اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین مکان برای نگهداری گلهای آپارتمانی

می دانیم که امروزه اکثر مردم در شهرهای بزرگ در آپارتمان زندگی می کنند، نه گلی در وسط حیاط وجود دارد، نه درختی، نه استخر بزرگ، نه آلونکی در اطراف استخر. اما این مشکل باعث نشد علاقه مردم به گل و گیاه از بین برود. شیفتگی انسان به طبیعت غیرقابل انکار است. به همین دلیل سعی می کند در لذت های کوچک گل و گیاه داشته باشد. گل های داخل خانه علاوه بر زیبایی خانه، فواید زیادی نیز دارند. این گل ها هوای خانه را تمیز و تصفیه می کنند و باعث سلامت و شادی مردم خانه می شود. یکی از نکات مهم برای نگهداری گل ها در آپارتمان، قرار دادن آنها در مکان های مناسب است. البته گل ها و گیاهان داخل خانه نیز مانند درختان و گل های فضای باز نیاز به مراقبت دارند. باید شرایط مساعدی برای توسعه آنها ایجاد شود. به عنوان مثال، تمیز کردن برگ گل ها و گیاهان، آبیاری به مقدار لازم، قلمه زدن گل ها و مسکن و به طور کلی همه شرایط برای حفظ گل از خانه، گل های داخل خانه یا گل های زنده. پیدا کردن نقاط مناسب در آپارتمان و قرار دادن نقشه های خانه در آن نقاط از دیگر مواردی است که به شما در محافظت از گیاهان کمک می کند. در سایت خبری پارت نیوز انواع راهکارهای نگهداری گل و گیاه آورده شده است.

از کجا شروع کنیم؟

همه انواع مختلف گیاهان داخلی و خارجی، درختچه ها و درختان، گیاهان بسیار کوچک و درختان جنگلی انبوه یک ویژگی مشترک دارند. همه آنها به نور خورشید نیاز دارند. زیرا گیاهان برای ساختن کلروفیل و غذا به نور نیاز دارند. اگرچه میزان این نیاز در گیاهان مختلف متفاوت است. با این حال، هیچ گیاه سبزی بدون نور خورشید نمی تواند زنده بماند. پس وقتی گل یا گیاهی را برای منزل می خریم باید شرایط نگهداری آن گل را بدانیم. و سپس قسمت های مختلف خانه را بررسی کنید، مثلاً کدام خانه نور بیشتری دارد. و پنجره های خانه در کدام جهت جغرافیایی قرار دارند؟

دمای خانه چقدر است؟

با دانستن این اطلاعات در مورد آپارتمان یا خانه خود، می توانیم یک ایده کلی از مکان های مناسب در خانه برای قرار دادن گل داشته باشیم. بسیاری از گیاهان را می توان در نزدیکی پنجره های شرقی، غربی و جنوبی قرار داد. بهتر است گلدان های خود را نزدیک پنجره های رو به شمال قرار ندهید. به جز گل هایی که نیاز به نور زیاد ندارند. از آنجایی که برخی از گیاهان بیشتر روز را باید در سایه باشند و بیشتر از نور مستقیم خورشید برای نور غیرمستقیم مناسب هستند، نور خورشید می تواند آنها را بسوزاند و به آنها آسیب برساند. برگ های آنها را بخورید. به عنوان مثال گیاهان گلدار مانند یاس و انواع سرخس نیازی به نور خورشید ندارند. بنابراین می توان آن را در فاصله یک یا دو متری از پنجره های جنوبی قرار داد و این قسمت محل مناسبی برای این گل ها است. اگر پنجره های خانه شرقی یا غربی هستند، مطمئن باشید که گیاه گلدار شما در طول روز در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد. بنابراین می توانید گیاهان خود را مانند کاکتوس ها در مقابل این پنجره ها قرار دهید. باید بدانید که درخت را نمی توان در هیچ جای خانه قرار داد. و یک مکان در خانه با توجه به طراحی خانه بهترین مکان برای قرار دادن گل نیست. در هر صورت اگر به فکر جایی برای گل گذاشتن با توجه به دیزاین خانه هستید، مطمئن شوید که مانند گفی می درخشد. و نباید به چیزهای آرامش بخش مانند دلدار نزدیک باشد. هنگام تعیین محل گل ها باید به انواع آنها توجه کنیم. همانطور که گفته شد میزان نور مورد نیاز گل ها متفاوت است. برخی از گل ها به نور زیادی نیاز دارند و باید در طول روز در معرض نور خورشید قرار گیرند، اما برخی از انواع گل ها به نور کمی نیاز دارند و باید در سایه باشند. و گیاه نیازی به قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول روز ندارد.

