اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین روش کاشت مو بدون جراحی

تاکنون روش های درمانی بسیاری برای رفع مشکلات ناشی از ریزش مو ارائه شده است، اما تنها روشی که به طور کامل بتواند کم پشتی مو و یا طاسی را بر طرف کند، فقط است. اقدام برای کاشت مو یکی از تصمیمات مهمی است که یک فرد ممکن است در طول زندگی خود با آن رو به رو شود، لذا داشتن اطلاعات کافی و انتخاب کلینیک مناسب جهت کاشت مو، بسیار ضروری است.

عوارض کاشت مو جلوی سر چیست؟

پروسه کاشت مو در طول زمان تغییرات بسیاری داشته به طوری که هر تکنیک، محدودیت های تکنیک های پیشین خود را برطرف کرده و بدین ترتیب امروزه مدرن ترین تکنیک های کاشت موی بدون درد و خونریزی برای متقاضیان اجرا می شود. در این مطلب سعی شده تا اطلاعات جامعی راجع به انواع تکنیک های مدرن کاشت مو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مقدمه ای بر فرآیند کاشت مو

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول های مو از یک قسمت از بدن (عمدتا کنار گوش و یا پشت سر فرد) ، به نام ” بانک مو ” ، به قسمت طاس یا کم مو بدن که به عنوان “محل گیرنده” شناخته می شود ، انتقال پیدا می کند. هزینه کاشت مو بسته به مقدار نواحی خالی سر متغیر است.

این روش برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می شود. کاشت مو به خودی خود یک روش کم تهاجمی است و پیوندهای حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند (مانند پشت سر) به قسمت طاس سر پیوند می شوند، و بدین ترتیب موهای پیوند شده مجدد ریزش نخواهند کرد و نتایج دائمی برای متقاضی ایجاد می شود. به طور کلی پیوند کاشت مو را می توان برای ترمیم کم پشتی ناحیه سر، مژه ها ، ابروها و ریش نیز استفاده کرد.

فولیکول ها واحد های مویی هستند و هر فولیکول از 1 تا ۵ تار مو تشکیل شده است . از آنجا که در فرآیند کاشت مو، فولیکول ها به نواحی بدون موی سر پیوند زده می شوند، لذا نتایج حاصل از پیوند، موهایی به نسبت پر پشت و طبیعی هستند که مجدد نیز ریزش نمی کنند.

یکی از موارد مهمی که در کاشت مو باید در نظر گرفته شود ، ظرفیت بانک مو یا متوسط ​​تعداد موهایی است که می توان از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده پیوند زد. همچنین انتخاب ناحیه بانک مو در نتایج نهایی پیوند بسیار موثر است. در بسیاری از موارد ادعا می شود که علاوه بر موهای ناحیه کنار گوش، پشت سر، ریش و قفسه سینه، می توان موهای زیر بغل، ناحیه تناسلی و پشت را نیز برای کاشت استفاده کرد. بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که بهترین فولیکول های قابل پیوند به سر، موهای ناحیه کنار گوش، پشت سر، ریش و قفسه سینه هستند

و سایر نواحی بدن باوجود دارا بودن حجم کافی از موها، همچنان قابلیت پیوند را نخواهند داشت و در صورت استفاده از موهای این نواحی، موهای پیوند شده خواهند ریخت. پزشک متخصص بسته به این که چه تعداد فولیکول جهت پیوند به نواحی مورد نظر نیاز است، بانک مو شما را مشخص می کند.

علاوه بر ظرفیت ناحیه اهدا کننده، نوع روش کاشت مو نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی روش ها ممکن است نیاز به برداشتن نواری فولیکول ها داشته باشند تا مقدار بیشتری از فولیکول های قابل برداشت برای متخصص فراهم شود. متقاضیان این تکنیک عمدتا سطح وسیعی از طاسی دارند و برداشت های نواری ظرفیت اهدا حدودا 5000 تا 8000 واحد فولیکولی را فراهم می کند. در ادامه به جزئیات این تکنیک ها خواهیم پرداخت.

کاشت موی جراحی به روش FUT

یکی از روش های رایج کاشت مو برای افرادی که سطح طاسی گسترده ای دارند، روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) است. اساس به این صورت است که پزشک از ناحیه بانک مو متقاضی یک نوار حاوی بافت مو بر می دارد و جای برداشت شده را با بخیه می پوشاند. سپس نوار برداشت شده را زیر میکروسکوپ به واحد های کوچک تر برش داده و با مته های مینیاتوری در ناحیه ای که کم پشت و یا طاس شده است وارد می کند. این روش تا حدودی یکی از تکنیک های قدیمی کاشت مو است که با درد و جراحی و خونریزی همراه می باشد.

برداشت نواری از بافت مو در نهایت جای زخمی را در بانک مو متقاضی ایجاد می کند و در صورتی که فرد مراقبت های کافی را به عمل نیاورد، امکان عفونت و التهاب در ناحیه مورد نظر وجود دارد. همچنین به دلیل تهاجمی تر بودن این تکنیک، دوره نقهت بعد از آن نیز تا حدودی طولانی تر و مراقبت های آن حساس تر از سایر تکنیک ها است.

روش های جدید و بدون جراحی کاشت مو

این روش از جدیدترین تکنیک های کاشت مو در ایران است که متقاضیان بسیار زیادی دارد. اساس این تکنیک، برداشتن واحد های فولیکولی با استفاده از ابزارهای بسیار دقیق و ظریف به است. برخلاف تکنیک FUT و FIT، ظرافت دستگاه های این روش، باعث ایجاد سوراخ های بسیاری ریزتری در ناحیه بانک مو می شوند لذا در عین حال که باعث خون ریزی نشده، نیازی به بخیه زدن نیز ندارند.

همچنین در روش فولیکول ها با دستگاه مدرن جمع می شوند لذا سرعت اجرا این تکنیک را به مراتب چندین برابر بیشتر می کند. پس از آماده سازی گرافت های مو در محلول های ویژه ای، فولیکول ها وارد ناحیه گیرنده می شوند.

امروزه تکنیک میکرو FIT یکی از جدید ترین روش های کاشت مو بدون جراحی، خون ریزی و بخیه است که عوارض روش های دیگر را برطرف کرده و دوره بهبودی و نقاهت کوتاه تر و ساده تری نیز خواهد داشت. پیشرفته بودن این تکنیک باعث کاهش خطاهای جراحی و امکان بهبود کیفیت گرافت ها خواهد شد.

به دلیل کم خطر بودن، این تکنیک از محبوبیت بسیاری میان متقاضیان و متخصصین کاشت مو برخوردار است. استفاده از وسایل برقی، سرعت این تکنیک را به طور قابل توجهی بالا برده است و متقاضی تعداد به جلسات کمتری برای کاشت مو نیاز دارد. سرعت بالا، محدودیتی در پیوند تعداد بیشتر گرافت ایجاد نمی کند. گرافت ها با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک و یا تریکوفیتیک اسکارلت برداشت می شوند.

سوراخ هایی بسیار ظریف با سوزن های 1 میلی متری در ناحیه گیرنده ایجاد می شوند و دستگاه میکرو ایمپلنتر گرافت ها را وارد این سوراخ ها می کند. در نهایت، نتایج کاشت مو به روش میکروگرافت بسیار طبیعی خواهند بود و تا کنون همه متقاضیان رضایت کاملی از این تکنیک داشته اند.

پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی روشی دیگر در کاشت مو را ایجاد کرده است که کیفیت کاشت مو را به طور قابل توجهی بالا برده است. اساس تکنیک همان است اما با این تفاوت که تمامی مراحل به کمک دستگاه های فوق پیشرفته انجام می شود و یکی از با کیفیت ترین تکنیک های پیوند مو شناخته می شود.

از مهمترین وجه تمایز این تکنیک می توان به امکان آنالیز پوست سر و طراحی خط رویش مو با استفاده از فناوری پیشرفته آن اشاره کرد. اسکن سه بعدی به اندازه گیری دقیق وسعت ناحیه کاشت و تخمین تعداد فولیکول مورد نیاز ناحیه گیرنده کمک می کند.

همچنین ناحیه بانک مو از نظر میزان رطوبت، کشسانی و چربی به دقت با دستگاه اسکنر آنالیز می شود تا بهترین ناحیه بانک مو مشخص گردد. علاوه بر این ، تعداد فولیکول هایی که از ناحیه بانک مو قابل برداشت هستند نیز تخمین زده می شود.

در کلینیک کاشت مو ساعی، متخصصین فولیکول های ناحیه بانک مو را بررسی می کنند تا بتوانند گرافت هایی با ریشه چندتایی و با ضخامت مناسب را مشخص کنند و آن ها را برای پیوند برداشت کنند. احتمال عفونت، خونریزی، درد، نتایج غیر طبیعی در صورت اجرای صحیح کاشت مو به روش SUPER FUE بسیار پایین تر آمده است.

این تکنیک هم از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است و انحصارا در کلینیک تخصصی ساعی، و زیر نظر مجرب ترین پزشکان متخصص پوست و مو انجام می شود. در این روش از کاشت مو، با بهره گیری از دستگاه های مخصوص مجهز به یاقوت کبود و به روش FUE، برش های کوچکی در پوست سر ایجاد شده و فولیکول ها در این کانال های کوچک کاشته می شوند.

کاشت مو به یا همان کاشت موی مستقیم، اساسا مشابه تکنیک FIT است با این تفاوت که علاوه بر فناوری پیشرفته تری که DHI دارد، دو مرحله کاشت و برداشت فولیکول ها نیز توام با هم انجام می شوند تا در یک جلسه تعداد قابل توجهی فولیکول را بتوان برای متقاضی پیوند زد و به تراکم مطلوبی دست یافت.

فناوری این تکنیک، احتمال آسیب فیزیکی به فولیکول های بانک مو را کاهش داده و ضمن آنکه نیازی به تراشیدن موهای سر نیست. پس از اتمام بهبودی هیچ گونه جای زخمی در بافت سر متقاضی مشاهده نمی شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نتایج این تکنیک به تجربه بالای متخصص در امر اجرای پیوند DHI وابسته است، لذا انتخاب کلینیک مناسب جهت اجرای دقیق کاشت مو بسیار ضروری است.

بهترین مرکز کاشت مو در تهران

با وجود پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی و ارائه روش های نوین کاشت مو، نتایج نهایی کاشت مو به تبحر بهترين دكتر پوست و مو وابسته است. علاوه بر تبحر پزشکان، سابقه تیم پیوند برای متقاضیان کاشت بسیار مهم خواهد بود. لذا یکی از اقدامات ضروری پیش از کاشت مو، کسب اطلاعات کافی راجع به بهترین مراکزی است که در این عرصه با موفقیت در حال فعالیت هستند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا