اقتصادیفعالان کسب و کار

اموزش گرمایش کولر گازی جنرال گلد

امروزه بسیاری از افراد برای تامین هوای گرم منازل و محل کار خود در فصل زمستان از دستگاه های گرمایشی مانند بخاری، موتورخانه، پکیج و… استفاده میکنند. اما جالب است بدانید، زمانی که اسم کولرگازی به گوشتان میخورد فکر میکنید که این دستگاه قادر است فقط نیاز سرمایشی شما فراهم آورد، ولی باید بدانید که برخی از مدلهای این دستگاه سرمایشی، میتواند علاوه بر خنک کردن منازل، آن را به یک محیطی گرم و دلچسب تبدیل کند. فقط کافی است با تغییر فصل و هوای دلتان، آن را بر روی حالت گرمایش یا سرمایش تنظیم کنید. اگر شما هم از کولرگازی General Gold استفاده میکنید و نمیدانید که چگونه از گرمایش آن بهره مند شوید، پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات آموزشی بیشتر در حوزه گرمایش کولرگازی جنرال گلد تا پایان این مقاله همراه جنرال گلد باشید.

سیستم گرمایش کولرگازی جنرال گلد چگونه عمل می‌کند؟

سیستم گرمایش کولر گازی اجنرال از کمپرسور جهت گرم کردن محیط استفاده می‌کند، که این قطعه مهم به کمک گاز موجود در کولر اسپلیت می‌تواند گرما را به فضای داخل خانه یا محل کارتان هدایت کند. اگر میزان گاز دستگاه شما کاهش یافته یا تمام شود، مطمئنا دستگاه گرمای مطلوبی نخواهد داشت. کمپرسور هوای گرم را به وسیله شیر چهار طرفه، به اواپراتور فرستاده، سپس بعد از گرم شدن لوله های اواپراتور هوای وارد شده به لوله ها توسط صفحاتی آلومینیومی گرم شده و آن را به محل مورد نظر انتقال می‌دهد. آن موقع است که می‌توانید از گرمای دلنشین سیستم کولر گازی در روزهای سرد و زمستانی نهایت لذت را ببرید.

آموزش گام به گام راه اندازی گرمایش کولرگازی GENERAL GOLD

راه اندازی حالت گرمایش این برند از کولرهای گازی سخت و دشوار نیست و به تخصص خاصی نیاز ندارد، فقط کافی است با انجام مراحل زیر این کار را خودتان به راحتی انجام دهید. اما لازم به ذکر است که قبل از برگرداندن حالت سرمایش به گرمایش، به سرویس و تعمیر کولرگازی خود بپردازید، تا بتوانید خرابی های ریز و درشت آن را به موقع تشخیص و رفع کنید تا در روزهای آتی مشکالت بزرگ تر و هزینه بری برای دستگاه شما به وجود نیاید.

راه اندازی حالت گرمایش کولرگازی جنرال گلد شامل مراحل زیر می‌شود:

  1. در ابتدا کار، شما باید کولرگازی خود را خاموش کنید.
  2. برای راه اندازی سیستم گرمایشی کولر اسپلیت به ریموت کنترل آن نیاز دارید.
  3. دقت داشته باشید هنگام استفاده از ریموت کنترل دستگاه آن را از جلوی کولر گازی و نزدیکی های آن دور نگه دارید، که وقتی در حال تنظیم کنترل هستید، دستگاه روشن نشود.
  4. اکنون باید یکسری عملیات انجام دهید و با فشردن چندین دکمه از ریموت، حالت گرمایش کولرگازی را فعال کنید.
  5. در این مرحله، ابتدا شما باید به دنبال دکمهای به نام Menu یا Mode باشید.
  6. بعد از فشردن آن، سپس باید به سراغ آیتم Fan- Heat- Dry- Cool- Auto رفته و گزینه Heat را نماد گرما و حرارت میباشد را انتخاب کنید.
  7. در آیتم heat یا همان گرما میتوانید درجه گرما خانه یا محل کارتان تا آن میزان که مدنظر دارید، تنظیم کنید.
  8. توجه داشته باشید که برای تغییر درجه اتاق باید گزینه Temp یا ه مان درجه را انتخاب کرده و آن را تنظیم کنید.
  9. ۱۶ درجه خنکترین حالت و ۳۰ درجه گرمترین حالت است.
  10. بعد از این که مراحل را مو به مو انجام داده و تنظیمات الزم را اعمال کردید، وقت آن رسیده که ریموت را مقابل کولرگازی جنرال گلد خود قرار داده و آن را روشن نمایید.

راه اندازی گرمایش کولرگازی جنرال گلد خود را به ما بسپارید: با فرا رسیدن فصل زمستان، تغییر حالت سرمایش به گرمایش به یکی از دغدغه های همه افرادی که از کولرگازی جنرال گلد یا هر برند دیگری که استفاده می‌کنند، تبدیل میشود. که برای رفع این دغدغه مجموعه ما مطلبی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده است. اما با این وجود، هستند افرادی که ترجیح میدهند برای تنظیم حالت گرمایش کولرگازی جنرال گلد خود از تعمیر کاران حرفه ای استفاده کنند تا از آسیب دیدن و بهم ریختن تنظیمات دستگاهشان جلوگیری نمایند.

ما همراه همیشگی سرد و گرم زندگی شما هستیم. اگر قصد دارید از حالت گرمایش کولرگازی خود استفاده کنید، میتوانید با خیالی راحت از کادر حرفه ای مجموعه ما بهره مند شوید. برای دریافت خدمات از ما فقط کافی است با یکی از شماره های موجود در وب سایت تماس بگیرید.

General Gold air conditioner heating training

آیا کولرگازی شما سیستم گرمایشی دارد؟

اولین موضوعی که مطرح می‌شود این است که باید کولرگازی شما سرمایشی – گرمایشی بوده و امکان گرمادهی را داشته باشد. در صورتی که کولرگازی از نوع فقط سرمایشی باشد، نمی‌توان آن را تغییر داد و روش استانداری برای اینکه کولرگازی فقط سرمایشی را به کولرگازی گرمایشی – سرمایشی تبدیل کنید، وجود ندارد.

در صورتی که سال‌های گذشته از حالت گرمایش دستگاه استفاده کرده‌اید و می‌دانید که این قابلیت را دارد، فقط کافی است تنظیمات مربوط به حالت گرمایشی کولر را انجام دهید، اما اگر در مورد تجهیز دستگاه به عملکرد گرمایش اطلاعی ندارید، می‌توانید از روی مدل دستگاه و مشخصات روی لیبل متوجه آن بشوید. در صورتی که بر روی لیبل دستگاه وات و آمپر مصرفی حالت گرمایشی کولرگازی درج شده باشد، دستگاه قابلیت گرمادهی دارد؛ لیبل دستگاه معمولا بر روی دیواره‌ی سمت راست پنل قرار دارد.

از توضیحات و یا کلیدهای کنترل نیز می‌توانید متوجه شوید که دستگاه دارای سیستم گرمایشی می‌باشد، اما در نظر داشته باشید در برخی مدل‌ها ممکن است کنترل و دفترچه راهنمای دستگاه‌های فقط سرمایشی با دستگاه‌های سرمایشی – گرمایشی مشترک باشد و نتوانید از این طریق به گرمایشی بودن دستگاه پی ببرید. قبل از انجام مراحل راه‌اندازی گرمایش کولرگازی بهتر است به فکر باشید تا در حین کار گرما به خوبی منتشر شود.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

پس از انتخاب مد گرمایشی، باید درجه دمای اتاق را تنظیم کنید. شما می‌توانید با کلید Temp یا همان فلش‌های تنظیم دما در تمامی برندها، دمای مناسب را برای محیط تعیین نمایید. برای حالت گرمایش کولرگازی می‌توانید بازه‌ای بین 16 تا 30 درجه و در برخی برندها تا 31 درجه سانتی‌گراد انتخاب کنید؛ دمای بالاتر گرم‌تر است. دقت داشته باشید دمایی که تنظیم می‌کنید، دمای اتاق است و قرار است اتاق به دمای انتخابی شما برسد، بنابراین بهتر است دمایی مناسب و متعادل انتخاب کنید. دمای 25 یا 26 دمای مناسبی است، اما بر اساس دلخواه خود می‌توانید بازه‌ی دیگری را برای دمای کولرگازی انتخاب کنید.

استفاده از حالت گرمایش سریع کولر گازی

اگر می‌خواهید فضا سریع‌تر گرم شود، در صورتی که دستگاه شما این قابلیت را داشته باشد، می‌توانید حالت گرمایش سریع را فعال کنید. در این شرایط حالت گرمایش کولر با دمای بالا فعال شده و محیط را زودتر گرم می‌کند. معمولا در بیشتر برندها این قابلیت با عنوان Jet یا Turbo بر روی کنترل کولرگازی قرار دارد و می‌توانید آن را فعال کنید. اگر هنگامی که این قابلیت فعال است، دما را تغییر دهید، عملکرد گرمایش سریع غیرفعال خواهد شد.

نکات مهم حین استفاده از گرمایش کولرگازی

چرا کولرگازی گرما نمی‌دهد؟

اگر در حین کار، گرمایش کولرگازی متوقف می‌شود این مورد کاملا طبیعی است، زیرا به دلیل سیکل کولرگازی یونیت بیرونی و موتور دستگاه خیلی خنک شده و ممکن است یخ ببندد؛ به همین علت دستگاه دیفراست می‌کند و وارد مرحله‌ی یخ‌زدایی می‌شود. در برخی شهرها به دلیل سرمای زیاد ممکن است دفعات دیفراست دستگاه بیشتر شود و حتی در برخی روزهای سرد به طور کلی گرما ندهد، به همین دلیل مطابقت کولرگازی با محیط از نظر اهمیت زیادی دارد.

در نظر داشته باشید تمیز بودن فیلترهای کولرگازی نیز اهمیت زیادی دارد. افت ولتاژ برق هم می‌تواند بر روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار باشد و توصیه می‌شود این مورد را نیز مد نظر قرار داده و چک کنید و در صورت بروز ایراد در برق ورودی کولر، از کارشناس برق کمک بگیرید.

ممکن است احساس کنید میزان گرمایش کولرگازی به حد کافی نیست و نمی‌تواند خانه را به طور کامل گرم کند. باید بگوییم کولرگازی به طور کلی یک دستگاه کمک گرمایشی است و می‌بایست در کنار آن از دستگاه گرمایشی دیگری هم استفاده کنید. با توجه به اینکه گرمادهی کولرگازی از طریق سیکل تبرید انجام می‌شود، طبیعی است که به دلیل یخ‌زدایی‌های حین کار و … گرمادهی کمی داشته باشد.

توصیه می‌شود دمای مناسبی انتخاب کنید تا بتوانید طی مدتی که به دستگاه نیاز دارید، آن را به صورت یکنواخت با همان دمای مورد نظر روشن نگه دارید و کمتر در حین استفاده به دلیل گرمای اتاق دستگاه را خاموش کنید. معمولا در بیشتر مدل‌ها مصرف برق کولرهای گازی در حالت گرمایش 1 آمپر بیشتر است و به طور کلی بهتر است دستگاه را خیلی خاموش و روشن نکنید تا میزان مصرف برق دستگاه بالاتر نرود.دوستان گرامی در نظر داشته باشید اگر برای استفاده از کولرگازی با مشکلی مواجه شدید و یا دستگاه شما دچار ایراد شد، کارشناسان ما آماده‌ی ارائه‌ی خدمات و تعمیر دستگاه می‌باشند.

دکمه بازگشت به بالا