اقتصادیفعالان کسب و کار

اشتراک شبکه فورمول 1 چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فرمول یک چیست؟

ایده اولیه برگزاری مسابقات فرمول یک، به سال ۱۹۰۶ و مسابقات اتومبیل‌رانی که در فرانسه برگزار شد، بازمی‌گردد. در آن مسابقه تنها ۳۲ خودرو در مسیری به طول ۱۰۴ کیلومتر به رقابت پرداختند. پس از آن و در سال 1946، کمیسیون ورزش بین‌المللی (CSI)، بازوی ورزشی AIACR، اولین قدم‌های خود را برای بازسازی مسابقات اتومبیل‌رانی پس از جنگ برداشت. آگوستین پروس جایگزین رئیس جمهور 80 ساله یعنی شوالیه رنه دکنیف شد و می‌توان اذعان داشت او شخصی بود که مسابقات فرمول ۱ را به شکل امروزی اختراع کرد. تاریخ آغاز این مسابقات از سال ۱۹۵۰ بود. قابل ذکر است خرید اکانت F1 TV در دسته اکانت های فیلم و سریال در فروشگاه فراسیب امکان پذیر است.

نام “فرمول 1” به هیچ اصطلاح خاصی مربوط نیست، می‌توان گفت که یک نام تخیلی با مارک تجاری است. این نام نشان‌دهنده این موضوع است که ماشین‌های شرکت کننده در این مسابقات، بر اساس فرمول و قانونی ساخته می‌شوند و به عبارتی بهتر، گویای این موضوع است که فرمول ۱ با مسابقات اتومبیل‌رانی که در آن ماشین‌های جاده‌ای وجود داشتند، تفاوت دارد و قوانین مخصوص به خود را دارد.

مسابقه فرمول یک به نام «مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ» نیز شناخته می‌شود. میشائیل شوماخر آلمانی و لوییس همیلتون انگلیسی قهرمانان این مسابقه جهانی می‌باشند. شوماخر در طول دوران حرفه‌ای خود در کلاس جهانی، ۸۰۰ میلیون دلار به دست آورد و همیلتون در طول دوران حرفه‌ای افسانه‌ای خود ۲۸۵ میلیون دلار به دست آورده‌است.

اتومبیل‌هایی که در مسابقات فرمول ۱ شرکت می‌کنند به اتومبیل تکنفره و چرخ باز معروف هستند و این بدین معنی است که در این ماشین ها تایرها در خارج و دو طرف بدنه اتومبیل قرار دارد که این ویژگی در تعویض لاستیک و یا کمک در چرخش ماشین در پیچ‌ها و… بسیار کاربردی است.

انجمن سازندگان F1، اتحادیه Formula One Constructors می‌باشد. این مسابقات در سطح جهانی و به صورت دوره‌ای و فصلی در هریک از کشو‌رهای تحت پوشش برگزار می‌شود. رئیس و مدیر اجرایی این مسابقات «استفانو دومنیکالی» و مدیرعامل ورزش موتوری شخصی به نام‌«راس براون» است. لازم به ذکر است که مالک این مسابقات لیبرتی رسانه (Liberty Media) است.

اشتراک forever tv دارای بیش از 10 هزار شبکه انلاین و 80 هزاز فیلم و سریال می باشد . سرویس فوراور آیپی تیوی شبکه های تلوزیونی کشورهای مختلف را پوشش می دهد . امکان راه اندازی این سرویس بر روی رسیور ، تلوزیون ، موبایل و کامپیوتر وجود دارد .

پخش فرمول یک |تقویم فرمول یک 2023

راستی خودروهای چرخ‌باز یعنی چه؟

خودروهای چرخ‌باز سبک طراحی متفاوتی نسبت به خودروهای معمولی و متداول دارند؛ کلاس اتومبیلی که تک سرنشین است و تایرهای آن در بیرون بدنه‌ی خودرو قرار دارند. بیرون بودن این تایرها مزایایی به دنبال دارد. فرمان‌پذیری تیزتر با زاویه‌ی پیچش بیشتر نسبت به خودروهای عادی، یکی از ویژگی‌های مثبت این سبک طراحی است. این موضوع زمانی اهمیت ویژه‌ پیدا می‌کند که خودرو باید با حداکثر سرعت ممکن سر پیچ‌های تند بپیچد و عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

مزیت دیگر این سبک طراحی، سطح تماس بالای لاستیک با محیط خارج است. این ویژگی به خنک‌کاری تایرها کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، به میزان قابل توجهی خنک‌ شوند. دمای سطح تایر خودروهای فرمول یک در پیست، به‌طور متوسط چیزی در حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است و در سرعت‌های بسیار زیاد در سرپیچ‌ها، از این هم بالاتر می‌رود. به‌ همین دلیل، تایرها زود مستهلک می‌شوند و معمولا در هر ۲۰ دور، باید تعویض شوند.

بیرون بودن این تایر خودروها مزیت دیگری هم دارد. این ویژگی طراحی باعث می‌شود که کار تعویض تایرها برای تیم مکانیک و پشتیبانی حاضر در پیست آسان‌تر شود و در زمان کمتری، تایرهای جدید را جایگزین تایرهای مصرف شده کنند. این پروسه در مکانی به اسم Pit Stop انجام می‌شود؛ مکانی که اعضای مکانیک و پشتیبانی تیم‌های حاضر، برای تعویض تایرها حضور پیدا می‌کنند. کل زمان تعویض تایرها برای تیم‌ها حدود ۳ ثانیه زمان می‌برد. شاید برایتان جالب باشد که رکورد تعویض ۴ حلقه لاستیک برای تیم پشتیبانی، تنها ۱.۹۲ ثانیه زمان برده؛ این به معنی باز کردن پیچ چرخ با آچار برقی، درآوردن تایر مصرف شده و جا انداختن لاستیک نو و بستن پیچ است. در هر گرندپری، بسته به مسافت پیست و جنس تایرها، راننده‌ها چندین بار در طول مسابقه در Pit Stop ها جای گیری می‌کنند.

منبع : atomiptv.com

دکمه بازگشت به بالا