اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین قرص برای ضخیم شدن مو + معرفی ویتامین های موثر

ریزش مو (آلوپسی) می‌تواند پوست سر یا کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد و موقت یا دائمی باشد اما درهرحال باعث نگرانی می‌شود. این عارضه ممکن است نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا ناشی از افزایش سن باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند اجازه دهند ریزش موهایشان بدون درمان و به‌طور پنهان ادامه یابد. برخی دیگر ممکن است آن را با مدل مو، آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند و برخی از قرص برای پرپشت شدن مو استفاده می‌کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم درباره دلایل ریزش مو و بهترین قرص برای ضخیم شدن مو صحبت کنیم.

دلیل ریزش مو چیست؟

هر فرد سالم معمولاً روزانه 50 تا 100 تار مو از دست می‌دهد که معمولاً قابل توجه نیست چون موهای جدید همزمان در حال رشد هستند. ریزش موی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که موهای جدید، جایگزین موهای ریخته شده نشوند و معمولا به دلایل زیر است:

  1. سابقه خانوادگی (وراثت)
  2. تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی
  3. داروها و مکمل‌ها
  4. پرتودرمانی به سر
  5. یک اتفاق بسیار استرس‌زا
  6. آرایش بیش از حد مو یا مدل مویی که سفت بسته شود

آیا قرص برای پر پشت شدن مو تاثیر گذار است؟

هیچ مطالعه بالینی به‌طور قطعی از مکمل‌های ویتامینی برای رشد مجدد مو حمایت نمی‌کند. توانایی یک مکمل در کمک به سلامت مو به علل ریزش مو بستگی دارد. اگر ریزش موی شما به‌دلیل داروهایی است که مصرف می‌کنید، قرص‌های مکمل رشد مو کمکی نخواهند کرد. همچنین، اگر کمبود ویتامین نداشته‌باشید نیز این قرص‌ها رشد موهای شما را بهبود نمی‌بخشند. ویتامین‌های رشد مو اگرچه می‌توانند به حفظ سلامت موها کمک کنند اما واقعیت این است که به شما موهایی شبیه راپونزل نمی‌دهند.

موثرترین قرص برای پرپشت شدن مو کدام است؟

انتخاب بهترین مکمل و قرص برای پر پشت شدن مو در میان انواع قرص و دارو کار چندان ساده‌ای هم نیست. برندهای بسیاری ادعا دارند که بهترین محصول را برای تقویت موهای شما تولید و روانه بازار می‌کنند. اما برای داشتن بهترین انتخاب از میان تعداد زیادی قرص باید پیش از هر چیز اطلاعات خوب و کافی درباره آنها کسب کنید. از طرفی دیگر، شاید مشورت با یک پزشک مجرب به شما برای یافتن بهترین مکمل‌ها و قرص‌های مو کمک کند. زیرا این پزشکان علل ریزش موی شما را به‌درستی تشخیص می‌دهند و بر اساس آن بهترین قرص را برای پرپشتی موهای شما تجویز می‌کنند. اما به‌طورکلی، قرص‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند و اثرات چشمگیری روی پرپشت شدن موهای سر شما خواهند داشت:

قرص بیوتین، بهترین قرص پرپشت کننده مو

با نگاهی به محصولات دارویی که به‌منظور افزایش رشد مو ها تولید شده‌اند؛ متوجه می‌شوید که بیوتین یکی از اصلی‌ترین ویتامین‌ها برای تقویت مو است. بیوتین به تجزیه پروتئین، ماده‌ای که برای سلامت پوست، مو و ناخن ضروری است، کمک می‌کند. کمبود بیوتین خصوصاً در دوران بارداری موجب ریزش و کم پشتی موها می‌شود. به همین دلیل نیز مکمل‌ها و قرص‌های حاوی بیوتین برای پرپشت شدن مو و ضخیم‌شدن تار موها پیشنهاد همیشگی پزشکان و متخصصان می باشد.

قرص آهن برای قطع ریزش و تقویت موها

قرص آهن همیشه در صدر توصیه‌ها برای افرادی است که به دنبال بهترین قرص برای پرپشت شدن موهای سر خود می‌گردند، زیرا کمبود آهن با تضعیف ریشه مو و در نتیجه ریزش آنها ارتباط مستقیم دارد. کم پشتی موها و نازک شدن تار موها به دلیل فقر آهن خصوصاً در خانم‌ها بسیار شایع است. استفاده از قرص آهن را جدی بگیرید، زیرا کم‌خونی تهدیدی جدی برای سلامت موها محسوب می‌شود.

قرص ویتامین D مؤثر در پر پشت شدن مو های سر

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین D برای رویش مو ها و تقویت آنها ضروری است و کمبود این ویتامین ریزش‌های شدید مو را در پی خواهد داشت. به همین دلیل مکمل‌ های دارویی حاوی ویتامین D به‌عنوان یک درمان برای ریزش مو محسوب می‌شوند. ویتامین D فولیکول‌های مو را برای رشد بیشتر تحریک می‌کند و موجب افزایش ضخامت تار موها می‌گردد.

قرص زینک برای قطع ریزش و پر پشتی مو

از دیرباز تا کنون زینک را به‌عنوان بهترین قرص مناسب برای پر پشتی موها می‌شناختند. زینک تأثیر بسزایی در سلامت و رشد موها دارد و کمبود آن ریزش موقت مو را در پی خواهد داشت. به همین دلیل نیز مصرف میزان مناسبی از قرص‌های زینک برای ضخیم‌شدن موها توصیه می‌شود. قرص‌های حاوی زینک نه‌تنها موجب تقویت موهای سر، بلکه تقویت مژه‌ها و تقویت ابروها نیز می‌گردد.

قرص امگا 3 پرپشت کننده موهای سر

اسید چرب‌های امگا 3 نیز از دیگر مواد موردنیاز برای سلامت موها هستند که بدن قادر به تولید آنها به‌صورت طبیعی نیست؛ بنابراین مصرف این قرص برای پرپشتی و افزایش حجم موها در موارد بسیاری ضروری به نظر می‌رسد.

قرص سلنیوم، قرص پرپشت کننده مو

یکی از عناصر لازم برای کاهش ریزش مو، سلنیوم است. سلنیوم یک عنصر کمیاب ضروری با اثرات آنتی اکسیدانی و تعدیل‌کننده سیستم ایمنی است که از آسیب استرس اکسیداتیو به سلول‌ها و ملتهب شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. سلنیوم همچنین به حمایت از عملکرد مناسب هورمون تیروئید (هورمونی که در تنظیم رشد مو دخالت دارد) نیز کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که از تلوژن افلوویوم رنج می‌برند از مکمل‌های سلنیوم برای حمایت از رشد مجدد مو استفاده می‌کنند.

میزان توصیه شده سلنیوم برای بزرگسالان روزانه 55 میکروگرم است. مصرف سطوح بسیار بالای سلنیوم ممکن است منجر به مسمومیت سلنیوم شود که به ندرت اتفاق می‌افتد، اما می‌تواندباعث ریزش مو شود. اما چگونه متوجه شوید که سلنیوم بیش از حد مصرف کرده‌اید؟ علائم هشداردهنده اولیه می‌تواند تنفس با بوی سیر و طعم فلز در دهان باشد. با این حال، خودتشخیصی درست نیست و بهترین گزینه این است که با یک متخصص پوست و مو در مورد هرگونه نگرانی از ریزش موی خود صحبت کنید. قرص حاوی سلنیوم یعنی قرص سلن پلاس یورو ویتال می‌دانیم به کاهش ریزش موها به عنوان یک قرص سلنیوم کمک می‌کند. و قرص پرپشت کننده مو است.

قرص روی و زینک بهترين قرص براي ضخيم شدن مو و پرپشت کردن مو

روی باعث رشد مو می‌شود و غدد چربی اطراف فولیکول‌ها را فعال می‌کند. اگر کمبود روی دارید، ممکن است دچار ریزش مو شوید. کسانی که بیشتر مستعد کمبود روی هستند، معمولا الکل بیش از حد مصرف می‌کنند و یا مبتلا به کرون هستند. زنان باردار یا شیرده و کسانی که بیماری‌های مزمن کلیوی دارند نیز به کمبود روی دچار می‌شوند. شما می‌توانید روی را در بسیاری از غذاها مانند گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخم کدو تنبل، صدف و عدس پیدا کنید. دوز توصیه شده روزانه روی برای مردان 11 میلی‌گرم و برای زنان 8 میلی‌گرم است. مصرف بیش از حد روی می‌تواند منجر به از دست دادن اشتها، گرفتگی عضلات و سردرد شود و کلسترول خوب را کاهش دهد. یکی از بهترین انواع قرص زینک برای پرپشت شدن مو قرص یونی زینک است.

سوالات متداول درباره مقاله بهترین قرص برای پرپشت شدن مو

  1. برای پرپشت شدن مو چه قرصی بخوریم؟

قرص های بیوتین، آهن، روغن ماهی، ویتامین D، سلنیوم و قرص روی و زینک بهترین قرص ها برای پر پشت شدن مو هستند. و به عنوان قویترین دارو برای رشد مو شناخته میشوند.

  1. بهترین قرص برای رشد مجدد موهای ریخته شده

قرص هیرویت یکی از بهترین قرص ها برای رشد مجدد موهای ریخته شده است

  1. برای تقویت مو چه قرصی بخوریم؟

قرص های بیوتین، آهن، روغن ماهی، ویتامین D، سلنیوم و قرص روی و زینک  برای تقویت مو، جلوگیری از ریزش، ضخیم شدن مو و پر پشت شدن مناسب است. برای مصرف نیز بهتر است در ابتدا با متخصصین حیطه پوست و مو در ارتباط باشید.

  1. برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟

تمام قرص هایی که در بالا گفتیم می‌توانند مفید باشند با این همه قرص هیرویت و زینک انتخاب های مناسب تری هستند

دکمه بازگشت به بالا