اقتصادیفعالان کسب و کار

اسپرسو برای سرما خوردگی

قهوه اسپرسو یکی از خوش نوش ترین نوشیدنی های دنیاست و هر روز به تعداد استفاده کنندگان آن اضافه می گردد و در خیلی از کشورها به یک نوشیدنی ثابت در صبحانه ها و مهمانی ها تبدیل شده است بطوری که جای چای سیاه را حتی در ایران بخوبی گرفته است، بخصوص در نسل جوان نوشیدن قهوه اسپرسو بسیار متداول شده و بدون نوشیدن یک فنجان قهوه بقول خودشان موتورشان روشن نمیشود! این بخاطر خواص و فوائد قهوه اسپرسو است که یکی از آنها ایجاد سرحالی و شادابی و کم کردن خوابالودگی می باشد. در کنار تمام این خصوصیات قهوه اسپرسو با داشتن مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها  و … که در آن است یکی از نوشیدنی ها برای رفع یا جلوگیری از بیماری ها نیز شناخته شده است.

قهوه اسپرسو برای سرماخوردگی؛ خوش عطر غلیظ (شکلاتی دارچینی) کاهش درد های عضلانی - آراد برندینگ

سرماخوردگی چیست؟

نوعی عفونت مسری دستگاه تنفسی فوقانی می باشد که در آن بینی، گلو، سینوس ها و نای مورد حمله قرار می گیرند. بیش از 200 نوع ویروس وجود دارند که موجب سرماخوردگی می شوند اما بیشتر توسط ویروس راینو ایجاد می گردد.

از خصوصیات ویروس سرماخوردگی انتقال سریع از فردی به فرد دیگر و از سطحی به سطح دیگر است و این ویروس ها می توانند ساعت ها و روزها روی سطوح زندگی کنند و افراد را دچار سرما خوردگی نمایند. معمولا بزرگسالان در سال چندین بار سرما می خورند اما کودکان و نوزادان هم ازین ویروس در امان نیستند. را در حتما مطالعه فرمایید.

علائم ابتلا به سرماخوردگی:

سرماخوردگی یک سری علائم در انسان ایجاد می کند که البته نسبت این علائم در هر فرد و شدت آن فرق می کند که شامل:

1-احساس فشار در سینوس ها

2-آبریزش بینی یا گرفتگی

3-پر شدن بینی از مخاط

4-از دست دادن حس چشایی و بویایی

5-عطسه

6-خلط گلو

7-احساس گرفتگی گوش و کم شدن شنوایی

8-تورم پلک ها و قرمز شدن سفیدی چشم

9-آبریزش از چشم ها

10-سردرد

11-تب و لرز

12-مشکل در نفس کشیدن و …

چگونگی درمان سرماخوردگی:

ویروس هایی که وارد بدن انسان می شوند معمولا طول عمری دارند که باید آن را در بدن بگذرانند و تمام کنند؛ کسی که سرما خورده است می تواند علائم عفونت ایجاد شده را درمان کند ولی نمی تواند خود عفونت را درمان کند. برای درمان این  علائم نیز باید از داروهای سرماخوردگی نظیر قرص و شربت و آمپول و… و همچنین استراحت، غذای مقوی، خواب کافی و قهوه اسپرسو بهره ببرید. در سراسر ایران دارای شعبه حضوری می باشد که می توانید با مراجعه به سایت، از مطلع شوید.

مزایای قهوه اسپرسو برای درمان سرماخوردگی:

1-یک از مواردی که در فرد سرماخورده پیش می شاید احساس افسردگی، بی حالی، کرختی و بی حوصلگی است که قهوه اسپرسو چه با کافئین و چه بی کافئین در درمان آن موثر است و به فرد حس شادابی و سرزندگی می دهد و انرژی بخش می باشد.

2-نوشیدن قهوه اسپرسو در دوران سرماخوردگی به علت وجود آنتی اکسیدان ها در آن، به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری و رفع آن کمک شایانی می کند. با خرید قهوه فول کافئین و مصرف ان در دوره سرماخوردگی به بهبود سریعتر خودتون کمک کنید.

3-نوشیدن قهوه اسپرسو در فرد سرماخورده، حس بدن درد و سردرد او را کم می کند، پس برای رفع این علائم نیازی به استفاده از قرص های شیمیایی نمی باشد و قهوه اسپرسو بصورت طبیعی و خودکار این کار را انجام می دهد.

4-آنتی اکسیدان موجود در قهوه اسپرسو می تواند باعث کاهش التهابات گلو شود که این قضیه به نحوه نوشیدن و نوع دم کردن قهوه بستگی فراوان دارد چون ممکن است تاثیر عکس داشته باشد. برای حل این مشکل و اینکه بتوانید از حالت اسیدی قهوه اسپرسو کم نمایید بعد از نوشیدن آن، آب زیاد بنوشید و یا قهوه دم سرد را برای نوشیدن انتخاب نمایید. از مطلع شوید.

عوارض قهوه اسپرسو در سرماخوردگی:

1-قهوه اسپرسو بعلت داشتن مقداری اسید ممکن است در فرد سرماخورده باعث تحریک گلو شده و التهاب آن را افزایش دهد، که با نوشیدن آب فراوان بعد از قهوه اسپرسو و میل کردن قهوه سرد شده که اسید کمتری نسبت به قهوه دم گرم دارد ازین اتفاق پیشگیری کرد.

2-قهوه اسپرسو مدر و ملین است و به همین خاطر با نوشیدن آن ممکن است آب بدن کم شود، پس برای اینکه این کم آبی در بدنتان رخ ندهد به همراه میل قهوه اسپرسو و در کنار آن، آب و آبمیوه های طبیعی را فراموش نکنید.

3-بعضی از افراد به قهوه اسپرسو و در واقع به کافئین آن آلرژی و حساسیت دارند و بهتر نوشیدنی گرم دیگری را بجای قهوه اسپرسو انتخاب نمایند، چون در این شرایظ سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و ممکن است آلرژی و سرماخوردگی شان عود پیدا کند. برای اینکه بدانید به مجله کافی پارس مراجعه نمایید.

4-قهوه اسپرسو و مصرف آن در دوران  سرماخوردگی ممکن است با بعضی داروها تداخل داشته باشد، پس برای پیشگیری ازین قضیه با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

5-یکی از مواردی که در درمان سرماخوردگی بسیار موثر خواب و استراحت کافی است که ممکن است با نوشیدن قهوه در آن دچار اختلال شوید، پس تایم هایی را برای نوشیدن قهوه اسپرسو انتخاب نمایید که نیاز به هوشیاری دارید و ترجیحا 8 ساعت قبل از ساعت خوابتان قهوه اسپرسو ننوشید تا دچار بی خوابی نگردید. برای اطلاع از مقاله آن را در سایت کافی پارس حتما مطالعه نمایید.

در نهایت به این نتیجه می رسیم که نوشیدن قهوه اسپرسو به تنهایی نمی تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد بلکه در کنار داروهای شیمیایی البته بدون تداخل، استراحت و خواب کافی، نوشیدن ماسوالی که برای خیلی از کاربران پیش می آید این است که آیا اسپرسو برای سرماخوردگی خوب است؟ آیا قهوه برای سرماخوردگی خوب است؟

امروز سعی داریم در مورد موضوعی که مخصوصا در زمستانها برای دوست داران قهوه سوال می شود صحبت کنیم و آن بررسی نوشیدن قهوه در سرماخوردگی و تاثیرات آن بر بدن ما می باشد. آیا لذت نوشیدن قهوه در سرماخوردگی و زمان آنفولانزا می تواند برای بهبود ما مضر باشد یا مفید، پس با این مقاله از  همراه باشید تا آن را بطور کامل بررسی کنیم.

فواید خوردن قهوه برای سرماخوردگی و آنفولانزا

ما سعی می کنیم در ابتدا هم فواید و هم مضرات نوشیدن قهوه در سرماخورگی و زمان مبتلا شدن به آنفولانزا را بررسی کنیم تا شما با دانستن این مواد بتوانید در مورد این موضوع بهتر نتیجه گیری کنید.چند مورد از فواید  :

  1. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
  2. ایجاد نشاط و حالت سر زندگی
  3. کاهش سردرد و بدن درد

شاید اصلی ترین و مهمترین موردی که باید آن را در مورد نوشیدن قهوه بیان کنیم افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، مخصوصا بیماری های ویروسی می باشد که سرماخوردگی و آنفولانزا شایع ترین این موارد می باشد.

مورد مهم دیگری می توان در مصرف قهوه به آن تاکید کرد، تاثیر کافئین موجود در قهوه در ایجاد نشاط و حالت سر زندگی در شما می باشد، موضوعی که در زمان ابتلا انسان به بیماری هایی این چنینی بسیار به سراغ انسان می آید.

سردرد و بدن درد یکی از علائم شایع در بیماری های سرماخورگی و آنفولانزا می باشد که قهوه یکی از مواد طبیعیست که می تواند در کاهش این موضوع بسیار تاثیر گذار باشد.

ضررهای خوردن قهوه برای سرماخوردگی

همانطور که گفتیم نوع مصرف و خوردن قهوه در سرماخوردگی بسیار مهم است، هم می تواند باعث کاهش التهاب در گلو شود و هم می تواند باعث افزایش این مورد.

موضوع مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد اهمیت استراحت و خواب در زمان ابتلا به بیماری می باشد که قهوه باعث کاهش میل شما به خواب می شود که البته شما می توانید با مدیریت این موضوع را حل کنید، تنها کافیست شما تقریبا از 8 ساعت قبل از تایم و زمان استراحت و خواب از نوشیدن قهوه پرهیز کنید.

یکی از مواردی که در نوشیدن قهوه وجود دارد ادرار آور بودن این نوشیدنی می باشد که باعث می شود آب بدن شما کاهش پیدا کند، در حالی که مصرف آب و مایعات در درمان این بیماری ها بسیار تاثیر مثبتی دارد، باید بگوییم برای رفع این موضوع لازم است شما تا جایی که می توانید بعد از نوشیدن قهوه سعی کنید آب بنوشید.

نتیجه گیری: اینکه به خودی خود بتوان گفت نوشیدن قهوه در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیر مثبت یا منفی دارد کاملا وابسته به ما و نحوه نوشیدن این قهوه توسط ما دارد.

آیا قهوه برای عفونت خوب است؟

آیا قهوه برای سرماخوردگی خوبه؟

قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به درمان التهاباتی مثل گلو درد و عفونت سینوس‌ها در زمان ابتلا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. در این میان به نظر می‌رسد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان از  قهوه در زمان ابتلا به بیماری‌های ویروسی بسیار موثر باشد.

نتایج یک تحقیق انجام شده در دانشگاه بریستول نشان می‌دهد که کافئین موجود در قهوه کسلی و بی‌حالی که یکی از علائم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید است را کاهش می‌دهد. افرادی که به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شده بودند می‌گویند که بعد از نوشیدن قهوه سطح هوشیاری و عملکرد آن‌ها مثل زمانی که بیمار نبودند افزایش پیدا کرده است و این مسئله به خاطر تقویت و بازیابی سیستم ایمنی بدن است.

 

دکمه بازگشت به بالا