همچنین ممکن است این نور زیاد باعث سوختن و زرد شدن برگ های گیاه شود. در زمستان اتاق های روشن و خنک خانه با گرمای کافی برای گل هایی مناسب است که به دمای پایین نیاز دارند. سالن و پله ها مکان های ایده آلی برای گلدان های بزرگ هستند که جلوی پنجره ها جا نمی شوند.

خانه ها و راه پله ها مکان های بسیار خوبی برای گیاهانی هستند که زمستان گذرانی نمی کنند و به خواب می روند. زیرا این مکان ها فضای خنک و خنثی دارند. بهتر است گیاهانی را که به مناطق کوهستانی یا جنگلی برمی گردند در گوشه و کنار اتاق قرار دهید و از روشن بودن نور پنجره اتاق مطمئن شوید.

این نوع گیاه را می توان گیاه پیچک نامید. گیاهانی که به نور و گرمای بیشتری نیاز دارند، می توانند با قرار دادن آنها در کنار پنجره یا بالکن، نور خورشید بیشتری دریافت کنند. نکته دیگری که هنگام نگهداری از گیاهان داخل خانه باید به آن توجه کنید دمای خانه شما است. دمای خانه شما به اندازه نور خورشید که گل های شما در آن قرار می گیرند مهم است. اگر گیاه خود را در مکانی قرار دهید که بتواند نور کافی خورشید را دریافت کند، مطمئناً دما برای گیاه شما مناسب خواهد بود. اما در زمستان هوا سرد می شود، دما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و ممکن است نتوان همه اتاق ها را گرم نگه داشت و این کاهش دما باعث آسیب به گیاهان می شود.

حرارت

در این زمان باید گیاه را به مکانی با دمای مناسب و نور کافی منتقل کنیم. برای اکثر گیاهان داخلی، دمای 20 درجه ایده آل است. و در این دما گیاه سالم می ماند و مشکلی نخواهد داشت. به عنوان مثال می توانید درختان بونسای یا سایر گیاهان استوایی را در دمای 20 درجه سانتیگراد نگهداری کنید، برای شروع گیاهان باید سعی کنید دمای خانه را در حدود 20 درجه سانتیگراد نگه دارید.

اما برخی از گیاهان می توانند در دماهای پایین تر سالم بمانند. به عنوان مثال، دمای ایده آل برای گل سیکلامن حدود 10 تا 15 درجه سانتیگراد است. در زمستان معمولاً هوای خانه با استفاده از بخاری خشک‌تر می‌شود، مخصوصاً نزدیک بخاری‌هایی که ممکن است گیاهان داشته باشیم. اگر هوای خانه کمی سرد باشد بهتر است. (با قرار دادن کتری آب روی آتش اجاق گاز یا اجاق گاز) علاوه بر این برای به دست آوردن رطوبت کافی باید گل و برگ گیاهان را سمپاشی کرد.

سرزمین

کمبود رطوبت باعث قهوه ای شدن نوک برگ های گیاه می شود. برای نگهداری گل های داخل خانه باید به خاک آن نیز توجه کرد. خاکی که برای گل های داخل خانه استفاده می کنیم باید مقداری ماسه داشته باشد. زیرا اگر شن و ماسه را با خاک مخلوط نکنیم، خاک گلدان فشرده می شود و فشرده شدن خاک گلدان، وجود سوراخ هایی برای جریان هوا و اکسیژن کافی برای رسیدن به قسمت های مختلف گیاه را از بین می برد. و وجود این سوراخ ها برای خاک ضروری است. بعد از مدتی باید گلدان را عوض کرد. این زمان بستگی به نوع گل و رشد آن دارد. زیرا اگر گل فضای مناسبی داشته باشد و به خوبی از آن مراقبت شود قطعا رشد و نمو می کند و زمانی که ریشه گیاه به سوراخ های ته گلدان رسید باید گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کرد. علاوه بر این پس از چند ماه خاک گلدان مواد مغذی خود را از دست می دهد و خاک گلدان باید تعویض شود و گل باید به گلدانی با خاک تازه منتقل شود که برای رشد گلدان باید کمی بزرگتر باشد. گیاه. .

هوای تازه

گیاهان به هوای تازه نیاز دارند. بنابراین در بهار و تابستان، صبح که هوا سرد است، پنجره را باز بگذارید. به طوری که هوای تازه و غنی از اکسیژن به گیاه برسد. در پاییز و زمستان که هوا سرد است و در وسط روز که هوا کمی گرم می شود، می توانید برای مدت کوتاهی پنجره را باز بگذارید. گیاهان نیز مانند سایر موجودات زنده به مقدار معینی آب و غذا نیاز دارند. بنابراین گیاه را نباید زیاد آبیاری کرد. اگر گیاه را در زمان مناسب آبیاری نکنید یا زیاده روی کنید، گیاه خشک می شود یا می پوسد.

اگر در آبیاری گیاهان در گلدان دقت نکنیم و آب زیادی گلدان را پر کرده و از ته گلدان سرریز شود، پس از مدتی نمک در کف گلدان و روی گلدان یا بشقاب ظاهر می شود. گلدان است قرار می گیرد که رشد گل ها را متوقف می کند. اگر بتوانید آب لوله کشی را برای چند ساعت تنظیم کنید و سپس آن را به گل ها بدهید، کار بسیار خوبی انجام داده اید، زیرا در این صورت کلر حذف می شود و آب بدون کلر برای گیاهان مناسب تر است. پس از سرد شدن، به گل آبی بدهید که تخم مرغ را بجوشاند.

زیرا پر از املاح معدنی است و گل را قوی تر می کند. باید بدانید که باید یک یا چند سوراخ در کف ظرف داشته باشید. این سوراخ ها باعث می شود آب به تمام ریشه های گیاه برسد و آب اضافی از ظرف خارج شود. اگر آب گلدان زیر گلدان راکد شود، ریشه های گیاه می میرند. در انتهای گلدان سه سنگ مرمر کوچک در سه جهت مخالف قرار دهید و فاصله کمی بین گلدان و گلدان بگذارید. همچنین از ورود آب به گلدان، رسیدن به ریشه گیاه و جلوگیری از پوسیدگی ریشه جلوگیری می کند

نفس گیاهی

علاوه بر این، این سوراخ ها به جریان هوا اجازه می دهند و به ریشه ها اجازه تنفس می دهند. هنگام نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی باید از گیاه مراقبت کرد تا تحت تأثیر حشراتی مانند شته ها و شپشک آردآلود قرار نگیرد. این آفات به سرعت رشد می کنند و اگر بیش از حد مقاوم شوند، گیاه نمی تواند بهبود یابد. و باید به سرعت از گیاهان دیگر حذف شود. برای جلوگیری از آلوده شدن این حشرات به گیاهان دیگر. برای جلوگیری از شته ها می توانید در هر ظرف یک حبه سیر بریزید. از گلیسیرین می توان برای تمیز کردن و تزئین گل ها استفاده کرد. چند قطره گلیسیرین را روی یک پارچه نرم بریزید و روی گل ها بمالید. و گلها را تمیز کنید همچنین می توانید از مخلوط مساوی آب و شیر برای تمیز کردن گل ها استفاده کنید. یک پارچه نرم را به این مخلوط آغشته کنید و گلبرگ های گل را با آن تمیز کنید. امید است نکات ذکر شده برای دوستان عزیز مفید واقع شود و بتوانید گل های زیبایی را در خانه های خود نگه دارید و انرژی و زندگی را به خانه های خود بیاورید.

دکمه بازگشت به بالا