اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین فیلم های قدیمی خارجی

فیلم‌های کلاسیک فیلم‌ خارجی هستند که در دهه ۱۹۱۰ (پس از جنگ جهانی اول) شروع شدند و تا دهه ۱۹۶۰ ادامه یافتند. سینمای کلاسیک هالیوود اصطلاحی است که در نقد فیلم برای توصیف سبک روایی و بصری فیلمسازی به کار می رود. از سوی دیگر، عنوان فیلم های کلاسیک به آثاری اطلاق می شود که در طول زمان ماندگار شده اند و تاریخ انقضا ندارند. در تاریخ سینما فیلم های کلاسیک جذابی در ژانرهای عاشقانه، کمدی، جنایی و اکشن ساخته شده است که از آثار جاودانه سینمای کلاسیک به شمار می روند. در ادامه این مطلب از پلازا بهترین فیلم های کلاسیک تاریخ سینمای جهان را به شما تقدیم می کنیم.

۲۰ فیلم برتر دنیا

بهترین فیلم های کلاسیک تاریخ سینما

در این قسمت به بررسی کلی فیلم های کلاسیک هالیوود در ژانرهای مختلف می پردازیم و نگاهی اجمالی به هر یک می اندازیم.

1. فیلم It Happened One Night
ما همچنان بهترین فیلم های کلاسیک را با این اتفاق در یک شب به شما معرفی می کنیم. این فیلم کمدی عاشقانه داستان دختری را روایت می کند که سعی می کند از سلطه و نفوذ پدرش فرار کند و در این بین عاشق یک روزنامه نگار می شود.این یک شبه اتفاق افتاد، می‌توانیم آن را یکی از معروف‌ترین فیلم‌های کلاسیک دنیا بدانیم. این اثر اولین فیلمی است که توانسته پنج جایزه اسکار بزرگ یعنی. اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی. از آن زمان تاکنون، تنها دو فیلم دیگر موفق به کسب هر پنج جایزه اسکار در این بخش‌ها شده‌اند. در سال 1993، کتابخانه کنگره این فیلم را به دلیل ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی برای نگهداری در فهرست ملی فیلم انتخاب کرد.

2. فیلم کلاسیک “زمان مدرن”.
لیست بهترین فیلم های کلاسیک را با اثری به یاد ماندنی از چارلی چاپلین آغاز می کنیم. فیلم عصر جدید یک فیلم کمدی درام به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی چارلی چاپلین است که از شاهکارهای او به شمار می رود. این فیلم در سال 1989 به دلیل ارزش تاریخی، فرهنگی و زیبایی شناختی از سوی کتابخانه ملی کنگره انتخاب شد. 14 سال بعد، دوره جدید در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن در سال 2003 به نمایش درآمد.

3. فیلم کلاسیک Gone with the Wind
این اثر یکی از بهترین فیلم های کلاسیک جهان است و داستان دختری به نام «اسکارلت» را روایت می کند که پس از اطلاع از خبر ازدواج «اشلی» پسری از مزرعه همسایه شان با دختر عمویش تصمیم می گیرد. برای ابراز عشق به او زیرا او فکر می کند اشلی با دختر عمویش موافقت کرده است زیرا او با او ارتباط برقرار نکرده است. برای آشنایی بیشتر با فیلم Gone with the Wind می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

4. فیلم کلاسیک جادوگر شهر اوز.
داستان فیلم “جادوگر شهر اوز” یکی از فیلم های فانتزی کلاسیک درباره دختری به نام “دوروثی” است که با توله سگ خود در ایالت کانزاس زندگی می کند. یک روز گردباد عظیمی می آید و دوروتی و خانه اش را به سرزمینی عجیب به نام اوز می برد. دوروتی پس از ورود به این سرزمین با موجودات عجیبی که با دنیای واقعی متفاوت هستند مواجه می شود. در طول فیلم، او سعی می کند با کمک آنها به شهر خود بازگردد، اما با چالش های زیادی روبرو می شود.

5. فیلم The Grapes of Wrath
فیلم خوشه های خشم یکی از بهترین فیلم های اقتباسی کلاسیک و یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینماست.در سال 1989، این فیلم جزو 25 فیلم اول ثبت شده در فهرست آثار ملی برای حفظ آثار بود. اگر می خواهید یک کلاسیک خوب تماشا کنید، Cluster of Rage را از دست ندهید.

6. فیلم کلاسیک شهروند کین
داستان فیلم همشهری کین در مورد مرگ روزنامه نگار معروف و ثروتمندی به نام “چارلز فاستر” است که قبل از مرگش کلمه “رزباب” را به زبان می آورد. گروهی از خبرنگاران نیز شروع به تحقیق کردند تا این کلمه را رمزگشایی کنند و بفهمند منظور فاستر از گفتن این کلمه چیست. در ادامه می توانید فیلم های کلاسیک تاریخ سینما را دانلود کنید.

7. فیلم کلاسیک کازابلانکا
داستان فیلم کازابلانکا در زمان جنگ جهانی دوم می گذرد و درباره مردی به نام “ریک” است که صاحب یک کلوپ شبانه معروف در کازابلانکا است که مشتریان خاصی در آن رفت و آمد می کنند. یک روز ایلسا، عشق قدیمی ریک، با همسرش به کافه او می آید و خاطرات قدیمی برای آنها زنده می شود که تازه شروع داستان عشق این دو طرفدار است.

8. فیلم کلاسیک It’s a Wonderful Life

داستان این فیلم کلاسیک فوق العاده در مورد مرد جوانی به نام جورج بیلی است که برای خدمت به مردم جامعه خود از رویاهای خود دست می کشد. در یک روز پر استرس کریسمس، او تصمیم می‌گیرد خود را بکشد و سپس فرشته نگهبانش، کلارنس، ظاهر می‌شود تا به او نشان دهد که جهان بدون جورج چگونه خواهد بود.
9. فیلم کلاسیک Sunset Boulevard
فیلم Sunset Boulevard یکی از فیلم‌های نوآر دراماتیک در فهرست فیلم‌های کلاسیک معروف است که نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد و در اولین اکران فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار و برنده 3 جایزه اسکار شد. فیلم بلوار غروب به دلیل ارزش تاریخی، فرهنگی و زیبایی شناختی آن توسط کتابخانه ملی کنگره برای ثبت در فهرست ملی فیلم انتخاب شد. در سال 1998، این عنوان در فهرست 100 فیلم برتر آمریکایی بنیاد فیلم آمریکا در رده دوازدهم قرار گرفت.

داستان فیلم «سانست بلوار» درباره مردی به نام «جو گلیس» است که مشکلات مالی جدی دارد.یک روز، گلیس در حال فرار از طلبکاران خود است که به طور ناخواسته و کاملاً تصادفی وارد خانه نورما دزموند، ستاره سابق هالیوود می شود. اما بعد از مدتی نورما عاشق گلیس می شود و این تنها آغاز داستان جذاب این دو با یکدیگر است.

10. فیلم همه چیز درباره ایو (All About Eve)
همه چیز درباره ایو یکی از فیلم های کلاسیک معروف که طرفداران زیادی داشت. این فیلن توانست جایزه اسکار بهترین فیلم‌ را از آن خود کند و در زمینه‌های دیگر نیز نامزد و برنده جایزا شود. داستان این فیلم درباره ایو هارینگتون یکی از طرفداران مارگو چانینگ، هنرپیشه مشهور تئاتر، است. ایو بازی مارگو را ستایش می‌کند و به نوعی می‌تواند وارد زندگی او شود. با ورود ایو همه چیز تغییر می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا