اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین لپ تاپ های اقتصادی بازار

متأسفانه لپ‌تاپ دیگر کالایی نیست که به‌راحتی بتوان آن را تهیه کرد. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. در چنین وضعیتی، دانشجویان قشری هستند که بیشترین سختی را متحمل می‌شوند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور‌ند لپ‌تاپ تهیه کنند؛ ولی اکثرشان نمی‌توانند چند ده میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ مناسب بپردازند.

وضعیت نابه‌سامان بازار باعث شد راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی را تهیه کنیم. در این مقاله، قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابل‌حمل را بخرید؛ البته فراموش نکنید در شرایطی که عادی سر به فلک کشیده و حتی از مرز ۱۰۰ میلیون تومان نیز عبور کرده، منظور از «لپ‌تاپ ارزان‌قیمت» دستگاه‌هایی با قیمت بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هریک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش‌از‌حد خرید، به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد. به‌همین‌دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در‌نظرگرفتن آن‌ها، بهترین گزینه را برای کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین وجود نداشته باشد.

لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزار‌های مهندسی دردسترس است، نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. اگرچه با بودجه‌ی بالاتر از ۳۰ میلیون تومان می‌توان لپ‌تاپ‌هایی را یافت که برای اعمال سنگین‌تر گرافیکی و پردازشی و حتی گیمینگ مناسب باشند که در این راهنمای خرید آن‌ها را قید خواهیم کرد. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به نکات زیر توجه کنید:

  • پردازنده‌ مرکزی یا CPU مهم‌ترین عنصر در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. اول پردازنده را انتخاب کنید و سپس با‌‌توجه‌‌‌به آن لپ‌تاپ‌های مناسب خود را بیابید. با وجود گزینه‌‌های ارزان‌تر مجهز به پردازنده‌های سلرون و پنتیوم، اما پیشنهاد ما حداقل مدل‌های مجهز به Core i3 است تا اگر در آینده به اموری با توان پردازشی بیشتر نیاز داشتید، با مشکل حادی مواجه نشوید؛ اما اگر هزینه‌ی زیادی نمی‌خواهید کنید، ناچار به خرید لپ‌تاپی پایین‌رده هستید.
    • یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی، مسئله‌ی پردازند‌ه‌ی گرافیکی (GPU) آن است. اگر مشغول به تحصیل در رشته‌هایی مانند مهندسی معماری، مکانیک، عمران و سایر رشته‌هایی که احتمالاً با نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی و رندرینگ سروکار دارند، باید به‌سراغ لپ‌تاپ‌هایی بروید که از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده می‌کنند، چراکه بسیاری از این نرم‌افزارها، با گرافیک یکپارچه با CPU کار نمی‌کنند یا نیاز به شتاب‌دهنده سخت‌افزاری گرافیک دارند.
      • حافظه‌ی SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر ایفا می‌کند. با‌‌‌توجه‌‌‌به نبود SSD و استفاده از هارد دیسک‌های معمولی در برخی‌از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت، به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم افزودن SSD و جایگزین‌کردن آن با هارد دیسک‌ را پس از خرید لپ‌تاپ برنامه‌ریزی کنید. حتی تهیه‌ی حافظه‌ی SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت لپ‌تاپتان را افزایش چشمگیری دهد.
    • پیشنهاد می‌کنیم که به‌سراغ دستگاه‌هایی بروید که به‌حداقل هشت گیگابایت رم مجهز شده‌اند. در‌صورتی‌که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید مدلی با چهار گیگابایت رم بخرید تا در آینده چهار گیگابایت رم دیگر به آن بیفزایید.

توجه کنید که در رده‌ی قیمتی لپ‌تاپ اقتصادی، یکی از راهکارها می‌تواند خرید لپ‌تاپ دست‌دوم با سخت‌افزار قوی‌تر از لپ‌تاپ نو باشد؛ اما ما این راهکار را برای کسانی که دانش سخت‌افزاری چندانی ندارند، به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم؛ به‌ویژه اگر شخص فروشنده فرد آشنا و معتمدی نباشد. همچنین، پیشنهاد می‌شود حتماً «» را مطالعه کنید.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون تومان

اگر نخواهید لپ‌تاپ دست‌دوم بخرید، باید بدانید در زمان نگارش مقاله‌ی پیش‌‌رو، حداقل باید حدود ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ اقتصادی نو هزینه کنید. در این بازه‌ی قیمتی، لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که اکثرشان هم مشخصات کم‌وبیش یکسانی دادر بازار ایران هزاران مدل لپ‌تاپ در بازه‌های قیمتی گوناگون به‌فروش می‌رسد؛ اما شاید تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها ارزش خرید داشته باشند و همین موضوع می‌تواند باعث گمراهی کاربر و صرف هزینه‌ی بیهوده باشد؛ بنابراین با مقاله‌ی پیش‌رو، به‌صورت کلی بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران در سال ۲۰۲۳ را برای دو نوع کاربری روزمره یا بازی/مهندسی معرفی می‌کنیم.

به‌طور کلی هنگام خرید لپ‌تاپ، گذشته از مواردی همچون کیفیت ساخت و طراحی ظاهری، باید به موارد زیر نیز توجه کرد:

  • پردازنده: برای کاربری‌های روزمره، پردازنده‌ی کم‌مصرف، مانند سری U‌ اینتل و AMD و برای کاربری‌های جدی‌تر، پردازنده‌‌های پرقدرت مانند سری H این شرکت‌ها مناسب خواهد بود.
  • گرافیک: کاربری‌هایی مثل بازی و طراحی به کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز دارند؛ اما برای کاربری‌های روزمره، گرافیک یکپارچه با پردازنده کافی است.
  • رم: برای کاربری‌های روزمره به‌ویژه برای کسانی که تب‌های باز زیادی روی مرورگرشان دارند، حداقل ۸ گیگابایت رم توصیه می‌شود؛ اما کاربری‌های جدی‌تر به ۱۶ گیگابایت یا بیشتر نیاز دارند.
  • صفحه‌نمایش: نمایشگرهای IPS با وضوح Full-HD یا QHD و روشنایی بیش‌از ۲۰۰ نیت را توصیه می‌کنیم.
  • حافظه: اجرای سریع نرم‌افزارها و محیط پویای سیستم‌عامل در گرو استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD با رابط NVMe است.
  • کیبورد و ترک‌پد: به فاصله‌، چینش، عمق و نوع بازخورد کلیدها در کنار ابعاد ترک‌پد و پشتیبانی آن از ژست‌های حرکتی ویندوز توجه کنید.
  • شارژدهی: به ظرفیت باتری و پردازنده دقت کنید، دستگاه‌هایی با ماهیت گیمینگ معمولاً بیش‌از ۵-۶ ساعت شارژدهی ندارند.
  • ابعاد و وزن: چنانچه برای کاربری‌های روزمره قصد خرید لپ‌تاپ دارید، بهتر است مدلی سبک با نمایشگر ۱۴ اینچ یا کوچک‌تر انتخاب کنید.

چه لپ‌تاپی «بهترین لپ‌تاپ» است؟

در مقاله‌ی پیش‌رو، قصد داریم تا بهترین و جدیدترین لپ‌تاپ‌های بازار را به‌صورت یکجا برای کاربری‌های روزمره و بازی/مهندسی در بازه‌‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. توجه داشته باشید معیار زومیت برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ صرفا روی ارائه بهترین و به‌روزترین پیکربندی سخت‌افزاری متمرکز نیست، بلکه کلیه‌ی پارامترهایی که در تجربه‌ی نهایی استفاده از لپ‌تاپ تأثیرگذار هستند در تمامی گزینه‌های منتخب زومیت مدنظر قرار گرفته‌اند. از این‌رو، کلیه‌ی لپ‌تاپ‌های بالای ۳۰ میلیون تومان (حتی لپ‌تاپ‌های گیمینگ) علاوه‌بر پیکربندی سخت‌افزاری، از فیلترهای زیر عبور کرده‌اند تا معقول‌ترین گزینه به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ انتخاب شود.

  • فناوری پنل، کیفیت و دقت نمایش رنگ نمایشگر: در انتخاب لپ‌تاپ باید به‌همان اندازه‌ای که به سخت‌افزار لپ‌تاپ اهمیت می‌دهید، در مورد نمایشگر آن نیز حساسیت به‌خرج دهید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که لپ‌تاپ‌های بازار (به‌خصوص لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی) با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از پنل‌هایی با فناوری قدیمی، دقت رنگ پایین و زاویه‌ی دید محدود برای کاهش قیمت تمام‌شده است؛ بنابراین در انتخاب مدل‌ها سعی کرده‌ایم محصولاتی را دست‌چین کنیم که در هر بازه‌ی قیمتی از باکیفیت‌ترین پنل‌ها بهره می‌برند. به‌همین منظور به درصد پوشش فضای رنگی (sRGB ،DCI-P3 و NTSC) و فناوری نمایشگر هر مدل در ذیل آن اشاره کرده‌ایم. نمایشگرهایی با فناوری IPS و پوشش کامل فضای رنگی sRGB ایدئال هستند.
    • حمل‌پذیری: بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار به‌معنای واقعی کلمه، ماهیت قابلیت حمل لپ‌تاپ را با طراحی عجیب، غیرارگونومیک، ضخیم، سنگین‌وزن و در نهایت بی‌اعتنایی سازنده به استفاده از متریال سبک یا طراحی غیربهینه‌ی برد مدار چاپی زیر سوال برده‌اند. گاهی اوقات سازندگان با به‌کارگیری طراحی‌های فضایی و غیرعادی سعی دارند تا محصولاتشان را متفاوت جلوه دهند که این موضوع چندان برای یک دستگاه قابل حمل قابل هضم نیست.
  • کیفیت و متریال به‌کاررفته در ساخت شاسی و بدنه: یک لپ‌تاپ خوب، علاوه‌بر سخت‌افزار به‌روز و قطعات کارآمد، باید از کیفیت ساخت معقولی نیز برخوردار باشد. برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار که در سطح پرچمدار نیز ظاهر می‌شوند، از ضعیف‌ترین بدنه با استحکام پایین و کیفیت نامرغوب بهره می‌برند که هیچ حسی از محصول باکیفیت را به‌کاربر منتقل نمی‌کنند و حتی ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه‌تری داشته باشند.
  • سری محصول: برندهایی که تنوع بالایی از محصولات دارند، این محصولات را در سری‌های مختلف عرضه می‌کنند و هر سری با تمرکز روی موارد خاصی تولید می‌شود تا کاربر بتواند با توجه به خواسته‌هایش، از میان محصولات سری مناسب خود، گزینه‌ی موردنظر را انتخاب کند؛ برای مثال برخی از سری‌های گیمینگ مانند TUF ایسوس از دسته‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌روند که صرفا روی ارائه قدرتمندترین پیکربندی سخت‌افزاری تمرکز دارند و بخش‌های دیگر از اهمیت کمرنگ‌تری برخوردار هستند، بنابراین ممکن است به‌همین علت درمجموع انتخاب مناسبی به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ نباشند.
    • شارژدهی: طول عمر باتری لپ‌تاپ یکی دیگر از نکات حائز اهمیت است که به واژه‌ی «لپ‌تاپ» معنا می‌بخشد. این موضوع چندان در مورد لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های پرمصرف موضوعیت ندارد؛ اما در مورد لپ‌تاپ‌هایی که برای استفاده‌ی روزمره مناسب هستند، سعی‌شده تا دستگاه‌هایی با ظرفیت باتری بالا انتخاب شوند.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی |بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون

آیا لپ‌تاپ‌های زیر ۲۰ میلیون تومان ارزش خرید دارند؟

متأسفانه نرخ نجومی ارز و مشکلات موجود بر سر واردات کالا باعث شد تا نیز همچون دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یابد؛ به‌طوری که امروز به‌سختی می‌توان لپ‌تاپ کاملاً کارآمدی را تا ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان پیدا کرد. با کمال تاسف باید گفت اغلب لپ‌تاپ‌های نو موجود در بازار به‌خصوص لپ‌تاپ‌های زیر ۲۰ میلیون تومان، از کیفیت تولید بسیار پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی و نه‌چندان گران‌قیمت در بازارهای جهانی برخوردار هستند.

استفاده از متریال درجه‌چندم به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده‌ی ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های نو موجود در بازار تنها در جنس بدنه خلاصه نمی‌شود، بلکه نوع فناوری و کیفیت قطعات مهمی چون نمایشگر، کیبورد و ترک‌پد و اسپیکر در قیمت محصول دخیل هستند؛ موضوعی که در خرید لپ‌تاپ چندان بدان توجه نمی‌شود. لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار حتی با وجود سخت‌افزار جدید از ابتدایی‌ترین پنل‌های نمایشگر با فناوری‌های قدیمی بهره می‌برند؛ بنابراین صرف‌نظر از دارا نبودن حداقل استانداردهای وضوح، دقت رنگ و زاویه‌ی دید، تجربه‌ی بسیار نازل و کم‌کیفیتی را عاید کاربر خواهند کرد. سایر بخش‌ها نیز به‌همین صورت در تجربه‌ی استفاده از دستگاه‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

پس در مقاله‌ی پیش‌رو ضمن راهنمایی شما برای خرید لپ‌تاپ با کمترین بودجه‌ی ممکن، توصیه می‌کنیم که تا زیر ۲۰ میلیون تومان به‌سراغ خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم و استوک از مراکز معتبر بروید که در میان آن‌ها می‌توان مدل‌هایی با ارزش خرید و کیفیت ساخت بسیار بالاتر از لپ‌تاپ‌های نو را یافت. پیش‌تر در به‌صورت مفصل در مورد نکاتی صحبت کرده‌ایم که باید هنگام خرید لپ‌تاپ کارکرده مدنظر داشته باشید.

بهترین لپ تاپ تا ۱۰ میلیون تومان

رند.

در‌این‌میان، مدل‌هایی هستند که در‌مقایسه‌با سایر مدل‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند و تجربه‌ی کاربری بهتری را دراختیارتان قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌شود اگر انتظار سرعت و عملکرد نسبتاً خوبی از لپ‌تاپ خود دارید،‌ در این بازه‌ی قیمتی سراغ خرید لپ‌تاپ دست‌دوم از یک فروشنده‌ی قابل‌اطمینان بروید.

با وجود این که طی چند سال اخیر گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته شده‌اند و تقریبا می‌توانند هر کاری انجام دهند، اما باز هم شما برای انجام کارهای جدی‌تر به لپ تاپ نیاز خواهید داشت.  قیمت لپ تاپ بالارده و پرچمدار می‌تواند بسیار زیاد باشد و از طرفی تولیدکنندگان این محصولات مدل‌های اقتصادی جذابی هم دارند که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به معرفی بهترین لپ تاپ اقتصادی بازار بپردازیم تا بودجه نه‌چندان زیاد هم بتوانید یک لپ تاپ مناسب خریداری کنید.

برای خرید نوت بوک های اقتصادی با کمترین قیمت بازار روی لینک روبرو بزنید:

لپ تاپ اقتصادی چی بخریم؟

در این مطلب به بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی پرداخته می‌شود که شما می‌توانید بین 9 تا 16 میلیون تومان خریداری کنید. مدل‌ها از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند تا راحت‌تر بتوانید به سراغ بازه قیمتی مورد نظر خود بروید.

اگر به لپ تاپی بزرگ‌تر از مدل قبلی نیاز دارید که نمایشگری باکیفیت‌تر داشته باشد و فضای بیشتری را برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار شما قرار دهد، این مدل بی‌شک یکی از بهترین لپ تاپ ارزان قیمت بازار است. این لپ تاپ 1.7 کیلوگرمی از طراحی مدرنی استفاده می‌کند و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن نیز برای این بازه قیمتی بسیار کم و جذاب است. در بخش صفحه نمایش یک پنل 15.6 اینچی از نوع TN با رزولوشن FHD در روبرو دیده می‌شود که پوشش مات دارد و کیفیت آن برای این بازه قیمتی واقعا خوب و قابل قبول است.

پردازنده مرکزی این دستگاه مانند مدل قبلی اینتل Celeron N4020 است و تنها از پس کارهای ساده و روزمره برمی‌آید و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. طبق انتظار خبری از حافظه گرافیکی مجزا نیست و حافظه رم نیز 4 گیگابایت از نوع DDR4 است. این محصول 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD دارد و از SSD هم استفاده نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت خریداری این مدل با صرف هزینه کم یک SSD برای آن خریداری کنید تا سرعت افزایش پیدا کند.

لپ تاپ اچ پی HP G7 250

این لپ تاپ از اچ پی را می‌توانیم یکی از ارزان‌ترین محصولات این برند و در کل یکی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌های کل بازار به حساب بیاوریم. زمانی که قیمت این لپ تاپ در این حد پایین است یعنی اچ پی تلاش کرده تا قابلیت‌ها و بخش‌های مختلف را در حد ابتدایی و ساده نگه دارد تا قیمت ارزان تمام شود. این بدان معناست که نباید انتظار عجیب و غریبی از این محصول داشته باشید و باید بسته به قیمت دستگاه از آن کارکرد مناسب را انتظار داشته باشید.

لپ تاپ HP G7 250 دارای صفحه نمایشی 15.6 اینچی با رزولوشن HD است. این پنل IPS پوشش مات دارد. در بخش سخت افزاری آمریکایی‌ها از پردازنده مرکزی اینتل Celeron N4020 کمک گرفته‌اند، پردازنده‌ای که فرکانس پردازشی برابر با 1.1 تا 3.1 گیگاهرتز دارد. در کنار این پردازنده مرکزی حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه HDD دیده می‌شود.

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2022 موجود در لیست همین مدل از لنوو است. این لپ تاپ دارای 1.9 کیلوگرم وزن است و از یک پنل 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این نمایشگر پوشش مات دارد و از نوع TN است. پنل‌های TN نسبت به IPS کنتراست و در واقع کیفیت پایین‌تری دارند و رنگ‌ها را کمی مات‌تر به نمایش درمی‌آورند. طبق گفته لنوو نمایشگر این مدل می‌تواند تا 220 نیت روشنایی تولید کند که برای محیط‌های داخلی کافی و مناسب است.

سازنده چینی برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ از اینتل Celeron 6305 کمک گرفته است. این cpu فرکانس پردازشی 1.8 تا 2.5 گیگاهرتزی دارد و می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد، البته در کارهای معمول و نرمال. در کنار این پردازنده مرکزی، 4 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه HDD دیده می‌شود و خبری هم از کارت گرافیک مجزا نیست. اسپیکر دوگانه، باتری سه سلولی 36 وات ساعت، درگاه کارت‌خوان، درایو نوری و برخورداری از درگاه Type-C از دیگر ویژگی‌های مهم این مدل هستند.

بالاخره به اولین مدل از لیست بهترین لپ تاپ های ارزان می‌رسیم که در بخش سخت افزاری دارای 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است و به شما امکان می‌دهد تا مولتی تسکینگ بسیار بهتری را تجربه کنید. این حافظه رم قابل ارتقاء است و در صورت نیاز می‌توانید آن را به مقادیر بالاتری افزایش دهید. در کنار این حافظه رم، 1 ترابایت حافظه داخلی HDD قرار گرفته، یک SSD 256 و CPU اینتل مدل Celeron 6305 منبع قدرت این محصول است. حافظه داخلی هم قابل ارتقاء است و این یک مزیت به حساب می‌آید.

در زمینه نمایشگر هم مشخصات کاملا مانند مدل قبلی است و پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و فناوری TN دیده می‌شود. از دیگر مشخصات این لپ تاپ ساخت 2022 می‌توان به 4 مگابایت حافظه کش پردازنده مرکزی، برخورداری از درگاه Type-C، درایو نوری و باتری سه سلولی 37 وات ساعت اشاره کرد.

به اولین و بهترین لپ تاپ ارزان ایسوس در این لیست می‌رسیم، محصولی که بسته به قیمت مشخصات جذابی دارد و به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای خرید است. این مدل دارای صفحه نمایشی 14 اینچی با رزولوشن FHD و پوشش مات است. برتری این نمایشگر نسبت به تمام لپ تاپ‌های قبلی فناوری ساخت آن است که از TN به IPS تغییر کرده و محتوا به حالت زنده‌تر و پویاتری نمایش داده می‌شود و این محصول برای تماشای محتوا می‌تواند گزینه جذابی باشد.

به قوی‌ترین مدل در لیست بهترین لپ تاپ اقتصادی 2021 می‌رسیم، محصولی از لنوو که از پردازنده مرکزی اینتل نسل 11 یعنی Core i3 1115G4 با فرکانس پردازشی 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این CPU دارای دو هسته و چهار رشته است و از فناوری 10 نانومتری استفاده می‌کند. جالب است که در کنار این پردازنده مرکزی 512 گیگابایت SSD و 12 گیگابایت رم DDR4 قرار می‌گیرد تا بتوانیم ادعا کنیم که این لپ تاپ نه‌تنها می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید، بلکه می‌توانید برای کارهای کمی سنگین‌تر هم به روی آن حساب باز کنید.

جنس بدنه این محصول پلاستیک است و وزن آن به 1.7 کیلوگرم می‌رسد. لنوو از پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده کرده است، اما فناوری پنل TN است و نسبت به نمایشگر نماینده ایسوس که در بالا معرفی کردیم کیفیت پایین‌تری دارد. این صفحه نمایش پوشش مات، نسبت تصویر 16:9 و روشنایی 220 نیتی دارد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به باتری دو سلولی 35 وات ساعت، برخورداری از کارت‌خوان و حسگر اثر انگشت، اسپیکر دوگانه، درگاه USB-C، حافظه کش 6 مگابایتی و قابلیت ارتقاء حافظه رم اشاره کرد.

بدون هیچ شکی قوی‌ترین لپ تاپ این لیست همین مدل از لنوو است که هنوز هم کمتر از 20 میلیون قیمت دارد و در عین حال از پردازنده مرکزی بسیار خوبی استفاده می‌کند، به طوری که شما امکان خواهید داشت تا کارهای نسبتا سنگین هم با آن انجام دهید. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی اینتل Core i3 1215U با فرکانس پردازشی 1.2 تا 4.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این cpu دارای شش هسته و هشت رشته است و در مقایسه با 1115G4 لپ تاپ قبلی دو برابر قدرت بیشتری دارد!

این قدرت بالا (به نسبت بازه قیمتی) به شما امکان می‌دهد تا از این لپ تاپ برای برنامه‌نویسی، ادیت و برنامه‌های مهندسی استفاده کنید (البته نه به صورت کاملا حرفه‌ای چون این کار نیاز به قدرت بسیار زیادی دارد). بخش سخت افزاری این محصول با 4 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD تکمیل می‌شود. به طور کلی قطعا 4 گیگابایت رم کافی نیست و جزو نقاط ضعف این محصول به حساب می‌آید، اما شما می‌توانید این حافظه رم را ارتقاء دهید و پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام داده و رم را به 8 یا 16 ارتقاء دهید.

این لپ تاپ 1.63 کیلوگرمی از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع TN با رزولوشن FHD استفاده می‌کند و در آن خبری از کارت گرافیک مجزا نیست. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به باتری دو سلولی 38 وات ساعت، حافظه کش 10 مگابایتی و حالت مات نمایشگر اشاره کرد.

جمع بندی

در این مطلب به بهترین لپ تاپ اقتصادی پرداختیم تا شما با بودجه نه‌چندان زیاد هم بتوانید محصولی مناسب استفاده روزمره و حتی کارهایی مقداری پیشرفته‌تر خریداری کنید. در نظر داشته باشید که اگر در پی بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستید باید حداقل حدود 25 میلیون هزینه کنید و به همین جهت به این محصولات در این متن اشاره‌ای نکردیم.

دکمه بازگشت به بالا