اقتصادی

انفجار در شعبه رأی‌گیری بلوچستان؛ 4 نیروی امنیتی کشته شدند

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، یک مقام امنیتی استان بلوچستان اعلام کرد که چهار نیروی امنیتی پاکستان صبح امروز (پنجشنبه) در انفجار بمب در مقابل یکی از شعب اخذ رأی در استان «بلوچستان» واقع در جنوب غربی پاکستان کشته شدند و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس پاکستان نیز گزارش کرد که علاوه بر انفجار بمب در بلوچستان تیراندازی نیز صورت گرفته است که در آن افرادی کشته و زخمی شدند ولی تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز به وقت محلی (۰۶:۳۰ به وقت تهران) پاکستانی‌ها تحت تدابیر امنیتی شدید به پای صندوق‌های رأی رفتند تا دولت جدید خود را مشخص کنند. برخی گزارش کرده‌اند که خدمات تلفن‌های همراه در سراسر این کشور به دلایل امنیتی قطع شده است.

 

از طرف دیگر، حزب «تحریک انصاف پاکستان» که حزب نخست‌وزیر پیشین عمران خان است، مدعی شده است که مراکز رأی‌گیری در چندین منطقه از استان پنجاب پاکستان صبح امروز بدون حضور نمایندگان این حزب برگزار شده است که این مسئله احتمال تقلب در انتخابات را افزایش می‌دهد.

طبق آمار و ارقام رسانه‌های محلی پاکستان، حدود ۱۸ هزار نامزد برای کرسی‌های شورای ملی (پارلمان) و چهار مجمع استانی پاکستان رقابت می‌کنند. ۴۴ حزب سیاسی برای کرسی‌های مجلس سفلای پارلمان پاکستان رقابت می‌کنند و ۷۰ کرسی نیز به زنان و اقلیت‌های این کشور اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش، ۹۰ هزار مرکز رأی‌گیری در این انتخابات فعال است و بیش از ۶۵۰ هزار نظامی و نیروهای امنیتی لباس شخصی و پلیس،‌ تأمین امنیت این انتخابات را برعهده دارند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا