اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین راه های درامدی از اینترنت

چگونه سریع پولدار شویم؟ روش‌های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که هر فردی با هر شرایطی می‌تواند کسب درآمد داشته باشد اما روش انجامش متفاوت است. در ادامه درباره روش‌های کسب درآمد آنلاین توضیح دادیم که می‌توانید با دانستن این روش‌ها از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشید. در این مطلب درباره راه‌اندازی و روش‌های کسب درآمد انیترنتی توضیح دادیم و گفتیم که چطور باید با اینترنت کسب درآمد کرد؟ آیا برای چنین روش کسب درآمدی حتماً باید  داشته باشیم؟ چطور باید کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟ آیا درآمد میلیونی از طریق اینترنت واقعیت دارد؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

بطور کلی هر خدمت یا کالایی که از طریق اینترنت ارائه می‌شود، نمونه‌ای از کسب و کاری اینترنتی است. به عنوان مثال در چند سال گذشته برای خرید لباس به بازار می‌رفتید اما الان فروشگاه‌های اینترنتی یا صفحات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هستند که می‌توانید برای بررسی و خرید به آنها مراجعه کنید. یا برای شرکت در یک کلاس مجبور بودید که بصورت حضوری مراجعه کنید اما امروزه به دلیل شیوع کرونا بیشتر کلاس‌ها بصورت وبینار برگزار می‌شود.

توجه داشته باشید که این‌ها فقط یک مثال ساده از کسب و کار اینترنتی بود و راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید و از اینترنت پول در بیاورید. کسب و کارهای سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانند از طریق اینترنت فروش خود را افزایش دهند. اگر هنوز کسب و کار اینترنتی خودتان را راه‌اندازی نکردید، پیشنهاد می‌کنم کمی جستجو کنید و می‌بینید که رقبای شما در اینترنت حضور دارند و بیشتر می‌فروشند.

کسب کار اینترنتی مانند هر نوع کسب و کاری نیاز به تجربه و تلاش دارد و اینطور نیست که براحتی شب بخوابید و برایتان پول واریز شود! این تفکر اشتباه در هر کاری وجود دارد و بسیاری می‌خواهند بسرعت درآمد میلیونی داشته باشند. به‌یاد داشته باشید که بهترین راه ثروتمند شدن از طریق کسب و کار آنلاین به هیچ‌وجه محدودیت سنی و جسنیتی ندارد. همه می‌توانند کسب و کار خودشان را داشته باشند و از اینترنت کسب درآمد کنند. برای کسب درآمد اینترنتی، ابتدا باید بتوانید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و برای به درآمد رسیدن تمام انرژی خودتان را برایش خرج کنید. اگر دنبال ایده برای کسب درآمد اینترنتی هستید، خواندن این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

بهترین شغل های اینترنتی جهان |چگونه ماهی 40 میلیون درآمد داشته باشیم

برای کسب درآمد اینترنتی از کجا شروع کنیم؟

برای راه اندازی کسب و کارتان حداقل یک سیستم یا گوشی متصل به اینترنت نیاز دارید اما فقط با راه اندازی کسب و کار، به درآمد نخواهید رسید. بلکه برای و به درآمد رسیدن باید مطالعه کنید، با دقت و حساسیت تصمیم بگیرید، رقبای خودتان را بشناسید و فقط به فکر پول نباشید. حتی زمانیکه موفق شدید! فروش محصولات از طریق اینستاگرام یکی از روش‌های کسب درآمد اینترنتی است.

چطور از طریق اینترنت کسب درآمد کنیم؟

مثال‌های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد، مثلاً اگر فروشنده خوبی باشید، می‌توانید از طریق شبکه‌های مجازی مسئولیت فروش فروشگاه‌های آنلاین رو برعهده بگیرید. می‌توانید ادمین یک صفحه اینستاگرامی باشید و یا حتی خودتان بصورت پورسانتی محصولات سایر فروشگاه‌ها بصورت همکاری در فروش، بفروش برسانید. این روش‌ها معمولاً برای افرادی که تخصص خاصی ندارند و می‌خواهند تازه شروع کنند شاید کمی سخت باشد. این افراد باید ببینند که بقیه چه کاری می‌کنند تا الگو بگیرند و آزمون خطا کنند.

آیا کسب درامد اینترنتی فقط مدیریت پیچ اینستاگرام است؟ خیر! در حال حاضر شما یک آجر را هم می‌توانید از طریق اینترنت خریداری کنید. این یعنی هر محصول یا خدماتی که بصورت فیزیکی قابل خرید/فروش بود، از طریق آنلاین هم قابل انجام است اما روش انجامش متفاوت است. انجام همه‌ی این فعالیت‌ها به لطف وجود سایت‌های فریلنسری راحت شده است. امروزه سایت‌های فریلنسری معتبری در ایران فعال هستند که می‌توانید در آن‌ها پروژه‌هایی در زمینه‌های مختلف را انجام دهید و به کسب درآمد برسید که در ادمه‌ی مقاله، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی چیست؟

روش‌های دیگری هم وجود دارد که به تخصص نیاز دارد. به عنوان مثال کدنویسی، دیجیتال مارکتینگ، کپی رایتر و… که در ادامه توضیح دادیم. هر کسب و کار اینترنتی شرایط متفاوتی دارد که ممکن است برای همه مناسب نباشد به همین دلیل در ادامه مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد آنلاین را برای سه گروه از افراد معرفی کردیم.

این روش‌های کسب درآمد برای 3 گروه زیر مفید هستند:

  • گروه اول: افرادی که تجربه کار اینترنتی ندارد اما دوست دارند از طریق اینترنت درآمد کسب کنند.
  • گروه دوم: افرادی که تجربه یا تخصص‌های خاصی (برنامه‌نویسی، تدریس، پزشکی و…) دارند و می‌خواهند از طریق اینترنت، کسب درآمد کنند.
  • گروه سوم: افرادی یا مجموعه‌هایی که کسب و کار محلی دارند و می‌خواهند از طریق اینترنت، فروش خود را افزایش دهند.
  1. طراحی سایت بدون کدنویسی
  • مناسب برای گروه اول و دوم

امروزه بسیاری از افراد برای معرفی خدمات، به وب سایت نیاز دارند و شما می‌توانید برای آن‌ها سایت طراحی کنید. برای طراحی سایت بدون کدنویسی می‌توانید از سیستم استفاده کنید. وردپرس نرم‌افزاری تحت وب و رایگان است که می‌توانید از آن برای ساختن وب سایت زیبا و قدرتمند استفاده کنید.

چطور انجامش دهیم؟

افرادی که می‌خواهند طراحی سایت بدون کدنویسی انجام دهند (همین اول باید خدمشون عرض کنم که طراحی سایت شاید به دانش کدنویسی نیاز نداشت باشه اما لازمه تا مفاهیم اولیه رو بدونید) پس درباره مفاهیم اولیه هاست و دامنه، آموزش کار با وردپرس و نکات طراحی سایت اطلاعات کسب کنید.

در حال حاضر تعرفه خاصی برای طراحی سایت وجود ندارد و هر شخصی با توجه به پارامترهای مختلف بر روی خروجی کارش قیمت می‌گذارد. اما در حال حاضر طراحی سایت معمولی با وردپرس می‌تواند از 500 هزار تا 3 میلیون باشد.

  1. برنامه نویسی تحت وب

برنامه نویسی و کدنویسی از حرفه‌های بسیار پولساز امروزی هستند که به دلیل همین ویژگی، افراد بسیاری را جذب خود کردند. مهم نیست به چه زبانی کدنویسی می‌کنید، مهم این است که بدانید در بازار چه زبان‌هایی برای کدنویسی محبوب‌تر است و در سال‌های گذشته رشد داشته است و البته، دنبال یادگیری زبان‌های برنامه نویسی ترند بروید.

9 زبان برتر برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال 2021: ()

  1. javascript
  2. Swift
  3. Scala
  4. Go
  5. Python
  6. Elm
  7. Ruby
  8. #C
  9. Rust

در بالا لیست 9 زبان برتر برنامه‌نویسی در سال 2020 را مشاهده کردید، برای آشنایی بیشتر با هر کدام می‌توانید در گوگل جستجو کنید. اگر بخواهید بر روی یکی از این زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط شوید، مجموعه‌های بزرگی در داخل و خارج کشور هستند که به شما نیاز خواهند داشت.

نکته: در بسیاری از کشورها بخصوص کشور خودمان، زبان سمت سرور PHP همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با یادگیری این زبان می‌توانید حداقل تا چند سال آینده درآمد داشته باشید.

شما اگر بخواهید درآمدزایی کنید حتماً نباید در مجموعه‌های بزرگ استخدام شوید! اگر بخواهید می‌توانید به صورت  (دورکاری) همزمان برای چند مجموعه و شخص کار کنید و درآمد بیشتری داشته باشید.

لیست چند سایت ایرانی و خارجی که می‌توانید در آنجا به صورت فریلنسر کار کنید:

سایت‌های ایرانی:

سایت‌های خارجی:

  1. طراحی اپلیکیشن و بازی موبایل
  • مناسب برای گروه اول و دوم

برنامه‌های کاربردی موبایل از همیشه محبوب‌تر هستند و مردم حاضرند برای اپلیکیشن‌های خوب و کاربری هزینه کنند. اگر شما یک ایده عالی دارید می‌توانید با به دنبایل طراح اپلیکیشن بگردید و یا خودتان برنامه را ایجاد کنید. اگر شما فقط ایده دارید و نمی‌دانید که  آن را به یک واقعیت تبدیل کنید، بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار به دنبال همکاری با شما هستند. برای همکاری شما می‌توانید با شرکت‌هایی که در زمینه طراحی اپلیکیشن فعالیت می‌کنند وارد مکاتبه شوید.

همچنین اگر اطلاعات جزئی درباره برنامه‌نویسی دارید، می‌توانید انجام این کار را به فریلنسر‌ها بسپارید. برای پیدا کردن فریلسنرها می‌توانید از سایت‌های داخلی مثل استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان طراحی اپلیکیشن را انجام دهید، نیاز است که دوره‌های برنامه‌نویسی اندورید یا IOS را بگذارنید. با توجه به داغ بودن بازار موبایل، طراحان اپلیکیشن و بازی درآمد نسبتاً بالایی دارند. با توجه به همکاری طولانی مدت برای تحویل و توسعه اپلیکیشن و یا بازی میزان درآمد نیز متغیر است.

  1. متخصص سئو (SEO)

صاحبان بسیاری از کسب و کارهای کوچک نمی‌دانند که بهینه سازی موتور جستجو (سئو) می‌تواند چقدر برای کسب و کار آنها تاثیر مثبت داشته باشد. به صاحبان کسب و کار درباره قدرت سئو و اهمیت بهینه‌سازی توضیح دهید تا وب سایت‌های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. معمولاً صاحبان کسب و کار، سئو و بهینه‌سازی را به متخصص سئو واگذار می‌کنند. اگر اول راه هستید و نمی‌دانید سئو چیست؟ موتور جستجو چیست و چطور کار می‌کند؟ چند ماه باید زمان بگذارید تا تا مفاهیم و فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بررسی کنید.

دکمه بازگشت به بالا