موتور یخچال چقدر باید روشن باشد؟

چرا یخچال اتومات نمی کند؟

حالا این سوال پیش می‌آید که چرا یخچال اتومات نمی‌کند. اگر یخچال شما اتومات نمی‌کند و یا به اصطلاح یکسره کار می کند، حتما باید عیب‌یابی شود و مشکل پیدا شود تا بتوانید آن را برطرف کنید. اکثرا علت بروز این مشکل را از ترموستات می‌دانند. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از این دلایل را بیابیم و با شما به اشتراک بگذاریم تا شما را از نگرانی‌های احتمالی آسوده خاطر نماییم.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که یخچال یکسره کار کند و خاموش نشود این نگرانی طبیعی است و باید به سرعت برطرف شود. یکی از دلایل احتمالی کمپرسور یخچال است که کار آن تبدیل گاز یخچال به سرماست. اگر کمپرسور یخچال درست عمل نکند سرما به ترموستات منتقل نخواهد شد. بنابراین برق کمپرسور قطع نمی‌شود و یخچال به طور مداوم کار می‌کند.

این مشکل باید توسط متخصص آن بررسی شود زیرا کمپرسور جریان برق زیادی را به طرف خود می‌کشد. و این می‌تواند دلیل دیگری برا یکسره کار کردن یخچال باشد. تشخیصِ خرابی کمپرسور کار ساده‌ای نیست. بنابراین آن را به متخصص بسپارید تا در صورت خرابی تصمیم‌گیری نماید.

اگر یخچال برند دوو دارید و ساکن شهر اهواز هستید، می توانید با نمایندگی یخچال دوو در اهواز تماس بگیرید تا متخصصان فنی اقدام به رفع مشکل کنند.

یخچال شما چه برندی است؟

لازم است بدانید اگر ایراد از کمپرسور یخچال بود بهتر است آن را تعویض نمایید. زیرا تعمیر کردن آن به صرفه نخواهد بود و تضمینی به سالم کار کردن آن برای مدت طولانی نیست.

کار ترموستات تنظیم دمای داخل یخچال می‌باشد که در یخچال‌های امروزی دیگر ترموستات وجود ندارد و کار ترموستات به صورت دیجیتال و هوشمند توسط سنسورهای خاص انجام می‌شود. دریخچال‌های امروزی وقتی سنسورهای ترموستان دمای داخل یخچال را مناسب تشخیص دهند، برق به کمپرسور منتقل نمی‌شود در این صورت یخچال خاموش می‌شود.

حال تصور کنید در این مسیر یکی از قطعات کار خود را به درستی انجام ندهد و این فرآیند دچار مشکل شود، نتیجه آن یکسره کار کردن یخچال خواهد شد.

یکسره کار کردن یخچال به دلیل نشتی گاز یخچال ؟!

گاز یخچال و یکسره کار کردن یخچال با هم رابطه مستقیم دارند. یکی از علت‌های اصلی در یخچال‌های ساید بای ساید نشتی گاز یخچال یا کم شدن آن با گذشت زمان می‌باشد. که منجر به یکسره کار کردن یخچال می‌شود. اگر بیشتر از 10 سال است که از یخچالتان استفاده می‌کنید مطمئن باشید مشکل از گاز یخچال است و سریعا برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

دانستن این نکات شاید از نظرتان پیش و پا افتاده بیاید ولی رعایت آن می‌تواند به شما کمک کند تا از اتفاقاتی که ممکن است پیش آید جلوگیری کنید.

 حتما می‌دانید در جابه جایی و اسباب کشی نباید به یخچال ضربه وارد شود و یا یخچال وارونه شود، زیرا روغن وارد مدار گاز شده و این کار شما را به دردسر خواهد انداخت. همچنین در صورتیکه یخچال شما برفک می‌زند سعی نکنید با اشیا تیز برفک‌ها را از بین ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم یخچال را به مدت 2 ساعت خاموش کنید تا این پروسه مسیر طبیعی خود را طی کند. البته به این نکته هم توجه کنید که در صورت برفک زدن زیاد یخچال حتما از یک متخصص برای رفع نقص احتمالی کمک بخواهید.

