اقتصادیفعالان کسب و کار

ست ورزشی و گرمکن مناسب چه مشخصاتی دارد؟

10 تا از بهترین گرمکن و ست ورزشی موجود در بازار

اگر می خواهید خوب ورزش کنید و سلامتی داشته باشید و از ورزش خود احساس خوبی داشته باشید، باید از لباس های ورزشی مناسب نیز استفاده کنید. ست ورزشی شامل چه لباس هایی است؟ کاربرد گرمکن و ست ورزشی چیست؟ ست ورزشی و گرمکن مناسب چه مشخصاتی دارد؟ بهترین گرمکن و ست ورزشی موجود در بازار چیست؟ اگر به دنبال خرید بهترین گرمکن و ست ورزشی موجود در بازار هستید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای شروع یا ورود به هر ورزشی، ابتدا باید مقدماتی را انجام دهید. اگر وارد یک ورزش می شوید اما وسایل اولیه را ندارید، نمی توانید آن ورزش را به خوبی انجام دهید. مثلا در شنا باید از کلاه شنا و عینک مخصوص شنا استفاده کرد. برای بسیاری از ورزش ها به گرمکن و ست ورزشی نیاز دارید.

یکی از مزیت های گرمکن و ست ورزشی این است که هنگام ورزش راحت هستند. ست های ورزشی و گرمکن به گونه ای طراحی شده اند که بدن را به طور کامل برای انجام حرکات ورزشی آزاد کرده و محدودیتی ایجاد نمی کنند و یا به اصطلاح دست و پاهای شما را نمی بندند و می توانید با خیال راحت با آنها ورزش کنید. گرمکن به معنای ست لباس استقلال است که شامل یک گرمکن دکمه دار یا زیپ دار و شلوار راحت و در برخی موارد تاپ و نیم تنه (برای زنان) یا یک تی شرت است.

راهنمای خرید گرمکن و ست ورزشی

با توجه به تنوع ورزش ها و نیاز همیشگی ورزشکاران به پوشش مناسب و رواج روزافزون سبک ورزشی در بین افراد عادی و در سنین مختلف، مدل های متنوعی با کیفیت های مختلف گرمکن و ست ورزشی در بازار موجود است. بنابراین اطلاعات کافی قبل از خرید بسیار حائز اهمیت است. برای خرید باید بهترین ست ورزشی و گرمکن را با توجه به نیاز خود بشناسید و تهیه کنید. در هنگام خرید بهتر است کالای مورد نظر خود را در موارد زیر بررسی کنید:

·         جنس الیاف

هنگامی که در حال انجام ورزش هستید، به دلیل فعالیت زیاد نسبت به حالت معمول ضربان قلب شما افزایش می یابد. سپس دمای بدن شما افزایش می یابد و تعریق شما بیشتر می شود، بنابراین لازم است گرمکن و ست ورزشی شما از الیافی ساخته شده باشد که عرق را جذب کرده و دما را پایین نگه می دارد و برای ادامه ورزش مشکلی ایجاد نمی کند. ست های ورزشی و لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران معمولا از ترکیب چند ماده مختلف مانند پلی استر + نخ یا ویسکوز + الاستین یا لاکرا (الیاف کشی) ساخته می شوند.

در آخر باید اضافه کنیم که جنس الیاف ست ورزشی نیز به ورزشی که انجام می دهید بستگی دارد. الیاف اسپندکس برای ایروبیک پیلاتس و یوگا و دویدن توصیه می شود. اسپندکس در لباس های زیر و لباس های ورزشی کشی استفاده می شود، زیرا رطوبت را به سرعت منتقل می کند. جنس این لباس ها در هنگام خم شدن و انجام حرکات کششی به خوبی انعطاف پذیری را نشان می دهد و دست و بال ورزشکار را نمی گیرد. بنابراین اسپندکس برای ورزش هایی مانند یوگا، پیلاتس و ایروبیک انتخاب خوبی است.

الیاف پنبه انتخاب بهتری برای بدنسازی است. این نوع پارچه رطوبت را جذب می کند و اغلب با پلی استر ترکیب می شود تا شکل خود را در طول زمان حفظ کند. لباس هایی با این ماده برای بدنسازی ایده آل هستند، زیرا در هنگام فعالیت بدنی شدید بیشتر عرق بدن را جذب می کنند. این لباس ها برای ورزش هایی مانند بسکتبال و وزنه برداری نیز مناسب هستند، زیرا به تحرک زیاد نیاز دارند و عرق بدن را به خوبی جذب می کنند.

·         اندازه

گرمکن و ست ورزشی نباید خیلی تنگ و کوچک باشد و همچنین نباید خیلی گشاد نباشد، زیرا در هر دو صورت به ورزشکار آسیب می رساند. سایز کوچک مانع از حرکت راحت و حرکات ورزشی و سایز بزرگ مانع از حرکت اندام و حرکات آزاد می شود. بنابراین باید از گرمکن و ست ورزشی تناسب اندام و اندازه بدن خود استفاده کنید. همچنین اگر به سراغ مدل‌های درای فیت لباس هتلی استقلال بروید، تنفس سلول‌های مرده پوست را آسان‌تر می‌کند.

·         قابلیت شستشو

این مهم است، زیرا گرمکن ها و ست های ورزشی به دلیل استفاده و فعالیت روزانه هنگام پوشیدن باید در اسرع وقت شسته شوند، در غیر این صورت بوی بد می دهند. هنگام خرید دقت کنید که گرمکن و ست ورزشی مورد نظر شما با دست و در ماشین لباسشویی قابل شستشو باشد.

·         مقاومت در برابر کشش، سایش و پارگی

همچنین بهتر است گرمکن با هیچ جسم خارجی پرز ندهد و در برابر کشش و سایش مقاومت خوبی داشته باشد. این مسائل عمر لباس ورزشی را افزایش می دهد و ظاهر مناسب خود را در طول زمان حفظ می کند.

·         رنگ و مدل

انتخاب مدلی که به جذابیت و استایل ما در حین ورزش کمک کند، انگیزه و کیفیت ورزش را افزایش می دهد. پس مدل و طرحی را انتخاب کنید که هم راحت باشد و هم مورد پسند شما.

·         قیمت

این فاکتور نیز عامل مهمی است. عواملی مانند جنس، کیفیت دوخت و موارد دیگر در قیمت لباس تاثیرگذار است. اما در نهایت شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین اجناس را خریداری کنید.

انواع گرمکن ورزشی دخترانه

پوشیدن دامن ورزشی سبک باعث می شود بهترین ست گرمکن و شلوار اسپرت زنانه را بخرید و تناسب اندام خود را به همه نشان دهید و خوش تیپ شوید. پوشیدن تاپ و شلوارک با هم در تابستان برای ورزش و فعالیت بدنی شدید نیز استایلی ساده، دخترانه و در عین حال راحت را برای شما به ارمغان می آورد.

ترکیب ژاکت ورزشی با شلوارک انتخاب خوبی برای خرید بهترین ست گرمکن و شلوار اسپرت زنانه برای هوای آزاد و هوای خنک است. بهتر است هنگام ترکیب و پوشیدن لباس های ورزشی به جزئیاتی مانند لباس زیر توجه کنید. استفاده از کلاه، دستکش و جوراب در هوای سرد علاوه بر تکمیل یک سری لباس ورزشی، شما را از سرماخوردگی محافظت می کند.

تطبیق رنگ لباس ورزشی زنانه با نوع ورزش

اگر در فضای باز یا روی تردمیل می دوید، بهترین ست گرمکن و شلوار ورزشی زنانه را بخرید و پیاده روی کنید. توصیه می شود از لباس های ورزشی تنگ استفاده کنید تا شلوار گشاد مانع حرکات شما نشود. رنگ مشکی استایل شما را ورزشی تر جلوه می دهد، رنگ مشکی بدن کاربر را لاغر می کند و انگیزه تحرک و فعالیت بدنی را دو چندان می کند. پس برای خرید بهترین ست گرمکن و شلوار ورزشی زنانه، این موارد را به خاطر بسپارید.

دکمه بازگشت به بالا