فعالان کسب و کار

ایا مشاور کنکور لازم است؟

آیا باید مشاوره پذیرش بگیریم؟ ? آیا واقعا ارزشش را دارد؟ هزینه مشاوره کنکور چقدر است؟ من اینجا هستم تا با تجربه ام شما را راهنمایی کنم. امیدوارم ازش خوشتان بیاید.

نکات امتحانی

نکات را مرور کنید

باید بگم که من دانشجو هستم و راه زیادی رو طی کردم تا اینجوری قبول بشم و صدها کار اشتباه انجام دادم و مسیرهای اشتباه زیادی رفتم پس این مقاله رو به اشتراک میذارم تا تو در اشتباهات من نمی افتی

آیا بهتر است در مشاوره پذیرش شرکت کنم یا خیر؟

ببینید این سوال شبیه این سوال است که آیا چاقو برای انسان خطرناک است یا خیر؟ چاقو می تواند در دست جراح باشد و جان یک نفر را نجات دهد یا در دست یک قاتل باشد و باعث مرگ انسان شود.

خلاصه اینکه مشاور کنکور مثل چاقو میمونه یعنی اگه مشاورتون معمولی یا خوب باشه تاثیر خوبی روی شما میذاره ولی اگه کسی باشه که نتونه راهنماییتون کنه و شما رو گمراه کنه. کلمات، پس قطعا شکست خواهید خورد.

زندگی شما به امتحان بستگی ندارد

بگم از این به بعد زندگی شما به کنکور وابسته نیست! متأسفانه بسیاری از مشاوران و بازاریابان کنکور این کلمه دیوانه وار را در ذهن مردم، خانواده ها و حتی دانشجویان حک کرده اند که زندگی شما به کنکور بستگی دارد و باید در آن موفق باشید و… اگرچه این کاملا اشتباه است زیرا ثابت شده است. که ما دستاوردهای خوب زیادی داشته‌ایم، اما متأسفانه آنها هرگز به جایی نرسیدند، یا بسیاری از آنها دچار اعتیاد، افسردگی و خودآزاری شدند، کشته شدند، یا حتی ساده‌تر کار پیدا نکردند و بیکار ماندند.

هیئت امتحانی

نکاتی برای امتحانات

نگران رتبه امتحانی خود نباشید

اگرچه در ایران و خارج از کشور افراد موفق زیادی را می شناسیم که نه دیپلم و نه فوق لیسانس گرفتند، اما توانستند موفقیت های بزرگی کسب کنند.

بنابراین، حتی اگر به محدوده 500000 رسیدید، دلیل نمی‌شود که خودتان را از دست بدهید و بگویید من نمی‌توانم خوب زندگی کنم یا… این بهانه‌ای بسیار راحت برای افرادی است که نمی‌خواهند تلاش کنند، اگر امکان رشد وجود ندارد. هر موقعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی.

من نمی خواهم بیشتر از این بحث دور شوم، بنابراین به موضوع اصلی یعنی مشاوره کنکور برمی گردم.

مشاور آزمون گزینش نباید پزشک باشد!

متأسفانه خیلی ها معتقدند افرادی که نمره زیر 100 دارند یا وارد رشته پزشکی شده اند می توانند مشاور خوبی باشند، این کاملا نادرست و بسیار خطرناک است!

مربی خوب پزشکی و دندانپزشکی نیست، مشاوره و روانشناسی است! به این نکته بسیار مهم توجه کنید زیرا بسیاری از افراد مرتکب این اشتباه می شوند.

دستورالعمل تست

نکات امتحانی

مشاوره تجربی کنکور

یک مربی خوب کسی نیست که روش های مطالعه خود را به شما آموزش می دهد، بلکه اوست که به شما کمک می کند مسیر مطالعه خود را پیدا کنید و با آن روش می توانید ساعات مطالعه خود را به خوبی افزایش دهید. در غیر این صورت، اگر کسی بخواهد روش های خود را بر اساس نمره گذاری و تایید آن روش ها به شما بگوید، کاملاً اشتباه است زیرا شما کاملاً با دیگران متفاوت هستید و باید روش تدریس خود را پیدا کنید. ساخت (انتخاب رشته کنکور سراسری پوردستمالچی).

بنابراین اولین قدم این است که فردی که به شما مشاوره می دهد باید یک مشاور با تجربه باشد

ویژگی های یک مشاور کنکور

بحث بعدی ما در مورد کیفیت های مشاور است که باید به آن توجه کنید زیرا متاسفانه حتی بسیاری از مشاوران با تجربه در قبال پولی که دریافت می کنند خدمات ارائه نمی دهند یا متاسفانه برخی از آنها بیش از حد خدمات ارائه می دهند! در ادامه توضیح خواهیم داد که منظور ما از این نوع مشاوره کنکور چیست.

منظور ما از خدمات بیشتر این است که یک مشاور متوسط ​​نباید بیش از 7 ساعت از وقت شما را در هفته بگیرد. چون در غیر این صورت او بی دلیل با شما صحبت می کند و وقت شما را تلف می کند! و البته کم خدمتی به این معناست که روزی کمتر از 15 دقیقه با شما نباشد و به طور متوسط ​​مشاور خوب کسی است که روزی 30 تا 60 دقیقه وقت بگذارد.

برنامه ریزی مشاوره ورودی

همانطور که گفتیم مشاوران برای شما برنامه ای نمی نویسند و از شما می خواهند که طبق آن برنامه مطالعه کنید! این واقعا اشتباه است زیرا اولین مشاور من این کار را با من انجام داد که باعث سردرگمی شد و به برنامه من نرسید.

مثلا برایم یک برنامه مطالعه نوشت که باید روزی 1 ساعت وقت می گذاشتم و 30 دقیقه زبان می خواندم و عربی یک روز در میان… اما در کلاس زبان خیلی قوی بودم و در عربی خیلی ضعیف. ! عربی و زبان در این برنامه باید معکوس شوند، اما مشاورم به من گفت که زبان مهمتر است، پس زمان بیشتری را برای زبان اختصاص دهید.

نکات امتحانی

مشاوره برای امتحان

نظرات شخصی را کنار بگذارید

خب، دیدگاه شخصی این مشاور به وضوح اشتباه است و درست نیست، بنابراین مشاور نباید برای شما برنامه ای طراحی کند بلکه باید به شما یاد دهد که چگونه بر اساس نیاز خود یک برنامه طراحی کنید و به شما یاد دهد که چگونه به این برنامه پایبند باشید و راه خود را گم نکنید. . انگیزه

برای مثال، یکی از بهترین راه‌ها برای پایبندی به برنامه‌تان این است که ۴۵ دقیقه مطالعه کنید و ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

یک مشاور خوب باید به شما بگوید که 30 تا 60 دقیقه در روز ورزش کنید یا یک فعالیت معمولی انجام دهید که از آن لذت می برید مانند بیرون رفتن با دوستان یا هر چیز دیگری که دوست دارید.

مطالب مشابه را پشت سر هم نخوانید

و اینکه مثلا به شما بگوید روزی بیش از سه درس بخوانید نه اینکه یک درس پشت سر هم با یک درس وقت بگذارید که باز هم بسیار اشتباه است، متاسفانه برخی از مشاوران معتقدند که بهتر است یک درس بخوانید. درس پشت سر هم یاد بگیر

یادگیری بدون فراموشی

بله، شما خوب یاد خواهید گرفت، اما یک ماه دیگر کل درس را فراموش خواهید کرد. این مربوط به عملکرد مغز است، بنابراین به جای اینکه شنبه زیست شناسی و شنبه 6 ساعت فیزیک بخوانید خوب است. شنبه 3 ساعت زیست شناسی و 3 ساعت فیزیک و شنبه هم همینطور.

البته این فقط یک مثال است. و در برنامه مناسب شما باید 1-2 درس عمومی را برای هر درس خاص بگنجانید، مثلاً خواندن 4 درس خاص در روز شنبه اشتباه است. و 4 درس عمومی شنبه… 2 درس عمومی و 2 درس اختصاصی رو شنبه و شنبه هم باید بخونید.

در مرحله آخر سعی کنید یک مشاور مهربان و صمیمی پیدا کنید که شما را تشویق کند و نترسید و…

منبع: مرکز مشاوره تحصیلی پوردستمالچی

دکمه بازگشت به بالا