اقتصادیفعالان کسب و کار

برنامه و بازی مود شده چیست؟

اصطلاح مود یا ماد!

آیا مود درست است یا ماد؟!
و بالاخره باید از کدام استفاده کرد؟!

یک بازی Mod شده می‌تواند شامل مراحل، اشیا، کاراکترها، و هرچیز سفارشی دیگری باشد. (منظور از سفارشی این است که خود سازندگان بازی، این تغییرات را به بازی اضافه نمی‌کنند؛ بلکه این تغییرات توسط افراد دیگری صورت می‌گیرد.)

برای مثال، یک بازی موبایل را Mod کرده‌ایم و سپس می‌توانیم تعداد سکه‌های درون بازی را به رقم بی‌نهایت افزایش دهیم! در حالی که خود سازندگان بازی چنین چیزی را به هیچ وجه در بازی قرار نداده بودند! بنابراین از دانلود بازی مود می توان استفاده کرد.

مود یا ماد؟! مسئله این است!

در یک کلام ساده، تلفظ صحیح این واژه، ماد می‌باشد! اما … دقیقا ماد تلفظ نمی‌شود؛ بلکه نوعی از “آ” در زبان انگلیسی است!

چرا ما و اکثر وب‌سایت‌های دیگر می‌گوییم مود؟!

حالا به نظر شما تلفظ مود بهتر است یا ماد؟! ?
البته مود با مد فرق داره ها! ?

چرا خود سازندگان رسمی مود نمی‌کنند؟!

این سوال از پایه اشتباه است؛ چراکه گفتیم مود توسط سازندگان اصلی در بازی ایجاد نمی‌شود! بنابراین بهتر است عنوان سوال را تغییر دهیم و برای مثال بپرسیم چرا سازندگان اصلی بازی، قابلیت‌هایی مثل جان بی‌نهایت، دست یافتن به تمامی سلاح‌ها با یک کلیک، سکه بی‌نهایت و این موارد را در بازی قرار نمی‌دهند؟! واقعا چرا؟! ?

برای بهره از دریم لیگ مود باید کلیک کنید. اگر بخواهیم پاسخ ساده‌ای برای این سوال داشته باشیم، می‌توان گفت که در اگر سازندگان اصلی چنین اقدام انجام دهند، هدفی که برای بازی خود تعیین کرده‌اند نابود می‌شود! فرض کنید وارد یک بازی می‌شوید که باید داستانی را به اتمام رسانده و مراحلی را تکمیل کنید. در طول مسیر، امتیازاتی به شما تعلق می‌گیرند که مثلا ممکن است توانایی‌ها و قابلیت‌هایی را برایتان فعال کنند. برای مثال، سلاحی خاص برایتان فعال می‌شود و یا می‌توانید به جای مشت با دست راست، با دست چپ خود نیز مشت بزنید. شیرینی بازی به این است که این توانایی‌ها و قابلیت‌ها در طول مسیر به‌دست بیایند و کاربر در طول بازی به چالش کشیده شود. اگر قرار باشد از ابتدا با تمام قدرت وارد بازی شوید، آن موقه داستان و فرآیند بازی که سازندگان برای آن زحمت کشیده‌اند چه اهمیتی خواهد داشت؟! برای مثال یک سلاح قرار است در مرحله 10 به شما تعلق گیرد که با آن دشمن قدرتمندی را در مرحله 11 بکشید؛ حالا اگر این سلاح را از ابتدا در اختیار داشته باشید چه لذتی نصیب گیمر خواهد شد وقتی در مرحله 10 سلاح را به‌دست آورد؟! این دقیقا مثل این است که یک سریالی تماشا کنیم و وقتی در قسمت اول قرار داریم، کارگردان کل داستان را لو بدهد و یا آنکه برای تماشای فیلمی، ابتدا 3 دیقه‌ی آخر آن را ببینیم و سپس از ابتدا شروع کنیم!

در بازی نیز این چنین است! اگر قرار باشد تیر سلاح هرگز تمام نشود، بازی چه اهمیتی دارد؟! البته که ممکن است ساعت‌ها تلاش برای رد شدن از یک چالش حوصله شما را بگیرد و برای مثال از جان بی‌نهایت و این چنین چیزهایی برای عبور از مرحله استفاده کنید؛ولی دقیقا این همان چیزیست که سازندگان می‌خواهند! آنها قصد این را ندارند که شما به سادگی بازی را تمام کرده و به انتها برسید!

آیا مودها در بازی آنلاین نیز کار می‌کنند؟!

پاسخ به این سوال، در قدم اول به ماهیت بازی، امنیت سرورها و نیاز ما از مود بستگی دارد! از آنجایی که اطلاعات بازی‌های آنلاین در سمت سرور نگهداری می‌شود؛ طبیعتا در صورت نفوذ به سرور نیز می‌توان تعداد سکه، پول و هرچیزدیگری را تغییر داد. حالا شاید این کار مودگونه به نظر نرسد و از واژه‌ی هک کردن برای آن استفاده کنیم؛ اما هدف از هک کردن، مود کردن بود!

البته سعی کنید در بازی آنلاین از مود استفاده نکنید؛ طبیعتا این کار هم اخلاقی نبوده و هم در بیشتر مواقع، منجر به بن شدن شما و افسوسی که بعد از آن می‌خورید خواهد شد. ?

آیا مود کردن همان مهندسی معکوس است؟!

معمولا فرآیند مهندسی معکوس به تولید مودها منجر می‌شود؛ اما همیشه این چنین نیست!

مود چیه، مود چیست، ماد چیه، ماد چیست، مود کردن چیه، مود کردن چیست، ئخی چیه، lmn چیه، مودیفای کردن بازی ها، مود کردن یک بازی، آموزش مود کردن، روش های مود کردن، ترفند مود کردن، نکات مود کردن، معایب مودها، مضرات مودها، خطرات مودها، استفاده از مود در بازی

نسخه مود شده بازی ها و برنامه های اندروید چیست؟

MOD به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت نسخه مود و مگامود

اگر از کاربران سایت اندرویدیفای باشید یا چرخی در سایت ما بزنید با واژه نسخه مود شده بسیار رو به رو خواهید شد. اما این نسخه مود شده به چه معناست؟ نسخه مود با نسخه مگامود چه تفاوت هایی دارد؟ آیا نسخه مود شده یا ماد شده همان نسخه هک شده است؟ اگر این سوال ها برای شما هم ایجاد شده پس در این پست از سایت اندرویدیفای با ما همراه باشید.

نسخه مود شده یا ماد شده بازی ها (MOD) اصطلاحا همان نسخه هک شده بازی ها میباشد. در واقع شما در نسخه مود شده بازی ها بسته به نوع مود و بازی از منابع بینهایت و نامحدود ، نبود تبلیغات ، سکه بینهایت ، آنلاک بودن مراحل یا اسکین های بازی و موارد این چنینی برخوردار خواهید بود.

آیا همه نسخه های مود شده بازی ها شبیه به هم هستند؟

خیر ، بسته به نوع بازی و … ویژگی های مود در بازی های مختلف یا حتی برنامه های مختلف متفاوت است. ممکن است در نسخه مود شده یک بازی فقط منابع بینهایت باشد و در بازی دیگر مراحل آنلاک باشد و در بازی دیگری هر دو ویژگی .

یا مثلا در نسخه مود شده یک برنامه فقط تبلیغات آزاردهنده حذف شده باشد.

در واقع همه چیز به نوع مود و ویژگی های مود بستگی دارد. برای همین موضوع است که معمولا در پست های سایت اندرویدیفای ویژگی های نسخه های مود شده به صورت جداگانه نوشته میشود تا شما از آن مطلع شوید.

بازی مود شده یعنی چه |تفاوت نسخه پرمیوم و مود

تفاوت نسخه مود و مگامود چست؟

در این موضوع هم در واقع مثل قبل چیز ثابتی وجود ندارد و همه چیز به ویژگی ها بستگی دارد ولی آن چیزی که واضح و مشخص است این است که نسخه مگامود دارای ویژگی ها و قابلیت های بیشتر و بهتری نسبت به نسخه مود شده میباشد.

آیا تسخه مود شده ویروس و خطرناک است؟

ممکن است شما هم موقع نصب یا دانلود نسخه مود شده با پیام این برنامه ممکن است به گوشی شما آسیب برساند و یا فایل ممکن است ویروس باشد مواجه شده باشید. آیا این برنامه ها خطرناک است؟

ببینید از اونجایی که نسخه های مود شده در واقع نسخه هک شده و دستکاری شده توسط افراد دیگر است و ارتباطی به سازنده اصلی بازی ندارد همچنین کد های برنامه دستکاری شده است و به صورت رسمی در پلی استور هم وجود ندارد پس معمولا با اینجور پیام ها مواجه خواهید شد و عادی میباشد اما صبر کنید و به همه برنامه ها اعتماد نکنید ممکن است واقعا بعضی از برنامه و بازی ها ویروس و یا … توسط همین نسخه های مود و یا حتی برنامه های دیگر به گوشی شما منتقل کنند و گوشی شما را هک کنید. پس راه حل چیست و از کجا تسخیص دهیم؟ شما همواره باید نسخه های مود شده و هر برنامه ای را از منابع معتبر دانلود کنید.ما در سایت اندرویدیفای پس از سال ها تجربه بهترین ها را برای شما جمع آوری میکنیم ?

پس لزوما نسخه های مود شده ویروس و… نیستند فقط سعی کنید اینجور برنامه ها را از سایت های معتبر  پارس روید دانلود کنید.

آنلاین

دکمه بازگشت به بالا