اگر با انجام این اقدامات مشکل یخچال دوو شما برطرف نشد، باید با متخصصان و سرویس کاران تعمیر یخچال دوو در اهواز تماس بگیرید.

دلایل اصلی یکسره کار کردن یخچال

چند دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود یخچال یکسره کار کند و یا اتومات نکند. ما در اینجا این موارد را در اختیارتان قرار می دهیم تا از آن ها استفاده کنید:

شاید جالب باشد ولی باید بگوییم این جمله معروف درب یخچال و ببند یخچال خراب شد واقعا در خراب شدن یخچال تاثیر گذار است و یکی از دلایل یکسره کار کردن یخچال خواهد بود. یکی دیگر از این دلایل گذاشتن غذای داغ در یخچال می باشد که باعث می شود به یخچال فشار زیادی وارد شود و یخچال اتومات نکند. سعی کنید موقعیت مکانی که برای یخچالتان در نظر می گیرید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد و یخچال در معرض آفتاب قرار نگیرد. زیرا یکی از دلایل یکسره کار کردن یخچال همین موضوع است.

بررسی دلایل اتومات نکردن یخچال و فریزر

۱. کثیف بودن لوله‌های کندانسور علت اتومات نکردن یخچال

اولین علت اتومات نکردن یخچال و فریزر کثیف شدن لوله های کندانسور می باشد. همان طور که می دانید لوله های کندانسور وظیفه گردش هوا برای خنک سازی یخچال را بر عهده دارند و در صورت کثیفی و یا ایجاد رسوبات گاز درون لوله ها نمی تواند به درستی فعالیت کند بنابراین یخچال برای خنک سازی باید فشار زیادی را متحمل شود بنابراین یکسره کار می کند و هر چند دقیق یکبار اومات نمی کند در این صورت باید برای تمیز کردن گرد و غبار و آلودگی ها از روی لوله های کندانسور دست به کار شوید. برای این کار بهتر است از یک فرد متخصص کمک بخواهید زیرا ممکن است به لوله ها آسیب بزنید.

۲.خرابی تایمر یخ زدایی علت اتومات نکردن یخچال

دومین علت خرابی تایمر یخ زدایی است قطعه ای که از یخ زدگی و برفک در یخچال جلوگیری می کند و زمانی که دچار مشکل شود با ایجاد برفک به شما هشدار برای خرابی می دهد بهتر است از یک تعمیرکار یخچال بخواهید تا برای برطرف کردن مشکل شما را راهنمایی نماید.

۳.خرابی ترموستات علت اتومات نکردن یخچال

دلیل سوم اتومات نکردن یخچال خرابی ترموستات ذکر شد یکی از رایج ترین دلایل برای اومات نکردن یخچال که شاید همه ما اولین دلیل یکسره شدن یخچال را خرابی ترموستات بدانیم. درست است ترموستان یک قطعه حیاتی در یخچال می باشد زیرا با قطعات دیگر در ارتباط است و در صورت بروز مشکل در این قطعه عملکرد یخچال و سایر قطعات دچار مشکل خواهد شد بنابراین بهتر است هر چه زودتر از یک فرد متخصص برای برطرف کردن مشکل خرابی ترموستات کمک بخواهید.

۴. خرابی فن اواپراتور علت اتومات نکردن یخچال

و اما دلیل چهارم خرابی فن اواپراتور است همه ما می دانیم که فن اوا پراتور وظیفه خنک سازی یخچال را بر عهده دارد هر گاه سر و صدا زیاد یخچال آزار دهنده شد و غیر طبیعی بود بدانید فن اواپراتور معیوب شده است و باید برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام نمایید.

۵. خرابی موتور فن کندانسور علت اتومات نکردن یخچال

دلیل پنجم اتومات نکردن یخچال ک خرابی موتور فن کندانسور می باشد. فن کندانسور در پایین یخچال قرار دارد و در صورت خراب شدن یخچال اتومات نمی کند و یکسره کار می کند برای تست سالم بودن فن نیاز به ابزار های خاص داریم که بهتر است کار را به کاردون بسپارید زیرا این کار نیاز به دانش فنی دارد.

۶.فرسودگی لاستیک درب علت اتومات نکردن یخچال

و اما آخرین دلیل فرسودگی لاستیک درب یخچال است که باعث عبور جریان گرم و سرد می شود و اجاز نمی دهد یخچال اتومات کند برای برطرف کردن این مشکل باید لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنید. برای این کار حتما با نمایندگی تعمیر یخچال دوو در اهواز در ارتباط باشید تا تیم مجرب و آموزش دیده برای برطرف کردن مشکل در محل شما اعزام شوند.

تعمیر یخچالی که یکسره کار می‌کند

اگر یخچال و فریزر شما یکسره کار می‌کند به علت هر کدام از دلایلی که در بالا آنها را نام بردیم، باید یک متخصص و سرویس کار دستگاه شما را بررسی کند و مشکل را عیب یابی و برطرف کند. برای رفع مشکل ‌تان می‌توانید از کاردون درخواست در محل بدهید.

 در انتها نیز به سوالاتی چون: رطوبت مناسب داخل یخچال چقدر است؟، تکان دادن یخچال روشن چه مشکلاتی را در پی دارد؟، باز گذاشتن در یخچال به مدت طولانی و… پاسخ می‌دهد. همچنین می‌توانید نکات مربوط به جا به جایی سایر وسایل مثل تلویزیون را در مقاله « » مطالعه کنید.

برای روشن کردن یخچال نو به چه مواردی توجه کنیم؟

بهتر است مقاله را با موضوع «روشن کردن یخچال نو» شروع کنیم. همانطور که می‌دانید در داخل یخچال‌ها،ماده‌ی سردسازی وجود دارد که با گردش خود در مدار سرمایش یخچال، باعث خنک شدن درون آن، می‌شود. اما این ماده در حین جابجایی از وضعیت سکون خارج می‌شود. لازم است جهت اجرای فرآیند خنک سازی یخچال، این ماده به حالت سکون و اولیه خود، بازگردد. زمان لازم برای بازگشت به حالت سکون این ماده به فرآیند انتقال بستگی دارد، در همین راستا:

بهتر است قبل از انتقال یخچال فریزر برای جلوگیری از آسیب به آن، یخچال را با نایلون‌های حبابدار بپوشانید.

به برق زدن و روشن کردن یخچال بعد از جابجایی؛چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟

در پاسخ به سوال «چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟» باید گفت، برای به برق زدن و روشن کردن یخچال فریزر بعد از جابجایی، همانطور که پیشتر گفتیم، بسته به نحوه‌ انتقال باید حدود ۱ تا ۱۲ ساعت صبر کرد. در این مدت برای جلوگیری از فساد مواد غذایی، آنها را به یک یخچال دیگر منتقل و یا درون ظرفی قرار داده و با یک پتوی ضخیم رویشان را بپوشانید. این روش مانع از خروج سریع سرما از مواد غذایی، می‌شود.

قبل از جابجایی یخچال برای جلوگیری از هر مشکلی در زمان روشن شدن یخچال پس از به برق زدن آن، موارد زیر را رعایت کنید:

تکان دادن یخچال روشن چه مشکلاتی را در پی دارد؟

تکان دادن یخچال روشن می‌تواند باعث آسیب جدی به یخچال و نشت گاز آن شود، برای انتقال استاندارد یخچال در محیط آشپزخانه لازم است آن را حدود سه ساعت قبل از تکان دادن از برق بکشید، تا ماده سرماساز درون یخچال به حالت سکون درآید، سپس اقدام به جابجایی یخچال کرده و پس از قرار دادن آن در جای جدید، اگر انتقال به کمک چرخ‌های یخچال و ایستاده صورت گرفته است، یخچال را پس از یک ساعت روشن کنید.

در صورتی که تصمیم به تمیز کردن پشت یخچال دارید، ابتدا برای چند ساعتی یخچال را از برق کشیده و سپس آن را جابجا کنید.

توجه: اگر درون یخچال شما ماده‌غذایی وجود دارد که ممکن است در حین جابجایی در درون یخچال پخش شود، قبل از تکان دادن یخچال، آن را خارج سازید.

