ورزشی

ارائه خدمات در بیش از 140 عنوان آزمایشگاه و کارگاه خراسان‌ جنوبی

محمد عبادی در گفت وگو با خبرنگاران گروه استانی خبرگزاری آنا در بیرجند ، با تشریح قابلیت ها و قابلیت های آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلام منطقه خراسان جنوبی ، گفت: این دانشگاه یکی از میوه ها و شاخه های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلام با چهار واحد فعال در بیرجند ، قائنات و فردوس. دان طبس و مراکز آموزشی در نهبندان.

وی افزود: مرکز سماء استان خراسان جنوبی نیز زیرمجموعه بزرگ و پیشرفته دانشگاه آزاد اسلام است که خدمات آموزشی قابل توجهی را به سطوح مختلف موسسات آموزشی ارائه کرده است.

رئیس پشتیبانی آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلام خراسان جنوبی توضیح داد: این دانشگاه با 143 کارگاه و آزمایشگاه در علوم غیر پزشکی با مساحت حدود 10800 متر مربع دارای ظرفیت بالقوه برای اهداف آموزشی و تجاری است. این مجموعه شامل 51 کارگاه است که 26 کارگاه در واحد بیرجند ، 10 کارگاه در واحد طبس ، 10 کارگاه در واحد قائنات و پنج کارگاه در واحد فردوس مستقر است.

فعالیت 92 عنوان آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلام ، منطقه خراسان جنوبی

عبادی اظهار داشت: دانشگاه اسلامی منطقه خراسان جنوبی دارای 92 عنوان آزمایشگاهی است که 56 عنوان فعال در واحد بیرجند ، 9 عنوان در واحد طبس ، 23 عنوان در واحد قائنات و چهار عنوان در واحد فردوس است. وی به کارگاه های تراشکاری ، مکانیک اتوماتیک ، مکانیک عمومی و جوشکاری اشاره کرد. آزمایشگاههای تحقیقاتی شیمی و بتن ، میکروبیولوژی ، شیمی ، ماشین آلات ، الکترونیک ، مایعات ، عملیات واحد ، کنترل فرآیند و فناوریهای جدید نیز از مهمترین مراکز آزمایشگاهی هستند.

مواد مورد نیاز پروژه ملی باروری ابرها در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلام واحد بیرجند تولید و مورد استفاده قرار گرفت.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلام استان خراسان جنوبی فعال است ، گفت: آزمایشگاه های بسته بندی آزمایشگاهی منحصر به فرد در شرق کشور و از جمله تجهیزات شاخص در استان می توان HPLC ، GC را نام برد. ، جذب اتمی ، دستگاه های جرقه. ”، فریزر جهانی FU450R ، چرخش TM50 ، چرخش و فرز CNC ، عیب یابی کابل ، گالوانوپتانسیل استات و بسته بندی نقشه. این وسایل و تجهیزات در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از این ابزارها همچنین قادر به انجام کارهای تجاری و صنعتی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلام در استان خراسان جنوبی هنوز به آزمایشگاه استاندارد شریک تبدیل نشده است ، گفت: اقدامات لازم برای تبدیل آزمایشگاه به همکار یک نهاد دولتی در حال انجام است. اما آزمایشگاه های استاندارد شریک به دلیل فقدان نمونه های آزمایشگاهی و رقابت در بخش خصوصی ، تا به حال مقرون به صرفه نبوده اند.

تولید 18 نوع محصول در آزمایشگاه خراسان جنوبی

عبادی با اشاره به اقدامات دانشگاه اسلامی استان خراسان جنوبی در ارائه خدمات آزمایشگاهی به سایر دانشجویان دانشگاه های استان از جمله دولت ، غیردولتی ، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان ، افزود: 18 نوع محصول در زمینه مواد شوینده ، مواد شیمیایی مورد نیاز خودروها ، ضدعفونی کننده ها ، ژل های پخت و صابون های لوکس در آزمایشگاه های استان تولید شده است. اما به دلیل مشکلات تجاری و قانونی ، بعید است که آن را در مقیاس بزرگ تولید کند.

ارائه خدمات در بیش از 140 آزمایشگاه و کارگاه آموزشی در خراسان جنوبی

رئیس پشتیبانی آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه آزاد اسلام خراسان جنوبی ، اعلام کرد که مواد مورد نیاز پروژه ملی باروری ابرها در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلام واحد بیرجند تولید و مورد بهره برداری قرار گرفته است ، یادآور شد: منطقه در حال تکمیل است به

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنها در طول مبارزه با کرونا موفق به تولید محصولات بهداشتی شده اند ، گفت: در آغاز شیوع ویروس کرونا ، کشور با کمبود مواد ضدعفونی کننده در آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلام مواجه بود. واحد بیرجند. ژله های ضدعفونی کننده با کیفیت بالا تولید و بین دوستان و همکاران توزیع شد.

انتهای پیام / 4117 /4062 /

دکمه بازگشت به بالا