چاپ مش و چاپ روی چرم را بیشتر با هم بررسی کنیم

خدمات چاپ چرم را با کیفیت تر تجربه کنید

همه ما در مورد چرم شنیده ایم و تصوری از چیستی آن داریم: این پوست حیوانات است که به روشی خاص تهیه می شود. انجام چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی به کمک چاپ فلت بد یا چاپ مستقیم آماده و ساخته می‌شود. چرم یکی از قدیمی ترین مواد است که امروزه نیز به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که ساخت و چاپ روی چرم در معرض پیشرفت مداوم است. به کمک چاپ روی چرم میتوانید بر روی انواع کیف و کفش، وسایل دکوری و اکسسوری به راحتی طرح مد نظر خود را چاپ کنید. یکی از مزایای چاپ روی چرم هزینه بسیار مناسب آن میباشد که با جدیدترین تکنولوژی های روز با دستگاه ها در سایز های مختلف امکان چاپ چرم برای شما فراهم شده است.

چاپ روی چرم با تکنولوژی روز

وقتی صحبت از چاپ دیجیتال می شود، ما فقط از آخرین فناوری استفاده می کنیم و این در مورد چاپ روی چرم نیز صدق می کند. در مجموعه ما با تجهیزات و فرآیندهای مدرن، چاپ های چرمی را ایجاد می کنیم که با بالاترین کیفیت تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی عکس‌ها، حروف ظریف  با جزئیات و مطابق با نمونه اصلی چاپ  می‌شوند.

روش کار دستگاه چاپ

روش کار این دستگاه اینطور می باشد که جوهر به طور مستقیم بر روی چرم اعمال شده و خشک شدن جوهر توسط تابش نور UV (یووی) انجام می شود که باعث جلوگیری از حرکت جوهر می شود.

چاپ کیف پول چرمی

کیف پول چرمی یک امر نجیب و شیک است. اگر کیف پول چرمی را چاپ کرده باشید – با نام خود، نشان خانوادگی، موتیف مورد علاقه شما، لوگوی شرکت یا یک شعار، حتی زیباتر می شود. این باعث می شود کیف پول شما منحصر به فرد باشد. حتی عکس های رنگی را می توان روی چرم چاپ کرد. برجسته کاری، چاپ رنگی و روش های دیگر امکان پذیر است.برای سفارش به متخصصین ما کاملا اعتماد کنید.

چاپ اتیکت چرمی

اتیکت های چرمی که در پشت یقه اورکت ها و کاپشن ها استفاده می شود را می توانید به صورت رنگی و با کیفیت بالا تهیه کنید.

چاپ حرفه ای چرم با لوگوی شما

آیا شما کارآفرین  هستید، صاحب شرکت یا فریلنسر؟ چرا چرم خود را چاپ نمی کنید؟ ما کیف، موس پد، ژاکت چرمی یا کیف لپ‌تاپ شما را به یک رسانه تبلیغاتی فوق‌العاده زیبا و جذاب تبدیل می‌کنیم. از عکس ها، الگوها یا تصاویر خود برای ایجاد چرم چاپ شده خود استفاده کنید. ایده آل برای یک کت چرمی منحصر به فرد، یک کیف دستی استثنایی و موارد دیگر.

آنچه ما ارائه می دهیم

تمرکز ما افزودن بیشتر و بیشتر چرم به انتخاب خود شما است. مجموعه چرم ما شامل چرم دانه ای اصلاح شده، کروپون دوتایی، چرم پیوندی بازیافتی و غیره است. از بین چرم ناپا صاف یا ساختار یافته، با دانه های برجسته انتخاب کنید.

چرم را شخصی کنید

درست خواندید چرم را شخصی کنید! با استفاده از مدرن ترین فرآیندهای چاپ، می توانیم طرح های شما را مستقیماً روی سطح چرم چاپ کنیم. تمام چرم‌های ما حتی در نسخه‌های بافت دار، نتیجه چاپ عالی را ارائه می‌دهند. جزئیات تا ظرافت( 2pt) را می توان بدون هیچ مشکلی ترسیم کرد. بازتولید رنگ‌ها به سادگی منحصربه‌فرد است: الگوهای پررنگ یا نقوش رنگارنگ  دقیقاً مانند آنچه درصفحه نمایش شخصی خود می بینید، به نظر می‌رسند. در سپردن پروژه های چاپ چرم خود به متخصصان شرکت تردید نکنید.

سفارش چاپ روی چرم

برای سفارش آنلاین چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی میتوانید از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.

مهمترین تفاوت‌های چاپ دیجیتال با چاپ افست

تفاوت میان چاپ دیجیتال و افست در چیست؟ چاپ، چاپ است دیگر، نه ؟ نه دقیقاً … بیایید به این دو روش چاپ، تفاوت‌هایشان و مواردی که استفاده از هر یک از آن‌ها منطقی جلوه می‌کند، نگاهی بیاندازیم. اگر شما هم قرار باشد چاپ اقلام چاپی مثل کاتالوگ یا بروشور یا کارت ویزیت یا پوستر و یا بسته بندی خود را انجام دهید، حتما در موقع چاپ با صحبت هایی مانند اینکه، این‌کار رو بصورت دیجیتال بزنید یا چاپ افست کیفیت بالاتری دارد مواجه شده اید…

اینکه چه مواقعی برای چاپ اقلام خود باید از چاپ دیجیتال و چه زمانی باید از چاپ افست استفاده کنید دغدغه امروز شما شده است. باید بگوییم که اغلب برای کارهای فوری و در تیراژ کم از چاپ دیجیتال و برای کارهای تیراژ بالا و کیفیت بالا از چاپ افست استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد قیمت، کاربردها و تفاوت ها و مزایای و معایب و سرعت چاپ دیجیتال و چاپ افست به صورت کامل صحبت کنیم؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با بیش از ۱۰ مورد از مهمترین تفاوت های بین چاپ دیجیتال و چاپ افست آشنا کنیم.

چاپ افست چیست؟

فناوری چاپ افست برخلاف چاپ مش از صفحاتی استفاده می‌کند که معمولاً آلومینیومی هستند. این صفحات تصویر را بر روی «روکش» لاستیکی منتقل می‌کنند و همان را به صورت چرخشی روی برگه‌ای از کاغذ چاپ می‌نمایند. به این عملیات افست می‌گویند، زیرا جوهر مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی‌شود. زمانی که به دنبال چاپ انبوه هستید، افست بهترین گزینه است. در آن تکثیر رنگ‌ها دقیق بوده و شمایل تمیز و درخشانی برای محصول نهایی مشاهده می‌گردد. چاپ افست، یا همان لیتوگرافی، رایج ترین روش چاپ کارهای حجیم تبلیغاتی مثل چاپ تراکت است. تا به حال فیلم چاپ روزنامه بر رول های بزرگ کاغذ را دیده اید؟ این همان چاپ افست است.

روش کار چاپ افست چگونه است ؟

روش کار آن به این صورت است: در لیتوگرافی صفحه هایی از جنس آلومینیوم یا همان زینک (پلیت) ساخته می شود که بنا به سیستم رنگی cmyk در کارهای چهار رنگ، چهار زینک به طور جداگانه برای هر رنگ ساخته می شود. هر زینک از یک رنگ تغذیه می‌کند. سپس کاغذ از بین تمامی رول های آغشته به رنگ می گذرد تا تصویر نهایی حاصل شود.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال برخلاف افست از صفحه استفاده نمی‌کند، اما در عوض از گزینه‌هایی نظیر تونر (همانند چاپگرهای لیزری) استفاده می‌کند. البته چاپگرهای بزرگ‌ تر از جوهر مایع بهره می‌گیرند. وقتی که کمیت چاپتان زیاد نیست، استفاده از چاپ دیجیتال منطقی‌ تر است؛ مثلاً زمانی که می‌خواهید ۲۰ عدد کارت دعوت یا ۱۰۰ عدد پوستر چاپ کنید. یکی دیگر از مزایای چاپ دیجیتال، توانایی داده‌ی متغیر آن است. وقتی که هر قسمت از کار نیاز به کد، نام یا آدرس مخصوص به خودش را داشته باشد، دیجبتال تنها راهکار موجود است. چاپ افست نمی‌تواند این نیاز را برآورده کند. اطلاعات بیشتری را در مورد گزینه‌های چاپ دیجیتال و توانمندی‌های آن به دست بیاورید.

درحالی‌ که چاپ افست یک روش عالی برای داشتن پروژه‌های چاپ شکیل است، اما بسیاری از کسب‌ وکارها و افراد نیازی به استفاده از چاپ ۵۰۰ عددی یا بیشتر ندارند و به همین دلیل چاپ دیجیتال برایشان بهترین گزینه می‌باشد.

در چاپ دیجیتال، مراحل زمان بر و پیچیده ی چاپ افست وجود ندارد و یکی از آسان ترین روش های چاپ است. در چاپ دیجیتال، جوهر به طور مستقیم بر روی سطح منتقل می شود. آیا در خانه از پرینتر لیزری و چاپگر جوهرافشان استفاده می کنید؟ این همان چاپگر دیجیتال است. چاپخانه ها هم از همین دستگاه فقط در سایز بزرگتر، سریع تر و دقیق تر استفاده می کنند.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست و بالعکس

اگر شما بخواهید چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت و چاپ تراکت و یا پوسترهای چاپ شده و چاپ کاتالوگ داشته باشید، می‌توانید با استفاده از چاپگرهای چاپی، چاپ دیجیتال یا چاپ افست کار خود را پیش ببرید. هر دو روش نتایجی با کیفیت بالا را ارائه می دهند، به طوری که شما می توانید از تفاوت بین دو تکنیک که هر یک مزایای خود راداراست ، در نهایت تصمیم بگیرید و به یکی  از دو انتخاب دست بزنید. گرچه سلایق فردی نقش مهمی دارند، اما با دانستن تفاوت های بین چاپ دیجیتال و افست می توانید تصمیم عاقلانه تری برای انتخاب چاپ خود بگیرید.

مزایا و معایب چاپ افست لیتوگرافی

۱. هزینه چاپ افست پایین تر از چاپ دیجیتال و چاپ روی شیشه است.

هنگام انتخاب، اغلب هزینه هر کدام از گزینه ها در گزینش آنها بسیار موثر است پس در انتخاب این دو فرآیند چاپ، هزینه نقش مهمی ایفا می‌کند. یکی از بزرگترین مزایای چاپ افست لیتوگرافی این است که پس از راه اندازی، هزینه چاپ صفحه بسیار کم است. اگر چه سیستم نیاز بیشتری به زمان دارد تا آماده شود زیرا زمانی که صفحات چاپی در محل قرار گیرند و مطبوعات آماده اجرا باشند، صفحات شما در یک لحظه ای از خط تولید خارج می شود.

۲. انتخاب کاغذ

انعطاف پذیری فرآیند لیتو افست اجازه می دهد انواع مختلف کاغذ برای تولید محصولات چاپ شده استفاده شود. شما می توانید از انواع مواد پوشش داده شده و همچنین بدون پوشش و بازیافتی انتخاب خود را داشته باشید. از کارت ضخیم، برجسته یا کاغذ سبک و ظریف، می توانید مواد مورد نظر خود را برای پروژه انتخاب کنید.

۳. گزینه های رنگ

علاوه بر چاپ چهار رنگ چاپ افست، رنگ پنتون را می توان مورد استفاده قرار داد.  اگر رنگی خاص برای چاپ لوگو مورد نظرتان نقش حیاتی دارد ، بهترین انتخاب چاپ افست لیتوگرافی است. دقت رنگ و کیفیت چاپ بالایی را از این نوع چاپ انتظار داشته باشد.

۴. ابعاد کاغذ

هنگام استفاده از فرآیند چاپ افست، می توان از ورق های بزرگتر استفاده کرد. این مزیت  کمک می کند تا حداکثر تعداد مواردی را که می توان در هر صفحه چاپ کرد، به سرعت روندی افزایشی بیابد و در نتیجه ، کاهش هزینه های چاپ را به دنبال داشته باشد،همچنین اجازه می دهد تا کاغذهای بزرگتر مانند پوستر A1 و نمودار قابل چاپ بشود.

تعدادی دیگر از مزایای چاپ افست

معایب چاپ افست

مزایا و معایب چاپ دیجیتال

۱. زمانهای سریع چرخش در چاپ دیجیتال

یکی از دلایل اصلی استفاده از چاپ دیجیتال، آن است که  تکنیک های سریعی را ارائه می دهد. نسخه چاپی دیجیتال می تواند در فواصل زمانی کوتاه تنظیم شود بدون اینکه نیازی به چاپ صفحه چاپی باشد.این امر به شما امکان می دهد تا سریعا  طراحی را پایان دهید و مرحله چاپ را شروع کنید. اگر شما عجله دارید که بروشور خود را بفرستید، آگهی ها یا کتاب ها را از چاپگرها بردارید، این روند مناسبی برای پیشبرد کارتان است.

۲. اصلاح و تغییر در چاپ دیجیتال

با چاپ دیجیتال، می توانید ابتدا و یا در هر مرحله که بخواهید، کار  را اصلاح و سپس چاپ کنید، و این نهایی ترین نسخه چاپی کارتان باشد و پس از آن پروژه مورد نظر تان توسط مشتری و تیم طراحی بررسی شود. حتی اگر کار خود را با چاپ افست، انجام میدهید، قبل از ارایه آخرین نسخه ،به خصوص در مورد آثار هنری که طراحی و تثبیت رنگ  از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است قبل از پایان کار نسخه نهایی یکبار کاملا بررسی و پارآف شود تا رنگ‌ها آنگونه که باید در جای خود قرار گرفته باشند، آنگاه زمان آن فرا می‌رسد تا چاپ نهایی را انجام دهیم.

۳. صرفه جویی در هزینه در چاپ دیجیتال

همانطور که گفتیم، برای چاپ دیجیتال زمان بسیار کمتری هدر خواهد رفت. این در حالی است که چاپ دیجیتال، به طور کلی برای چاپ مطالب با حجم کم مورد استفاده است. بنا بر این، سیستم چاپ دیجیتال می تواند به کمپانی های کوچک کمک کند تا با کمترین سرمایه گذری کارهای چاپی را به موقع انجام دهند.

تعدادی دیگر از مزایای چاپ دیجیتال

معایب چاپ دیجیتال

موارد مهم در انتخاب چاپ دیجیتال یا چاپ افست

وزن مواد

عموما، بیشتر ماشین‌های دیجیتال وزن کاغذ بین ۸۰gsm و ۳۰۰gsm را تحمل می‌کنند، در حالی که ماشین چاپ افست به آسانی از ۶۰gsm تا ۵۰۰gsm را می‌توانند بپذیرند.

نوع مواد

ماشین چاپ دیجیتالی در انواع متریال که می توانند به خوبی روی آن ها چاپ کنند ، محدودتر هستند. برخی از مواد با بافت بسیار سخت به خوبی چاپ نمی شوند و در صورت وجود پوشش کامل تصویر، کاغذهای گلاسه نیز می توانند کمی یک دست به نظر برسند. ماشین چاپ افست انتخاب بسیار گسترده تری از مواد در دسترس دارند که عموما در صورت انتخاب موجودی خاص، ارزان تر هستند.

طول اجرا

ماشین چاپ دیجیتال برای طول‌های اجرای کوتاه‌تر مناسب‌تر هستند، به طور کلی از یک چاپ تا حدود ۱۰۰۰-۲۰۰۰ (اگرچه این رقم بسیار بسته به مشخصات خاص کار متفاوت خواهد بود).

زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید

به طور کلی پذیرفته می شود که چاپ دیجیتال کار را سریعتر از چاپ افست تولید می کند زیرا هیچ نوع کار آماده سازی یا صفحه ای لازم نیست.

کیفیت

از گذشته، چاپ افست به عنوان عرضه کننده بهترين كيفيت مورد توجه قرار گرفته است، و این در حاليست كه هنوز هم براي بسياري از مشخصه‌های کار كيفيت چاپ ديجيتال در حال حاضر بسيار خوب است كه در اكثر موارد ذکر تفاوت برای آن‌ها دشوار است.

دامنه رنگ

اگر نقطه رنگ های خاص [Pantone] برای سطح بالایی از دقت تکثیر مورد نیاز باشند، چاپ افست بهترین گزینه است.

شخصی سازی [داده های متغیر]

موارد چاپ شده دیجیتالی قابل شخصی سازی هستند. این امر باعث می شود که هر چاپ برای گیرنده، منحصر به فرد باشد – برای مثال، یک نامه مستقیم می تواند نام گیرنده را در طرح گنجانیده باشد که باعث افزایش سرعت پاسخ می شود.

جوهرهای متالیک

در چاپ دیجیتال، متایک خیلی خوب تولید نمی شود – بهترین گزینه چاپ افست است.

لاک اشعه ماوراء بنفش

UV روی محصولات چاپی دیجیتالی قرار نمی‌گیرد – بهترین گزینه چاپ افست است.

 آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست چگونه خواهد بود ؟

در گزارش پژوهشکده اسمیترز پایرا  (Smithers Pira) آینده چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست تا سال ۲۰۲۰ و پیش بینی آینده بازار چاپ دیجیتال و چاپ افست مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به روند رشد چاپ دیجیتال در گستره ی جهانی، پنج سال آینده بازار چاپ جهان مورد پیش بینی قرار گرفته است. این مقاله به برخی از روندهای کلیدی در مطالعه جدید بازار چاپ اشاره می کند. طبق بررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۵، ارزش مادی چاپ دیجیتال ۱۳/۹ درصد از کل صنعت چاپ و بسته بندی بوده است اما این تنها ۲/۵ درصد از حجم کل کارهای چاپی در جهان است که میزان ناچیزی است اما باید توجه داشت که این مقدار هر روز در حال افزایش است و ما در بسیاری از بخش های چاپ شاهد جایگزینی چاپ دیجیتال به جای آنالوگ و افست هستیم.

 با توجه به رصد روند توسعه پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۰، چاپ دیجیتال ۴/۱۷ درصد ارزش مادی و حداقل ۴/۳ درصد از کل حجم چاپ را به خود اختصاص خواهد داد. چاپ دیجیتال به سرعت در حال رشد است چرا که مزایایی را در اختیار شما می گذارد که چاپ افست نمی تواند ارائه دهد.

اطلاعات نشان می دهند که چاپگرهای دیجیتال در دهه ی ۷۰ میلادی پا به عرصه ی وجود گذاشتند و در همان ابتدا ما چاپ دیجیتال را به عنوان چاپگرهای رنگی شناختیم. چاپگرهای رنگی دیجیتالی اولیه به خاطر قیمت پایین نسبت به همتایان دیگر و هزینه های کم نگهداری، اجرای پر سرعت و انجام آسان و ارزان تیراژهای پایین، توسط کاربران بازار آن زمان، مورد توجه قرار گرفت. همانطور که شرکت های بیشتری به تکنولوژی دیجیتال رو می آوردند، رفته رفته برنامه های کاربردی جدید و تسهیل کننده به بازار آمدند و در کنار آن مدل های تجاری برای چاپ بر اساس تقاضا مطرح شدند.

کتاب های کم تیراژ برای چاپ به چاپگرهای جوهر افشان سپرده شدند که در آن پرینترها تکنولوژی دیجیتال جایگزین آنالوگ شده بود.  در این بین کتاب هایی با محوریت عکس رخنمون شدند و بازار عکاسی آنی هم رونق گرفت و به این ترتیب استفاده از چاپ دیجیتال بیشتر شد و بازار جدیدی برای این نوع چاپگرها به وجود آمد. با همه گیری اینترنت بحث سفارشات آنلاین پیش آمد و چاپگرهای دیجیتال از اولین انتخاب های کاربران این حوزه قرار گرفت و این اتفاق باعث رشد چند میلیارد دلاری بازار چاپ دیجیتال شد.

 بر اساس مطالعات پژوهشکده اسمیترز پایرا در مورد بازار و آینده چاپ دیجیتال (در مقابل چاپ افست) در سال ۲۰۲۰ میلادی، سه عامل کلیدی آینده بازار چاپ و وضعیت چاپ دیجیتال و چاپ افست در آن را برای آینده تعیین می کنند. این سه عامل عبارتند از مباحث اقتصادی، برنامه های کاربردی و مدل های تجاری بازار که در ادامه به اختصار به آنها اشاره خواهد شد.

پیش بینی آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از نظر اقتصاد

تکنولوژی های چاپ برای فرآیندهای افست در حال توسعه است، اما عمده پیشرفت ها در چاپ دیجیتال و به ویژه جوهرافشان انجام می شود. سرمایه گذاری های عمده این بخش از تحقیق و توسعه در سرفصل های چاپ جوهرافشان هم، صرف کارهای نهایی و به زعمی فرآیندهای پس از چاپ اینگونه پرینترها می شود. در این باره تحولات قابل توجهی در زمینه فعال کردن تکنولوژی گردش کار به چشم می خورد که باز در آن اکثر فرآیندها متوجه به بخش کاغذ و مباحثی چون نشستن جوهر بر روی کاغذ و گسترش طیف گرماژهای مختلف برای استفاده در چاپ دیجیتال می شود.

 تحقیقات زیادی به منظور بهبود کیفیت چاپگرهای جوهر افشان که مرکب آنها عمدتا پایه آب هستند صورت گرفته است که باعث توسعه این بخش و ایجاد تحولاتی موفق در بحث کاهش هزینه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست شده است. به طور کلی در بازار چاپ جهانی تقاطع اقتصادی یا تلاقی اقتصادی افزایش می یابد و این امر باعث می شود که تکنولوژی دیجیتالی جایگزین تکنولوژی های پیشین در بخش های لیتو، فلکسو و گرانول شود.

اسمیترز پایرا یک مدل هزینه ای را برای چاپ دیجیتال و افست مطرح می کند که در آن هزینه های واقعی تولید برای هر دو نوع چاپ (چاپ دیجیتال و افست ) محاسبه می شود. هزینه های استهلاک، تامین و نگهداری، تغییر شکل، نرخ کار، انرژی و زمان آماده سازی دستگاه برای کار، نصب و راه اندازی، هدر رفتن مواد (محاسبه ی باطله های کار در هر دو نوع چاپ)، سرعت چاپ، قیمت مرکب ها و میزان مصرف از شاخص هایی هستند که در این الگو واره به چشم می خورند.

باید توجه داشت که محصول نهایی چاپ می تواند بسیار متنوع باشد و بر همین اساس باید مدل هزینه های مطرح شده برای هر کار جداگانه و با توجه به ویژگی های آن صورت بگیرد. طبیعی است که برای رسیدن به یک برآورد صحیح باید تغییرات را مشخص و محاسبه را بر اساس نوع چاپ به انجام برسانیم تو اینگونه به یک جدول دو ستونی و یک تقارن اقتصادی میرسیم که در آن دو روند با هم مقایسه شده و شیوه کار ارزان تر خود را نشان می دهد. در این صورت است که با تغییر تکنولوژی قیمت ها تغییر می کنند و ضرر فایده کار در هر بخش مشخص می شود.

این مدل برای شرکت ها نیز مفید است، آنها می توانند با تکیه بر یافته های خود مناسب ترین تکنولوژی را نسبت به بازارهای خاص خود انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند از یافته های تحقیقاتشان برای تامین هر چه بهتر و دقیق تر تجهیزات و مواد مورد مصرفشان استفاده کنند و در کنار آن جایگاه تکنولوژی و کاری را که مجموعه شان به بازار عرضه می کند را فهمیده و برای ارتقای آن برنامه ریزی مدون انجام داده و با تدبیر عمل کنند.

پیش بینی آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از نظر برنامه های کاربردی

بی شک فروش محصولات دیجیتال در بیشتر فروشگاه های چاپی در سراسر جهان ادامه خواهد یافت و توسعه مشابهی را هم تجربه خواهد کرد و الکتروفتوگرافی توسط چاپگرهای جوهر افشان ترویج می شود. مطمعنا حجم و ارزش الکتروفوتوگرافی همچنان افزایش می یابد چرا که کاربرد رنگ ها رشد می کند و این نکته تاثیر مستقیمی در روند آن خواهد داشت. کاربرانی که از نوآوری استقبال می کنند بیشتر به سمت استفاده از برنامه های کاربردی سوق پیدا کرده و با درک مزایای آنها استفاده و بهره وری از چاپ دیجیتال افزایش پیدا می کند.

این تکنولوژی به سرعت در حال رشد همه جانبه است و به زودی فرصت های جدید و بازارهای بکری برای کار پیش می آورد. چاپ دیجیتال می تواند متغیرهایی را ایجاد کند که باعث می شود تا آن از موانع استاتیک موجود در نسل های سنتی چاپ موثرتر باشد. کاربران چاپ دیجیتال عمدتا خود هم افراد نوآوری هستند و روشهای جدیدی برای ارائه توابع و ویژگی های نوین فراهم می آورند که طبق آنها ضمن به صرفه بودن کار برای مصرف کنندگان بازار، چاپخانه ها هم به فروش بیشتر و ارزش افزوده بیشتر برسند.

 اسمیترز پایرا در ژوئن ۲۰۱۵ یک برنامه ی تحقیقاتی را در بازار چاپ به انجام رساند تا آینده چاپ دیجیتال را در مقابل چاپ افست تا سال ۲۰۲۰ تعیین وضعیت کند. این تحقیق بر روی کاربران مطرح و صاحب کسب و کارهای موفق با انجام رسید و دلایل جلوگیری آنها از پذیرش چاپ دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت. عواملی مانند زمان اجرا، نوع فناوری، هزینه های راه اندازی و مسائل زیست محیطی از جمله عواملی بودند که عمده ی آنها اطلاع درستی از آن نداشتند و این باعث عدم استقبال آنها از چاپ دیجیتال شده بود.

پیش بینی آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از نظر مدل تجاری

در سال های آتی بر اساس تغییر نیازهای بازار، روش های اتخاذ شده توسط چاپخانه ها در زمینه های چاپ دیجیتال و افست تغییر پیدا خواهد کرد، انتخاب بین دیجیتال و افست همیشه یک تصمیم نیست و گاهی نیاز ما را به تغییر روند کار مجبور می کند. بسیاری از چاپخانه ها امروز چاپگرها و دستگاه های دیجیتال را به عنوان ابزارهایی برای بالا بردن ظرفیت کسب و کار خود به کار می گیرند می توان گفت که چاپ دیجیتال بیش از اینکه رقیب افست باشد می تواند به عنوان تکمیل کننده فرآیند چاپ یک چاپخانه افست در آن حضور پیدا کند.

در چاپ دیجیتال انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد و چاپخانه ها و کاربران می توانند تیراژهای پایین را به سرعت و با کیفیتی قابل قبول به این دستگاه ها بسپارند و از هدر رفتن زمان جلوگیری کنند و به این وسیله راندمان و کارایی کل چاپخانه را تا حدود زیادی افزایش دهند  (در واقع منظور این است که نمونه گیری با این دستگاه ها به سادگی قابل انجام است، مثلا سفارش کتابی به سمت شما می آید که تیراژی ۱۰ هزارتایی دارد اما سفارش دهنده ی آن ۲۰۰ عدد از آن را به سرعت نیاز دارد و اینجا است که چاپ افست به صرفه نیست و یک چاپگر دیجیتال به راحتی قابلیت رفع این مانع را دارا است.

باید توجه داشت که احترام به نیاز مشتری در بازار رقابتی امروز می تواند به راحتی او را به شما وابسته کرده و همکاری های آتی را برای شما تضمین کند(. ترجیحات و نیازهای مشتری علی الخصوص در بخش های نهایی کار  (بخش پس از چاپ) در حال تغییر هستند و تعداد کارهای نهایی به قدری زیاد شده که تنوع آنها در بخش نهایی سفارشات را به چند دسته متفاوت تقسیم کرده که چاپخانه ها هر کدام راه حل های دیجیتال و افست متفاوتی برای مشتریان دارند و برای او انتخاب سازی می کنند.

اسمیترز پایرا در تحقیق خود یک شرکت موفق را که با مدل کسب و کار جدید دیجیتال کار می کند مورد بررسی قرار داده است. طبق نتایج به دست آمده مشخص شد چگونه خریداران این مجموعه در بازار رقابتی به کار با این مجموعه مشتاق هستند، آنها حجم زیادی از تولیدات را با قیمتی ارزان و کیفیتی مقبول برای مشتریان خاص خود به انجام می رساندند.

این ارزش افزوده متنبه توسط تجهیزات دیجیتال جدیدی که به این رسته ( بازار چاپ ) اضافه شده است، به ارائه دهنده خدمات چاپی اجازه می دهد که خود را از دیگر رقبای سنتی بازار متمایز کند و تبدیل به یک تامین کننده ارزشمند شود که اولویت انتخاب مشتریان و مصرف کنندگان چاپی است. ساده انگارانه است که فکر کنیم تولیدکنندگان مجهز این چنینی که چاپ دیجیتال را با خط افست خود تلفیق کرده اند. تنها در مباحث قیمتی با رقبای خود رقابت می کنند؛ چاپ دیجیتال ظرافت های کاری و ترفندهای زیادی دارد که کاربران حرفه ای و هوشمند به خوبی از آنها استفاده کرده و به سود تضمین شده می رسند.

به عنوان نمونه یک کمپانی که با استفاده از مدل تجاری چاپ دیجیتال جدید به موفقیت دست یافته است در گزارش اسمیتر مورد تاکید قرار گرفت. مسئول یک شرکت متوسط تامین کننده خدمات چاپ توضیح می دهد که پیش از این ظرفیت چاپ افست آنها می توانست سفارشات با حجم بالای یک مشتری خاص با را با توجه به بازار قیمتی مقرون به صرفه تولید کند. با استفاده از این تجهیزات دیجیتال جدید ارزش نوآوری به این دسته از مشاغل افزوده شده است که به تامین کننده خدمات چاپ اجازه می دهد جلوه متمایزی به خود بدهد و به یک عرضه کننده ارزشمند برای مشتریان تبدیل شود نه اینکه تنها بر سر قیمت با سایر رقبا رقابت کند. کارهای دیجیتال حاشیه های جذابی را به وجود می آورد که به معنای سوددهی بسیار بالا خواهد بود.

بیایید نگاهی به چاپ فرمت عریض ( Wide Format ) بیاندازیم. این روزها حجم بسیار زیادی از سفارشات چاپ به پوسترهای عریض و چیزهایی از این قبیل اختصاص دارد. پول هنگفتی نیز در این تجارت گردش دارد؛ و البته کیفیت این ماشین های لعنتی! غیر قابل باور است. در آینده تولید کنندگان با سریع تر کردن این تکنولوژی آن ها را به ماشین های چاپ تبدیل می کنند. فقط تصور کنید که آن ها بعد از ۵ سال به کجا می رسند!

شرکت کداک برنامه تحقیقات عظیمی را در دست دارد که تمامی آن بر تکنولوژی جوهر افشان استوار است و آن ها واقعا می تواند همه چیز را تغییر دهد. کداک فقط یکی از غول های این صنعت است. شرکت ک ب آ در حال بررسی تلفیق ماشین آلات افست با هدهای دیجیتال جهت چاپ اطلاعات متغیر است. شرکت لاندا ماشین آلات چاپ دیجیتال در ابعات متداول افست را با فن آوری جوهرنانو پیگیری می کند. بنابراین دوباره می گویم در آینده نه چندان دور، شما شاهد این انقلاب تکنولوژیک صنعت چاپ خواهید بود.

خروج از نسخه موبایل