گذاشتن یخچال در اتاق خواب

اگر در منزل خود یخچال دیگری نیز دارید یا تمایل دارید به هر دلیلی یخچال فریزر خود را در اتاق خواب قرار دهید و یا حتی برای اتاق خواب نیز یخچالی در نظر گرفته‌اید، باید به موارد زیر توجه کنید تا پس از انتقال فریزر به اتاق خواب و روشن شدن یخچال، مشکلی برای آن پیش نیاید.

از عدم تابش مستقیم نور خورشید روی یخچال در درون اتاق خواب مطمئن شوید.

نحوه تنظیم دمای طبقات بعد از روشن کردن یخچال

پس از مطمئن شدن از تمیزی و خشک بودن قفسات و صحت درب‌ها و لامپ پس از انتقال و روشن کردن یخچال فریزر، جهت تنظیم دمای طبقات به موارد زیر توجه کنید:

از آنجایی که دمای درب‌های یخچال بالاتر از سایر نقاظ است، قبل از روشن کردن یخچال، موادی که احتمال فسادشان کمتر است را در قفسه‌های درب قرار دهید.

در صورتی که ترموستات یخچال فریزر سالم باشد پس از روشن کردن یخچال، عملکرد کمپرسور دستگاه به طور معمول هر ۴۵ دقیقه یکبار، به طور میانگین ۱۵ دقیقه متوقف می‌شود، در واقع به شرط صحت ترموستات، یخچال اتومات کار می‌کند.

نکته: اغلب کارشناسان توصیه‌می‌کنند پس از روشن کردن یخچال فریزر بعد از جابجایی آن، لازم است درب یخچال فریزر حدود دو تا ۱۲ ساعت در صورت امکان بسته بماند، تا یخچال به دمای تنظیم شده برسد. ممکن است در ین بازه یخچال به صورت یکسره کار کند. این بازه‌ زمانی بسته به مدل و برند یخچال شما، متفاوت خواهد بود. در برخی از یخچال‌ها پس از رسیدن دما به دمای تنظیم شده یک چراغ سبز روی یخچال روشن می‌شود.

رطوبت داخل یخچال پس از جابجایی

پس از روشن کردن یخچال به این موضوع توجه کنید که یخچال باید رطوبت را به مقدار استاندارد نگه‌دارد، در صورتی که رطوبت مناسب برای مواد غذایی چون میوه و سبزی تامین نشود، این مواد پوسیده یا خشک میشوند. در همین راستا پس از جابجایی یخچال قبل از روشن کردن آن بررسی کنید که سبدهای میوه و سبزی که دارای رطوبت مناسب برای نگهداری این مواد غذایی هستند دچار آسیب نشده باشد.

توجه: گاهی ممکن است رطوبت درون یخچال بیش از محیط باشد. این مورد به علت تفاوت دمای یخچال و محیط رخ می‌دهد که در حین باز و بسته شدن درب، رطوبت محیط به درون یخچال کشیده می‌شود.

باز گذاشتن در یخچال به مدت طولانی

کارشناسان تاکید دارند که برای بهینه‌سازی مصرف و صرفه جویی در مصرف برق، از باز گذاشتن درب یخچال و یا باز و بسه کردن مداوم درب، خودداری کنید. باز گذاشتن درب یخچال باعث از بین رفتن هوای سرد داخل و جذب هوای گرم محیط به درون یخچال شده و زمان عملکرد کمپرسور، برای سرد کردن محیط داخل یخچال را افزایش می‌دهد. همیشه قبل از روشن کردن یخچال، درزبندی درب یخچال را چک کنید، تا هوای درون یخچال به بیرون درز نکند.

یخچال فریزرهای امروزی دارای سنسور و سیستم هشدار هستند که باز ماندن درب را به شما اطلاع میدهند.

روشن نشدن یخچال فریزر پس از جابجایی و صدای غیرعادی آن

در صورتی که در حین جابجایی یخچال نکاتی که پیشتر چون توجه به کابل یخچال، درب‌ها، نحوه انتقال و … به آن اشاره شد، رعایت نشود ممکن است خسارت‌هایی را به یخچال فریزر وارد سازد و در این مرحله پس از به برق زدن دستگاه، یخچال فریزر روشن نشود و یا همراه با صدای غیر عادی باشد. از جمله این مشکلات موارد زیر را می‌توان نام برد:

خروج از نسخه موبایل