اقتصادیفعالان کسب و کار

خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی (آپدیت 2024)

یکی از چالش هایی که دانشجویان و دانش آموزان با آن مواجه هستند، انتخاب یک لپ تاپ مناسب می باشد. هر یک از دانشجویان و یا دانش آموزان باید وابسته به رشته تحصیلی و نیازهای آموزشی که دارند، لپ تاپی با مشخصات سخت افزاری مناسب را نیز تهیه کنند. دانشجویان برخی از رشته ها به یک لپ تاپ با قدرت پردازش بالا نیاز دارند، در حالی که ممکن است دانشجویان رشته دیگری، نیاز به یک لپ تاپ با حافظه رم و فضای ذخیره سازی بالاتر داشته باشند. در صورتی که شما نیز قصد خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی را دارید، در ادامه با ما همراه شوید تا ضمن آشنایی با نکات مهم جهت خرید لپ تاپ برای انجام امور دانشجویی و دانش آموزی، با گزینه های مناسب در این زمینه نیز آشنا شویم.

مهم ترین نکات در خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

اگر تصمیم دارید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی را خریداری کنید، بهتر است ضمن خرید یک لپ تاپ با پردازنده مرکزی، رم، کارت گرافیک، میزان حافظه داخلی، پورت و اتصالات و … مناسب، به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید.

در ادامه پیرامون مهم ترین نکات در خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی ، توضیحاتی را آورده‌ ایم.

وزن مناسب و برخورداری از قابلیت حمل

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که لپ تاپ های دانشجویی باید داشته باشند، برخورداری از قابلیت حمل است. به طوری که دانشجویان و یا دانش آموزان در صورت نیاز بتوانند آن را حمل کنند. لپ تاپ هایی که دارای وزنی کمتر از 2 کیلوگرم هستند، گزینه مناسبی برای دانشجویان و دانش آموزان می باشند. وقتی لپ تاپ وزن کمی داشته باشد و ابعاد آن کوچک باشد، به راحتی در کوله پشتی و یا کیف دستی نیز قابل حمل خواهد بود.

مقاومت و کیفیت ساخت بالا

دانش آموزان و دانشجویان، معمولا لپ تاپ های خود را جابجا می کنند و از آن در کلاس درس و دانشگاه نیز استفاده می کنند. به همین دلیل با توجه به اینکه احتمال افتادن و ضربه دیدن لپ تاپ وجود دارد، بهتر است افراد به سراغ لپ تاپ هایی که دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و سقوط است، بروند. برخورداری از کیفیت ساخت بالا، سبب می شود که لپ تاپ دارای طول عمر طولانی باشد و دانشجویان و دانش آموزان بتوانند از آن برای یک بازه زمانی طولانی استفاده کنند.

عمر باتری بالا برای استفاده در ساعات طولانی

اغلب دانشجویان و دانش آموزان برای انجام امور دانشجویی و دانش آموزی، نیاز دارند ساعت‌ ها با لپ تاپ خود کار کنند. بنابراین لپ تاپی که انتخاب می کنند باید دارای عمر باتری بالایی باشد. بهتر است لپ تاپی که برای استفاده در این زمینه انتخاب می شود، از ویژگی‌ هایی شامل شارژ سریع و مدیریت هوشمند باتری نیز برخوردار باشد.

ظرفیت ذخیره سازی مناسب برای کاربری دانشجویی و دانش آموزی

از دیگر ویژگی هایی که باید در خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی، مد نظر قرار داده شود، برخورداری لپ تاپ انتخابی از ظرفیت ذخیره سازی مناسب برای کاربری دانشجویی و دانش آموزی است. بهتر است لپ تاپ های مورد استفاده در این زمینه دارای حداقل ظرفیت 512 الی 1 ترابایت فضای ذخیره سازی باشند.

معرفی بهترین گزینه های خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی را دارید، به طوری که ضمن برخورداری از مشخصات سخت افزاری مناسب، دارای قیمت به صرفه ای نیز باشد، گزینه های متعددی را پیش رو دارید.

در ادامه برخی از پرطرفدارترین لپ تاپ ها با قیمت های مناسب و مشخصات سخت افزاری مناسب برای امور دانشجویی و دانش آموزی را معرفی کرده ایم.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو Ideapad L340

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی، لپ تاپ 15 اینچی لنووIdeapad L340  است. این لپ تاپ دارای 2.1 کیلوگرم وزن می باشد که حمل و جابجایی آن را آسان می کند.

از مهم ترین مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ اقتصادی از برند لنوو، می توان بهAMD Ryzen 5 ، کارت گرافیکی ای ام دی VEGA 8 دو گیگابایتی ، 12 گیگابایت رم DDR4 ، 1 ترابایت حافظه داخلی و 256 مگابایت حافظه SSD اشاره کرد.

صفحه نمایش این لپ تاپ دارای اندازه 15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD است. باتری لنووIdeapad L340  دارای 5 ساعت شارژدهی می باشد.

لپ تاپ ایسوس مدل  R465FA-EB028

اگر به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای انجام امور دانشجویی و دانش آموزی هستید که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، لپ تاپ ایسوس مدل R465FA-EB028 یک انتخاب مناسب است.

از مشخصات این لپ تاپ به صرفه می توان به نمایشگر 14 اینچی از نوع IPS با نرخ نوسازی 60 هرتز، دارای حافطه داخلی 1 ترابایت، برخورداری از رم 4 گیگابایتی، دارای پردازنده مرکزی Core i3  مدل 10110u و … اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو مدل  IdeaPad 3 15IAU7 i5

لپ تاپ IdeaPad 3 15IAU7 i5 یک انتخاب عالی برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان به شمار می رود. این لپ تاپ کاربردی ضمن اینکه دارای قیمت خیلی مناسبی است، به دلیل مجهز بودن به یک پردازنده مرکزی Core i3 1215U 6 هسته ‌ای، پردازنده گرافیکی (GPU) Intel UHD Graphics 64EUs، 8 گیگابایت رم، حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و … از نظر سخت افزاری نیز قابل توجه است. با اینکه این مشخصات برای انجام امور دانشجویی و دانش آموزی مناسب است، با این حال افراد می توانند در صورت تمایل رم و حافظه این لپ تاپ را نیز ارتقاء دهند.

نمایشگر این لپ تاپ کاربردی، 15.6 اینچ است و با استفاده از آن می توان تمامی فیلم ها و تصاویر را با کیفیت فول اچ دی مشاهده کرد.این لپ تاپ فقط دارای 1.63 کیلوگرم وزن است که می توان گفت به راحتی قابل حمل می باشد.

لپ تاپ لنوو مدل  IdeaPad Gaming 3

یکی دیگر از گزینه ها که می توانیم آن را برای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی به شما معرفی کنیم، لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 می باشد.

یکی از مشخصات قابل ذکر این لپ تاپ، برخورداری از کارت گرافیک مجزا GeForce GTX 1650 4  گیگابایتی می باشد که به دانشجویان و یا دانش آموزان این امکان را می دهد تا برنامه های مختلف را اجرا کنند. از سویی دیگر این لپ تاپ کاربردی دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS است که با استفاده از آن می توان تصاویر فول اچ دی با نرخ بروزرسانی 60 هرتزی را به نمایش گذاشت.

مجهز بودن به پردازنده 4 هسته ‌ای  Core i5 11300H، حافظه رم 16 گیگابایت  DDR4، 512 گیگابایت حافظه داخلی و وزن 2.25 کیلوگرم از دیگر مشخصات این لپ تاپ کاربردی و مقرون به صرفه است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی را برای شما عزیزان ارائه دهیم و چندین نمونه از لپ تاپ هایی با مشخصات سخت افزاری مناسب و با قیمت عالی را نیز برای شما عزیزان معرفی کردیم. به طوری که می توانید با پرداخت یک هزینه پایین، این لپ تاپ ها را برای انجام امور دانشجویی و دانش آموزی تهیه کنید.

توصیه می کنیم مشخصات هر یک از لپ تاپ را بررسی کنید و سپس لپ تاپ مناسب را مطابق با نیاز و الویت بندی های فردی که دارید، انتخاب کنید. لپ تاپی که پاسخگوی نیاز شما و رشته تحصیلی تان باشد. توصیه می کنیم از لپ تاپ هایی که ما در وبسایت سازگار ارقام ارائه می دهیم نیز دیدن کنید.

دکمه بازگشت به بالا