چگونه تاریخچه گوگل لپ تاپ را پاک کنیم؟

چرا به حذف تاریخچه گوگل کروم اقدام کنیم؟

شاید پس از مدتی که از قیمت لپ تاپ و کار کردن با آن گذشت، مجبور به پاک کردن تاریخچه کروم باشید “به طور کلی دلیل متفاوتی برای پاک کردن تاریخچه گوگل کروم وجود دارد و هر فردی میتوانید برای انجام این کار دلیل خود را داشته باشد. در ادامه روش های مختلف حذف کردن تاریخچه گوگل میپردازیم.

حفظ حریم خصوصی با حذف تاریخچه مرورگر کروم

به نقل از سایت کالاوما اولین مورد حفظ حریم خصوصی است. زمانی که فایل هیستوری مرورگر کروم خود را حذف میکنید به طور کامل سابقه جستجو شما از روی مرورگر حذف میشود و اگر فرد دیگری پس از شما قصد رصد کردن اطلاعات را داشته باشد به داده های شما دسترسی ندارد. این روش برای مکان های مناسب است که یک کامپیوتر به صورت عمومی قرار داده شده که ممکن است روزانه چندین نفر از آن استفاده کنند. بنابراین با نحوه حذف تاریخچه گوگل کروم به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را از روی آن حذف کنید.

افزایش سرعت مرورگر پس از حذف تاریخچه کروم ویندوز

همانطور که میدانید با هر سرچ که درون اینترنت انجام می‌دهیم مقداری دیتا در مرورگر ذخیره می‌شود که همین موضوع رفته رفته پس از چند روز و یا چند ماه مقدار آن زیاد میشود. در چنین مواقعی مرورگر لازم است در هر سرچ سابقه شما هم در نظر بگیرد. همین مورد پس از مدتی باعث کند شدن مرورگر شما می‌شود. بنابراین برای اینکه جلوی کند شدن کروم کامپیوتر و تلفن همراه خود را بگیریم تنها کافی است هر چند وقت یکبار همه اطلاعات گوگل کروم را حذف کنیم.

خالی کردن تاریخچه گوگل

تا به حال شده اطلاعاتی را در گوگل جستجو کنید اما سابقه سرچ‌های قبلی شما مزاحم جستجو جدید شما شود؟ مرورگرهای کامپیوتر و تلفن همراه به این صورت طراحی شده اند که با سابقه جستجو شما در ارتباط باشند و زمانی که چیزی را سرچ میکنید از سابقه جستجو شما استفاده کرده و مطالب قدیمی هم نمایش دهد. اما گاهی مواقع ممکن است نخواهید از سابقه شما استفاده شود در چنین مواقعی امکان استفاده از حالت نامحسوس گوگل کروم هم میتوان استفاده کرد اما به خاطر داشته باشید که وقتی با چگونگی حذف تاریخچه گوگل کروم آشنا باشید نیازی به استفاده از حالت INCOGNITO مرورگر نیست.

حذف اتوماتیک تاریخچه فعالیت اینترنتی در کروم

برای انجام این کار ابتدا به حساب کاربری گوگل خود در مرورگر کروم وارد شوید، سپس روی لینک   کلیک کنید تا به قسمت Web & App Activity گوگل هدایت شوید. گزینه مورد نظر خود (بعد از 18 ماه یا 3 ماه) را انتخاب کرده و بر روی Next  کلیک کنید. Google از این تاریخچه برای شخصی سازی تجربه شما از جمله نتایج جستجوی وب می کند، حذف آن باعث می شود تجربه Google شما ” اختصاصی ” نشود.

کمی به پایین صفحه اسکرول کنید و تنظیمات حذف خودکار در کروم را برای بخش های دیگر مانند یوتیوب و تاریخچه موقعیت مکانی نیز فعال کنید.

با ین حال میتوان جمع‌آوری و ذخیره این اطلاعات را نیز ( با کلیک کردن بر روی نوار روشن/خاموش سمت راست داده ها ) غیرفعال کرد. اگر شما از مدت ها قبل جمع آوری این داده ها را متوقف کرده باشید، گزینه “حذف خودکار” برای این داده ( برای مثال تاریخ )  خاکستری و غیر فعال است یعنی اطلاعاتی در دسترس شما قرار ندارد.

هر چند وقت به حذف تاریخچه گوگل کروم ویندوز بپردازیم؟

پاک کردن تاریخچه گوگل کامپیوتر و تلفن همراه موضوعی است که کاملا به شیوه استفاده شما از این مرورگر بستگی دارد و نمیتوان زمان به خصوصی به آن اختصاص داد، اما کارشناسان بخش پشتیبانی کامپیوتری رایانه کمک پیشنهاد می‌کنند هر ماه به حذف کل تارخچه گوگل کروم خود بپردازید تا همیشه با سرعت بالا بهترین نتایج به شما نمایش داده شود.

