اقتصادیفعالان کسب و کار

انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین

روکش صندلی خودرو یکی از تزئینات داخلی و از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو به شمار می آید که با توجه اجزای داخل ماشین مثل رنگ داشبورد، رنگ بدنه خودرو و کمربند ایمنی انتخاب می شود. رنگ روکش صندلی به دو شکل تک رنگ و دو رنگ در بازار موجود است. در واقع برای انتخاب رنگ روکش خودرو باید مواردی اعم از رنگ داشبورد، بدنه، کمربند ایمنی، جنس روکش را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسب داشته باشید، انتخاب رنگ مناسبی که با دیگر ادوات داخلی خودرو منطبق باشد.

دانستن این معیارها به شما در انتخاب رنگ روکش خودرو کمک میکند. از دیگر موارد مهم برای انتخاب رنگ روکش شرایط آب و هوایی و اقلیمی، نوع کاربرد خودرو، شغل، تعداد افراد خانواده، افرادی که از خودرو استفاده میکنند و سلیقه شخصی افراد هستند. خدمات مشاوره و پشتیبانی مشتریان در سایت باران کاور به شما در انتخاب بهترین کاور کمک خواهند کرد . هر کدام از این ها تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ روکش دارند و توجه به این موارد میتواند در انتخاب بهتر رنگ روکش خودرو به شما کمک کند. حال به برسی دقیق تر هر یک از این موارد می پردازیم.

موارد موثر در انتخاب رنگ روکش خودرو

تولید کنندگان خودرو، رنگ اجزای داخلی خودرو و بدنه را متناسب با هم قرار میدهند که همین مورد باعث زیبایی فضای داخلی خودرو میگردد. چنانچه در مناطق گرم رانندگی میکنید انتخاب روکش خودرو با رنگ های روشن درست ترین انتخاب برای شماست. زیرا رنگ های تیره نور خورشید و گرما را به خود جذب میکنند و باعث گرمای داخل خودرو میشود. و اگر مدت زیادی رانندگی میکند بهتر است از روکشی استفاده کنید که در طولانی مدت باعث خستگی شما نشود. روکش هایی با رنگ های ملایم این ویژگی را دارند.

واضح است که روکش هایی با رنگ روشن خیلی زود کثیف می شوند پس اگر شغل شما به گونه ای است که در طولانی مدت رانندگی میکنید و یا از خودرو خود در حمل و نقل عمومی استفاده میکنید انتخاب روکش با رنگ تیره برای شما مناسب تر خواهد بود و حتی اگر فرزند خردسال دارید و تمیزی خودرو برای شما مهم است روکش هایی با رنگ تیره بهترین انتخاب برای شما است. البته سلیقه شخصی افراد در انتخاب رنگ روکش موثر است که ممکن است از این قواعد مستثنا باشد و افراد رنگ مورد پسند خود را انتخاب کنند.

رنگ روکش خودرو با توجه به جنس

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب رنگ روکش خودرو موثر است جنس روکش است و بر اساس اینکه روکش ماشین پارچه ای است یا چرمی، میتواند انتخاب های متفاوتی براساس رنگ و طراحی که دارد در اختیار شما قرار دهد. همانطور که می دانید روکش های چرم در رنگ های محدود تری به نسبت روکش های پارچه ای تولید میشوند و هرکدام از این متریال ها با یک سری از رنگ های خاص خودشان جلوه زیبایی خواهند داشت.

مثلا با رنگ هایی مشکی، و تناژ کرم بسیار زیباست. و روکش های پارچه ای که معمولا تنوع رنگ بیشتری دارد، و در اکثر رنگ ها در بازار موجود است، با رنگ های مشکی، کرم، طوسی و ذغالی ظاهر خودرو شما را لوکس و جذاب میکند و همین باعث شده که طرفداران بیشتری داشته باشد. اگر قرار است از روکش پارچه‌ای استفاده کنید، جدا از رنگ پارچه باید به نوع طراحی که در بخش‌های مختلفی پشتی روکش، نشیمنگاه و رویه وجود دارد، رنگ و طراحی شیکی را انتخاب کنید تا با ظاهر داخلی و نوع خودرو شما هماهنگی لازمی را داشته باشد. اما علاوه بر این، نکته های دیگری هم وجود دارند که لازم است برای انتخاب رنگ روکش در نظر گرفته شوند.

رنگ روکش همسان یا تضاد

توجه به رنگ اجزای داخلی خودرو مثل داشبور، کنسول جلو و کمربند ایمنی که به آن تریم گفته میشود، میتواند به شما در انتخاب رنگ روکش کمک کند. شما میتوانید با توجه به سلیقه فردی دو انتخاب داشته باشید، رنگ همسان و یا تضاد. محصولات با طراحی‌های جذاب و مدرن، amazon را به یک مقصد محبوب برای خرید انواع لوازم خود ایستا تبدیل کرده است . اگر رنگ همسان را انتخاب کنید باید با توجه ب رنگ اجزای داخلی خودرو، رنگی را برای روکش انتخاب کنید که در یک تناژ رنگی باشند. برای زیباتر شدن فضای داخل خودرو میتوانید از روکش فرمان دارای رنگ یکسان با سایر اجزا استفاده کنید.

گزینه دومی که برای شما قابل انتخاب است رنگ متضاد است. که در انتخاب رنگ یکی ازادوات مهمی است که رنگ روکش را با توجه به آن انتخاب میکنند رنگ داشبورد است که رنگ اجزای داخلی به نحوی باید مکمل رنگ داشبورد باشند. رنگ کمربند ایمنی نیز از مواردی است که رنگ روکش را با توجه به آن انتخاب میکنند که در این صورتی شما روکش را انتخاب میکنید. که رنگ آن مکمل رنگ اجزای داخلی خودرو باشد. برای نمونه روکش طوسی با تریم مشکی و یا برعکس بسیار جذاب به نظر میرسد. از ویژگی های خوب رنگ تضاد این است که اگر رنگ های درستی را در کنار هم قرار دهید بسیار جلوه زیبایی خواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ روکش به سبک خودرو نیز توجه کنید زیرا انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو کلاسیک از مدرن متفاوت است.

به طور کلی میدانیم که یک تغییر رنگ ساده، می تواند ظاهرو طراحی داخل خودرو را متفاوت کند. اینکه از یک خودرو سواری معمولی، شاسی بلند و یا خودرو های لوکس استفاده میکنید، باید به انتخاب رنگ روکش صندلی بر اساس طراحی داشبورد توجه داشته باشید. ازاین روی باید به نوع خودرو هم توجه کنید که رنگی که انتخاب می‌کنید، با طراحی داخلی آن همخوانی داشته باشد. علاوه بر همه این‌ها، باید به اینکه قرار است خودرو را اسپرت کنید یا نه، هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر قصد دارید که خودروی خود را اسپرت کنید، برای روکش صندلی از رنگ های روشن استفاده کنید این رنگ ها ظاهر خودرو شما را جذاب ترمیکنند.

ست کردن رنگ روکش و رنگ داخل خودرو

و اما بحث اصلی و دقیق تر رنگ تریم یا داخل خودرو هست. اجزای عمده داخلی خودرو شامل داشبورد، رودری ها، سقف، ستون و مهمتر از همه رنگ کمربند ایمنیه. اصلی ترین جزء خودرو برای انتخاب رنگ روکش، رنگ داشبورده. رنگ داشبورد ها معمولا رنگ هایی هستن که رنگ اصلی تریم خودرو رو مشخص می کنن. رنگ بقیه اجزاء داخلی به نحوی مکمل رنگ داشبوردن. مهمترین رنگی که بعد از داشبورد باید مورد توجه قرار بگیره رنگ کمربند ایمنیه. کمربند های ایمنی به عنوان رنگ های مکمل بهترین مرجع هستند. دقت به این دو رنگ در داخل خودرو بهترین کمک رو به انتخاب رنگ مناسب برای روکش صندلی می کنه.اگر شخصی بخواد روکش دو رنگ انتخاب کنه میتونه از رنگ داشبورد و کمربند الهام بگیره.

این به این معنی نیست که انتخاب رنگ با توجه به بقیه اجزای خودرو اشتباهه.  علاوه بر سلیقه، توجه به رنگ داشبورد و کمربند ایمنی میتونه در تصمیم گیری کمکتون کنه. انتخاب رنگ روکش متفاوت با رنگ داخل خودرو یکی دیگه از روش های ، انتخاب رنگ های خاص و بی ربط با داخل خودرو هست. نمیشه به صراحت گفت کدوم شیوه برای انتخاب رنگ روکش صندلی نسبت به دیگری ارجحیت داره. هر کدوم شیوه خاص و منحصر بفردیه. رنگ هایی نظیر مارون، موکا، قرمز، زرشکی، آبی، سبز، صورتی و… جزء رنگ های خاص برای روکش صندلی محسوب میشن. با انتخاب این رنگ ها میتونید ظاهر متفاوت و زیبایی رو به خودروی خودتون بدید.

چه جنسی بگیرم؟

معمولا دومین سوالی که ذهن رو درگیر میکنه بحث انتخاب جنس روکش صندلیه. روکش صندلی ها به طور کلی از جنس چرم، پارچه و یا ترکیب این دو جنس ساخته میشه. پارچه ها خودشون میتونن مخمل، اسپایس، برزنت، کنف یا الیاف های دیگه ای باشن. چرم ها هم میتونن صنعتی، طبیعی و یا مشتقات نایلون باشن. لینک ورود به بخش خرید و مشاهده ی تمامی روکش صندلی ها

کدوم جنس چرم بهتره؟

اول از همه جنس و بعد ضخامت چرم مورد استفاده از عوامل مهم انتخاب روکش صندلی هایی از جنس چرم هست. در همین ابتدا عرض کنیم که روکش صندلی هایی از جنس نایلون بدترین نوع روکش صندلی ها محسوب میشن. این نوع روکش صندلی ها رو به اسم روکش صندلی چرم معرفی می کنن، هشیار باشید که دوام این اجناس بسیار پایین و کیفیت کار به مراتب نسبت به چرم های طبیعی و صنعتی ضعیفتر هست. به مشتقات نایلونی اصطلاحا فوم هم گفته میشه.

طبیعی رایج به دو جهت زیاد مورد استفاده قرار نمیگیره. اول اینکه قیمت تموم شده ی روکش صندلی های چرم طبیعی زیاد و گرونه. دوم اینکه بر خلاف تصور طول عمر زیادی ندارن. البته در بین چرم های طبیعی هستن روکش هایی که از چرم های بسیار مرغوب ساخته شدن، و البته بسیار گرون هستن. مناسب ترین چرم برای تولید روکش صندلی چه از نظر کیفیت و چه از نظر دوام، روکش صندلی هایی با جنس چرم صنعتیه. خرید یک روکش صندلی با جنس چرم صنعتی بسیار مرغوب هم از نظر قیمت مقرون بصرفه تره و هم از نظر دوام. چرم های صنعتی از دوام بالایی برخوردارن.

انواع پارچه در روکش صندلی ها

به طور کلی الیاف های رایج بکار رفته در ساخت و تولید روکش صندلی شامل اسپایس، مخمل و برزنته. خیلی از دوستان سوال می پرسن که چه جنسی انتخاب کنیم؟ چرم و پارچه یا چرم و یا تمام پارچه؟ خدمتم این عزیزان باید عرض کنیم که این انتخاب بستگی به سلیقه شما داره. بدون شک هر متریال و جنسی که انتخاب بفرمایید زیبایی خودش رو داره. اما به صورت معمول روکش صندلی های تمام چرم ظاهر چشم نواز تری دارن. مشتقات نایلون یا فوم ها با توجه به ضخامت نازکی که دارن به راحتی قابل تشخیصن. یکی از این راه ها چروک شدن قسمت نخ ها و دوخت هاست.

روکش صندلی چرم عرق می کنه؟

عرق کردن در هوای گرم به صورت منطقی اتفاق میفته.جنس روکش صندلی هم در این امر دخالت داره، اما نه آنچنان که شما رو در استفاده از روکش صندلی چرم مردد کنه. لازم میدونیم عنوان کنیم که روکش های صندلی با جنس نایلون به علت دارا بودن پلاستیک باعث عرق کردن میشه. رنگ هایی نظیر مارون، موکا، قرمز، زرشکی، آبی، سبز، صورتی و… جزء رنگ های خاص برای روکش صندلی محسوب میشوند، با انتخاب این رنگ ها میتوانید ظاهر متفاوت و زیبایی را به خودروی خود ببخشید.

نصب روکش صندلی

نصب روکش صندلی مهمترین قسمت از پروسه ی خرید روکش صندلیه. روکش صندلی ها دو دسته هستن. دارای قالب و بدون قالب خاص. اگر ماشین شما پژو پارس کلاس 12 باشه دو راه برای انتخاب قالب دارید. اول اینکه از روکش های فری سایز پژو استفاده کنید که این امر نه تنها زیبایی نمیده به خودرو بلکه خیلی هم باعث آزردگی شما میشه. دوم اینکه از روکش صندلی های مناسب و ساخته شده با قالب مخصوص استفاده کنید. این قالب ها چون از نظر ابعاد و حجم دقیقا فیت با صندلی خودرو هستن، زیبایی و ظاهر مناسبی رو ایجاد می کنن. در ضمن نصب روکش صندلی هایی با قالب دقیق بسیار راحت تر و لذت بخش ترن نسبت به روکش های فری سایز. صندلی، انتخاب رنگ های خاص و بی ربط با داخل خودرو است.

جهت آگهی از قیمت و خرید انواع روکش صندلی و کفی خودرو از بازار بزرگ تهران (قیمت مناسب) با شماره 09307021220 تماس بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا