یک‌سوم از بیماران اعصاب و روان زن هستند

رئیس مرکز آموزش روانپزشکی رازی ضمن تشریح شایع ترین اختلالات روانی گفت: برخی از بیماران مشکلات روحی و روانی در زنان دارند.

به گزارش گروه خبرگزاری آنا، دکتر امید رزایی رئیس مرکز آموزش روانپزشکی رازی امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاریخچه این بیمارستان در سال 1297 تاسیس شده است، گفت: مرکز روانپزشکی «رازی» اکنون و سابق امین آباد»، حاصل فرآیندی است که از 27 سال پیش و با واگذاری آن به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز شد و حاصل آن تحولی اساسی در نحوه درمان و مراقبت از اعصاب و روان بود. بیماران با جدیدترین متدهای تخصصی و علمی که طی سالیان متمادی با تلاش تمامی اعضاء کادر پزشکی، آموزشی و پشتیبانی، با رشد و بالندگی امروز در جهت گسترش خدمات و پاسخگویی به نیازهای بیماران و مددکاران بیشتر و آموزشی و پژوهشی ارزشمند است. فعالیت در زمینه «سلامت روان» وارد شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 100 تخت در بیمارستان داریم و بیش از 900 بیمار در این بیمارستان حضور دارند که نیمی از آنها ساکن دائمی بیمارستان هستند و نیمی از بیماران در وضعیت حاد هستند.

رئیس مرکز بهداشت روان درمان های روانپزشکی رازی ادامه داد: مسائل روانی با مسائل نژادی و فرهنگی آمیخته شده و از این رو مرکز بررسی اختلالات روانی نیز راه اندازی می شود.

رضایی با بیان اینکه ترمانهی نورووی و روانی شامل دو بخش دارویی و غیردارویی است، گفت: در حوزه پزشکی دستورالعمل ها به روز شده و در حوزه درمان غیردارویی نیز خدمات روانپزشکی ارائه می شود. همچنین بیماران بر اساس شدت بیماری جدا می شوند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بیمارستان کهریزک برای انتقال بیماران سالمندی که امکان بستری شدن در بیمارستان را ندارند و نیاز به خدمات آسایشگاهی دارند، گفت: با بهزیستی استان تهران نیز برای ترخیص بیماران بدون هویت بیمارستانی و انتقال آنها به بهزیستی همکاری می کند. مراکز .

رضایی با بیان کے کے کے کے از کے کے کے کے کے کے

رئیس مرکز آموزش روانپزشکی تصریح کرد: حدود 36 روانپزشک و 49 دستیار روانپزشکی، 60 روانپزشک و 44 پرستار، دو دندانپزشک و 6 فیزیوتراپیست داریم. حدود 500 پرسنل پرستاری نیز در این بیمارستان به ارائه خدمات مشغول هستند. از دیگر تخصص ها نیز می توان به بیهوشی، عفونی، داخلی و … اشاره کرد.

انتهای خبر/523/

خروج از نسخه موبایل