اقتصادی

آغاز رزمایش دریایی بزرگ هند با آمریکا، ژاپن و استرالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، امروز (سه شنبه) منابع دولت هند از آغاز بزرگترین مانور دریایی طی یک دهه گذشته در کنار ایالات متحده ، ژاپن و استرالیا خبر دادند.

به گفته رویترز ، رزمایش های دریایی موسوم به “مالابار” که به عنوان یکی از اقدامات متعادل سازی قدرت نظامی و اقتصادی بزرگ چین در اقیانوس های هند و اقیانوس آرام تلقی می شود ، استرالیا را در سال جاری شامل همه کشورهای بزرگ گروه خواهد کرد. کوارتت به طور غیررسمی این منطقه را پوشش می دهد.

وزارت دفاع هند همچنین از تمریناتی که پنج کشتی جنگی از این کشور شامل یک زیردریایی و ناوشکن USS جان مک کین ، نیروی دریایی استرالیا “بالاتا” و یک ناوشکن از ژاپن در آن حضور دارند ، خبر داد.

بر اساس این بیانیه ، به دلیل شیوع Covid 19 و محدودیت های دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیشتر ، در سال جاری هیچ ارتباط مستقیمی بین ارتش در چهار کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش رویترز ، یک منبع نظامی همچنین گفت که طی چند روز ، ارتش های ایالات متحده و هند ناوهای هواپیمابر خود را در این تمرینات مستقر می کنند.

این آژانس افزود: “این تمرینات در زمانی انجام می شود که هند ، میزبان این کشور ، در یک درگیری نظامی با چین بر سر مناطق مورد مناقشه مرزی حبس است”. هزاران سرباز چینی در غرب هیمالیا در نزدیکی آن حضور دارند [هند] “آنها اعزام شده اند و هند می گوید که آنها از حد خود عبور کرده اند.”

در همین حال ، هر دو ژاپن و استرالیا درگیر نوعی درگیری با چین هستند ، اولین مورد مربوط به مالکیت جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی و دومی به دلیل تنش های دیپلماتیک با پکن به دلیل درخواست تحقیقات بین المللی در مورد شیوع ویروس کرونیا.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا