انواع قدرت لامپ های مهتابی ال ای دی

لامپ مهتابی ال ای دی و انواع آن

با این وجود که لامپ مهتابی از تکنولوژی بهتری از لامپ رشته‌ای بهره می‌برد، و مصرف کمتری داشت، این لامپ همچنان پر مصرف محسوب می‌شد و در زمان شکستن انتشار گاز‌های درون آن بسیار خطرآفرین بود. لامپ مهتابی ال ای دی همان تکنولوژی مورد نیاز برای رهایی از این چالش بود. این لامپ‌ها بسیار کم مصرف هستند و در گسترده‌ترین طیف لامپ‌ها، با توان و اندازه متفاوت، تولید می‌شوند. لامپ مهتابی ال ای دی را با نام‌های دیگری مثل براکت ال ای دی نیز می‌شناسند. در این لامپ‌های مهتابی از فناوری ال ای دی استفاده شده که از جمله کم مصرف‌تری وسایل روشنایی است. این لامپ‌ها بیشترین پوشش محیطی را حاصل می‌کنند، زاویه تابش این لامپ‌ها در حدود 320 درجه است.

لامپ‌های LED سرآغازی بودند بر نسل جدید لامپ‌های با استقامت محیطی، گرمایی و شدت جریان بالا. لامپ‌هایی که با کمترین مصرف، بالاترین بازدهی را داشتند و درخشندگی خیره‌کننده آنها همراه نبود با هزینه بالای صرف انرژی الکتریسیته. مهتابی led نیز تحولی بود که در صنعت روشنایی رخ داد و اسم لامپ مهتابی 100 ساله را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. مهتابی LED بسیار کوچکتر از انواع سنتی است و به مراتب از آنها پرنورتر و در عین حال کم مصرف‌تر است.

لامپ مهتابی T8

لامپ مهتابی T8 نسل جدید لامپ‌های فلورسنتی هستند که علی رغم مصرف پایین انرژی، نور زیادی منتشر می‌کند. کدهای مختلف در لامپ‌های فلورسنت نشان دهنده ی قطر لامپ مهتابی است. قطر لوله لامپ مهتابی t8، حدود 25.4 میلی‌متر است و به نسبت لامپ فلورسنت، کاربرد بیشتری دارد. از لامپ مهتابی t8 در مدارس، بیمارستان‌ها، فضاهای اداری و تجاری ، انبارها و…استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که علاوه بر این که این لامپ ها در طول زمان کاری به لحاظ نوردهی ثبات دارد بعد از 4000 ساعت استفاده، به میزان 8 درصد افت نور پیدا می کنند.

حداکثر توان لامپ مهتابی T8، 36 وات است و حداکثر میزان نوردهی آن ها در دمای 25 درجه می‌باشد. از این رو در مناطق سردسیر و یا فضای باز لامپ مهتابی T8 گزینه بهتری می باشند. هنگام نصب لامپ مهتابی T8 باید از بالاست استفاده کنید تا جریان الکتریکی، متناسب با نوع لامپ وارد مدار شود؛ در غیر این صورت، امکان سوختن آن وجود دارد.

لامپ فلورسنت

لامپ فلورسنت تلفظ متفاوتی است از انواع لامپ‌های قدیمی فلوئورسنت که در بالا به آنها اشاره کردیم. این لامپ‌ها سکان‌دار لامپ‌های نسل اول در صنعت روشنایی بوده‌اند. لامپ فلورسنت نتیجه‌ای بود  از  ترکیب دانش موجود در مهندسی شیمی، مهندس برق و البته فیزیک. در دنیا لامپ فلورسنت را به عنوان شاه لامپ‌ها می‌شناسند.

قیمت لامپ مهتابی

نمی‌توان قیمت لامپ مهتابی را به صورت دقیق مشخص کرد؛ عوامل زیادی وجود دارند که در تعیین قیمت لامپ مهتابی موثر هستند. از آن جمله می‌توان به توان لامپ، ال ای دی یا سی او بی بودن آن و خصوصیات ظاهری و قدرت ترانز و استارت آن، نام برد. قیمت لامپ مهتابی یک مولفه دیگر هم دارد و آن کشور تولید کننده و گارانتی محصول است. متناظر با این خصوصیات، قیمت‌های متنوعی برای یک لامپ مهتابی در بازار وجود دارد که گاها باعث آشفتگی ذهنی خریدار می‌شود. برای پرهیز از هر گونه سردرگمی، حتما به صورت آنلاین جستجوی اولیه‌ای درباره انواع، روش‌های نصب و اعتبار لامپ، داشته باشید.

اینترنت دریایی است بی‌کران که در آن جزیره‌های فروش محصولات روشنایی به کررات دیده می‌شوند. برای پیش‌گیری از سردرگمی و پرداخت هزینه‌های هنگفت، وبسایت‌های معتبر، شرکت‌های تولید کننده وسایل روشنایی و تجربه‌های شخصی خریداران را مورد توجه قرار دهید.

انواع لامپ فلورسنت

انواع لامپ فلورسنت را می‌توان در دو دسته طبقه‌بندی کرد، با الکترود و بدون الکترود. همانطور که اشاره شد، الکترود نقش اساسی در عملکرد واکنش شیمیایی درون لامپ فلورسنت و ایجاد نور دارد. با این حال، الکترود بسیار آسیب‌پذیر نیز هست. این آسیب‌پذیری باعث خرابی سریع و عمر کم لامپ می‌شود. انواع لامپ فلورسنت بدون الکترود از یک لوله حلقه‌ای برای ایجاد میدان مغناطیسی و استقلال از الکترود استفاده می‌کنند. در واقع، انرژی مورد نیاز برای بمباران الکترونی داخل لامپ، نه توسط الکترودها، بلکه توسط یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود. این حذف الکترود در لامپ، باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. طول عمر متوسط یک لامپ فلورسنت در حدود 55 هزار ساعت است.

مزایای لامپ‌های فلورسنت

از جمله مزایای لامپ‌های فلورسنت می‌توان به بازدهی 5 برابری آنها نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، زیبایی منحصربه‌فرد ظاهر لامپ و تنوع رنگی موجود در این لامپ‌ها اشاره کرد. مورد دیگر از مزایای لامپ‌های فلورسنت قیمت بسیار ارزان آنها نسبت به لامپ‌های رشته‌ای و ال ای دی است. همچنین، این لامپ‌ها مقدار گرمای بسیار کمی تولید می‌کنند و باعث آلودگی هوای اتاق نمی‌شوند.

کاربرد لامپ مهتابی

در گذشته لامپ‌های مهتابی را در گوشه گوشه ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌دیدید. این لامپ‌ها با ورود انواع کم مصرف و کم حجم‌تر، دچار نزول شدیدی در فروش شدند و نبض بازار لامپ‌های روشنایی، و به ویژه صنعتی- خدماتی را از دست دادند. از جمله کاربردهای لامپ مهتابی می‌توان به استفاده بی‌شمار لامپ مهتابی در محیط‌های بیمارستانی، اشاره کرد. در خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های بزرگت کنفراس و همایش‌های مختلف، می‌توانید انواع لامپ‌های مهتابی را به کار ببرید.

در نهایت باید گفت، لامپ‌های فورسنت یا فلوئورسنت، همان مهتابی، یک نوستالوژی هستند در صنعت روشنایی. نسل‌های متعددی با این لامپ‌ها زندگی کرده‌اند و در ساختمان‌های تجاری و خدماتی زیادی آنها را در سقف سازه دیده‌ایم. قیمت این لامپ‌ها بستگی زیادی به اندازه و جنس منبع نوری دارد. از اینترنت غافل نشوید و نازلترین قیمت‌ها را آنجا پیدا کنید.

لامپ حبابی

لامپ حبابی یکی از انواع لامپ های ال ای دی است که به شکل گرد و کروی طراحی و ساخته می شود به گونه ای که برای نورپردازی با زاویه پرتو متمرکز تر بسیار مناسب است. لامپ رشته ای طرح گرد و کروی  دارد و دارای طراحی کلاسیک و زیبا می باشد و می تواند جلوه ای درخشان و زیبا به دکوراسیون منزل شما ببخشد و نور یکنواخت بدون سوسو، مصرف برق بسیار کم، بدون گرما و حرارت، با بالاترین انرژ++ A /A+/A و سالم ترین نورپردازی بی ضرر برای محیط خانه شما پدید اورد.

بسته به نیازتان، می‌توانید از لامپ‌های حبابی در هر مکانی استفاده کنید، چه در خانه برای پوشش سقف، چه در حمام خانه‌تان برای نصب دیواری یا میز و حتی برای تزئین کافه‌ها و رستوران‌ها و وسایل خود. از این لامپ های ال ای دی می توانید در کار خود نیز استفاده کنید. علاوه بر سادگی این نوع لامپ، سلامت این محصولات از نور و مواد به کار رفته در داخل لامپ باعث سازگاری کامل آن با محیط و طبیعت شده است و دلیل این عمر نیز عدم استفاده از اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز در داخل آن است.

انواع لامپ حبابی

لامپ خبابی در دسته لامپ رشته‌ای قرار می گیرد. لامپ رشته‌ای یا کره‌ ی نور رشته‌ ای یک چراغ الکتریکی با رشته ای سیمی است که تا زمانی که بدرخشد گرم می‌ شود. این رشته در یک لامپ شیشه ای با خلاء یا گاز بی اثر قرار می گیرد تا از رشته در برابر اکسیداسیون محافظت کند. لامپ حبابی یا لامپ رشته ای منبعی از نور الکتریکی است که با تابش کار می کند، که انتشار نور ناشی از گرم کردن رشته است.

آنها در طیف بسیار گسترده ای از اندازه ها، وات و ولتاژ ساخته می شوند. لامپ حبابی اولیه، لامپ های رشته ای شکل اصلی روشنایی الکتریکی هستند و بیش از 100 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که توماس ادیسون به طور گسترده ای به عنوان مخترع لامپ رشته ای شناخته می شود، تعدادی از افراد هستند که قبل از ادیسون اجزا و نمونه های اولیه لامپ را اختراع کردند.

یکی از این افراد فیزیکدان بریتانیایی جوزف ویلسون سوان بود که در واقع اولین حق ثبت اختراع یک لامپ کامل رشته ای با رشته کربن را در سال 1879 دریافت کرد. خانه سوان اولین خانه ای در جهان بود که با یک لامپ روشن شد. ادیسون و سوان شرکت های خود را ادغام کردند و با هم اولین کسانی بودند که لامپی را طراحی کردند که از نظر تجاری قابل دوام بود.

لامپ حبابی امروزی لامپ های رشته ای یا التهابی  هستند که از یک حباب شیشه ای تشکیل شده است که از هوا خالی شده و با فشار معینی از یک گاز بی اثر (اغلب آرگون) جایگزین شده است. در داخل حباب لامپ یک رشته فنری از تنگستن قرار داده شده است و عبور جریان الکتریکی با ولتاژ معین باعث التهاب رشته شده و مستقیماً تولید طیف نسبتاً کاملی از نور مرئی می کند.

لامپ حبابی سقفی

یکی از مدرن ترین لوستر های سقفی که مورد استفاده ی مشتریان قرار می گیرد لامپ حبابی سقفی است. لامپ حبابی سقفی بیشتر به شکل لوستر، آویز، چراغ ریلی و غیره کاربرد دارد و دیزاین و زیبایی خاصی را به دکوراسیون داخلی هر فضایی اضافه می کند. لامپ حبابی سقفی در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه می گردد‌ و برای هر سلیقه ای مدلی خاص و منحصر به فرد دارد.

لامپ حبابی دیواری

یکی دیگر از انواع لامپ حبابی، لامپ حبابی دیواری است که کاربردهای متنوعی دارد. از این مدل لامپ اکثر برای محیط هایی همچون سرویس های بهداشتی، حمام، فضاهای باز و بیرونی و غیره استفاده می شود. لامپ حبابی دیواری علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز فضا، باعث ایجاد جذابیت و تمرکز روی نقطه خاص برای زیبایی هر چی بیشتر فضا می شود و سبب شیک تر به نظر رسیدن محیط خانه و آپارتمان می‌ شود. این لامپ حبابی می‌ توانند در محیط داخلی خانه، محیط خارج از خانه،حیاط، تراس، راهرو، راه پله و… روی دیوار قرار گرفته و جهت روشنایی و زیبایی بیشتر فضا، م.رد استفاده قرار گیرد.

لامپ حبابی ال ای دی

لامپ حبابی ال ای دی در مقایسه با سایر لامپ هایی حبابی که در بازار موجود هستند از نظر کیفیت و مصرف انرژی بهتر بوده و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. لامپ حبابی ال ای دی با استفاده از دیودهای تولیدکننده نور، روشنایی را به ارمغان می آورند. این لامپ ها به طور متوسط 90 درصد انرژی دریافتی را به نور تبدیل می نمایند و هدررفت انرژی پایینی دارند. استفاده از این لامپ ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های روشنایی ساختمان می شود و هزینه های تعمیر و نگهداری از آن ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. مصرف لامپ حبابی ال ای دی امروزه بسیار زیاد گشته و اکثر افراد میل به خرید این دسته از لامپ ها دارند. زیرا از نظر کیفیت نور و مصرف کم انرژی بسیار کاربردی بوده و عمر نسبتا طولانی هم دارند.

لامپ حبابی رنگی

در دسته لامپ های حبابی حتما لامپ حبابی رنگی را زیاد دیده اید. لامپ های زیبایی که در انواع نورپردازی ها کاربرد دارند. به دلیل طراحی مدرن زیبایی خاصی که دارند، می‌ توانند در اماکن مختلفی از جمله اتاق‌ های منازل و اماکن تجاری و همچنین برای نورپردازی و طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرد. لامپ حبابی رنگی از مدل لامپ حبابی ال ای دی رنگی هم موجود دارد. مدل های آن نیز در رنگ‌ های قرمز، آبی، سبز، نارنجی، صورتی، زرد و سفید تولید شده‌ است.

خرید لامپ حبابی

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از لامپ حبابی وجود دارد که می توان از زمان اختراع لامپ توسط توماس ادیسون و تولید در آن زمان که در مدل رشته ای و تنگستن تا زمان حال که با پیشرفت تکنولوژی و تولید با جدیدترین فناوری از نوع ال ای دی-اس ام دی از نوع فوق کم مصرف بود اشاره نمود و همچنین از شکل های ظاهری متفاوت در انواع و اقسام آن خریداری کرد. برای خرید لامپ حبابی به  توان نوری، ضریب بهرۀ نوری، عمر لامپ، درخشندگی لامپ،  رنگ دهی لامپ توان نوری یا شار نوری لامپ، تابع توان الکتریکی و ضریب بهرۀ نوری آن توجه کرد.

استفاده از انواع لامپ با توان نوری مختلف، تابع ارتفاع نصب آنها و مساحت محدوده ای است که باید توسط آنها تأمین روشنایی شود. از نظر شکل ظاهری هم لامپ های حبابی به چند دسته ذیل تقسیم بندی می شوند، لامپ حبابی سقفی،لامپ حبابی دیواری، لامپ حبابی رومیزی، لامپ حبابی تزئینی، لامپ حبابی خودرو، لامپ حبابی رنگی rgb، لامپ حبابی رشته ای، لامپ حبابی ریسه ای، لامپ حبابی فیلامنتی، لامپ حبابی کوچک، لامپ حبابی کریستالی ولامپ حبابی موزیکال.

دلیل تنوع زیاد در مدل های مختلف لامپ حبابی این است که کاربرد های گوناگونی در هر محیطی دارند به طور مثال در مکان های ساختمانی, تجاری, ادرای و.. میتواند در توان های مصرفی متنوع بسته به شدت روشنایی مدنظر و زاویه روشنایی در محیط داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرند.

 قیمت لامپ حبابی

بسته به مدل و وات لامپ حبابی قیمت آنها نیز متفاوت است. نکته ی دیگری که در قیمت لامپ حبابی تاثیر گذار است برند و کارخانه سازنده لامپ حبابی است، تعدادی از از بهترین کارخانجات تولید انواع لامپ حبابی موجود در بازار روشنایی ایران که کیفیت مطلوب و سابقه ی درخشانی دارند عبارتند ازپارس شهاب، بروکس، اسرام، انگاره، پارس شعاع توس، تیراژه، فیلیپس، شیائومی، کملیون، زمین، کلور، افراتاب و غیره است.

لامپ تنگستنی

یکی از قدیمی ترین لامپ هایی که کاربردهای زیادی دارد لامپ تنگستن است. این لامپ دارای یک رشته تنگستن نازک در وسط می باشد که مقاومت بالایی در برابر جریان الکتریکی از خود نشان می دهد. این ویژگی باعث گرم شدن تنگستن و انتشار نور زیادی می شود. طبق تحقیقات انجام شده دمای تنگستن به 4500 درجه فارنهایت می رسد که در نوع خود شاهکاری است.

این لامپ طراحی بسیار ساده ای دارد و یکی از اولین لامپ هایی است که بشر ساخته است. امروزه با ظهور لامپ های جدید و بهبود یافته، لامپ های تنگستن کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما همچنان در بسیاری از زمینه ها کاربرد خود را حفظ کرده اند. با توجه به مصرف زیاد لامپ های تنگستنی، اکثر افراد ترجیح می دهند از گزینه های دیگری برای روشنایی منزل خود استفاده کنند.

مزایای لامپ های LED حبابی و اشکی و مهتابی

از مزایای انواع لامپ های LED حبابی و اشکی و مهتابی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

زمانی که LEDها روانه بازار شدند مردم کمتر از آن‌ها در خانه‌هایشان مصرف می کردند زیرا رنگ نور این مدل چراغ‌ها سفید مایل به آبی بود. در حال حاضر این موضوع به طور کل عوض شده است. گسترش تکنولوژی سبب شد ،LEDهایی که می‌توانند نورهای گرم و زرد تولید کنند ساخته شود. همین امر منجر به گستردگی استفاده از این لامپ ها گردید. قیمت این لامپ ها در مقایسه با سایر لامپ های موجود در بازار بیشتر است اما از نظر صرفه جویی در انرژی بسیار بهینه تر می باشد.  LEDها تا ۲۵۰۰۰ ساعت کار می ‌کنند و ۷۵ درصد انرژی کم ‌تری نسبت به لامپ‌ های سنتی مصرف می ‌کنند. برای اطلاع از و می توانید از طریق خطوط ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان تماس بگیرید.

امروزه استفاده از انواع لامپ ال ای دی در انواع و مدل های گوناگونی که دارد یک خرید ضروری محسوب می شود؛ چرا طول عمر، بازده مصرفی عالی و نداشتن هیچگونه اثر مضر در کنار تکنولوژی جدید ال ای دی می تواند دلیل خوبی برای استفاده از این لامپ محسوب شود و استحکام و دوام بالایی که شما می توانید برای انواع لامپ های ال ای دی در نظر بگیرید باعث می شود تا پخش نور مطمئنی را در محیط خود مشاهده کنید. در صورت شکسته شدن انواع لامپ های ال ای دی هیچگونه خطری نمی تواند شما را تهدید کند.

لامپ های LED امروزه محبوبیت بسیاری در دکوراسیون داخلی خانه ایفا می کند. بهترین خصوصیت این نوع چراغ‌ها تطبیق ‌پذیری آن ها می باشد. LED ها نورهای متفاوتی تولید می‌کنند، از گرم و ملایم گرفته تا ترد و خنک، و در شکل های مختلفی تولید می‌شوند و شما این امکان را دارید که بتوانید نورپردازی خوبی در خانه خود ایجاد کنید.لازم به ذکر است که قیمت آن‌ها از لامپ‌های سنتی بیش‌تر است، ولی مصرف کم آن‌ها، دوام بیش‌تر، و کیفیت نوری مناسبتر ،این افزایش قیمت را در قبض‌های برق جبران می‌کند.

منبع : ledsmagazine.com

خروج از نسخه موبایل