید. همچنین در شهرک صدف در این مرحله آپارتمان های شیک در متراژ 100 تا 140 متر وجود دارد. البته مرحله سوم ایده رشد قیمت به تازگی سپری شده است و شاید برای سرمایه گذاری چندان مناسب نباشد.

برای مرحله چهارم، متراژ خانه های ویلایی البته ارزان تر از ویلای مرحله سوم است و همچنین خانه های شرکتی که چندین سال قدمت دارند و تقریباً به تعادل قیمت رسیده اند و ممکن است برای سرمایه گذاران مسکن چندان مناسب نباشند.

در مورد مرحله پنج می توان انتظار رشد قیمت ها را در آینده داشت اما نه به اندازه مرحله یک و دو و البته بهتر از مرحله سه و چهار!

برای پاسخ به این سوال که آیا پرنده برای خرید خانه مناسب است یا ایده باید ابعاد مختلف را با توجه به نیازها و شرایط فعلی در نظر گرفت. شهر جدید اندیچه یکی از شهرهایی است که به جرأت می توان گفت که امکانات رفاهی اجتماعی و زیرساخت های شهری پاسخگوی نیاز ساکنان آن است و تعداد کافی مدرسه، مراکز درمانی، مساجد، مجتمع های تجاری و تفریحی و فضای سبز. اختصاص داده شده اند.

در این شهر ساخته شده است و نسبت به بارند فاصله کمی با پایتخت دارد و از طرفی به شهر کرج بسیار نزدیک است. قیمت مسکن در اندیچ بالاتر از پرند بوده و تا حد زیادی مراحل توسعه را طی کرده است، بنابراین انتظار رشد قیمت در شهر پرند بیشتر از اندیچ خواهد بود.

در مقابل، مسکن مهر در شهر بارند بزرگترین پروژه خود را به متقاضیان مسکن عرضه کرد که منجر به افزایش سریع جمعیت شد. تا جایی که امکانات شهری جوابگوی نیازهای جمعیت و نیاز به سرمایه گذاری و توسعه بیشتر در این بخش نباشد. پرند به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، بزرگراه تهران-قم-تهران-ساوه، راه‌اندازی خط مترو پرند، سهولت رفت و آمد به تهران و آینده‌ای روشن از اهمیت بالایی برخوردار است.

اندیشه با اینکه قدمت زیادی ندارد اما از نظر زیربنا و روبنا یکی از بهترین مناطق اطراف تهران است.

در مرحله سوم تفکر؛ ساختمان اداره برق که در سال 2003 شروع به کار کرد، وظیفه توزیع برق در سراسر شهر را بر عهده دارد.

اداره آب و فاضلاب در همان مرحله در سال 2010 راه اندازی شد و شبکه آب شهری را تامین می کند. البته شبکه آبرسانی اندیچه از طریق چاه های سطح شهر است و فاقد تصفیه خانه فاضلاب شهری است.

دفتر مخابرات تاسیس در سال 1379، نصب دکل های مخابراتی، آنتن های سرویس و قابل قبول شبکه های مخابراتی مانند همراه اول و ایرانسل و ارائه اینترنت پرسرعت در سطح شهر از جمله خدمات این دفتر می باشد.

بخش گاز اندیش که در سال 2006 تاسیس شد و در حال حاضر تمامی مراحل دارای خطوط لوله استاندارد گازرسانی می باشد.

شهرداری اندیچه در مرحله سوم قرار دارد و تفکیک قانونی اراضی، صدور مجوز احداث کاربری های مختلف، روکش معابر و آسفالت کلیه کریدورهای اصلی و فرعی منوط به نظارت این مرجع و عمران شهر جدید اندیچه است.

از جمله امکانات رفاهی این شهر نوپا و پرطرفدار می توان به تعداد کافی مدارس شبانه روزی، داروخانه، مراکز خرید، پارک ها، فضای سبز، پمپ بنزین، باشگاه های ورزشی و استخرهای شنا اشاره کرد.

همچنین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع ابتدایی و متوسطه، مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد سما و دانشگاه پیام نور، واحد اندیشه، شعب بانک های دولتی، نیروی انتظامی و نیروی انتظامی، ایستگاه های آتش نشانی، کتابخانه های عمومی و فرهنگسراها، سالن های ارائه دهنده سینما و مساجد خدماتی که پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

خروج از نسخه موبایل