اقتصادیفعالان کسب و کار

بهترین نکات در انتخاب نوع پلی استیشن 5

بناباگر قصد دارید دارید به سراغ کنسول نسل نهمی شرکت سونی (Sony) بروید، بد نیست پیش از تصمیم‌گیری به برخی از نکات مهم دقت کنید. ما در این مقاله که راهنمای خرید PS5 است، به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌تان نقش مهمی داشته باشند. در ادامه این مطلب با تکنولایف همراه باشید. اگر قصد دارید با کنسول‌های خانگی نسل نهم بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای‌تان باشند. اما اگر از مرحله مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن گذشته‌اید و تصمیم گرفته‌اید به سراغ محصول سونی بروید،

از کجا بفهمیم ps5 اصل است |بهترین بازیهای پلی استیشن 5

شاید بهتر باشد پیش از خرید کردن به چند نکته درباره این دستگاه توجه کنید. کنسول PS5 یک دستگاه فوق‌العاده قدرتمند است و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که می‌تواند نظر هر گیمری را جلب کند. اما آیا برای کسانی که همین حالا پلی استیشن 4 دارند مناسب است؟ آیا انتخاب بهتری برای تجربه نسل نهم بازی‌های ویدیویی وجود ندارد؟ اصلا پلی استیشن 5 به درد شما می‌خورد؟ ما در راهنمای خرید PS5 تلاش می‌کنیم تا حد امکان به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

نکاتی که باید پیش از خرید ps5 در نظر داشته باشید

حدود سه سال از زمان عرضه پلی استیشن 5 می‌گذرد. کنسولی که به سرعت توانست نظر اکثر گیمرها را جلب کند و آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. اکثر افرادی که تجربه خرید PS5 را داشته‌اند، از این دستگاه رضایت داشته‌اند و توانسته‌اند به لطف بازی‌های جذاب آن ساعت‌ها سرگرم شوند. در واقع کسانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند، می‌توانند برای مشاوره خرید PS5 افراد مناسبی باشند. هرچند در این امر باید تعصب را کنار گذاشت و منصفانه نظر داد.

ما در راهنمای خرید بازی بتل نت  سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکات را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در حال حاضر به خاطر وضعیت اقتصادی کشور قیمت دستگاه‌ها بسیار بالا رفته و خرید کنسول می‌تواند هزینه زیادی را روی دست‌تان بگذارد. مخصوصا با توجه به این که خود بازی‌ها هم برای ما قیمت بالایی دارند. در نتیجه باید در تصمیم‌گیری حسابی دقت کنید تا در آینده از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

آیا از پس هزینه پلی استیشن 5 برمی‌آیید؟

اولین نکته‌ای که در راهنمایی خرید PS5 باید به آن توجه کنیم، قیمت دستگاه است. در حال حاضر کنسول پلی استیشن 5 در دو مدل دیجیتالی و دیسک‌خور در دسترس قرار دارد. نسخه دیسک‌خور 500 دلاری بوده و نسخه دیجیتالی برچسب قیمتی 400 دلاری دارد. در نتیجه برای اکثر ما هیچ یک از این دو دستگاه ارزان‌قیمتی به حساب نمی‌آیند. در نتیجه خرید دو بازی و حق اشتراک یک ساله پلی استیشن پلاس برای‌تان حدودا 200 دلار آب می‌خورد که خود به اندازه نصب قیمت یک کنسول PS5 دیجیتالی است. به هر حال باید بگوییم که شاید تصورتان این باشد که یک بار 500 دلار هزینه می‌کنید و قرار است در آینده فقط از تجربه بازی روی کنسول‌تان لذت ببرید؛ اما متاسفانه باید پیش از خرید چند صد دلار هزینه اضافی برای لوازم جانبی و بازی‌ها را هم در مورد توجه قرار دهید. فروش کنسول‌هایی که از قبل دارید مثل PS4 یا مدل‌های قدیمی ایکس باکس می‌تواند تا حدی هزینه‌های کنسول جدید را پوشش دهد.

بازی‌های پلی استیشن 5 برای‌تان جذابیت دارند؟

در نتیجه اگر خیلی اهل بازی‌های جدید نیستید، نیازی نیست به این سرعت به سراغ کنسول جدید بروید. هرچند در نکات خرید PS5 باید اشاره کنیم که در کشور ما قیمت‌ها معمولا مدام بالا می‌روند، در نتیجه تصمیم‌گیری و خرید هرچه زودتر اتفاق بیفتد احتمالا بهتر است. اگر دوست دارید یک بازی جدید را تجربه کنید یا به سراغ نسخه‌ای جدید از فرنچایز محبوب‌تان بروید که فقط روی پلی استیشن 5 عرضه شده (یا خواهد شد)، چاره‌ای جز خرید کنسول جدید نخواهید داشت.

آیا پلی استیشن 5 بهترین انتخاب برای شما است؟

فراموش نکنید که PS5 تنها کنسول نسل نهمی نیست که در دسترس‌تان قرار دارد. کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس هم هم‌زمان با همین دستگاه راهی بازار شدند. اگر طرفدار پلی استیشن هستید، تصمیم‌گیری برای‌تان ساده خواهد بود. اما توصیه ما این است که کمی هم درباره محصولات مایکروسافت (Microsoft) تحقیق کنید. کنسول Xbox Series S نسبت به پلی استیشن 5 قدرت کم‌تری دارد، اما 200 دلار ارزان‌تر است. اگر صرفا دوست دارید بازی‌های نسل جدید را تجربه کنید و داشتن بهترین کیفیت و دسترسی به بازی‌های انحصاری سونی برای‌تان اهمیت ندارد، شاید این دستگاه برای‌تان انتخاب بهتری باشد

. جدای از این‌ها، شما می‌توانید به سراغ بستن یک سیستم گیمینگ هم بروید. اگرچه خرید سیستم گیمینگ هزینه خیلی بیش‌تری روی دست‌تان می‌گذارد، اما مزایای خاص خود را هم دارد. مثلا کاربران پی سی کنترل بیش‌تری روی بازی دارند، بازی‌ها را با گرافیک بهتری تجربه می‌کنند و می‌توانند آثار چند نفره گوناگونی را به صورت رایگان بازی کنند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که پی سی برخلاف کنسول صرفا مخصوص بازی نیست و دست‌تان را برای کارهای دیگر هم باز می‌گذارد.

حافظه داخلی پلی استیشن 5

پیش از خرید PS5 باید بدانید که کنسول نسل نهمی سونی فقط با حافظه داخلی 825 گیگابایتی در بازار موجود است. SSD استفاده شده روی دستگاه سرعت خوبی دارد و حسابی زمان بارگذاری بازی‌ها را پایین می‌آورد، اما حافظه‌ی بسیار کمی در دسترس گیمر قرار می‌دهد. در واقع نصب تنها چند بازی حافظه داخلی دستگاه را پر می‌کند. در نتیجه اگر به حافظه بیش‌تری نیاز دارید، باید به سراغ خرید یک SSD با ظرفیت بالا بروید که همین امر خود هزینه قابل توجهی روی دست‌تان می‌گذارد. اگر هم تمایل داشته باشید خرید هارد اکسترنال هم یک راه حل دیگر است، که البته اگر بخواهید بازی‌ها را روی آن اجرا کنید، دیگر از سرعت بارگذاری بالای SSD بهره‌مند نخواهید بود.

