در هنگام استفاده و نگهداری از اره موتوری به چه نکاتی باید توجه شود؟

اره موتوری یا اره زنجیری یکی از بهترین ابزارها در جهت بریدن تنه درختان است. امروزه برخلاف قدیم برای بریدن شاخه های بزرگ درختان یا تنه درختان از اره موتوری یا زنجیری نو و دست دوم استفاده می شود تا روند برش تنه درخت با سهولت و در زمان کمی انجام بگیرد. اما قبل از تعمیر یا تمیز کردن اره موتوری باید از خاموش بودن موتور اره بنزینی یا موتوری اطمینان حاصل کنید. نکات ایمنی دیگری که باید در نگهداری و حفظ  اره موتوری با آن توجه کنید استفاده از تجهیزات حفاظت کننده است.

توجه کنید که زمانی که زمین لغزنده است از اره موتوری استفاده نکنید، زیرا نمی توانید اره موتوری را در وضعیت ثابت نگه دارید. همچنین زمانی که میدان دید محدود است یا در هنگام شب به هیچ عنوان از اره موتوری استفاده نکنید، زیرا در صورت عدم دید واضح ممکن است حادثه‌ ای پیش آید. زمانی که از لحاظ جسمانی وضعیت مناسبی ندارید سعی کنید از اره موتوری استفاده نکنید. البته باید این را بدانید که به هیچ عنوان اره موتوری را نباید در سالن های بسته روشن کنید، زیرا گاز های اگزوز مضر هستند و ممکن است سبب خفگی شود.

انتخاب بهترین مدل اره موتوری 

اره موتوری یک نوع تجهیزاتی است که در انواع گوناگون و در برند های مختلف تولید شده است. اره موتوری با توجه به نوع موتور دارای قدرت و ویژگی های امنیتی مختلفی است. قدرت اره موتوری از لحاظ آمپر، ولت و سی سی  متفاوت است. در هنگام خرید اره موتوری باید قدرت موتور آن را در نظر بگیرید. توجه کنید که طول تیغه اره موتوری سایز برش چوب را مشخص می‌ کند. نوع موتور اره موتوری به انواع بنزینی و برقی تقسیم بندی می شود و قدرت اره برقی برحسب وات مشخص می‌ شود و هر چقدر این عدد بالاتر باشد به معنای پر قدرت بودن توان اره برقی است.

اره های برقی بیشتر برای برش و هراس درختان نازک و شاخ و برگ درختان استفاده می شود. اره برقی بیشتر در اماکن بسته کاربرد دارد، زیرا سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند و می توان گفت برای هرس درختان حیاط مناسب است. اره بنزینی با حجم ۳۰ تا ۴۰ سی سی برای درختانی کوچک و اره برقی با حجم ۴۰ تا ۵۰ سی سی برای برش چوب های نیمه قطور و متوسط و اره برقی با حجم ۵۰ سی سی برای چوب های بسیار قطور مناسب است. اره بنزینی از دیگر مدل‌های اره زنجیری است که حجم آن با سی سی مشخص می شود. یکی از پر فروش ترین اره های بازار، اره موتوری اشتیل مدل 381 میباشد. برای خرید این مدل می توانید به سایت پرشیا دیزل مراجعه نمایید.

نکات مهم در مورد کار کردن و راه اندازی اره موتوری

توجه کنید که همراه با اره موتوری یک دفترچه راهنمایی وجود دارد که در آن تمام نکات و ویژگی ها و قطعات دستگاه ذکر شده است. در ابتدا شما باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی از نحوه راه اندازی و ویژگی های دستگاه اره برقی به دست آورید. توجه کنید که انتخاب اره موتوری که وزن مناسب و قدرت بالایی داشته باشد و کار کردن با آن برای شما سخت نباشد اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع شما باید اره موتوریی را خریداری کنید که بتوانید به راحتی با آن کار کنید و وزن دستگاه اره برقی مناسب باشد که در کار کردن شما اختلال ایجاد نکند.

نکته ای که باید توجه کنید این است که تیغه اره موتوری یک سوم بیشتر از قطر درختی است که می‌ خواهید آن را برش بزنید. اگر تیغه یا صفحه ساطوری کوچک باشد کار شما زیاد می شود و شما باید در دو مراحل الوار یا تنه درخت را برش دهید. توجه کنید که در هنگام کار با اره موتوری حتما مراقب ناحیه کیک بک باشید، همچنین یکی از خطراتی رایج که در تمام اره موتوری ها مشترک است زمانی است که اره برقی به سمت شما برمی گردد.

 در هنگام استفاده از اره موتوری چه تجهیزات وسایلی نیاز است

توجه کنید که قبل از کار کردن با اره موتوری حتماً باید از تجهیزات ایمنی استفاده کنید. یکی از تجهیزات ایمنی که باید در هنگام استفاده از اره موتوری به همراه داشته باشید گوشی ایمنی است. اره زنجیری یکی از راه های موتوری است که صدای زیادی دارد و برای اذیت نشدن گوش ها حتما باید از گوشی ایمنی استفاده کنید. توجه کنید که اگر بار اول صدای اره موتوری به گوش شما بخورد امکان دارد به شما آسیبی وارد نشود اما اگر این کار را مداوم انجام دهید و از گوشی ایمنی استفاده نکنید مطمئناً گوش شما آسیب می بیند.

 لباس کار ایمنی از وسایل ایمنی است که باید در هنگام کار با اره زنجیری از آن استفاده کنید. لباس ایمنی مقاوم است که از شما در برابر خطرات محافظت می کند. از دیگر متریال خاصی که باید در هنگام راه اندازی و استفاده از اره برقی استفاده کنید عینک ایمنی است.‌ همچنین توجه کنید که کفش ایمنی یا پوتین های مخصوص را فراموش نکنید.

خروج از نسخه موبایل