اقتصادیفعالان کسب و کار

بورس طلق سقف کاذب کجاست؟

پلکسی گلاس یا همان طلق های شیشه ای نوعی از انواع طلق هستند که جایگزین مناسبی برای شیشه ها می باشند؛ جهت اطلاعات بیشتر از طلق سقف کلیک کنید.

بازار طلق تهران پامنار |سقف کاذب از کجا بخرم

پلکسی ها هم مانند شیشه ها طرح های مختلفی مانند شفاف و یا مشجر دارند که با توجه به مکان استفاده و کاربرد از طرح های مناسب تر استفاده می شود؛

پلکسی گلاس اکرلیک

طلق اکرلیک نوع با کیفیت پلکسی گلاس است که معمولا وارداتی (تایوانی) می باشد، مزیت پلکسی اکرلیک نسبت به طلق ایرانی بیشتر به شفافیت آن است و اینکه ضد خش تر است و همینطور به سختی در مرور زمان کدر می شود؛

البته برای ساخت ماکت ها و در کل استفاده از نوع اکرلیک بسیار پیشنهاد شده تر است، زیرا در برش با لیزر و همینطور چسباندن آن با چسب مخصوص طلق (کلروفوم) کیفیت مواد آن بسیار مناسب تر است.

پلکسی ایرانی

طلق های پلاستیکی ایرانی یا همان پلکسی، نوع رایج در بازار هستند که کاربرد زیادی در سقف های کاذب و به عنوان جایگزین شیشه دارند؛

در زیر به معرفی چند طرح پرفروش از طلق ها که در فروشگاه سایبانکار نیز موجود است می پردازیم:

طلق شفاف شیشه ای

از جمله پر کاربردترین استفاده های طلق، استفاده از آن به جای شیشه است؛

طلق های شفاف در ضخامت های متفاوتی و در شیت های 120*180 به فروش می رسند.

»

طلق دوغی (اوپال)

اگر هدف شما از استفاده از طلق این است که دید مستقیم یک مکان را از بین ببرید و در عین حال از نور محیط استفاده کنید، طلق ها دوغی یا اوپال گزینه ی مناسبی برای این مورد هستند؛

پلکسی گلاس دوغی از پرکاربردترین نوع های طلق برای استفاده در سقف کاذب است.

»

طرح های مشجر طلق (یخی، ابری، گالشی و)

نوع دیگر از پلکسی گلاس نیز وجود دارد که به اصطلاح طلق مشجر یا طرحدار نامیده می شود؛

این مدل ها نیز در اجرای سقف کاذب بسیار کاربردی هستند و مزیت آن ها نسبت به طلق دوغی نوردهی بیشتر و همینطور عدم نمایش لکه و یا کثیفی بر روی آن است.

»

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مقایسه خصوصیات طلق و شیشه

مرکز پخش طلق تهران ، یکی از متریال هایی که رقیب محسوب میشود شیشه است. از چند هزار سال پیش شیشه به عنوان یکی از مهمترین متریال ها وارد زندگی انسان شده است. واقعیت هم اینجاست که شیشه بسیاری از نیاز های ساختمان را به خوبی رفع میکند. در هر صورت شیشه معایبی نیز دارد. با پیشرفت های علمی به خصوص از قرن 19 نوزدهم میلادی متریال های جایگزین برای شیشه ساخته شده اند. یکی از متریال های مهندسی ساخت ، هستند. از جمله ایراد هایی که در شیشه دیده میشود میتوان به مواردی مثل ایمنی پایین ، شکننده بودن ، وزن زیاد و … اشاره کرد. مابین این ویژگی ها به خصوص ایمنی پایین بیشتر به چشم میاید. آسیب های ناشی از شکسته شدن شیشه میتواند جبران ناپذیر باشد. طلق ها اما اینگونه نیستند و این عیب ها در طلق ها دیده نمیشود.

به خصوص یکی از مهمترین برتری های طلق نسبت به شیشه ایمنی بالای آن است. شکسته شدن طلق به مانند شیشه آسیب زا نیست. ضمن اینکه طلق ها در مقایسه با شیشه بسیار محکم تر هستند و به سادگی دچار شکستگی نمیشوند. نکته جالب توجه دیگر اینکه با وجود استحکام بسیار زیاد طلق ها وزن سبکی دارند. البته شیشه ها نیز ویژگی های عالی مثل خش پذیری کمتر و یا مقاومت بسیار خوب در برابر مواد شیمیایی دارند. منتها بعضی از انواع طلق نیز به مانند شیشه از این نظر عالی هستند. نکته قابل توجه بعدی این است که طلق ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

مدل های مختلف طلق

طلق های مجموعه فرکو

مرکز پخش طلق تهران ، مجموعه فرکو در زمینه تولید هر 4 نوع طلق که در قسمت قبلی معرفی کردیم فعالیت میکند. البته با توجه به تنوع فراوان مدل های مختلف طلق سوال پیش میاید که کدام طلق گزینه مناسب تری است؟ در پاسخ باید گفت که هر چهار نوع طلق ویژگی های جذاب مختلفی دارند و هر کدام موارد استفاده خاص خود را دارند. اینطور نیست که همه این طلق ها در همه قسمت ها قابل استفاده باشند. در قسمت های بعدی به معرفی اجمالی این طلق ها و کاربرد های آن ها خواهیم پرداخت.

چیست؟

چیست؟

مرکز پخش طلق پلی کربنات تهران

مرکز پخش طلق تهران ، اگر به دنبال متریالی مستحکم و با دوام باشید طلق پلی کربنات گزینه ای ایده آل است! طلق پلی کربنات مقاوم ترین نوع طلق محسوب میشود و دوام بسیار زیادی دارد. این در برابر سنگین ترین ضربات ممکن هم سالم باقی میمانند. البته باید توجه داشته باشید که طلق های پلی کربنات از نظر محکم بودن در چند نوع تولید میشوند. مقاوم ترین نوع این طلق به طلق نشکن مشهور هستند. طلق های پلی کربنات هم در نوع شفاف و هم در نوع مات و رنگی عرضه میشوند. این طلق ها در برابر حرارت مقاومت خوبی دارند و بهترین عایق حرارتی در بین انواع طلق ها هستند. همچنین نکته قابل توجه دیگر اینکه این طلق ها دچار آتش سوزی نمیشوند و در حرارت بالا به آرامی ذوب میشوند.

مرکز پخش طلق تهران ، البته برخی از انواع طلق های پلی کربنات تا دمای 110 درجه سانتی گراد کاملا سالم باقی میمانند.این طلق ها علاوه بر اینکه در مدل های تک لایه ساخته میشوند در انواع دوجداره و چندجداره نیز موجود هستند. داخل های دوجداره به شکل پیوسته پر نشده است. در واقع داخل این طلق ها از شبکه های تو خالی مستطیلی و شش ضلعی استفاده میکنند. به خصوص آن نوعی که در داخل آن شبکه های شش ضلعی کار میشود و به طلق زنبوری مشهور است در دفع ضربه بسیار قوی عمل میکند. عایق حرارتی طلق های دوجداره نیز بهتر است.

چیست؟

مرکز پخش طلق اکریلیک تهران

مرکز پخش طلق تهران ، پرفروش ترین و پرکاربردترین نوع طلق ، پلکسی گلاس است که با نام طلق اکریلیک نیز مشهور است. طلق های اکریلیک در مدل های مختلف شفاف ، رنگی و مات در بازار عرضه میشوند. طلق های اکریلیک از ظر ظاهری زیباترین نوع طلق هستند. این طلق ها ظاهری کاملا مشابه با شیشه دارند. ضمن اینکه به نسبت شیشه بسیار سبک تر ، مقاوم تر و بادوام تر هستند. چگالی این طلق ها 1.17 تا 1.20 گرم در هر سانتی متر مکعب است. طلق های اکریلیک از نظر خش پذیری نیز بهترین نوع طلق هستند. البته بر خلاف طلق پلی کربنات این طلق ها ضدحریق نیستند. با این حال این طلق ها نیز تا دمای 80 درجه سانتی گراد سالم باقی میمانند.

مرکز پخش طلق پلی استایرن تهران

مرکز پخش طلق تهران ، سومین نوع طلق که به نسبت دو نوع دیگر ارزانتر است طلق پلی استایرن نام دارد. این طلق ها به نسبت طلق پلی کربنات و پلکسی گلاس ضعیفتر هستند. همچنین این طلق ها در برابر اشعه یو وی مقاوم نیستند. با این حال نسبت به شیشه استحکام بیشتری دارند. یکی از دلایل استفاده از این طلق ها ، با صرفه بودن این طلق ها است. خصوصیات این طلق ها برای بسیاری از نیاز ها کافی است. بنابراین در قسمت هایی که ویژگی های این طلق ها کافی باشد به جای صرفه هزینه بیشتر میتوان از طلق های پلی استایرن استفاده کرد.

طلق های شفاف

مرکز پخش طلق تهران ، در قسمت های قبلی انواع طلق را از نظر ساخت برسی کردیم. در این بخش و بخش های بعدی به ظاهر طلق ها خواهیم پرداخت. طلق ها از نظر ظاهری به سه دسته شفاف ، مات و رنگی تقسیم میشوند. طلق های شفاف از نظر وضوح و عبور نور در سطح شیشه و حتی بهتر از آن هستند. از نظر شفافیت طلق اکریلیک بهترین نوع طلق است. طلق های شفاف گزینه ای عالی برای ساخت نورگیر هستند. با استفاده از این طلق ها میتوانیم از نور خورشید بهره ببریم و از مناظر بیرون ساختمان استفاده کنیم.

طلق های مات

مرکز پخش طلق تهران ، دسته دیگری از طلق ها هستند که به منظور بهبود حریم شخصی استفاده میشوند. نوری که از طلق های مات عبور میکنند در مقایسه با نوری که از طلق شفاف وارد میشود ضعیفتر است. با این حال درصد قابل قبولی از نور به خصوص در هنگام ظهر میتواند وارد ساختمان شود. طلق های مات گزینه ای عالی برای ساخت سقف کاذب ، سایه بان ، نما و دیوار طلقی و … هستند.

طلق های رنگی

مرکز پخش طلق تهران ، طلق ها در رنگ های متنوع و جذابی در بازار موجود هستند. بر حسب سلیقه میتوانید از انواع مختلف طلق استفاده کنید. این طلق ها به خصوص برای ساخت سقف و دیوار طلقی مناسب هستند. از نظر میزان عبور نور تقریبا هم سطح طلق های مات هستند. ظاهر این طلق ها بسیار جالب توجه است. به خصوص با انتخاب رنگ مناسب میتوانیم به آسانی ساختمان خود را با استفاده از این طلق ها دکوراتیو کنیم.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا