ورزشی

آموزش ۴۰ نوع مهارت در مدارس عالی مهارتی/ جامعه نیازمند آشنایی با فناوری‌های نوین است

دوستار کرد;

رئیس دانشگاه آزاد گیلان گفت: در پایان هر دوره آموزشی گواهینامه مورد تایید آموزش عالی به فرد اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاری آنا از رشت، محمد دوستار در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار داشت: : «وقتی نام شهیدان رجایی، بهنار و سایر شهدا بین مردم است، دلیل این خاطره خوب چیست؟ آنچه نام این شهدا را ماندگار کرد، اخلاص، مردمی بودن و ایمنی آنها در ماشین است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانست گام های علمی موثری در دنیا و کشور بردارد، افزود: برای افزایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان، طرحی تحت عنوان طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد. برای اجرای این طرح، دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع مختلف وارد مذاکره و تفاهم نامه هایی شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: یکی از اهداف این طرح معرفی دانشجویان ممتاز در رشته های مرتبط با رشته های تحصیلی به صنایع است تا دانشجویان بتوانند در آنها فعال شوند. اگر صنعت به دانشجو نیاز داشته باشد، دانشجو را جذب می کند و در غیر این صورت، دانشجو با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و امکاناتی که در اختیار دانشجو است، صنعت خود را راه اندازی می کند. این طرح امسال اجرا شد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

دوستار گفت: اگر خانواده قبل از تحصیل متوجه شوند قطعا استقبال بیشتری خواهند کرد چرا که امسال 16 درصد افزایش ثبت نام در مدارس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) داشتیم. دانشگاه شبیه یک دانشگاه سنتی نیست، فقط تدریس و ادامه تحصیل در قالب یک ساختار سنتی است. زیرا این روش پاسخگوی جامعه نخواهد بود. جامعه نیازمند آشنایی با فناوری های نوین است و به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم به راه اندازی دانشکده های موضوعی گرفته است.

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی آموزشگاه های مهارتی هستیم، اظهار کرد: آموزشگاه مهارتی با هدف ارتقای مهارت های تحصیلی حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مبتنی بر تقاضای بازار خودرو، اعلام نیاز. از شهروندان، فارغ التحصیلان و کارمندان موسسات آموزشی دولتی و خصوصی راه اندازی خواهد شد، متقاضیان به دنبال آموزشگاه با مهارت بالا، مرکز مدیریت مشاغل، مرکز دوره های کوتاه مدت، آموزش بلند مدت دبیرستان در زمینه آموزش مهارتی هستند. در پایان هر دوره گواهینامه گواهی آموزش عالی به فرد اعطا شد و به دنبال آموزش 40 نوع مهارت در مدارس هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک نهاد خودسازمانده است، گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، همه نهادها و سازمان‌های مردم نهاد به تعدیل نیرو روی آوردند. دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس هزینه های خود حرکت می کند و دولتی است. برای افزایش شهریه ها با توجه به اینکه تورم در کشور بالای 40 درصد است، شهریه بین 25 تا 30 درصد افزایش می یابد.

دوستار با بیان اینکه افزایش شهرستان شامل همه شهرها نمی شود، تصریح کرد: در شهرهای کم برخوردار این افزایش زیر 30 درصد و در شهرهای برخوردار بالای 30 درصد است. در برخی رشته ها مانند ادبیات فارسی که نیاز به دانشجوی کمتری داشت، افزایش شهریه را منفی کردیم. دانشگاه آزاد اسلامی فاصله را با سازمان کاهش خواهد داد. امروزه برخلاف گذشته این دانشگاه صنایع و سازمان ها را دنبال می کند و با آنها به ایده و بحث می پردازد.

وی بیان کرد: برک دیر نیسم بوده که استان جیلان متوریسی نیسم کل کیشور است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری می توانند با مراجعه به سامانه دانشگاه این موضوعات را ایجاد کرده و پایان نامه خود را ارسال کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا