پرشین هتل : حرف های پشت پرده ای که در مورد تور دبی به شما نمیگویند

پشت پرده دبی چه می‌گذرد؟

در همه جای دنیا مواردی بین عوام مردم در مورد موضوعی خاص باب می‌شود که گاهی ممکن است از واقعیت ماجرا دور باشد. شهر دبی یکی از این موارد است. شاید بد نباشد قبل از سفر به دبی به‌عنوان شهری بزرگ و مدرن، نکاتی ارزشمند را در مورد آن و نحوه رزرو هتل دبی از پرشین هتل بدانید.

دبی امروزه در میان پیشرفته‌ترین شهرهای جهان قرار دارد و در گردشگری نیز از موقعیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. این امر به خاطر وجود جاذبه‌های فراوانی است که اغلب هم به‌وسیله‌ی انسان بنا شده‌اند. ترکیبی از جذابیت سنتی عربی، مدرنیته و آینده‌نگری را در دبی می‌توانید ببینید. این شهر خیره‌کننده، دنیای کلاسیک و مدرن را به هم پیوند می‌زند. فرهنگ سنتی عربی، معماری غربی و راحتی را به‌شکلی کاملا پیشرفته با هم ترکیب کرده است. گشت‌وگذار در دبی و لذت بردن از هرآنچه دبی برای گردشگرانش مهیا کرده، زمان زیادی نیاز دارد؛ با این حال، با توجه به زمان و بودجه خودتان در دبی گردش کنید.

می‌توانید با یک تور کوتاه ۳ روزه که هزینه زیادی هم نداشته باشد، مهم‌ترین دیدنی‌های دبی را ببینید. تور دبی ۳ روزه را می‌توانید با یک جستجوی ساده در پرشین هتل پیدا کنید. تنوع بالای تورها از آژانس‌های معتبر به شما کمک می‌کند بتوانید گزینه‌های زیادی را مقایسه و از بین آن‌ها بهترین و ارزان‌ترین را انتخاب کنید.

این شهر که یکی از پربازدیدترین مقصدهای جهان به شمار می‌رود، تابه‌حال رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرده است. از بلندترین برج جهان گرفته تا شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی دنیا در دبی واقع شده‌اند. هنوز هم موارد زیادی برای تمجید کردن در این کلان‌شهر وجود دارند. در مطلب پیش رو از پرشین هتل به ۱۰ موردی که بهتر است قبل از سفر به دبی بدانید اشاره خواهیم کرد.

 مجبور نیستید میلیونر باشید

به‌طور کلی دبی یکی از گران‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود؛ اما با این وجود می‌توانید با بودجه‌ای محدود هم از سفر به این مقصد توریستی لذت ببرید. از آنجایی که این شهر میزبان اکسپو ۲۰۲۰ است، هتل های دبی مانند Rove و Hilton Garden Inn از رونق خوبی برخوردار هستند.

تاکسی‌مترها با دارا بودن استانداردهای بین‌المللی گزینه‌های ارزانی هستند. همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغی حدود ۳ درهم سوار مترو شوید. به‌علاوه غذا نیز در این شهر ارزان است، به‌خصوص اگر در اطراف خیابان‌هایی مانند المراقبت و الریگا قرار داشته باشید.

فرهنگ در دبی وجود دارد

برخلاف کلیشه‌های موجود، موارد بیشتری از آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید در دبی دیده می‌شود. اگر خوب نگاه کنید می‌توانید فرهنگی غنی مرکب از سنت‌های اسلامی و بادیه‌نشینی عربی را بیابید. برای یادگیری سریع در مورد تاریخ این شهر و کشور امارات پیشنهاد می‌کنیم از موزه اتحاد و موزه‌ی دبی دیدن کنید و پس از آن به مرکز درک فرهنگی شیخ محمد سری بزنید. در ضمن می‌توانید رشد هنر معاصر را در خیابان آلسرکال (Alserkal) و اجراهای ارزشمندی را در اپرای دبی ببینید.

