اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین دمنوشات گیاهی برای کمک به کاهش التهابات پوست چه هست

 چگونگی درمان اگزما بااستفاده از داروهای گیاهی

دمنوش مفرح بیز: درمان اگزما بااستفاده از داروهای گیاهی روشی است که به شدت از طرف عالمان طب سنتی مطرح می شود. همانطور که می دانید مواد مصرفی چون گیاهان دارویی تاثیر فوق العاده ای روی بدن دارند از جمله از این خواص که در درمان و پیگشیری از اگزما موثر است خاصت ضدالتهابی و ضد باکتریایی آنها است. داگر ما هم از آن دست کسانی هستید که معتقد می باشید داروهای گیاهی میتوانند برای شما کارساز شوند و قصد دارید برای درمان و پیشگیری از اگزما از آنها استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از داروهای گیاهی با کیفیت و مرغوب می باشد.  در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا ضمن آشنایی بیشتر با اگزما شما را با چند گیاه دارویی موثر در این زمینه آشنا کنیم.

اگزما آیا یک بیماری مسری است؟

قیمت دمنوش بانوان بیز: همانطو که اشاره کردیم اگزما ممکن است به دلیل حساسیت از چند ماده غذایی یا استفاده از مواد شوینده در بدن ایجاد شود.  این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل نمیشود و گاها پایه وراثتی دارد. تنها یک مورد از علایم این بیماری هست که ممکن است به دیگران انتقال یابد آن هم عفونت ایجاد شده توسط این بیماری است. زمانی که فرد مبتلا به اگزما به دلیل خارش یه زخم در پوستش ایجاد شود اگر به درمان جای زخم نپردازد آن محل عفونی می شود و آن عفونت به دیگران منتقل می گردد.

علاوه بر این که به مورد بالا اگر اگزما با باکتری اورئوس یا ویروس‌های تبخالی همراه گردد احتمال سرایت اگزما به دیگران وجود دارد. با این تفاسیر اگزما واگیر نیست در نتیجه افراد باید هنگامی که با مواد حساسیت زا مواجه هستند  از اینگونه مواد دوری کنند و همیشه بدن خود را مرطوب نگه دارند تا خشکی پوست باعث خارش و خونریزی محل اگزما نشود.

علایم ابتلا به اگزما

خارش شدید و حس سوزش بالا

قرمزی و التهاب پوست

جوش‌های ریز در نواحی مختلف

پوسته پوسته شدن پوست

خشکی پوست

ایجاد شدن نواحی خشک و ضخیم روی پوست

متورم شدن پوست

داروهای گیاهی ضد التهاب مغز |داروی گیاهی ضد التهاب پوست

دلایل احتمالی ابتلا به اگزما

اگر با مواد خارش زا مثل برخی محصولات غذایی چون گوجه و بادمجان مواجه هستید یا اینکه معمولا در معرض مواد شیمیایی حساسیت زا قرار دارید امکان ابتلا به اگزما در شما وجود دارد. برخی از پزشکان هم اگزما را امری موروثی می دانند که برخی افراد به دلیل سابقه خانوادگی که در این زمینه دارند به این مورد مبتلا می شوند.

چند مورد غذایی که میتواند در ابتلا به اگزما موثر باشد

سفارش دمنوش لاغری دکتر بیز: غذاهای حساسیت زایی چون شیر، تخم‌مرغ، گندم، سویا، بادام زمینی، آجیل، مرکبات (پرتقال، لیمو و گریپ فروت)، گوجه‌فرنگی و انواع توت‌ها از جمله موارد غذایی هستند که برای بدن واکنش های حساسیتی ایجاد می کنند. برای جلو گیری از اگزمایی که اینگونه مواد ایجاد می کنند شما می توانید از برای پایین آوردن طبعتان استفاده نمایید تا در شما احساس خارش ایجاد نشود.

داروهای گیاهی موثر در درمان اگزما

گل ختمی

یک گیاه دارویی تسکین دهنده میتواند در درمان التهابات پوستی و تحریکاتی پوستی موثر عمل کند.  علاوه بر گلبرگ های این گل میتوان از ریشه های آن نیز برای درمان اگرما بهره برد. ریشه های این گیاه تاثیر فوق العاده ای در نرم کردن پوست بدن دارند و یکی از دلایل ابتلا به اگزما را که همان خشکی پوست هست را به حداقل می رسانند. علاوه بر این در صنعت داروسازی هم از ریشه های این گیاه در ساخت یک ژل برای برای استفاده موضعی در درمان اگزما نیز بهره می گیرند.

روغن نارگیل

یکی دیر از موارد گیاهی و موثر در درمان اگزما و به حداقل رساندن علایم این بیماری استفاده از است. علاوه بر این خاصیت ضد باکتری روغن نارگیل می‌تواند باعث کاهش باکتری‌های استافیلوکوک روی پوست شده و به جلوگیری از گسترش عفونت این نوع بیماری کمک شایانی نماید.

روغن آفتابگردان

با حفظ رطوبت پوست از خشکی که از عوامل اصلی ابتلا به اگزما است جلوگیری می نماید. این روغن با آبرسانی پوست خارش و التهاب را تسکین می دهد.

برای تهیه و خرید گیاهان دارویی مرتبط بیماری اگزما کافیست به سایت فروشگاهی مراجعه فرمایید و از خواص بی نظیر آن نیز برخوردار گردید. تمامی داروهای گیاهی که در بالا اشاره شد همه آن موارد  نیست که میتواند در درمان اگزما موثر عمل کند مواردی دیگر نیز هستند که از حوصله این متن خارج است

علت ایجاد خارش پوست بدن

دلایل مختلفی به ایجاد خارش پوست منتهی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به خشکی پوست، آب و هوای سرد، بیماری‌های پوستی چون پسوریازیس، عفونت‌های قارچی، دیابت، بیماری‌های کلیوی و کبدی، اگزما، گزیدگی حشرات، برخی از داروها، بارداری، آلرژی، یائسگی و … اشاره کرد که هر کدام از آنها نیازمند روش درمان متفاوتی است.

خارش بدن ممکن است ناشی از خشکی پوست یا عوامل دیگری از جمله برخی بیماریهای پوستی باشد.

عوامل ایجاد کننده خارش بدن

علاوه بر تمامی علل ذکر شده درباره علل ایجادکننده خارش بدن، ممکن است عوامل مختلف دیگری نیز باعث بروز خارش بدن شود. از اصلی‌ترین عوامل ایجادکننده خارش بدن، باید موارد زیر را در نظر داشت:

حضور در هوای سرد و خشک

هوای سرد یکی از عوامل اصلی در بروز خارش بدن محسوب می‌شود. هوای سر با نفوذ به پوست و ایجاد خشکی در سطح پوست باعث خارش بدن می‌شود. حضور در هوای سرد و خشک، موجب تحریک پوست شده و خارش پوستی را رقم می‌زند. این مورد به ویژه برای افرادی که خود دارای پوست خشک باشند، به مراتب بیشتر خواهد بود.

لباس‌های با الیاف مصنوعی

لباس‌های با الیاف مصنوعی، موجب تحریک پوست شده و خارش پوستی را ایجاد می‌کنند. این موضوع برای افرادی که پوستی حساس و آلرژیک دارند، با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد.

نیش حشرات

نیش حشرات دارای انواع زهر است که باعث تحریک پوست شده و با خارش، قرمزی، تورم و التهاب بروز می‌کند. نیش بیشتر حشرات موجب خارش پوست شده و در محل نیش زدگی نیز قرمزی و تورم حاصل از آن دیده می‌شود.

زهر موجود در نیش حشرات باعث قرمزی، التهاب و خارش پوست شود.

آفتاب سوختگی

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب باعث از بین رفتن رطوب پوست شده و خشکی پوست با خارش و قرمزی نمایان می‌شود. ، یکی از عوامل پررنگ خارش پوستی بدن است که علایم بالینی همراه با قرمزی و تغییر شکل ظاهری پوست نیز به همراه خواهد داشت.

همان طور که اشاره کردیم درمان گیاهی خارش پوست میسر است و می‌توان از طریق مواد گیاهی و روش‌های طبیعی، نسبت به تسکین و درمان خارش‌های پوستی، اقدامات موثری انجام داد.

درمان خارش بدن با سرکه سیب

برای شستشوی محل خارش پوست می‌توان از محلول‌های مختلفی استفاده کرد تا به کاهش و رفع خارش بدن کمک کند. شستشو دادن محل خارش با سرکه سیب، موجب تسکین سریع و قطعی پوست شده و از خارش بیشتر جلوگیری به عمل می‌آورد. البته توجه داشته باشید که باید حتما پس از آن شستشو دادن محل خارش با سرکه سیب، به کمک آب ولرم محل آن را شستشو دهید؛ زیرا سرکه می‌تواند به تنهایی نیز حساسیت پوستی ایجاد کند.

تسکین خارش پوست بدن با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا با خاصیت نرم‌کنندگی، ضدالتهاب و آب‌رسانی پوست به کاهش و رفع خشکی و خارش پوست کمک می‌کند. آلوئه‌ورا خاصیت تسکین‌دهندگی عالی پوست دارد و ضمن مرطوب‌سازی پوست، به کاهش خارش و تحریکات آن نیز کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید از ژل طبیعی آلوئه‌ورا که مستقیم از برگ گیاه آن استخراج می‌شود استفاده کرده یا از کرم‌ها و لوسیون‌های آلوئه‌ورا برای پوست خود، استفاده کنید.

ژل آلوئه‌ورا در درمان خارش‌های پوستی بسیار موثر بوده و همین طور می‌توانید از محصولات حاوی این ژل برای تسکین خارش و التهابات پوستی کمک بگیرید.

فواید سدر برای تسکین خارش بدن

سدر یکی از گیاهان مفید برای بدن است که باعث ایجاد احساس خنکی در بدم می‌شود. سدر خاصیت پاکسازی پوست داشته و همین طور به خنک ساختن پوست‌هایی که دچار التهاب شده‌اند، کمک زیادی می‌کند. با استفاده از ماسک سدر و مخلوط ساختن آن با آب، می‌توانید ماسکی خمیری شکل آماده کرده و با قرار دادن آن روی پوست خود، تسکین خارش را رقم بزنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید از پوشش سدر، برای درمان محل سوختگی‌های ملایم نیز کمک بگیرید. استفاده از سدر یکی از بهترین درمان‌های گیاهی برای رفع خارش بدن است که از گذشته تا به امروز از آن استفاده می‌شود.

درمان گیاهی خارش پوست سر

خارش پوست سر ممکن است ناشی از علل و عوامل مختلفی باشد که باید با شناخت علت آن بهترین روش درمانی را به کار گرفت. خشکی پوست سر، شوره زدن، قارچ‌ها و عفونت‌های مختلف ویروسی و همین طور عدم رعایت صحیح بهداشت همگی از عوامل مختلف موثر در خارش پوست سر هستند که می‌توانند دلیلی برای خارش پوست سر باشند. درمان گیاهی خارش پوست سر با استفاده از محصولات خانگی مختلف میسر خواهد بود.

شما می‌توانید با استفاده از سرکه سیب، کف سر خود را شستشو داده و به این شکل ضمن پاکسازی کامل پوست کف سر از قارچ و باکتری‌های مولد عفونت، خارش آن را به حداقل رسانده و رفته رفته کاملا از بین ببرید. دقت داشته باشید که برای استفاده از سرکه سیب جهت شستشوی پوست سر، باید آن را به نسبت مساوی با آب مخلوط ساخته و محلولی یکنواخت و ملایم ایجاد کنید و مورد استفاده قرار دهید.

به جز سرکه سیب، روغن درخت چای نیز برای از بین بردن خارش کف سر و همین طور حذف قارچ و باکتری‌های پوست سر، مناسب است. پس از آن که روغن درخت چای را به پوست سر خود زدید، اجازه دهید برای مدتی حدود 1 تا 2 ساعت باقی مانده و تاثیرگذاری بهتری داشته باشد. پس از آن پوست کف سر را به خوبی شستشو داده و از شامپوی ملایم استفاده کنید.

شوره سر خود یکی از عوامل خارش پوست سر خواهد بود و باید به کمک محصولات مختلف، شوره سر را از بین ببرید. شما می‌توانید از انواع شامپوهای ضدشوره استفاده کنید؛ اما روش خانگی ساده‌تری نیز وجود دارد. جوش شیرین به عنوان یک درمانگر قوی برای شوره سر شناخته شده و خاصیت قلیایی آن، به تنظیم PH پوست سر کمک خواهد کرد.

برخی از خارش‌ها به دلیل استفاده از شامپوهای نامناسب یا رنگ‌های شیمیایی ایجاد می‌شوند. در این صورت می‌توانید از گیاهان دارویی دارای اثر خنک‌کنندگی استفاده کرده و خارش‌های به وجود آمده ناشی از رنگ موهای شیمیایی را به حداقل برسانید. لازم است که این کار را چندین بار در هفته تکرار کنید تا اثرگذاری آن، کامل گردد

دکمه بازگشت به بالا