ورزشی

بررسی دو لایحه جدید پیرامون هوش مصنوعی در کنگره آمریکا

سناتور‌های آمریکا دولایحه جدید درباره هوش مصنوعی ارائه کردند که بر شفافیت و پیشرو بودن آمریکا در این فناوری تمرکز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا،در میان بحبوحه علاقه فزاینده برای رسیدگی به مسائل پیرامون هوش مصنوعی، سناتورهای آمریکایی دو لایحه دوحزبی جداگانه درباره این فناوری معرفی کردند.

براساس یکی از این لایحه‌ها دولت ایالات متحده آمریکا باید در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل با مردم شفاف باشد و براساس لایحه دیگر آمریکا باید دفتری ایجاد کند تا مشخص شود که این کشور در رقابت برای دستیابی به آخرین‌ فناوری‌های روز دنیا پیشرو است یا خیر.

همچنین قانونگذاران شروع به بررسی قوانین جدیدی کرده اند که ممکن است به دلیل ظهور هوش مصنوعی ضروری باشد. این فناوری در اوایل سال جاری زمانی که چت جی‌پی‌تی(ChatGPT)_یک برنامه هوش مصنوعی که می تواند به سوالات به صورت مکتوب پاسخ دهد_ به طور کلی در دسترس قرار گرفت، سرفصل خبرها شد.

دو سناتور دموکرات به نام مایکل بنت و مارک وارنر، به همراه یک سناتور جمهوری خواه تاد یانگ، اقدامی را ارائه کردند که بر اساس آن باید دفتری ایجاد شود تا با تجزیه و تحلیل رقابت جهانی از پیشرو بودن آمریکا در توسعه هوش مصنوعی اطمینان حاصل کند. 

 بنت می‌گوید : “ما نمی توانیم مزیت رقابتی خود را در فناوری های استراتژیک مانند نیمه هادی‌ها، محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی به رقبایی مانند چین از دست دهیم.”

 اوایل این هفته، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفت که سه جلسه توجیهی برای سناتورها در مورد هوش مصنوعی برنامه ریزی کرده است تا با برگزاری جلسه توجیهی طبقه بندی شده درباره هوش مصنوعی قانونگذاران بتوانند در مورد این موضوع آموزش ببینند.  

 این جلسات شامل یک مرور کلی بر هوش مصنوعی، بررسی چگونگی دستیابی به رهبری آمریکا در زمینه هوش مصنوعی و یک جلسه طبقه بندی شده در مورد مسائل دفاعی و اطلاعاتی و پیامدها است.

سناتورهای گری پیترز، که ریاست کمیته امنیت داخلی را بر عهده دارد، به همراه سناتورهای مایک براون و جیمز لنکفورد، لایحه ای را ارائه کردند که بر اساس آن، سازمان های دولتی ایالات متحده باید به مردم بگویند که آژانس در چه زمانی از هوش مصنوعی برای تعامل با آنها استفاده می کند.

 این لایحه همچنین آژانس‌ها را ملزم می‌کند راهی ایجاد کنند تا مردم بتوانند در مورد هر تصمیمی که توسط هوش مصنوعی گرفته می‌شود تجدیدنظر کنند.

 براون در بیانیه ای گفت: دولت فدرال باید در استفاده از هوش مصنوعی فعال و شفاف باشد و اطمینان حاصل کند که تصمیمات بدون مدیریت انسان‌ها گرفته نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا