اقتصادی

از مشکلات اخذ سند برای مدارس استان تا اعزام دانش آموزان کرمانی به راهیان نور 

اخبار ورزشی/کرمان پیش از ظهر امروز ۳۰ مهرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان موراردی از قبیل مشکلات اخذ سند برای مدارس استان تا اعزام دانش آموزان کرمانی به راهیان نور مطرح شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه گفت: در راستای تثبیت مالکیت املاک آموزش و پرورش در سال گذشته ۴۰۵ سند تک برگ در آموزش و پرورش استان گرفته شده است. شهرستان‌های زرند، جیرفت و قلعه گنج به ترتیب رتبه اول تا سوم در تعداد اخذ سند تک برگ دارند.

او با بیان این مطلب که در شش ماهه اول امسال حدود ۱۸۰ سند تک برگ اخذ کردیم، در ادامه از مشکلات پیشروی آموزش و پرورش برای دریافت سند تک برگ اظهار کرد: ۴۲۵ مدرسه وقفی در استان داریم. وزارت آموزش و پرورش هیچ پذیره و اجاره‌ای برای املاک وقفی نمی‌دهد که این مهم باعث ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش استان جهت دریافت سند شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: عدم حصارکشی برخی از مدارس مخصوصاً در جنوب استان از دیگر مشکلات ما برای اخذ سند تک برگ است. همچنین برای پنج ملک آموزش و پرورش حکم خلع ید گرفته شده و ۳۱ ملک ما در اختیار ارگان های دیگر است که بیشترین آنها در اختیار نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پروش نیز در این جلسه گفت: از محل مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های خصولتی و خصوصی برای تامین هزینه‌ها می‌توان استفاده کرد.

سرهنگ روزخوش مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان هم در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته اردوهای راهیان نور را اول بهمن ماه آغاز کردیم و ۱۷ مرحله اعزام از استان کرمان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشتیم و در سال تحصیلی جاری از دوم آبان ماه تا ۲۲ بهمن ماه در سه بازه زمانی دانش آموزان به این مناطق اعزام می‌شوند و تعداد دانش آموزان اعزامی مانند سال گذشته خواهد بود.

او ادامه داد: امسال ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان استان کرمان به صورت جداگانه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز بر لزوم ترویج معارف دفاع مقدس تاکید و در ادامه پیشنهاد کرد: برای راهیان پیشرفت می‌توان از ظرفیت‌های معدنی و صنعتی استان کرمان استفاده کنیم یا دانش آموزانی که برای راهیان نور رفته‌اند، از یک پالایشگاه در یکی از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و اهواز بازدید کنند.

وی ادامه داد: از ۱۰ مهرماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۴۳ هزار دانش آموز به صورت برنامه‌ای یا خودجوش به اردوی مکتب حاج قاسم سلیمانی اعزام شدند و در شش ماهه دوم حدود ۱۲۰ هزار نفر از استان‌های دیگر برای اعزام به اردوی مکتب حاج قاسم سلیمانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه در واکنش به مشکلات آموزش و پروش با مدارس وقفی گفت: نباید بی‌سندی به مشکلات آموزش و پروش اضافه شود و باید با اوقاف در خصوص مدارس وقفی طبق قوانین شرعی توافق کنید.

او با تبیین اثربخشی اردوهای راهیان نور در ادامه عنوان کرد: بخشی از هزینه‌های راهیان نور را باید آموزش و پروش تامین کند و بخشی از آن را سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و بخشی نیز از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ تامین شود.

به گزارش اخبار ورزشی، در این نشست شهرداری کرمان متقبل شد که چند اتوبوس برای اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا