معرفی 5 صرافی برتر ارز دیجیتال

انتخاب یک صرافی خوب برای خرید و فروش ارز دیجیتال یک دغدغه مهم برای کسانی است که می‌خواهند در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت سالم داشته باشند. این مسئله برای ما ایرانی‌ها که با مسئله تحریم هم روبه‌رو هستیم اهمیت بیشتری دارد. داشتن اطلاعات کافی درباره صرافی‌ها می‌تواند به ما برای داشتن فعالیتی مطمئن و بدون ترس در این بازار کمک کند. به همین خاطر قرار است در مقاله‌ای که پیش روی شماست به بررسی برخی از بهترین صرافی‌های فعال حال حاضر این بازار بپردازیم تا به شما در انتخاب سایت رمز ارز دیجیتال برای معامله کمک کنیم. برای این که اطلاعات ارائه شده دقیق باشد از سایت Coinmarketcap که یک سایت مرجع در رابطه با اطلاعات کریپتوکارنسی است کمک گرفته‌ایم.

معیارهای سنجش صرافی‌ها

برای این که تشخیص دهیم بین صرافی‌ها کدام یک از بقیه بهتر هستند. معیارها و ملاک‌های خاصی را در نظر می‌گیریم. یکی از این ملاک‌ها حجم معاملات است. هرچه حجم معاملات در یک صرافی بیشتر باشد یعنی شما برای انجام معاملات خود انتظار کمتری خواهید کشید. نظرات کاربران، امتیاز در کوین‌مارکت‌کپ و تعداد ارزهای قابل خرید و فروش از دیگر معیارهایی است که در نظر گرفته می‌شود.

Binance

اگر به لیست کوین‌مارکت‌کپ نگاه کنید بایننس را با اختلاف در تمام دسته ها در رتبه اول می‌بینید. این سایت بهترین سایت خرید ارز دیجیتال با این وجود فعالیت در بایننس برای ایرانی ها با دو چالش همراه است. چالش اول این است که باید با استفاده از VPS از آن استفاده کرد که خرید وی‌پی‌اس خود هزینه ای جداگانه در پی خواهد داشت. چالش دوم هم چالش احراز هویت است که باید با استفاده از اطلاعات غیر واقعی انجام شود تا مورد تایید بایننس قرار بگیرد که این مورد هم با دردسرها و هزینه‌هایی همراه است.

با این وجود برای کسانی که بتوانند به این صرافی دسترسی پیدا کنند، بهترین گزینه برای انجام معاملات اسپات و فیوچرز است. سرعت معاملات در این صرافی بسیار بالاست و با توجه به حجم معاملات قرار نیست برای انجام شدن معاملات خود صبر کنید.

Coinbase exchange

صرافی کوین‌بیس در رده بندی کوین‌مارکت‌کپ از نظر امتیاز، با امتیاز 7.8 در رده دوم قرار دارد. در حال حاضر در این سایت رمز ارز دیجیتال می‌توان 239 رمزارز را معامله کرد که رقم بسیار خوبی است. این صرافی هم مشکلات تحریمی را برای ایرانی‌ها به همراه دارد و باید با احتیاط کافی نسبت به استفاده از آن اقدام کرد.

در صرافی کوین‌بیس می‌توانید معاملات اهرمی هم انجام دهید. اگر می خواهید دست به معاملات اهرمی بزنید حتما در این رابطه مدیریت ریسک را در نظر داشته باشید. حجم معاملات در این صرافی نسبت به بایننس کمتر است ولی با این حال رقمی خوب و قابل قبول می باشد. در کل این صرافی گزینه خوبی برای معاملات است تنها باید مسئله تحریم‌ها را در نظر بگیرید.

Kraken

کراکن که در رتبه سوم کوین‌مارکت‌کپ است یک صرافی آمریکایی است با این حساب خودتان حدس بزنید که شرایط تحریمی آن چگونه است. این صرافی سطح نقدینگی بالا و زمان پردازش کمی دارد. این موضوع زمان انجام معاملات را سریع می‌کند. این پلتفرم که در سال 2013 راه اندازی شد جزو اولین پلتفرم‌های صنعت ارز دیجیتال است. از ویژگی‌های مثبت این ارز دیجیتال می‌توان کارمزد پایین برای معامله‌گران فعال، رابط کاربری دلپذیر برای معامله گران جدید و راهنماها و ابزارهای آموزشی با کیفیت بالا اشاره کرد. این نکته را نیز باید اضافه کرد که صرافی کراکن انتخاب خیلی از برترین‌‌های ارز دیجیتال است. از معایب آن هم می‌توان کارمزدهای بالا برای معامله‌گران کم تراکنش را برشمرد.

Kucoin

صرافی کوکوین در رتبه چهارم رده بندی کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد. حجم معاملات بالای صرافی کوکوین باعث می‌شود لازم نباشد منتظر باشید تا معاملاتتان انجام شود. از نظر تحریم ها وضعیت کوکوین بهتر از بایننس است. این صرافی هنوز احراز هویت را برای همه کاربران خود اجباری نکرده‌ است به همین خاطر با داشتن یک آی‌پی ثابت خارجی یا vps با کیفیت می‌توانید بدون احراز هویت تا سقف خاصی در آن به معامله بپردازید.

خیلی از کاربران ایرانی معامله روی کوکوین را تجربه کرده‌اند. این صرافی هم مانند سه صرافی قبلی دارای بخش فیوچرز است و به راحتی می‌توانید با آن معاملات اهرمی انجام دهید. 789 رمز ارز در این صرافی قابل معامله است که رقم بالا و قابل قبولی است.

Exbito

صرافی‌هایی که تا این قسمت برای شما معرفی کردیم صرافی‌های خارجی بودند. حتی اگر بخواهید و بتوانید از این صرافی ها استفاده کنید به دلیل وجود تحریم‌های بانکی به یک صرافی ایرانی قابل اعتماد نیاز دارید تا ابتدا ارز خود را در صرافی ایرانی خریداری کنید و سپس به صرافی‌های خارجی یا کیف پول منتقل نمایید. اکسبیتو یک سایت ارز دیجیتال ایرانی قابل اعتماد است که می‌توانید با استفاده از آن، ارزهای دیجیتال مد نظر خود را خریداری کنید و به کیف پول یا صرافی‌های خارجی منتقل نمایید.

در حال حاضر می‌توانید 47 ارز را در این صرافی خرید و فروش کنید که در میان صرافی‌های ایرانی رقم قابل قبولی است. خرید و فروش ارز در سایت اکسبیتو بسیار ساده است کافی است ثبت نام و احراز هویت کنید و نسبت به خرید اقدام کنید. این صرافی سطوح مختلفی را برای تعیین سقف برداشت رمزارز تعیین کرده است که کمترین آن یعنی سطح برنزی 500 دلار و در بالاترین سطح آن یعنی سطح الماس 70 هزار دلار است.

یک ویژگی جالب که در این صرافی تعبیه شده است و من شخصا در کمتر صرافی دیده‌ام، قابلیت هدیه دادن کریپتوکارت یا کارت هدیه کریپتویی به دیگران است. شما می‌توانید با استفاده از این صرافی به دوستان یا عزیزان خود کارت هدیه ارز دیجیتال تقدیم کنید و آن‌ها هم با مراجعه به همین صرافی نسبت به نقد کردن آن اقدام کنند. آموزش‌های کامل انجام این کار در صرافی موجود است که توصیه می‌کنم حتما نگاهی به آن بیندازید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم با استفاده از راهنمایی‌های کوین‌مارکت‌کپ به علاوه تجربیات شخصی تعدادی از بهترین صرافی ها در حوزه ارز دیجیتال را برایتان معرفی کنیم. همانطور که آقای جان مک کافی گفته است: «شما نمی‌توانید خرید بیت کوین را متوقف کنید و جهان باید خودش را با آن تطبیق دهد» این جمله هشدار خوبی است برای آن ها که درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دچار تردید هستند. انتخاب ارز درست و صرافی قابل اعتماد مهم ترین گام ها در جهت شروع سرمایه گذاری در این بازار است.

خروج از نسخه موبایل