معرفی بهترین سایت های خرید کوله پشتی مدرسه

منظور از کوله پشتی مدرسه چیست؟

کوله پشتی به طور کلی کیف بزرگی است که  از طریق آویزان شدن به شانه‌ها و در پشت کمر حمل می‌شود‌. وجود دو بند نسبتا بلند در دو طرف کوله باعث می‌شود جا‌به‌جایی آن بسیار راحت صورت گیرد‌. خرید کوله پشتی مدرسه استاندارد میتواند یک گزینه عالی برای کودکان شما باشد. منظور از کوله پشتی مدرسه هم کو‌له‌ای است که سایز آن به گونه‌ای طراحی شده که شانه‌ها و کمر کودک را اذیت نخواهد کرد و هنگام قرار دادن کتاب درون آن هم‌ سنگینی وزن متوجه کمر کودک نخواهد شد، به عبارت بهتر می‌توان گفت کوله پشتی مدرسه متناسب با آناتومی کودک طراحی شده است.

با توجه به چه نکاتی یک کوله پشتی مدرسه مناسب خریداری نماییم:

آشنایی با انواع کوله پشتیهای موجود در بازار:

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کوله پشتی مدرسه باید به آنها توجه نمود:

بهترین برندهای خارجی کوله پشتی کدامند؟

۱ – کوله پشتی مارک آلمانی دیوتر

یک برند آلمانی تجهیزات و ملزومات کمپینگ ، کوهنوردی ، پیاده‌گردی و ورزش‌های زمستانی است که در سال ۱۸۹۸ میلادی تأسیس شد. در سال ۱۸۹۸، هانس دیوتر کمپانی دیوتر را بنا نهاد. در اوایل قرن بیستم دیوتر کیف پستچی‌های ایالت باواریا را تامین می‌کرد. در سال ۱۹۱۰ هنگامی که تقاضای زیادی برای ملزومات ارتشی وجود داشت این شرکت شروع به تولید کیف ، کوله پشتی و چادر برای ارتش آلمان کرد.

این برند قدیمی در ساخت کوله پشتی تجربه بالایی دارد و در طول سالیان دراز محبوبیت زیادی کسب کرده است.

۲ – کوله پشتی برند نورث فیس

نورث فیس شرکت پوشاک آمریکایی است ، که در زمینه تولید کفش ، لباس و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند. شرکت نورث فیس در سال ۱۹۶۸ توسط داگلاس تامپکینز و سوزی تامپکینز بل در شهر آلامدا ، کالیفرنیا تأسیس شد و هم‌اکنون مالکیت آن در اختیار شرکت وی‌اف کورپوریشن می‌باشد. این کمپانی عمده تمرکزخود را بر تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ محدود کرده است و با ساخت کوله پشتی های با کیفیت برای سال ها مورد توجه قرار گرفته است.

۳ –  کوله پشتی برند شیائومی

وقتی که اسم شیائومی را می شنویم به یاد گوشی ، پاوربانک و تجهیزات الکترونیک می افتیم ، اما این کمپانی اقدام به تولید کوله پشتی نیز کرده است. بعد از خواندن نظرها متوجه شدیم به نسبت دیگر برندها این کمپانی کوله پشتی های عادی با کیفیت نسبتا خوب و قیمت مناسب تولید می کند. دلیل آنکه اسم این برند را در لیست آوردیم به این خاطر بود که این کوله پشتی ها مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است.

شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند ، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است.

۴ – کوله پشتی مارک فرانسوی دلسی

شرکت دلسی در گذشته (۱۹۱۱) به عنوان یک متخصص در ساخت کیف های چرمی برای دوربین ها ، روکش خودرو ، کاور ماشین تحریر ، کاور دستگاه های ضبط ، به دلیل دانش بالا ، استحکام و کارایی معروف بود. این شرکت فرانسوی با کیفیت در سال ۱۹۴۶ با ادغام شرکتی دیگر با نام دلسی شکل گرفت که در آن سال ها در ساخت کیف های مسافرتی تمام خلاقیت های خود را بکار می برد.

در حال حاضر این کمپانی بروی چمدان های مسافرتی ، کیف لپتاپ و کوله پشتی (که اکثرا محافظ لپتاب است ) متمرکز می باشد.

۵ – میلت

برند میلت جز گرانترین کوله پشتی های موجود در ایران است که برای کوهنوردان حرفه ای تا نیمه حرفه ای توصیه می شود. این کمپانی زیر شاخه کمپانی کالیدا گروپ می باشد که لباس زیر تولید می کند. بیش از شش دهه است که ما علاقه مندان به ورزش های کوهستانی را که به دنبال تجهیزات قابل اعتماد و لباس مناسب برای فعالیت های کوهستانی خود هستند، تجهیز می کنیم. ما همیشه شنوای نیازهای شما در زمینه تجهیزات کوهنوردی هستیم و به طور مداوم سعی می کنیم کیفیت و پیشرفته ترین فناوری خود را در زمینه تولید این تجهیزات توسعه دهیم. به طوری که وقتی که صحبت از کوه می شود بهترین ها را ارائه می دهیم.

۶ – کوله پشتی مارک آمریکایی آسپری

این برند در سال ۱۹۷۴ در کالیفرنیای آمریکا متولد شد. همه چیز با یک چرخ خیاطی و یک سر پر از ایده و تمایل به تولید کوله پشتی های نوآورانه و مطابق با بالاترین استانداردها شروع شد. کوله پشتی های آسپری تا به امروز تجسم یک روحیه پیشگام می باشد که از بلندترین کوه ها تا دورترین جزایر و هرجای دیگر را پیموده است.

کوله پشتی آسپری شریک رسمی انجمن پیاده روی آلمان است و ما بسیار خوشحالیم که به عنوان بخشی از این همکاری می توانیم از ابتکارات عالی آنها برای پایداری و لذت بردن از طبیعت حمایت کنیم. انجمن پیاده روی آلمان یک انجمن حرفه ای برای پیاده روی در کل کشور آلمان می باشد که از سال ۱۸۸۳ فعالیت خود را آغاز می کند.

۷ – کوله برند پیر کاردین

این برند در زمینه پوشاک و مد زنانه و مردانه فعال است اما با این وجود محصولات دیگری مثل چمدان مسافرتی و کوله پشتی (اکثرا مناسب لپتاب) در سبد خود دارد. پیر کاردین در سانبیاگو دی کالاتا در ایتالیا زاده شد. کاردین بخاطر وسعت و سبک طراحیش شناخته شده‌است. او در سال ۱۹۴۵ به پاریس نقل مکان کرد و در آنجا به مطالعه معماری پرداخت و بعد از جنگ جهانی دوم با ژان پاکن همکاری کرد.

در سال ۱۹۴۷ کار در بالنچیا را رد کرد و منزل شخصی‌اش را در سال ۱۹۵۰ بنا کرد و مؤسسه طراحی لباس زنان را هم در سال ۱۹۵۳ به راه انداخت. وقتی که کاردین برای نخستین بار در سال ۱۹۵۹ به ژاپن سفر کرد ، تصمیم گرفت که نخستین خیاط‌خانه زنانه مد روز را در آنجا تأسیس کند. تخصص این برند علاوه بر پوشاک در کوله های محافظ لپتاب و چمدان های مسافرتی می باشد.

۸ – وئوده

وئوده تولید کننده آلمانی تجهیزات ورزشی (از جمله ورزش کوهنوردی) می باشد که دفتر مرکزی آن در آلمان است. در سال ۱۹۷۴ توسط آلبرشت فون دوویتز تاسیس شد. نام این شرکت از حروف اول موسس آن گرفته شده است. این یک شرکت ۱۰۰ درصد خانوادگی است که در سال ۲۰۰۹ مدیریت این برند به دخترش آنته فون دوویتس واگذار شد.

۴۸۶ کارمند وئوده در دفتر مرکزی آلمان کار می کنند. این کمپانی تولید کننده عمده کفش های کوهنوردی ، کوله پشتی و سایر لباسهای کوهنوردی می باشد.

۹ – کوله پشتی کلمبیا

محصولات ورزشی کلمبیا به عنوان یک توزیع کننده کلاه ، بصورت خانوادگی آغاز به کار کرد. فوری گرت بویل ، پل و ماری لامفرم ، در سال ۱۹۳۷ از آلمان نازی گریختند و بلافاصله یک مغازه کلاه فروشی در پورتلند خریداری کردند. آنها شرکتی به نام شرکت کلاه کلمبیا تاسیس کردند که نام آن ، از رودخانه کلمبیا که در نزدیکی آنها بود ، گرفته شد.

در سال ۱۹۴۸ گرت با نیل بویل ازدواج کرد که رئیس شرکت شد. کمبود انواعی از لباس مردانه و زنانه خانواده را برای شروع تولید محصولات خود تحت تأثیر قرار داد و شرکت کلاه کلمبیا در سال ۱۹۶۰ به شرکت لباس ورزشی کلمبیا تبدیل شد. در سال ۱۹۷۰ ، نیل بویل در پی حمله قلبی درگذشت. گرت و پسرش تیم بویل مسئولیت کلمبیا را بر عهده گرفتند و آن را از ورشکستگی نجات دادند.

این کمپانی کوله پشتی های با کیفیتی برای کوهنوردی و طبیعت گردی تولید کرده است که بسیار با کیفیت می باشد.

۱۰ – کوله پشتی مارک سویسی ماموت

گروه ورزشی ماموت یک تولید کننده سوئیسی محصولات و لوازم کوهنوردی واقع در سیون سوییس است. این شرکت در سال ۱۸۶۲ توسط کسپر تنر در ناحیه دینتیکون تأسیس شد. شرکت‌های رایشله (کفش کوهنوردی) ، آیونگیلاک (کیسه خواب) و توکو (واکس اسکی) متعلق به گروه ورزشی ماموت هستند.

در سال ۲۰۱۱ ماموت فروشی بالغ بر ۲۱۰٫۸ میلیون فرانک سوئیس داشت. این شرکت به همراه شرکت آلمانی ادلرید بزرگترین تولیدکننده طناب کوهنوردی در جهان است. کارکنان ماموت در اداره مرکزی حدود ۲۰۰ نفر هستند و همچنین ماموت صاحب چندین کارگاه در سرتاسر جهان است. انبار مرکزی ماموت در اروپا ، در شهر ممینگن آلمان قرار دارد که چندین بار توسعه داده شده‌است.

کوله پشتی های مارک ماموت در کنار قیمت مناسب ، دوام بالا و کیفیت بسیار مناسبی دارد.

راهنمای انتخاب بهترین کوله پشتی مدرسه

گاهی انتخاب یک محصول از میان هزاران محصول دیگر کار دشواری است و ما در راه انتخاب بهترین محصول نیاز به راهنمایی داریم. انتخاب کوله پشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در راه انتخاب بهترین کوله پشتی مدرسه، نیاز به یک راهنما حس می‌شود. در نهایت پای سلامتی و راحتی فرزند شما در میان است و بدون ارزیابی و سنجش تمامی گزینه‌های موجود در بازار، نباید سریعاً تصمیم بگیرید. برای این که بتوانید با بهترین کوله پشتی‌ها برای دانش‌آموزان آشنا شوید ما به شما کمک می‌کنیم. قبل از خرید کوله پشتی باید به نکات اساسی توجه کنید و با آشنایی با مقایسه کوله پشتی مدرسه، بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.

نکات کلیدی و اساسی در انتخاب بهترین کوله پشتی مدرسه عبارت‌اند از:

۱_مدل کوله پشتی مدرسه

اولین نکته‌ای که در خرید کوله پشتی مدرسه، باید به آن دقت داشته باشید، مدل کوله پشتی است. کوله پشتی مدرسه در سه مدل به بازار عرضه شده است.

·         کوله پشتی مدرسه با مدل بند کج یا در اصطلاح یک طرفه

کوله پشتی بند کج، یکی از مدل‌های شیک کوله پشتی مدرسه است. این کوله پشتی جذابیت خاصی برای بسیاری از دانش‌آموزان دارد. این محصول، فقط یک بند دارد و به صورت یک طرفه استفاده می‌شود. داشتن یک بند و مدل این کوله پشتی هرچند ظاهری جذاب به آن داده و توانسته طرف‌داران زیادی در بین دانش‌آموزان به دست آورد؛ ولی در به دست آوردن دل والدین بسیار موفق نبوده است. والدین بسیار نگران فرزندان خود هستند و با شنیدن این مسئله که این کوله برای وضعیت اسکلت فرزندان خوب نیست، به هیچ عنوان چنین کیفی را مناسب مدرسه نمی‌دانند.

وقتی کوله پشتی، تنها یک بند داشته باشد، روی یک شانه قرار می‌گیرد و همه سنگینی وسایل داخل آن به همان شانه وارد می‌شود و چنین وضعیتی اصلاً خوشایند نیست. البته لازم به ذکر است که این کیف برای حمل وسایل سنگین مثل کتاب و دفتر، مناسب سلامت نیست و در خارج از مدرسه کیف مناسبی است.

·         کوله پشتی مدرسه استاندارد

کوله پشتی استاندارد از جمله مدل‌های کوله پشتی است که همیشه مد است و نباید نگران از مد افتادن آن بود. مهم‌ترین نکته در مورد این مدل از کوله پشتی این است که کاملاً مناسب مدرسه است و دو بند دارد.

شاید در یک دوره‌ای کوتاه شاهد رفت و آمد بیش از حد کوله‌پشتی‌های چمدانی در خیابان‌ها بودیم. بعضی از این کوله‌پشتی‌ها توسط دانش‌آموزان بسیار کوچک حمل می‌شدند و تصویر دلسوزانه‌ای ایجاد می‌کردند. بعضی از این کوله‌پشتی‌ها وزن سنگینی دارند و برای دانش‌آموزان کوچک چندان مناسب نیستند. ویژگی ظاهری جذاب این کیف‌ها باعث مد شدن آن شده بود و هنوز هم عده‌ای از دانش‌آموزان به این مدل کوله پشتی علاقه‌مند هستند. این کوله‌پشتی‌ها با دو چرخ و یک دسته، دقیقاً ساختار یک چمدان را دارند.

۲_سایز و اندازه کوله پشتی مدرسه

برای انتخاب بهترین کوله پشتی مدرسه، باید به سایز و اندازه کوله پشتی دقت کنید. اندازه کوله پشتی باید با قد و هیکل دانش‌آموز تناسب داشته باشد. کوله‌پشتی‌های دانش‌آموزان دبیرستانی نباید برای دانش‌آموزان ابتدائی خریداری شوند و بلعکس.

 در حالت کلی اندازه استاندارد یک کوله پشتی برای دانش‌آموز، یک کوله پشتی است که از خط شانه تا کمر را پوشش دهد. تعدادی از منابع با مطرح کردن یک فرمول به اندازه مناسب کوله پشتی رسیده‌اند. در این فرمول اندازه فاصله خط شانه تا کمر باید محاسبه شود و در نهایت ۵ سانتی متر به آن عدد افزوده شود.

برای مشاهده مدل های بچه گانه کیف پیشنهاد میکنیم در فروشگاه های تخصصی همچون پاپیون به دنبال یک کیف زیبا و استاندارد باشید.

۳_وزن کوله پشتی مدرسه

وزن کوله پشتی مدرسه، نیز برای بهترین کوله پشتی مدرسه دارای اهمیت است. مقدار وزن کوله پشتی که برای فرزند خود خریداری می‌کنید، باید تنها ۵ الی ۲۰ درصد از وزن او باشد. از طرفی دیگر، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که یک کوله پشتی مدرسه در حالتی که پر از کتاب باشد، نباید بیشتر از ۲۰ درصد از وزن دانش‌آموز باشد. عده‌ای از کارشناسان نیز والدین را به سمت سبک‌ترین کوله‌پشتی‌ها سوق می‌دهند و معتقدند یک کوله پشتی به همراه کتاب‌های دانش‌آموز، تنها باید ۵ تا ۱۰ درصد از وزن دانش‌آموز باشد. مسلم است که سنگین بودن کوله پشتی مدرسه آسیب‌های سنگینی به ستون فقرات دانش‌آموز وارد خواهد کرد و باید سعی شود تا کوله‌پشتی‌های دانش‌آموز بسیار سنگین نباشند.

۴_جنس کوله پشتی مدرسه

جنس کوله پشتی نیز از جمله چیزهایی است که باید به آن توجه شود. اگر به دنبال یک کوله پشتی سبک هستید، باید به سراغ کوله‌پشتی‌هایی بروید که جنس آن‌ها پلی استر یا نایلون است. پارچه‌های نایلون و پلی استر نسبت به سایر پارچه‌هایی که در تولید کوله پشتی به کار می‌رود، سبک‌تر است. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، کوله‌پشتی‌های با جنس الیاف مصنوعی، یعنی همین پلی استر و نایلون، پرفروش‌ترین کوله پشتی مدرسه محسوب می‌شوند.

۵_بند کوله پشتی مدرسه

در خرید کوله پشتی باید به بندهای آن توجه کنید. بعضی از کوله‌پشتی‌ها، بند قابل تنظیم ندارند و این یک ویژگی منفی برای کوله پشتی محسوب می‌شود. بند یک کوله پشتی مدرسه مناسب، باید قابلیت تنظیم داشته باشد. پهن بودن بندهای کوله پشتی نیز دارای اهمیت است. سعی کنید کوله پشتی مدرسه فرزند خود را با بندهایی پهن و قابل تنظیم خریداری کنید. در بعضی از کوله‌پشتی‌ها یک بند کمری نیز وجود دارد. این بند کمری، به قسمت کمر بسته شده و باعث کاهش فشار به اسکلت می‌شود.

۶_دوخت کوله پشتی مدرسه

در هنگام خرید و انتخاب کوله پشتی مدرسه برای فرزند خود، باید برای کیفیت دوخت و چرخکاری آن نیز اهمیت قائل شوید و کیفیت آن را چک کنید. اگر چرخکاری و دوخت کوله پشتی مناسب نباشد، پس از گذشت یک الی سه ماه، کوله پشتی دیگر قابل استفاده نیست.

۷_تعداد جیب‌ها و فضای کوله پشتی مدرسه

این مسئله که کوله پشتی فقط یک جیب داشته باشد، کمی مشکل ساز است. گاهی وجود حدود سه جیب وضعیت را برای دانش‌آموزان خوشایندتر می‌کند؛ زیرا وسایل کوچک در جیب‌های کوچک و وسایل بزرگ در جیب‌های بزرگ تفکیک می‌شوند.

۸_نوع زیپ کوله پشتی مدرسه

بعضی از کیف‌ها، از زیپ‌های با کیفیتی دوخته نشده‌اند و پس از یکی دو بار باز و بسته شدن، خراب می‌شوند. در هنگام خرید حتماً باید زیپ‌ها را امتحان کنید. سعی کنید کوله پشتی دارای دو زیپ را به کوله پشتی تک زیپ ترجیح دهید تا در هنگام خرابی یک زیپ، زیپ دوم به کمک شما بیاید.

۹_قیمت کوله پشتی مدرسه

زمانی که بازگشایی مدارس نزدیک است، تنوع کوله‌پشتی‌ها بسیار زیاد است و بازار این محصول بسیار گرم است. از طرفی این گرمی بازار باعث افزایش قیمت می‌شود و شما باید هزینه کنید تا یک کوله پشتی خوب بخرید. از طرف دیگر کوله پشتی اهمیت زیادی دارد و بهتر است از بعضی از هزینه‌های اضافی منصرف شوید و بر روی یک کوله پشتی با کیفیت، جذاب و استاندارد تمرکز کنید.

خروج از نسخه موبایل