دبی مقصدی عالی برای شکموها است

فرهنگ‌های گوناگونی در دبی حکمفرما است؛ به این معنی که شما می‌توانید غذاهای متنوعی را مزه کنید. از غذاهای سنتی و ارزان بومی و اماراتی گرفته تا غذاهای مشهور و خوشمزه‌ی فرانسوی در این شهر سرو می‌‌شوند.

آینده‌نگری فوق‌العاده‌ای در دبی وجود دارد

این تفکر که اقتصاد این شهر صرفا وابسته به نفت است را دور بیندازید. دبی با موفقیت با استفاده از سرمایه‌های نفتی به یک مرکز پررونق حمل‌و‌نقل، تجارت و امور مالی و گردشگری بین‌المللی تبدیل شده است.

دولت‌مردان این شهر در همکاری با شرکت‌های تراز اول دنیا در زمینه تکنولوژی سعی دارند اتومبیل‌های خودران، پرواز تاکسی‌های هوایی بدون سرنشین و چاپ سه‌بعدی اعضای حیاتی بدن انسان را در دبی راه‌اندازی کنند.

یکی از بزرگ‌ترین شریک‌های تجاری این شهر شرکت هایپر لوپ وان تحت نظر میلیاردر مشهور، ایلان ماسک است. این شرکت قصد دارد یک سیستم فوق سریع حمل‌و‌نقل را با استفاده از لوله‌های خلا در دبی به بهره‌برداری برساند. در این پروژه قرار است زمان سفر به دبی تا ابوظبی به ۱۲ دقیقه کاهش پیدا کند.

در دبی جمعه و شنبه آخر هفته محسوب می‌شوند

در دبی هم مانند ایران جمعه‌ها تعطیل آخر هفته به شمار می‌رود و اغلب مسلمانان این شهر برای نماز جمعه جمع می‌شوند. سرویس متروی دبی از ساعت ۱۰ صبح جمعه شروع به کار می‌کند و فروشگاه‌ها به‌طور سنتی در طول بعد از ظهر، چند ساعتی تعطیل هستند.

با این وجود بسیاری از فروشگاه‌ها باز می‌مانند. اگر شلوغی را دوست دارید، بد نیست بدانید شب‌های پنجشنبه و جمعه شلوغ‌ترین شب‌های دبی محسوب می‌شوند. فروشگاه‌ها نیز تا اواسط شب مملو از جمعیت هستند.

دبی می‌خواهد به اورلاندو برسد

رقیب جدید پارک موضوعی فلوریدا با چهار پارک موضوعی اصلی در سال ۲۰۱۶ در دبی افتتاح شد. این پارک‌ها شامل دنیای ماجراجویی آی‌ام‌جی (IMG Worlds of Adventure)، بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان که به داستان‌های ابرقهرمانی مارول و کارتون اختصاص دارد و هالیود – الهام گرفته از موشن گیت که بر اساس بلاک باسترهایی همچون ماداگاسکار و شکارچیان روح شکل گرفته، می‌شوند.

بخشی از این پارک به نام شش پرچم دبی که دارای بزرگ‌ترین ترن هوایی جهان خواهد بود، در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود.

دبی امنیت بالایی دارد

بر اساس گفته‌های مجمع اقتصاد جهانی، امارات متحده عربی، دومین کشور امن جهان محسوب می‌شود. دبی در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ جهان از امنیت بالایی برخوردار بوده و میزان وقوع جنایت در این شهر بسیار کم است. شب‌ها می‌توانید با خیال راحت سوار تاکسی شوید یا به‌تنهایی در اطراف قدم بزنید.

بزرگ‌ترین خطری که شما را تهدید خواهد کرد، رانندگانی است که با بی‌دقتی و نادیده گرفتن عابرین پیاده رانندگی می‌کنند.

رکورد برج خلیفه شکسته خواهد شد

دبی را اغلب با آسمان‌خراش‌هایش می‌شناسند. این شهر هنوز هم رکورد بزرگ‌ترین آسمان‌خراش دنیا را در اختیار دارد که با ۸۲۸ متر ارتفاع متعلق به برج خلیفه است. با این وجود در آینده این رکورد جابه‌جا خواهد شد.