نسخه دیسک‌خور یا دیجیتال؟

سونی کنسول‌های جدید خود را در دو مدل دیسک‌خور و دیجیتال راهی بازار کرده است. شما با تهیه نسخه دیجیتال 100 دلار کم‌تر پرداخت می‌کنید، اما دیگر از دیسک بازی‌ها نمی‌توانید استفاده کنید و باید به صورت آنلاین آثار مختلف را بخرید. در واقع در راهنمایی برای خرید PS5 باید بگوییم که نسخه دیسک‌خور بیش‌تر به در کسانی می‌خورد که علاقه زیادی به جمع کردن کلکسیونی از دیسک‌های بازی‌ها دارند. اگر شما از این دست افراد نیستید، می‌توانید بدون دردسر همه بازی‌ها را به صورت آنلاین تهیه کنید.

ریجن‌های مختلف پلی استیشن 5

شاید از فروشندگان شنیده باشید که فلان ریجن PS5 بهتر است و به همین خاطر قیمت بالاتری دارد. اما باید بگوییم که ریجن‌های مختلف در کنسول پلی استیشن 5 هیچ تاثیری رو عملکرد دستگاه ندارند. در نتیجه بهتر است به سراغ مدلی بروید که با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رود. در راهنمای خرید PS5 باید بگوییم تنها کنسول‌های ریجن چین ممکن است برای‌تان کمی دردسرساز شوند، چون دارای قفل منطقه‌ای هستند. در حالت شما فقط به PSN و بازی‌های عرضه شده برای آن که مخصوص چین هستند دسترسی خواهید داشت. البته جای نگرانی نیست، چرا که کنسول ریجن چین در کشور ما خیلی کم پیدا می‌شوند.

در بازار ایران ریجن اکثر کنسول‌ها خاورمیانه، ژاپن، آمریکا و اروپا است. این بود راهنمای خرید PS5. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره کنسول نسل نهمی سونی چیست؟ شما چه نقاط ضعف و قوتی در این دستگاه می‌بینید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. پلی استیشن یکی از خاطره‌انگیزترین کنسول‌های بازی است که هنوز هم با ارائه مدل‌های جدید توانسته خود را در بازار پررونق بازی‌های کامپیوتری در دنیای امروز سر پا نگه دارد. از سوی دیگر این تنوع مدل‌ها باعث شده که کاربران نیز نتوانند مسیر خود را در این هزارتو به درستی پیدا کرده و برای انتخاب مسیر خود سردرگم شوند.

در این مسیر تا رسیدن به انتخاب نوع پلی استیشن ایستگاه‌های زیادی وجود دارد که کاربر را ناچار به تعلل و تفکر خواهد کرد. ایستگاه‌هایی مانند قیمت، امکانات، سازگاری با بازی‌های موجود و قدیمی و چندین و چند عامل دیگر. در این مقاله به سراغ بررسی معیارهایی رفته‌ایم که باید برای انتخاب نوع پلی استیشن در نظر داشته باشید. پس از آن با ذکر یک مثال، مسیر درست را در یکی از جدیدترین دو راهی‌های به وجود آمده در این مسیر یعنی انتخاب میان پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال ادیشن به شما نشان خواهیم داد.

سخت‌افزار، نخستین ایستگاه در مسیر انتخاب نوع پلی استیشن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کنسول بازی و پلی استیشن سخت‌افزار آن است. سیستم خنک‌ سازی و پورت‌های پلی استیشن از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام انتخاب نوع پلی استیشن در نظر داشته باشید. همچنین ظرفیت حافظه پلی استیشن نیز بسیار اهمیت دارد. این نکات زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما تصمیم به خرید نمونه دست دوم پلی استیشن بگیرید. پلی استیشن 5 دیجیتال ادیشن؛ کنسولی قدرتمند با قابلیت های فراوان  چرا که احتمالا موفق نخواهید شد که نمونه‌های قدیمی را به صورت نو یا پلمپ پیدا کنید. در نتیجه اگر این نمونه‌ها سخت‌افزاری قوی نداشته باشند، احتمالا وضوح تصویر پایین آمده و یا پورت‌های آن دچار مشکل شوند. کیفیت خوب سخت‌افزار مصرف انرژی شما را کاهش داده و پلی استیشن نیز صدای کمتری تولید خواهد کرد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا