اقتصادیفعالان کسب و کار

آموزش پایتون برای هوش مصنوعی

این نوع فن‌آوری در ژوئن سال 1965 متولد شد، جایی که گروهی از دانشمندان و ریاضیدانان در دارتموث گرد هم آمدند تا در مورد ایده کامپیوتری که واقعاً می‌تواند فکر کند، بحث و گفتگو کنند. آن‌ها نمی‌دانستند اسمش را چه بگذارند، اما صحبت‌هایشان در آنجا سروصدایی را ایجاد کرد و بعدها چیزی به نام هوش مصنوعی از آن به وجود آمد.

هوش مصنوعی چه تفاوتی باهوش انسانی دارد؟

سوال جالبی است، هوش مصنوعی چه تفاوتی باهوش انسانی دارد؟ هوش مصنوعی و الگوریتم‌هایی که این هوش را اجرا می‌کنند توسط انسان‌ها طراحی‌شده‌اند و درحالی‌که کامپیوتر می‌تواند از محیط اطراف خود یاد بگیرد و سازگار شود یا رشد کند، درنهایت توسط انسان ساخته شد. هوش انسان ظرفیت بسیار بیشتری برای انجام چندوظیفگی، تعاملات اجتماعی و خودآگاهی دارد.

هوش مصنوعی I.Q ندارد که این ویژگی، آن را باهوش انسان و انسان بسیار متفاوت می‌کند. جنبه‌های زیادی از تفکر و تصمیم‌گیری وجود دارد که هوش مصنوعی به‌سادگی نمی‌تواند بر آن‌ها مسلط شود. محاسبات احساسات چیزی نیست که ما بتوانیم یک ماشین را آموزش دهیم، صرف‌نظر از اینکه این ماشین چقدر هوشمند است. همچنین شما نمی‌توانید چندوظیفه‌ای را خودکار کرده یا روابط مستقلی ایجاد کنید. یادگیری شناختی و یادگیری ماشینی همیشه منحصربه‌فرد و جدا از یکدیگر خواهند بود.

Python training for artificial intelligence

هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

دانستن اینکه هوش مصنوعی چیست با درک عملکردهای اساسی آن چیزی متفاوت است. هوش مصنوعی با پردازش داده‌ها از طریق الگوریتم‌های پیشرفته عمل می‌کند. مجموعه داده‌های بزرگ را با الگوریتم‌های خود ترکیب می‌کند و از الگوها یا ویژگی‌های موجود در داده‌ها یاد می‌گیرد. تئوری‌ها و زیرشاخه‌های زیادی در سیستم‌های هوش مصنوعی وجود دارد ازجمله:

یادگیری ماشینی از شبکه‌های عصبی برای یافتن بینش‌های پنهان از داده‌ها استفاده می‌کند، بدون اینکه برنامه‌ریزی شود که به دنبال چه چیزی بگردیم یا چه نتیجه‌ای بگیریم. یادگیری ماشینی روشی رایج برای برنامه‌ها برای یافتن الگوها و افزایش هوش ماشین در طول زمان است که از تکتنیک هایی مانند خوشه بندی، طبقه بندی و غیره برای پیش بینی استفاده میکند. در دوه آموزش python  و هوش مصنوعی بحث یادگیری ماشین به طور مفصل به صورت عملی ارائه شده است.

یادگیری عمیق

یادگیری عمیق از شبکه‌های عصبی عظیم با لایه‌های زیاد استفاده می‌کند و از اندازه آن برای پردازش مقادیر عظیمی از داده‌ها با الگوهای پیچیده استفاده می‌کند. یادگیری عمیق یکی از عناصر یادگیری ماشینی است، فقط با مجموعه داده‌های بزرگتر و لایه‌های بیشتر کار می‌کند.

بینایی کامپیوتر

در هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر از تشخیص الگو و یادگیری عمیق برای درک یک تصویر یا ویدیو استفاده می‌کند. این بدان معناست که دستگاه می‌تواند به اطراف نگاه کند و عکس یا فیلم را در زمان واقعی بگیرد و محیط اطراف را تفسیر کند.

هدف کلی هوش مصنوعی ساختن نرم‌افزاری است که بتواند در مورد یک ورودی یاد بگیرد و نتیجه را با خروجی آن توضیح دهد. هوش مصنوعی فعل‌وانفعالاتی شبیه انسان ایجاد می‌کند، اما به این زودی‌ها جایگزین انسان‌ها نخواهد شد.

کاربردهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به صدها روش در اطراف ما استفاده می‌شود. امروزه این فن‌آوری دنیای ما را تغییر داده و زندگی ما را راحت‌تر و جالب‌تر کرده است. در دوره آموزش رایگان هوش مصنوعی ما با کاربردهای عملی این فن آوری در قالب پروژه های کوچک آشنا خواهیم شد. برخی از کاربردهای متعدد هوش مصنوعی که ممکن است بدانید عبارت‌اند از:

ماشین‌های خودران

یادگیری ماشین و تشخیص چهره در وسایل نقلیه خودران استفاده می‌شود تا به خودرو کمک کند محیط اطراف خود را درک کند و بتواند بر اساس آن واکنش نشان دهد. سیستم‌های تشخیص چهره و بیومتریک به خودروهای خودران کمک می‌کنند افراد را بشناسند و آن‌ها را ایمن نگه‌دارند. این خودروها می‌توانند الگوهای ترافیکی، علائم و موارد دیگر را یاد بگیرند و با آن‌ها سازگار شوند. همچنین امروزه هم بسیار رایج است.

چت بات

بسیاری از شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای تقویت گروه‌های خدمات مشتری خود استفاده می‌کنند. چت بات می‌تواند با مشتریان تعامل داشته باشد و بدون نیاز به استفاده از زمان واقعی انسان، به سؤالات عمومی پاسخ دهد. آن‌ها می‌توانند یاد بگیرند و با پاسخ‌های خاصی سازگار شوند، اطلاعات بیشتری را برای کمک به تولید خروجی متفاوت به دست آورند و موارد دیگر. این سیستم خبره می‌تواند تعاملی در سطح انسانی به مشتریان بدهد. بسیاری از این چت بات ها برای هم استفاده میشوند.

خرید آنلاین

سیستم‌های خرید آنلاین از الگوریتم‌هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترجیحات شما و پیش‌بینی آنچه می‌خواهید خرید کنید، استفاده می‌کنند. سپس آن‌ها می‌توانند آن موارد را درست در مقابل شما قرار دهند (رکومندیشن سیستم‌ها). آمازون و سایر خرده‌فروشان به‌طور مداوم روی الگوریتم‌های خودکار می‌کنند تا درباره کاربر و آنچه ممکن است بخرد بیشتر بدانند.

فناوری مراقبت‌های بهداشتی

هوش مصنوعی نقش بزرگی در فناوری مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کند زیرا ابزارهای جدیدی برای تشخیص، توسعه دارو، نظارت بر بیماران و موارد دیگر در حال استفاده هستند. این فناوری می‌تواند همان‌طور که استفاده می‌شود یاد بگیرد و توسعه یابد، اطلاعات بیشتری در مورد بیمار یا دارو بیاموزد و باگذشت زمان برای بهتر شدن و بهبود سازگار شود.

سیستم‌های کارخانه و انبار

صنایع حمل‌ونقل و خرده‌فروشی به لطف نرم‌افزارهای مرتبط باهوش مصنوعی با انقلاب بزرگی روبه‌رو شده‌اند. برای مثال سیستم‌هایی از هوش مصنوعی وجود دارد که کل فرآیند حمل‌ونقل را خودکار می‌کنند و در حین حرکت یاد می‌گیرند و کارها را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کنند. کل این سیستم‌ها نحوه اداره انبارها و کارخانه‌ها را تغییر می‌دهند و آن‌ها را ایمن‌تر و پربازده‌تر می‌کنند.

ابزار آموزشی

هوش مصنوعی در آموزش کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد. مواردی مانند بررسی‌کننده سرقت ادبی می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا از هوش مصنوعی برای تقویت مقالات و تحقیقات استفاده کنند. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند کلمات استفاده‌شده را بخوانند و از پایگاه داده‌های خود برای تحقیق در مورد هر آنچه می‌دانند در یک‌چشم به هم زدن استفاده کنند. این به آن‌ها امکان می‌دهد املا، دستور زبان، محتوای سرقت شده و غیره را بررسی کنند.

هر روز کاربردهای دیگری از هوش مصنوعی در اطراف پیاده سازی می‌شوند، این حوزه فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت است و به‌طور مداوم نحوه زندگی ما را تغییر می‌دهد، بنابراین نیاز به یادگیری آن با یک دوره آموزش هوش مصنوعی جامع و کامل از هر زمانی بیشتر احساس می‌شود. دوره آموزش رایگان هوش مصنوعی برای شروع ایده بسیار خوبی است. همچنین امروزه انواع ابزار هم موجود است که به عنوان ابزار آموزشی از آن استفاده میشود. همچنین انواع کاربرد دیگر هوش مصنوعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آینده هوش مصنوعی چیست؟

سیستم‌های هوش مصنوعی در حال حاضر بر نحوه زندگی ما تأثیر می‌گذارند و درهای آینده برای اینکه چگونه در آینده بر ما تأثیر بگذارد کاملاً باز است. فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی احتمالاً به بهبود کارایی و بهره‌وری ادامه خواهد داد و در طول زمان به صنایع بیشتری گسترش خواهد یافت.امروزه توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان زیادی به حوزه هوش مصنوعی روی آورده‌اند و تقریباً این فنّاوری به تمام جنبه‌ای مهم زندگی اجتماعی، اقتصادی و… انسان وارد شده است. ما باید برای پوشش نیازهای آینده خود در زمینه فنّاوری حتماً باهوش مصنوعی آشنایی پیدا کنیم که در این رابطه دوره آموزش رایگان هوش مصنوعی ارائه شده می‌تواند به ما خیلی کمک کند.

بسیاری از مردم نگران این هستند که ربات‌ها درنهایت شغل آن‌ها را بگیرند، حقیقت این است که بسیاری از زمینه‌ها نسبتاً از این اتفاق ایمن هستند. زمینه‌هایی مانند فناوری اطلاعات برای پذیرش فناوری‌های جدید و سیستم‌های امنیتی که باعث اجرای هوش مصنوعی می‌شوند، همچنان موردنیاز خواهند بود. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و معلمان نمی‌توانند با روبات‌ها جایگزین شوند. کاری که آن‌ها مستقیماً با بیماران و کودکان انجام می‌دهند چیزی است که نمی‌توان آن را با ماشین انجام داد. به‌طور مشابه در تجارت، برخی از فرآیندها را می‌توان خودکار کرد، اما غریزه انسانی، تصمیم‌گیری و روابط همیشه برای آینده حیاتی خواهد بود. هوش مصنوعی در حال دگرگونی شیوه جهان است و باگذشت زمان این کار را ادامه خواهد داد.

دوره هوش مصنوعی

اگر به فکر یادگیری هوش مصنوعی هستید و دوست دارید روی آینده خود سرمایه‌گذاری کنید همین الان با استفاده از دوره‌های هوش مصنوعی اولین و مهم‌ترین قدم خود را در این راستا بردارید. در انواع دوره آموزش هوش مصنوعی در دسته‌های زیر موجود است.

با ثبت نام در دوره و از صفر مدنظر خود می‌توانید اولین قدم خود را در این راستا بردارید و یا اگر از قبل با هوش مصنوعی آشنایی دارید می‌توانید به مجموعه مهارت‌های خود بیفزایید. امروزه به علت کاربردهای گسترده‌ای که هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند آموزش، بازاریابی، اینترنت اشیا، پزشکی، استارتاپ، بلاکچین و غیره دارد از مهم‌ترین مهارت‌هایی محسوب می‌شود که کاربران روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. با انواع دوره جامع هوش مصنوعی در سعی کنید مهارت‌های هوش مصنوعی را برای آینده‌ای بهتر یاد بگیرید

دکمه بازگشت به بالا