در سال ۲۰۲۰ در بندر دبی کریک برجی به ارتفاع ۹۲۸ متر ساخته خواهد شد که بعد از تکمیل شدن این رکورد را در اختیار خواهد گرفت.

این برج شامل یک خانه‌ با دید ۳۶۰ درجه، یک هتل، رستوران‌های متنوع و باغ‌های زیبا خواهد بود. البته بد نیست بدانید این شهر رقابت سختی را با عربستان سعودی برای کسب چنین افتخاری پیش رو دارد. در سال ۲۰۲۰ قرار است برجی به بلندی یک کیلومتر در جده افتتاح شود.

راهنمای کامل سفر به دبی + نکات کاربردی

در سال‌های اخیر نام دبی در سرتاسر جهان به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان به گوش می‌خورد، جایی که جاذبه‌های بی‌بدیلی مانند بزرگ‌ترین چرخ فلک‌ جهان، بزرگ‌ترین ساختمان جهان و بزرگ‌‎ترین مرکز خرید جهان در آن دیده می‌شود. بنابراین جای تعجب ندارد که چرا سالانه حدود 16 میلیون نفر از دبی بازدید می‌کنند. اگر شماهم قصد دارید در آینده نزدیک، یکی از  این گردشگرانی باشید که با تور دبی به این شهر سفر می‌کنید، به خواندن مطلب راهنمای سفر دبی ادامه دهید تا از صفر تا صد سفر به دبی بگوییم و بتوانید پیش از سفر خود تصویر درست‌تری از دبی داشته باشید. برای رزرو تور دبی کلیک کنید.

آیا ارزش دارد به دبی سفر کنیم؟

در مطلب پیش رو قرار نیست دبی را مانند یک بهشت زمینی جلوه دهیم و تنها از خوبی‌هایش بگوییم، بلکه در کنار مزایای آن به معایبش هم خواهیم پرداخت، اما حقیقت این است که دبی بدون هیچ گونه تردیدی ارزش سفر و گشت و گشت گذار را دارد. به غیر از جاذبه‌های دبی که در ادامه مطلب بیشتر از آن گفته‎‌ایم، امکانات رفاهی آن نیز برای گردشگران به حدی است که هیچگونه نارضایتی را احساس نخواهند کرد، از سیستم حمل و نقل و دسترسی عالی گرفته تا هتل‌های لوکس و پنج ستاره‌ای که پاسخگوی نیاز هر گردشگری خواهد بود.

ضمن اینکه مسافت کم ایران تا دبی برای ما ایرانیان یکی دیگر از دلایل سفر به دبی می‌تواند باشد. اما در آن سوی سکه نیاز به درخواست ویزا (برای ایرانیان) و آب و هوای گرم دبی از مهم‌ترین عواملی هستند که تا حدی لذت سفر را می‌توانند کم بکنند.

بهترین زمان سفر به دبی

صحبت از آب و هوای دبی شد همین‌جا بدانید که در این شهر تنها دو فصل وجود دارد، فصل گرم و گرمتر. البته تمامی اماکن سرپوشیده مانند مراکز خرید و وسایل حمل و نقل دبی مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و از این رو مشکلی بابت گرما وجود ندارد، اما اگر خواهان پیاده روی در سطح شهر را هستید آب و هوا کمی اذیت کننده خواهد بود، به ویژه در فصل تابستان که دما هوا ممکن است تا 50 درجه سانتی گراد بالا برود. از این جهت بهترین فصل و زمانی که برای سفر به دبی توصیه می‌کنیم پاییز و زمستان است. در زمستان هوای دبی مطلوب می‌شود و از پیاده‌روی زیر آسمان آبی لذت خواهید برد.

تاریخچه دبی

اگر قصد سفر به دبی را دارید خوب است که کمی هم راجع به تاریخ آن اطلاع داشته باشید. امروزه دبی به عنوان پایتخت گردشگری در خاورمیانه و شهر بسیار مدرن شناخته می‌شود اما در گذشته نه چندان دور وضعیت دبی به کلی متفاوت بود. نخستین بار دبی در قرن 18 میلادی به عنوان یک روستای ماهی‌گیری تاسیس شد و تا سال 1822 میزبان 700 تا 800 نفر از اهالی قبیله بنی یاس بود تا اینکه در 9 ژوئن 1833 به حکمرانی شیخ مکتوم بن بطی رسما به یک شهر تبدیل شد.

اما شاید اصلی‌ترین پرسش شما درباره تاریخ دبی به این موضوع برگردد که چه زمانی و چگونه دبی تبدیل به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان شد. جواب کوتاه این است که حدود 50 سال پیش و در نیمه دوم قرن بیستم نفت در دبی کشف شد و این سرآغازی بر توسعه بی‌سابقه دبی بود تا که دولت این شهر در دهه 1990 به ساخت آسمان‌خراش‌ها، ساختمان‌های لوکس و ایجاد اماکن گردشگری بی‌مانندی روی بیاورد.

چگونه به دبی سفر کنیم؟

برای سفر به دبی می‌توانید هم مسیر زمینی (دریایی) را انتخاب کنید و هم به صورت هوایی به این شهر بروید. اما پیش از آن باید بدانید که دارندگان پاسپورت ایرانی باید پیش از سفر درخواست ویزای توریستی دبی را ثبت کنند. البته توجه داشته باشید که سفارت امارات متحده عربی ویزای گردشگری را با درخواست گردشگران صادر نمی‌کند و باید از طریق کارگزار این کار را انجام دهید، اما در صورتی که با تور دبی خواهان سفر به این مقصد باشید آژانس‌های مسافرتی این پروسه را برای شما انجام خواهند داد. از آنجایی که اکثریت تورهای دبی به صورت هوایی برگزار می‌شود و همچنین زمان کمتری را گردشگران در مسیر هوایی سپری می‌کنند، پیشنهاد ما برای یک سفر دلچسب‌تر استفاده‌ از تورهای دبی و سفر هوایی به این شهر است.

چگونه در دبی رفت و آمد کنیم؟

همانطور که در مقدمه اشاره شد دبی شهر نسبتا کوچکی است که تنها 35 کیلومتر مربع وسعت دارد، برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید اینگونه فرض کنید که تهران با مساحت 730 کیلومتر مربع حدودا 20 برابر بزرگ‌تر از این شهر است. بنابراین گشت و گذار در شهر غالبا زمانگیر نخواهد بود اگر از شمال دبی تا جنوب آن رانندگی کنید کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. اجاره خودرو یکی از روش‌های تردد در شهر است که توسط شرکت‌های متعددی انجام می‌شود و نسبتا قیمت مناسبی هم دارند، اما یکی از پیش نیازهای آن داشتن گواهی نامه بین المللی است.

اما اگر تمایلی به کرایه خودرو در دبی نداشته باشید، وسایل حمل و نقل عمومی به قدری متنوع و در دسترس هستند که نیاز شما را برطرف کنند. در مطلب راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در دبی به طور دقیق انواع وسایل حمل و نقل در این شهر را معرفی کردیم و توضیح دادیم که هر کدام از این وسایل تا چه اندازه مدرن هستند و از بالاترین استاندارهای جهانی پیروی می‌کنند.

در کجا اقامت داشته باشیم؟

ابتدا توجه شما را به این این موضوع جلب می‌کنم که تا کنون بیش از 540 هتل در دبی ساخته شده‌ است و تعداد قابل توجهی از آن‌ها را هتل‌های لوکس و 5 ستاره تشکیل می‌دهند. همانند ویدئو زیر که فیلمی از هتل 7 ستاره برج العرب نشان‌ می‌دهد. اما اگر واقع بین باشیم اقامت در این هتل‌ها حتی به مدت یک شب برای خیلی‌ها امکان پذیر نیست. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم برای پیدا کردن یک هتل خوش قیمت با امکانات مناسبت نگاهی به صفحه بهترین هتل‌های دبی داشته باشید تا علاوه بر بررسی هر هتل، نظر دیگر کاربران لست سکند را هم درباره هتل‌های دبی داشته باشید.

منابع و ماخذ:

https://epersianhotel.com

خروج از نسخه موبایل