اقتصادیفعالان کسب و کار

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

افراد برای سرمایه گذاری در بورس از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از تکنیک هایی که ریسک بالایی دارد، نوسانات است. با توجه به روند کلی بازار که نه صعودی است و نه نزولی، نوسانات بازار سهام بسیار سودآورتر از سرمایه گذاری های بلندمدت در نظر گرفته می شود و فعالان بورس معمولاً در بدو ورود به بازار از نوسانات اجتناب می کنند، من به دنبال آن هستم. انتخاب سهام مناسب با توجه به نوسانات آن اولین گزینه برای سرمایه گذاران است.

بسیاری از سرمایه گذاران در ابتدای کار با سرمایه کم وارد بازار می شوند و به دنبال راه های خاصی برای افزایش سرمایه خود هستند. سرمایه‌گذاران ممکن است در سهام شرکت‌هایی با درآمد سالانه مشخص سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌گذاران بر دریافت سود سهامی که کنگره تعیین می‌کند متمرکز هستند. از سوی دیگر برخی سرمایه گذاران از نوسانات ناشی از قیمت سهام و نوسانات بازار سوء استفاده می کنند. این روش مستلزم توانایی ریسک بالا، دانش، آگاهی و در نهایت انتخاب استراتژی مناسب است.

مفهوم نوسانات

نوسان در فرهنگ لغت به معنای حرکت مداوم است. در بازار سهام این سری از حرکات به صورت تغییرات قیمتی دیده می شود.به عبارت دیگر، شناخت و سرمایه گذاری در سهامی که در مدت زمان کوتاهی دارای نوسانات بالا و پایین می شوند، نوسانات نامیده می شود. همچنین به شخصی که در مدت زمان کوتاهی به فعالیت های معاملاتی می پردازد و از نوسانات قیمت بهره مند می شود، «شخص» می گویند. همانطور که قبلا ذکر شد، نوسانات بازار سهام با خطرات زیادی همراه است. بنابراین، سرمایه گذارانی که به دنبال نوسان هستند، بازدهی 5-10٪ را برای این کار مناسب می دانند.

شناسایی سهام مناسب با استفاده از روش های مختلف نوسان
نوسانات یک مفهوم کلی است که در پاسخ به تغییرات قیمت، سود را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. با این حال، مردم از استراتژی های مختلفی برای این کار استفاده می کنند.

استراتژی کوتاه مدت: در رویکرد کوتاه مدت، سهامداران حال و هوای بازار را در نظر می گیرند. نوسانگر این کار را به این صورت انجام می دهد که با اعلام خبر رشد سهم، صف خرید سهام تشکیل می دهد و در این شرایط قیمت افزایش می یابد. اما در صورت تکذیب این خبر، قیمت سهام مجددا سقوط خواهد کرد. فاصله زمانی بین این دو رویداد زمان مناسبی برای خرید یا فروش سهام است. با توجه به این تفاسیر، مشخص است که شناسایی سهام مناسب برای نوسانات چقدر اهمیت دارد.تحلیل بنیادی

وقتی صحبت از استراتژی های بلندمدت می شود، عوامل مختلفی برای سرمایه گذاران مهم هستند، از جمله نه تنها ارزش ذاتی یک سهام، بلکه عوامل اقتصادی و مالی. اگر سهامی با قیمتی کمتر از ارزش فعلی معامله شود، به عنوان سهام واجد شرایط خریداری می شود. سپس وقتی قیمت به ارزش ذاتی خود رسید، نوبت به فروش سهام می رسد. این ارزش را می توان از طریق تحلیل بنیادی سهام تشخیص داد.

نوسانات بازار

تحلیل تکنیکال: با این حال، تحلیل تکنیکال برای تحلیل بازار و نوسانات نیز استفاده می شود. این روش را می توان برای اوراق بهادار معامله شده در بورس در یک دوره زمانی اعمال کرد. تجزیه و تحلیل تکنیکال تاریخچه سهام را تجزیه و تحلیل می کند و سهام تازه معرفی شده به دلیل اینکه سابقه معاملاتی ندارند شامل نمی شود.

دسترسی به منابع مالی و اطلاعاتی: این روش با دانستن اطلاعات بسیاری از شرکت ها و منابع مالی امکان پذیر است. این زمانی است که فرد از رویدادها یا تصمیمات یک شرکت آگاه می شود و در فاصله زمانی بین اعلام خبر و تاثیر آن بر سهام اقدام به خرید و فروش سهام می کند. از طرفی کسانی که سرمایه کافی دارند می توانند در کوتاه مدت در سهام سرمایه گذاری کنند.به این ترتیب تعداد زیادی سهام خریداری می کنید و به محض اینکه کمی بزرگتر شدند آنها را می فروشید.

با استفاده از تابلو می خواند

یکی از راه های اصلی شناسایی سهام مناسب برای نوسانات بازار سهام، استفاده از پنل خوانی در وب سایت متا اکسچنج است. تابلو خوانی یکی از مهارت هایی است که هر معامله گر هنگام معامله از آن استفاده می کند. برای انتخاب سهام با در نظر گرفتن نوسان، بر حجم معاملات سهام نظارت کنید و سهام با حجم بالاتر را انتخاب کنید. بازه روزانه نیز شاخص خوبی از حرکت قیمت سهام است. لطفاً با متا اکسچنج مقدار موجودی شناور را نیز بررسی کنید.

با استفاده از نشانگر ATR

لطفا توجه داشته باشید که این شاخص روند بازار را نشان نمی دهد، فقط نوسانات بازار را نشان می دهد. وقتی نرم افزار نشانگر ATR (نشانگر میانگین محدوده واقعی را در نرم افزار متا اکسچنج از مسیر Andicators باز کنید و نمودار کنید) بالا می رود، نشان دهنده افزایش نوسانات بازار است.حرکت به سمت پایین نشان دهنده کاهش نوسانات است، در حالی که محدوده ثابت نشان دهنده ثبات بازار است.

چه زمانی باید تاب بخورید؟

یکی از مهم ترین عواملی که یک نوسان ساز در نظر می گیرد، انتخاب زمان مناسب برای نوسان است. بورس دارای سه بازه زمانی است.

1) دوره رشد بازار و سودآوری
2) زمان سقوط بازار و کاهش قیمت سهام
3) زمانی که بازار خنثی است

سرمایه گذاران بازار سرمایه معتقدند زمانی که بازار صعودی است و رشد شاخص خوب است به دلیل نوسانات نباید سهام را بفروشند چرا که ارزش سهام روز به روز افزایش می یابد. وقتی قیمت ها در حال کاهش است و بازار سهام در حال سقوط است، زمان خوبی برای نوسان نیست.

با توجه به جو روانی بازار این امکان وجود دارد که تحلیل شما اشتباه بوده و قیمت نسبت به زمانی که سهام را خریده اید بسیار کمتر شود. بهترین زمان برای حرکت زمانی است که بازار خنثی است. در بازاری که نه کاهش می‌یابد و نه رشد می‌کند، سهام‌هایی را خواهید یافت که بسیار نوسان هستند و می‌توانند نوسان داشته باشند.

زیان ناشی از نوسانات بازار سهام

نوسانات بازار سهام برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است زیرا به آنها امکان می دهد در کوتاه ترین زمان ممکن سود دریافت کنند. با این حال، این روش دارای معایبی نیز می باشد. – کارمزد و هزینه هایی را که نوسانگیر برای تراکنش ها می پردازد در نظر بگیرید. در صورت وجود نوسان، تعداد معاملات زیاد خواهد بود. اگرچه این کارمزد در مقایسه با سود مورد انتظار مبلغ زیادی نیست، اما می توان آن را هزینه ای قابل محاسبه در بلندمدت دانست.

– نوسان فرآیندی زمان بر است. شما باید از ابتدا تا پایان معامله خود بر روی آنچه که هر روز در بازار اتفاق می افتد متمرکز بمانید. از دست دادن یک رویداد (هرچقدر هم که کوچک باشد) می تواند منجر به از دست دادن سود به دلیل نوسانات شود. – قابلیت تشخیص و تمایز بین نوسانات قیمت و حباب ها یکی از موضوعات جالب برای سوینگرها است. بسیاری از مردم با این توهم که از نوسانات سهام و روند رشد اطلاع دارند، گرفتار حباب های قیمت سهام می شوند و با ترکیدن حباب، اصل خود را از دست می دهند. بنابراین توجه به این موضوع ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا