اقتصادی

امروز زنان در عرصه‌های علمی، فناوری و جهادی می‌درخشند

اخبار ورزشی/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری با تأکید بر اینکه امروز زنان در عرصه‌های علمی، فناوری و جهادی، دین‌مداری و حیا و عفت می‌درخشند، گفت: زنان سختی‌ های فراوان را تحمل می‌کنند اما از بسیاری از مردان جلوتر هستند و نباید اجازه دهیم این ظرفیت عظیم زنان مغلوب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام هشتم دی‌ماه با توصیه اکید نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به اینکه تقوا کنترل کننده نفس، مانع دنیامداری و زیاده‌خواهی است، اظهار کرد: بکوشیم از این سرمایه که مانعی در برابر ظلم و ستم است، بهره‌مند باشیم. 

وی با بیان اینکه ۹ دی‌ماه روز نمایش قدرت مردمی در تاریخ جمهوری اسلامی و کار کردن فتنه‌ها توسط مردم است، ادامه داد: فردا روز میثاق با ولایت و نظام است و در این روز ثابت شد کاری که از هیچ‌کس بر نمی‌آید، مردم منسجم و متشکل و متحد می‌توانند انجام دهند؛ فتنه براندازانه و از پیش طراحی شده ۸۸ فتنه‌ای بود مملو از انواع راز و رمزها که دشمنان از مدت‌ها قبل برای آن نقشه کشیده و نیرو تربیت کرده بودند تا خط پایان بر نظام اسلامی بکشند اما تنها نیرویی که توانست خط پایان را بر این فتنه بکشد، اجتماع عظیم مردم بود.

نکونام بیان کرد: اگر مردم نباشند، دست رهبری بسته است همانطور که دست امیرالمؤمنین(ع) ۲۵ سال بسته بود و در زمان زعامت ایشان نیز، به علت نامهربانی‌های مردم آن‌گونه که باید نتوانستند کار خود را انجام دهند.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه سرمایه مردمی باید حفظ شود که رمز بقای جمهوری اسلامی است، گفت: البته بهانه‌هایی برای در صحنه نبودن مردم وجود دارد اما این بهانه‌ها در برابر اصل نظام اسلامی و اصل اسلام عزیز هیچ است، اسلامی که حضرت اباعبدالله(ع) قربانی آن شدند و امیرالمؤمنین(ع) برای آن فرقشان شکافته شد. 

نکونام بیان کرد: اگرچه همه شاخص‌های اسلامی در این نظام شکل نگرفته و فاصله زیادی با اسلام ناب داریم اما داریم به سمت اسلامی‌سازی جامعه بشری گام بر می‌داریم نه در کشور بلکه به حول و قوه الهی در جهان. مردم همیشه نشان دادند که از مسئولان و تریبون‌دارها جلوترند و امیدواریم همیشه با همین بصیرت و میثاق با اسلام و ولایت، عاقبت بخیر شویم زیرا به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی، عاقبت بخیر در سایه پیوند با نظام و ولایت است.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: متأسفانه در حق این شخصیت ایمانی روشن‌ضمیر، از تبار علم و عرفان، فلسفه و سیاست جفا شد و فکر و اندیشه او درک نشد، عظمت علمی و معرفتی و عمق معارف او معرفی نشد و اسیر برخی فضاسازی‌ها و بازی‌های مخرب سیاسی و نگاه‌های حزبی قرار گرفت. امروز اما راه این عالم دینی پابرجاست و ذخایر که از وفاداری وی به انقلاب، نظام و ولایت، ایمان و بصیرتش و کتاب‌ها و اندیشه‌اش بر جای مانده در اختیار جوانان ما قرار دارد.

نکونام با تسلیت شهادت سردار سپاه اسلام سیدرضی موسوی، افزود: سیدرضی سلیمانی دوم ایران بود که یار و یاور و از همفکران و همرزمان مستمر آن شهید والامقام بود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و روز زن، توضیح داد: اسلام بین زن و مرد تفاوتی در رسیدن به کمال انسانی قائل نیست، این دو در خلقت و کارایی متفاوتند اما یک شخصیت انسانی، یک مسیر توحیدی و یک مقصد یعنی بهشت را دارند. متأسفانه برخی نگاه‌های ظالمانه و مردسالارانه به زن جفا کرد و او را مظلوم قرار داد و تبلیغات سوء و نابجای غربی‌ها جایگاه زن را نه فقط در چشم خودشان بلکه در دیگر جوامع بشری تنزل دادند و اینها باید جبران شود زیرا زن جایگاه و منزلتی ارزشمند دارد.

نکونام با تأکید بر اینکه امروز زنان در عرصه‌های علمی، فناوری و جهادی، دین‌مداری و حیا و عفت می‌درخشند، گفت: زنان سختی‌های فراوان را تحمل می‌کنند اما از بسیاری از مردان جلوتر هستند و نباید اجازه دهیم این ظرفیت عظیم زنان مغلوب شود.

امام‌جمعه شهرکرد به مسئله غزه و فلسطین مظلوم اما مقتدر نیز اشاره و بیان کرد: مردم بی‌پناه غزه بیشترین ستم را تحمل می‌کنند اما از حمایت جهانی برخوردار نیستند و این لکه ننگی در این مقطع است که دولتمردان در رأس برخی کشورها حتی بر خلاف خواسته شهروندانشان عمل می‌کنند و پاسخی به ندای مظلومان نمی‌دهند.

نکونام تصریح کرد: امروز مردم غزه و فلسطین مقتدرند زیرا مقاومت کشورهای مختلف از عراق گرفته تا یمن، فلسطین، سوریه و … یک جبهه واحد و همسو را شکل داده و در حال مبارزه هستند؛ مقاومت با آنکه همه قدرت خود را به میدان نیاورده و فقط حماس میدان‌دار اصلی این نبرد است، اما توانسته صهیونسیت‌ها را بعد از بیش از ۸۰ روز جنگ ناکام بگذارد.

امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: اگرچه حمایت‌های عملی حزب‌الله یا یمن و عراق و … مشاهده می‌شود اما اینها فقط اقدامات بازدارنده هستند و در میدان نیستند و وارد جنگ نشده‌اند؛ مقاومت امروز به فضل الهی قوی و مقتدر است و آمریکا به شدت می‌ترسد که حزب‌الله و انصارالله و دیگر نیروها وارد میدان شوند. 

نکونام با اشاره به اینکه اختلاف میان اسرائیل و حامیان این رژیم بروز کرده است، توضیح داد: آمریکایی‌ها اگرچه در واقع همان خوی جنایتکارانه و حمایت همه‌جانبه از جنایات صهیونیست‌ها را دارند اما در ظاهر می‌خواهند صف‌بندی خود با این رژیم را نشان دهند و بگویند که موافق اقدامات نتانیاهو نیستند. 

نکونام با اشاره به در پیش بودن انتخابات و رقم زدن یک حماسه دیگر، بیان کرد: در این زمینه باید وحدت خود را در کنار هم حفظ کنیم، همچنین دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات باید به مردم امید و اطمینان برای یک انتخابات سالم بدهند، جوانان هوشمند و انقلابی، تریبون‌ها و رسانه‌ها نیز می‌بایست مشارکت جدی در تبیین این اتفاق داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا