چسب حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که “چسب حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟ ” در ادامه قصد پاسخ به این سوالات را داریم. در تعمیرات ابزار با جنس های مختلف و یا چسباندن قطعات شکسته ممکن است از چسب حرارتی یا همان چسب های گرما ذوب استفاده کرده باشید. علاوه بر این به عنوان درزگیری در سطوح هم از چسب حرارتی می توان استفاده کرد.

این چسب ها در دمای اتاق در حالت جامد هستند اما با گرما دیدن ذوب و آماده استفاده می شوند. عمل ذوب کردن چسب های حرارتی با دستگاه هایی انجام می شود که هم برای استفاده خانگی و هم برای استفاده در صنعت ساخته شده اند. در صنعت می توان با استفاده از اکسترودر غلطتک و یا اسپری استفاده کرد. برای استفاده خانگی از چسب حرارتی می توانید از یک تفنگ الکتریکی استفاده کنید. چسب حرارتی پس از خارج شدن ازاین دستگاه ها و با گذشت زمان به حالت اولیه خود یعنی حالت جامد برمیگردد. اما این چسب مانند دیگر چسب ها برای چسباندن همه جنس قطعات مناسب نیست. پس بهتر است با دانستن ترکیبات این چسب استفاده بهتری بتوانیم بکنیم.

چسب حرارتی از لوله های فشرده گرانولی ساخته می شوند. ترکیبات این چسب و ویژگی آن را در زیر برسی می کنیم:

چسب حرارتی در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش مقاومت دارد. همچنین در برابر رطوبت و آب مقاوم است. البته تا قبل از خشک شدن نباید در برابر رطوبت و آب قرار بگیرند. همچنین در برابر فشار و ضربه مقاوم است و به شکل اولیه خود باز می گردد اما نکته ای که در اینجا مهم است اینکه برای بهتر چسبیده شدن قطعات به یکدیگر تا خشک شدن کامل آن را در فشار قرار دهیم و تکان ندهیم. این چسب حرارتی با توجه به ویژگی هایی که دارد دارای کاربرد های فراوانی است.

 کاربرد های چسب حرارتی شامل:

چسب های حرارتی انواع مختلفی دارند. برای اینکه بدانیم کدام چسب به کار ما می آید باید انواع مختلف آن را بشناسیم. انواع مختلف چسب های حرارتی عبارت اند از:

خرید چسب حرارتی از فروشگاه ابزار میهن

برای خرید و سفارش انواع چسب حرارتی و دستگاه چسب حرارتی می توانید به ابزار فروشی انلاین ابزار میهن مراجعه کنید . از مهمترین ویژگی های این فروشگاه ، قیمت مناسب و ارسال فوری می باشد.

خروج از نسخه موبایل