 دیدی بعضی وقتا یادت نمیاد با چه نام کاربری و رمز عبوری وارد سایت خاصی شدی با ما همراه باش تا بهت بگم چطوری میتونی ببینی یوزر نیم و پسوری که وارد کردی چی بوده!

امکان حذف سابقه مرورگر گوگل کروم

همانطور که می دانید تمامی سوابق جستجو شما در مرورگر مورد استفاده شما ذخیره می شود و این امر سبب می شود تا حجم این برنامه با یک لیست از این صفحات پر شود و بدین ترتیب فضای ویندوز شما به طرز عجیبی توسط این فایل ها اشغال شود. به همین دلیل نیز همواره به افراد توصیه می شود تا برای خالی کردن فضای ویندوز خود از طریق امکاناتی که در تنظیمات هر مرورگر قرار گرفته است، استفاده شود. در مرورگر گوگل کروم شما می توانید به راحتی و تنها با چند اقدام ساده در زمینه حذف کامل تاریخچه گوگل کروم ویندوز اقدام نمایید. در ادامه نحوه حذف تاریخچه گوگل کروم در بازه های زمانی مختلف را به شما آموزش خواهیم داد. ?

نحوه حذف کامل تاریخچه گوگل کروم ویندوز

به منظور حذف تاریخچه گوگل کروم ویندوز شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

    1. در اولین گام از فرآیند حذف سابقه مرورگر گوگل کروم شما باید وارد برنامه Google Chrome نصب شده روی کامپیوتر خود شوید.
    2. سپس همانند تصویر زیر روی علامت 3 نقطه قرار گرفته در سمت راست مرورگر کلیک نمایید تا منوهای اصلی مرورگر گوگل کروم به شما نمایش داده شود.
    3. حال بسته به اینکه تمایل به حذف کامل تاریخچه گوگل کروم دارید یا می خواهید یک مورد خاص را حذف نمایید منو انتخابی متفاوت خواهد بود.
      • به منظور حذف تاریخچه مرور یک وب سایت خاص می توانید وارد منو History شوید. در این قسمت شما می توانید آخرین مرورهای خود را مشاهده کرده و در زمینه پاك كردن history گوگل کروم کامپیوتر خود اقدام کرده و هر یک از آنها را که تمایل داشتید به صورت تکی حذف نمایید. یا اینکه با کلیک روی گزینه Clear browsing data وارد صفحه تنظیمات مربوط به سوابق مرورگر گوگل کروم خود شوید.
      • به منظور حذف کامل تاریخچه گوگل کروم ویندوز نیز می توانید از همان ابتدا از میان گزینه هایی که نمایش داده می شود، گزینه Settings را انتخاب نمایید تا مستقیماً وارد صفحه مربوط به پاك كردن history گوگل کروم کامپیوتر شوید که با توجه به اینکه در این مقاله قصد داریم نحوه حذف کامل تاریخچه گوگل کروم را به شما آموزش دهیم، پس گزینه Settings را انتخاب می کنیم.
    1. در صفحه تنظیمات مرورگر گوگل کروم لازم است گزینه Privacy and Security را انتخاب کرده و سپس روی Clear browsing data کلیک نمایید.
      ?? نکته: در نظر داشته باشید که در صورت تمایل می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shfit+Delete استفاده کنید تا به صورت مستقیم صفحه Clear browsing data به شما نمایش داده شود.
      در پنجره جدیدی که به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود، 2 تب اصلی تحت عنوان Basic و Advanced قابل مشاهده است که هر یک از آنها گزینه های مشخصی را دربر می گیرند.
      زبانه Basic شامل موارد زیر می شود:

در این مرحله شما باید Time range مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از فعال کردن تیک گزینه Browsing history روی دکمه Clear data کلیک کنید تا حذف کامل تاریخچه گوگل کروم ویندوز صورت پذیرد.
اما تب Advanced در مقایسه با حالت Basic دارای قابلیت های بیشتری است. این زبانه نیز گزینه های زیر را شامل می شود:

      • Browsing history: به کمک این گزینه شما می توانید در زمینه حذف تاریخچه گوگل کروم اقدام نمایید. تفاوت این گزینه با حالت قبل این است که وابسته به زمان تعیین شده در باکس Time range است و با توجه به زمان انتخابی شما، تعداد مواردی که حذف می شود را نمایش می دهد.
      • Download history: اگر تمایل دارید موارد دانلودی خود را حذف نمایید، تنها کافی است تیک این گزینه را فعال نمایید.
      • Cookies and other site data: با استفاده از این گزینه شما می توانید کوکی ها و اطلاعات وب سایت های مختلف را بر اساس بازه زمانی انتخابی حذف نمایید.
      • Cached images and files: به منظور حذف کردن کش مرورگر خود برای بازه زمانی انتخابی می توانید از طریق این گزینه اقدام نمایید.
      • Passwords and other sign-in data: شاید شما تمایل داشته پسوردهای ذخیره شده در مرورگر گوگل کروم را حذف نمایید. برای این کار می توانید از طریق این گزینه پیش بروید.
      • Autofill form data: زمانی که شما فرمی را پر می کنید، به طور معمول اطلاعات وارد شده در حافظه مرورگر گوگل کروم ذخیره می شود و از این موضوع می توانید برای ورودهای بعدی خود استفاده نمایید. از طریق این قسمت می توانید موارد ذخیره شده در مرورگر گوگل کرومgoogle chrome را حذف نمایید.
      • Site Settings: مجوزها و دسترسی هایی که به وب سایت های مختلف داده اید، در حافظه مرورگر شما ذخیره شده است. به کمک این قسمت شما می توانید تمامی این دسترسی ها را برای بازه زمانی انتخابی حذف نمایید.
      • Hosted app data: اطلاعات مربوط به برنامه هایی که شما از طریق فروشگاه وب کروم دانلود کرده اید مثل گوگل درایو، جیمیل و… در این قسمت ذخیره می شود و شما می توانید از طریق این گزینه آنها را حذف نمایید.

به منظور حذف کامل تاریخچه گوگل کروم ویندوز شما باید در ابتدا از طریق بخش Time range بازه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس بعد از فعال کردن تیک گزینه Browsing history با کلیک روی دکمه Clear data فرآیند حذف سابقه مرورگر گوگل کروم را آغاز نمایید.

لازم است در نظر داشته باشید که بازه زمانی هایی که می توانید از طریق قسمت Time range انتخاب کنید، عبارتند از:

در این آموزش روش حذف تاریخچه گوگل کروم به شما آموزش داده شده است که به کاهش حجم برنامه کمک بسزایی می کند. اما اگر مایل هستید که مشکل کندی گوگل کروم را به صورت کامل برطرف نمایید، می‌توانید در کنار حذف سابقه مرورگر گوگل کروم، به کمک گزینه Cached images and files فایل‌ها و تصاویر کش شده را نیز پاک کنید تا مرورگر شما سبک شده و سرعت آن افزایش پیدا کند.

در این مقاله از میزبان فا مگ تلاش ما بر این بوده است تا نحوه حذف کامل تاریخچه گوگل کروم را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب حجم برنامه به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده و سرعت مرورگر نیز بهبود پیدا می کند. با حذف تاریخچه گوگل کروم ویندوز در نهایت نه تنها سابقه مرورگر نصب شده روی ویندوز خالی می شود، بلکه سوابق تمامی مرورگرهایی که با یک نام کاربری و آدرس ایمیل وارد آنها شده اید به صورت همزمان پاک خواهد شد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی در خصوص چگونگی حذف تاریخچه گوگل کروم می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما در ارتباط باشید

تاریخچه گوگل خود را پاک نکنیم؟

در برخی شریط بهتر است فرایند حذف سابقه جستجو گروم را انجام ندهیم! به عنوان مثال اگر وارد وب سایتی شده اید که نام کاربری و رمز عبور وارد شدن به آن را ذخیره نکرده اید، با انجام این کار لازم است دوباره ثبت نام خود را انجام بدهیم. بنابراین توجه داشته باشید اگر پر شدن سابقه جستجو شما آسیبی به وبگردی و سرعت سرچ شما نمیزد بهتر است این کار را انجام ندهیم.

چرا نمی توانم تاریخچه خود را در Google Chrome حذف کنم؟

اگر با استفاده از ترفند بالا با مشکل حذف تاریخچه مرورگر خود روبرو شده اید تنها کافی است یکبار از کروم خارج شده و دوباره وارد آن شویم. احتمال دارد کروم هنگ گرده باشد و سابقه به خوبی حذف شده است اما به درستی نمایش نمی‌دهد. بنابراین با یک بار خارج شدن و دوباره وارد شدن به کروم به احتمال زیاد مشکل درست میشود. اگر همچنان مشکل گوگل کروم وجود داشت تنها کافی است از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

آیا پاک کردن تاریخچه همه چیز را حذف می کند؟

 روش پاک کردن تاریخچه مرورگر شما فقط لیست وب سایت ها و صفحاتی را که بازدید کرده اید حذف می کند و اگر در سایت خاصی اکانت داشته باشید از آن خارج میشود و لازم است پس از انجام عملیات پاک کردن history کروم موبایل و کامپیوتر دوباره وارد سایت مقصد شده و وارد اکانت خود شوید.

 

منبع : reliancedigital.in

خروج از نسخه موبایل