اقتصادیفعالان کسب و کار

آیا ویپ نیکوتین دارد؟ چرا نیکوتین برای سلامتی مضر است.

ویپ چیست؟

ویپ یا سیگار الکترونیکی، دستگاهی شبیه به سیگار است که به جای دود، بخار تولید می‌کند. این بخار از طریق گرم کردن مایعی به نام جویس ایجاد می‌شود که می‌تواند حاوی نیکوتین، طعم‌دهنده‌ها و مواد شیمیایی دیگر باشد. این نوع سیگار برای اولین بار در سال 2003 در چین اختراع شد و از آن زمان به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان محبوب شده است.

دود و بوی کمتر سیگارهای الکترونیکی در سالیان اخیر باعث شده است تا بسیاری از افراد تصور کنند، مصرف این سیگار به جای سیگارهای سنتی می‌تواند در ترک به آن‌ها کمک کند. به همین دلیل نیز گاهی از این سیگار در بازار به عنوان وسیله‌ای برای ترک اعتیاد به سیگارهای سنتی نیز یاد می‌شود.

جویس های میوه ای را می توان به عنوان پر طرفدار ترین خانواده جویس ویپ تک میوه در نظر گرفت. این جویس ها ، با طعم های قلیان متفاوتند که البته جویس قلیان نستی ، یک سری از جویس های ویپ است که چند سری از طعم های میوه ای را ، با اسانس قلیان تولید می کند. بنابراین دقیقا همان طعم های قلیان را هم می توانید در ویپ تجربه کنید. مثل جویس دوسیب نستی قلیان ، که دقیقا همان مزه ی قلیان را خواهد داشت.

فواید ویپ نسبت به سیگار

سیگار و ویپ هر دو نیکوتین را به بدن می‌رسانند، اما نحوه عملکرد آنها متفاوت است. سیگار با سوزاندن تنباکو دود تولید می‌کند، در حالی که ویپ با گرم کردن مایعی به نام جویس بخار تولید می‌کند. دود سیگار حاوی 7000 ماده شیمیایی است که بسیاری از آنها مضر و سرطان‌زا هستند. بخار ویپ مواد شیمیایی کمتری دارد، اما هنوز هم می‌تواند مضر باشد. سیگارهای الکترونیکی از تنوع و رنگ‌بندی بالایی برخوردارند و بوی بد کمتری ایجاد می‌کنند. تنوع طعم این نوع سیگار باعث می‌شود تا دست فرد در انتخاب کاملا باز باشد.

اگر چه تصور می‌شود، سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای سنتی معایب کمتری دارند و کمتر به بدن آسیب وارد می‌کنند اما این دلیل خوبی برای استفاده و اعتیاد به وایپ نیست.

مضرات استفاده از سیگار الکترونیکی

استفاده از سیگارهای الکترونیکی دارای یک سری مضرات است که نمی‌توان از آن غافل شد. از مهم‌ترین معایب استفاده از وایپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسمومیت با نیکوتین، به ویژه در کودکان
  • آسیب به دندان و پوسیدگی دندان
  • خطرات برای زنان باردار و جنین
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • خطر حمله قلبی و سکته مغزی
  • اعتیاد به نیکوتین و ترک دشوار
  • آسیب به مغز در حال رشد در افراد جوان
  • مشکلات حافظه و تمرکز
  • بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت، آسم و COPD
  • آسیب به ریه‌ها و التهاب و سرفه

مضرات استفاده از سیگار سنتی

استفاده از سیگار سنتی معایب بسیار زیادی برای سلامت و تندرستی دارد و می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به فرد وارد کند. از مهم‌ترین معایب استفاده از سیگار سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ریسک ابتلا به سرطان
  • افزایش ریسک چربی خون، قند خون و فشار خون
  • افزایش ریسک سقط جنین و زایمان زودرس
  • امکان اثرگذاری بر روی سلامت جنین
  • کاهش عملکرد مغز
  • آسیب به سیستم گوارش
  • آسیب به قلب و عروق
  • اختلالات حافظه
  • افزایش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های روانی
  • افزایش ریسک عفونت دهان و دندان

نکته بسیار مهم اینکه، تا مدتی به طور کامل دامنه مضرات ویپ درک نخواهد شد، اگرچه در حال حاضر شاهد بسیاری از این موارد هستیم. درست مانند تنباکو و سیگار در گذشته، چندین دهه طول خواهد کشید تا واقعا اثرات مضر آن را دریابیم. مهم‌ترین مضرات ویپ که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت عبارتند از: اوالی: یک آسیب بالقوه مرگبار ریه EVALI (مخفف سیگار الکترونیکی، بخار، آسیب ریوی مرتبط با استفاده از محصول) یکی از جدی‌تریم مضرات ویپ به شمار می‌رود. علائم این آسیب ریه، شبیه آنفولانزا، سایر شرایط تنفسی یا گوارشی است.

بیمارانی که در بیمارستان به دلیل این مشکل ریه بستری می‌شوند اغلب برای تنفس نیاز به ونتیلاتور مکانیکی دارند. برخی از بیماران نیز پس از ترخیص از بیمارستان فوت کرده‌اند. پاپ کورن ریه و COP، بیماری که باید آن را با مضرات ویپ مرتبط دانست اگرچه نادر است، اما برخی از افراد در اثر مصرف ویپ، دچار مشکلات تنفسی شدید و بیماری‌های ریوی شـده‌اند. دو مورد از این موارد عبارتند از: برونشیت انسدادی و پنومونی سازمان‌دهنده کریپتوژنیک (COP) که قبلا به‌نام برونشیت انسدادی سازمان‌دهنده پنومونی یا BOOP شناخته می‌شد.

خطرات و مضرات ویپ در دوران بارداری بر اساس CDC، سیگار در دوران بارداری ایمن نیست. نیکوتین به رشد مغز و ریه کودک آسیب می‌رساند و ممکن است بر سایر اندام‌ها نیز تاثیر بگذارد. علاوه بر نیکوتین، طعم دهنده‌ها و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگارهای الکترونیکی بر رشد کودک تاثیر منفی خواهد گذاشت. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ نشان داد زنانی که در دوران بارداری از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند، ۳۳ درصد بیشتر احتمال دارد که نوزادان کم‌وزن به دنیا بیاورند. مضرات پاد؛ تفاوت ویپ پادها یا ویپ چیست؟

ویپ پادها از لحاظ ظاهری و کاربردی با ویپ‌ها تفاوت زیادی دارند. از این تفاوت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: ویپ پادها کوچک‌تر از ویپ هستند. ویپ پادها حمل آسان‌تری دارند. راه اندازی ویپ پاد آسان‌تر است. دارای نیکوتین بر خلاف ویپ‌ها دیگر. در حالت کلی باید بگوییم که ویپ پادها بیشتر برای جذب نیکوتین کاربرد دارند و به همین دلیل برای افرادی که می‌خواهند بدون نیکوتین دخانیات استفاده کنند، مناسب نیستند. پس یعنی ویپ پادها علاوه بر تولید بخار آب، نیکوتین نیز به بدن می‌رسانند و این مهمترین مضرات پاد ها به شمار می‌رود.

برای یکبار روی اصلی ترین موضوع باید تمرکز کنیم و آن کمک کردن به ترک سیگار است. اما سوال اصلی اینجاس آیا ویپینگ می تواند کمکی به ترک سیگار کند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم 100% بله!!

شما به راحتی با استفاده از دستگاه ویپ می توانید سیگار را کنار بگذارید. برای این جاگزینی می توانید علاوه بر دستگاه ویپ از دستگاه پاد سیستم استفاده کنید. زیرا مایع مصرفی این دستگاه از غلظت بالاتری برخوردار است و همانند سیگار دود کمتری را در اختبار کاربر می گذارد. تمامی مایع های مصرفی دستگاه ها مقدار معینی نیکوتین را در خود جای دادند، شما میتوانید در زمان تهیه این محصولات با کارشناسان فروش تیم فروشگاه اینترنتی سینا ویپ مشاوره رایگان بگیرید و بسته به نیازتان نیکوتین مایع را تغییر دهید.

اما بزرگ ترین مزیت ویپ نسبت به سیگار در دود بسیار زیاد دستگاه در زمان ویپینگ است که هر شخصی را مجذوب خود می کند.

ما در این مقاله سعی خود را بر این موضوع گذاشتیم تا به صورت خلاصه و مفید به مهم ترین عوامل همینطور مزایا و معایب ویپ در برابر سیگار را توضیح دادیم. در ضمن اگر قصد خرید ویپ، خرید پاد سیستم، خرید سالت نیکوتین و یا خرید جویس را دارید می توانید به راحتی با چند کلیل وارد بخش فروشگاهی مجموعه شده و در دسته بندی های مختلف محصول مورد نیازتان را به صورت 24 ساعته سفارش دهید.

همینطور اگر در خرید خود نیاز به مشاوره آنلاین و یا تلفنی دارید میتوانید در ساعات اعلام شده با تلفن پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشید، تا همکاران بنده در بخش فروش و پشتیبانی راهنمایی لازم رو براتون فراهم کنند. همچنین می توانید به صفحه اینستاگرام مجموعه سیناویپ از طریق دایرکت پیام داده تا راهنمایی لازم رو به صورت پیام و یا پیام صوتی در اختیارتان بگذارند و بهترین محصول از نظر کیفیت و قیمت با توجه به بودجه شما را پیشنهاد دهند.

دکمه بازگشت به بالا