اقتصادی

اتحادیه اروپا به خاطر اوکراین، اقتصاد مجارستان را تهدید کرد

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی؛ مقام ارشد مجارستانی از «باج خواهی» اتحادیه اروپا علیه کشورش برای موافقت با کمک مالی به اوکراین خبر داد.

مدیرکل سیاسی دفتر نخست‌وزیر مجارستان بالاز اوربان گفته که رهبران اتحادیه اروپا آشکارا تهدید کردند که در صورت امتناع مجارستان از تصویب کمک مالی به اوکراین، اقتصاد این کشور را تضعیف می‌کند.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا با استناد به یک سند داخلی اتحادیه اروپا گزارش داد که این اتحادیه در حال تدوین طرحی محرمانه برای تضعیف اقتصاد مجارستان در صورت ادامه امتناع مجارستان از تایید بودجه برای اوکراین است.

 

به گزارش این رسانه، اتحادیه اروپا تهدید کرده که وجوه موقتا مسدود شده مجارستان را به طور کامل مسدود می‌کند و فورینت واحد پول ملی مجارستان را کاهش می‌دهد تا به اقتصاد این کشور آسیب بزند.

مدیرکل سیاسی دفتر نخست‌وزیر مجارستان به خبرگزاری اتریشی «اکسپرس» گفت که سران کشورهای اتحادیه اروپا و دولت‌های اتحادیه اروپا در رایزنی تلفنی با نخست‌وزیر مجارستان، «آشکارا او را به این عواقب خاص تهدید کردند».

در نشست ۱۴ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ سران اتحادیه اروپا در بروکسل، اوربان متمم بودجه بودجه اتحادیه اروپا برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ را که خواستار اختصاص ۵۰ میلیارد یورو به اوکراین بود، مسدود کرد.

در نشست اول فوریه اما سران اتحادیه اروپا تخصیص ۵۰ میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا به اوکراین را تصویب کرد که طی چهار سال آینده توزیع می‌شود.

بالااز اوربان در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً از سوی اتحادیه اروپا علیه مجارستان، باج گیری وجود داشته و آیا وضع جدی بوده است یا خیر، گفت که این وضعیت جدی است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا